معرفی و دانلود کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش

عکس جلد کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش

داستانی هیجان‌انگیز، تاریخی و البته ترسناک! کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش نوشته‌ی مایکل کاکس، با بیانی طنزآمیز و ماجراهایی جذاب داستان مرموز یکی از بزرگترین فراعنه مصر را به تصویر می‌کشد و ما را با حوادث و شخصیت‌های عجیب آن دوران آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش:

در طول 3000 سالی که مصر باستان به شکل عجیب و شگفت‌آوری به همه‌ی دنیا تسلط داشت، صدها فرعون مختلف در این کشور حکومت ‌کردند. بین آن پادشاهان نام مرموز توتان خامون ممکن است به گوش اکثر ما آشنا باشد. او ارتش‌های پرقدرتی زیر دستش بودند و کشورهای همسایه‌شان از ترس پول و برده‌های بسیاری به مصر تقدیم می‌کردند؛ همچنین توتان خامون اهرام غول‌آسا و مقبره‌های معبد‌ مانندی برای نگهداری جسد و یادگارهای خود و خانواده‌اش داشت.

توتان خامون در 9 سالگی رهبر و فرمانروای کشور ابرقدرت شماره‌ یک دنیا و ارتش وحشت‌آفرین آن شد. او در همان سن با خواهر 15 ساله‌اش ازدواج کرد و آخر و عاقبت زندگیش از همه لحاظ بسیار ناراحت کننده است.

اگر دلتان می‌خواهد از داستان‌های حیرت‌آور او، بیشتر سر در بیاورید و کلی اطلاعات و داستان درباره‌ی نقشه‌های خائنانه‌ی فرمانرواهای دیوانه‌ی قدرت بشنوید، درباره‌ی اینکه مصری‌های باستان جسد مرده‌ها را خشک می‌کردند، درباره‌ی عواقب وحشتناک نفرین‌های فجیع، و درباره‌ی خیلی چیزهای دیگر بخوانید با داستان توتان خامون و گور گنجینه‌هایش (Tutankhamun and His Tombful of Treasure) همراه باشید.

درباره‌ی مجموعه داستان مشاهیر خفن:

مایکل کاکس (Michael Cox) نویسنده‌ی ادبیات کودک و نوجوان در هر یک از جلدهای این مجموعه با بیانی طنزآمیز و جذاب نوجوانان را با شخصیت‌های تاریخی، علمی، هنری و... آشنا می‌کند. هر کدام از شخصیت‌های معرفی شده در این کتاب از افراد تاثیرگذار و برجسته‌ی تاریخ هستند که اغلب آن‌ها به دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند. مجموعه مشاهیر خفن (Horribly Famous) به دلیل سبک طنز، روایت جذاب، نگاه نکته‌سنج و بسیاری از ویژگی‌های دیگر از مجموعه‌های نوجوان موفق اروپا به ویژه انگلستان به شمار می‌آید.

کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تاریخی، مهیج و ترسناک به شدت پیشنهاد می‌شود.

مایکل کاکس را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده و موسیقیدان انگلیسی است که تاکنون بیش از 40 کتاب برای کودکان نوشته است. او هم داستانی و هم غیرداستانی می‌نویسد و کتاب‌هایش به پانزده زبان ترجمه شده‌اند. مایکل کاکس در اواسط دهه 1990 برنده جایزه اسکولاستیک مستقل شد.

در بخشی از کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش می‌خوانیم:

همان‌طور که امروزه آدم‌های بعضی جاهای دنیا برای خودشان الهه‌هایی دارند، تو مصر باستان هم این کار رسم بود، منتهی مصری‌ها 2000 تا ایزد داشتند که می‌توانستند از بینشان انتخاب کنند! پادشاه‌ها، ایزدهای"مشاور شخصی" داشتند که بهشان یاد می‌دادند چطوری حکومت کنند، چه‌کار کنند که احمق به نظر نیایند، چطوری خودشان را خونسرد نشان بدهند، خلاصه از این‌جور توصیه‌ها. کارگرها، کشیش‌ها، تاجرها و کشاورزها هم برای خودشان ایزدهای "مربی خصوصی" داشتند که خدایی‌اش خیلی به دردبخور بودند و در مورد شغل‌ها و حرفه‌های مختلف خیلی سرشان می‌شد و می‌توانستند توصیه‌های خوبی بکنند.

ایزدها، موجودات قابل دسترسی بودند و فرقی با آدم‌های فانی و زمینی‌ای که آن‌ها را می‌پرستیدند، نداشتند. یعنی مثل آن‌ها می‌خوردند، فکر می‌کردند، می‌خندیدند، گریه می‌کردند و می‌مردند.

این را هم بگویم که یک "لیگ محبوبیت" برای ایزدها وجود داشت که اسم آن زبان‌بسته‌های بیچاره مدام تو جدولش بالا و پایین می‌رفت. این بالا و پایین رفتن هم بستگی به این داشت که کدام پادشاه سر کار آمده باشد و تو آن موقعیت و زمان به‌خصوص، جناب پادشاه چه حال و روحیه‌ای داشته باشد و به کدام اسطورۀ خلقت اعتقاد داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
قسمت اول: تاریخچۀ زندگی توتان‌خامون
سیر وقایع در مصر باستان
انواع ایزد، برای انواع سلیقه‌ها رسید!
با خانواده آشنا شو!
توتان‌خامون دانش‌آموز همۀ رشته‌ها!
وعدۀ ما روی نیل، پر از کروکودیل!
شاه‌توتان‌خامون فرمانروای تک‌تک رعایای روی زمین!
ارابه‌های آرزو
و همگی به خوبی و خوشی با هم زندگی کردیم!
مراسم وداع مفصل و باشکوه توت
قسمت دوم: ماجراجویی اساسی هاوارد کارتر
هاوارد کارتُ ن زد و بُرد
در جستجوی یک فرعون لابه‌لای صخره‌ها
قدم به قدم پله به پله
نفرین وحشتناک توتان‌خامون
آوو، آقای کارتر، بالاخره با هم آشنا شدیم!
یک "کپه" مدرک
این چند جمله را هم بگویم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش
نویسنده
مترجمشهره نورصالحی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-600-296-344-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش

omidj
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
جالب بود مصر پر از قشنگی و اعجازه
فاطمه جوادی
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
برای نوجوان‌ها مناسبه خوشم نیومد
fatemeh dinmohammady
۱۴۰۲/۸/۲۳
کودکانه و زیبا بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش

برای دریافت کتاب مشاهیر خفن: توتان خامون و گور گنجینه‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.