معرفی و دانلود کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر

عکس جلد کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر
قیمت:
73800 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر

کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر نوشتۀ آدام گیدویتز، اقتباسی از داستان افسانه‌ای معروف برادران گریم، درباره‌ی یک خواهر و برادر است که در یک جنگل گم شده‌اند و در این راه اتقاقات وحشتناکی برایشان رخ می‌دهد. این کتاب از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده و برنده‌ی جایزه‌ی بهترین داستان کودک و نوجوان گودریدز شده است.

حتماً شما هم در کودکی داستان هانسل و گرتل را شنیده یا خوانده‌اید، همان خواهر و برادری که با پدر هیزم‌شکن و نامادری‌شان در یک جنگل زندگی می‌کنند تا اینکه قطحی روی می‌دهد و نامادری با بدجنسی تمام به این دلیل که خود و همسرش غذای بیشتری برای خوردن داشته باشند، نقشۀ شومی می‌کشد و به همسرش می‌گوید می‌خواهد بچه‌ها را به جنگل ببرد و در آن جا تنهایشان بگذارد تا از گرسنگی بمیرند. هیزم‌شکن ابتدا نمی‌پذیرد و به شدت مخالفت می‌کند اما سرانجام به ناچار خواستۀ همسرش را قبول می‌کند. هانسل و گرتل بعد از ترک شدن در جنگل به یک خانه که ساخته شده از کیک و آب‌نبات است می‌رسند و توسط جادوگر آدم‌خوار - صاحب آن خانه - زندانی می‌شوند.

این داستان یکی از قصه‌های پریان به شمار می‌رود که سال‌ها قبل توسط برادران گریم به رشتۀ تحریر درآمده و به زبان‌های مختلف ترجمه شده و از آن اقتباس‌های فراوانی شده است. کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر (A tale dark and Grimm) اولین جلد از سه‌گانۀ برادران گریم محسوب می‌شود که توسط آدام گیدویتز (Adam Gidwitz) نوشته شده است.

گیدویتز در این مجموعه با درهم آمیختن افسانه‌ها و شخصیت‌ها و موجودات خیالی آنان را در موقعیت‌های طنز قرار می‌دهد و آثار جذابی را خلق می‌کند. او ایدۀ این افسانه را با تخیل خود مخلوط کرده و اثر تازه‌ای آفریده است. آدام این داستان را با زبانی طنز نگاشته و حتی با شخصیت‌های اصلی نیز شوخی کرده، به طوری که جادوگر این افسانه در قصۀ او نقش یک معلم بازنشسته را دارد.

آدام گیدویتز از نگاه دیگری به این داستان افسانه‌ای می‌پردازد. او در آغاز یک پیشینۀ تاریخی از این دختر و پسر ارائه می‌دهد و داستانی در مورد اینکه پدر و مادرشان چه افرادی بودند و چگونه به دنیا آمدند مطرح می‌کند. بعد از آن ماجرای گم شدنشان در جنگل و فرار از دست جادوگر را روایت می‌کند. هانسل و گرتل در این کتاب اعتقاد دارند که پدر و مادرشان یعنی شاه و ملکه آن‌ها را دوست ندارند و در پی پدر و مادری هستند که به آن دو علاقه داشته باشند. در این مسیر ماجراها و اتفاق‌های گوناگونی برایشان رخ می‌دهد که به نظر ترسناک می‌آید اما کاملاً فانتزی و طنز است. در این داستان گیدویتز حتی برادران گریم را وارد قصه‌اش می‌کند و به عنوان خدمتکار قصر از آن‌ها استفاده می‌کند.

گیدویتز بسیار زیبا داستان قبلی را به بازی می‌گیرد و در هر رخدادی گوشه‌ای از داستان را درگیر ماجرای جدیدی می‌کند و همواره در قالب طنز به یاد شما می‌آورد که داستان واقعی هانسل و گرتل همین است که او به رشتۀ تحریر درآورده و نه آن داستانی که برادران گریم نوشته‌اند - همان قصه‌هایی که به خاطر کودکان تغییری پیدا نکرده‌اند - و سرشار از خشونت و خون‌ریزی هستند و داستانی که اکنون می‌خوانید یعنی تنها داستان واقعی کتاب افسانه‌های برادران گریم تا جایی که ممکن است کشت و کشتار و خشونت دارد!

با آدام گیدویتز بیشتر آشنا شویم:

آدام گیدویتز سال 1982 در سانفرانسیسکو متولد شد. او در رشتۀ ادبیات انگلیسی از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شد و شغل معلمی را انتخاب کرد. کار کردن در کتابخانه به عنوان کتابدار جانشین، انگیزۀ او برای نوشتن سه‌گانۀ "گریم" است. این نویسنده در حال حاضر در نیویورک زندگی می‌کند و تمام‌وقت به داستان‌نویسی مشغول است.

نکوداشت‌های کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر:

- اعتیادآور و قانع‌کننده. (School Library Journal, starred review)
- جذاب و مبتکر. (The Pittsburgh Post-Gazette)
- یکی از بهترین کتاب‌های سال کودک. (The Virginian-Pilot)
- برخلاف هر کتاب کودکانه‌ای که من تاکنون خوانده‌ام ... کلاسیک. (The New York Times Book Review)

خواندن کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

آن دسته از نوجوانانی که به داستان‌های ترسناک علاقه‌مند هستند، این کتاب را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر می‌خوانیم:

پادشاه پیر که می‌دانست به زودی از این دنیا می‌رود، قدیمی‌ترین و وفادارترین خدمتکارش را خبر کرد. اسم آن خدمتکار یوهانس بود، اما چون با کمال وفاداری خدمتِ پدر شاه را کرده بود و خدمت پدربزرگِ شاه و خدمت پدربزرگِ پدرِ شاه را، همه یوهانس وفادار صدایش می‌کردند.

یوهانس روی پاهای هلالی‌اش دوید و آمد تو، کمر خم‌شده‌اش را ذره ذره راست کرد و از گوشه‌ی تنها چشمش که سو داشت، شاه را نگاه کرد. دهنِ چروکیده‌اش دور دوتا دندان پوسیده جمع شده بود. اما با وجود آن ظاهر ترس‌برانگیز، وقتی سر و کله‌اش پیدا شد، پادشاه پیر لبخند زد و گفت: «آوو، یوهانس!» و او را کشید نزدیک خودش.

پادشاه با صدای ضعیفش گفت: «من به زودی می‌میرم. ولی قبل از رفتن می‌خوام دوتا قول بهم بدی. اول، قول بده همون‌طور که به من وفادار بودی، به پسر جوونم هم وفادار باشی.»

یوهانس بی‌معطلی این قول را داد.

پادشاه ادامه داد: «دوم، قول بده همه‌ی میراثش رو بهش نشون بدی این قصر، گنج‌ها، همه‌ی این سرزمین بی‌نظیر غیر از یک اتاق. اتاقی رو که تابلوی چهره‌ی پرنسس طلایی توش هست، نشون نده. چون اگر اون صورت رو ببینه، دیوانه‌وار عاشقش می‌شه و می‌ترسم که این عشق به قیمت جونش تموم بشه.»

شاه دست یوهانس را محکم گرفت و گفت: «بهم قول بده.»

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
یوهانسِ وفادار
هانسل و گرتل
هفت پرستو
خواهر و برادر
لبخندی به سرخی خون
سه تار موی طلایی
هانسل و گرتل و کشور درهم شکسته
هانسل و گرتل و اژدها
هانسل و گرتل و پدر و مادرشان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر
نویسنده،
مترجمشهره نورصالحی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-244-013-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
73800 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر

فاطمه عربشاهی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
من به شخصه عاشق ترکیب لحن دارک و خنده دار داخل متن شدم.
با اینکه داستان اصلی تکراری بود اما بهتون قول میدم خوندن این کتاب بهتون حس تکراری نمیده.
roya ahsteh
۱۳۹۹/۸/۱۵
عالی بود هر وقت میخونم حس خوبی بهم دست میده. 😊 ولی تعداد صفحات رو بیشتر کنید. تازه ترسناک هم نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر

برای دریافت کتاب هانسل و گرتل برادران گریم، تاریک‌تر و ترسناک‌تر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.