معرفی و دانلود کتاب مصائب مردان سر به راه

عکس جلد کتاب مصائب مردان سر به راه
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مصائب مردان سر به راه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مصائب مردان سر به راه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مصائب مردان سر به راه

کتاب مصائب مردان سر به راه اثری جذاب نوشته رابرت گلاور است که به مسائل ارتباطی مردان می‌پردازد. گلاور این کتاب را برای کمک به مردانی تالیف کرده که در نه گفتن به دیگران مشکل دارند و به آن‌ها آموزش می‌دهد چگونه بدون آسیب دیدن روابط خانوادگی و کاری، این توانایی را در خود ایجاد کنند.

درباره کتاب مصائب مردان سر به راه:

نویسنده کتاب، دکتر رابرت گلاور، درمانگری است که برای اولین‌بار سندرم مردان سربه‌راه را مطرح کرد. این اصطلاح به مردانی اشاره می‌کند که تمایل دارند همواره دیگران (همسر، فرزند، پدر و مادر یا همکار) را راضی نگهدارند. آن‌ها به حدی در این وظیفه غرق می‌شوند که نیازهای خود را فراموش می‌کنند. دکتر گلاور در کتاب مصائب مردان سربه‌راه (No More Mr Nice Guy) توضیح می‌دهد تلاش این افراد نتیجه عکس می‌دهد: عاقبت تلاش افراطی برای خوب بودن، رنجش و ناراحتی است و مردان سربه‌راه در نهایت از عزیزان خود شاکی می‌شوند.

کتاب مصائب مردان سربه‌راه، از این گروه مردان می‌خواهد تلاش برای تأیید گرفتن از دیگران را متوقف کرده و برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش کنند. نویسنده کتاب حاضر روش‌هایی کاربردی در اختیار این مردان قرار داده تا بتوانند در تمام جنبه‌های زندگی به تعادل برسند. رابرت گلاور باور دارد که مردان سر به راه، خود را قربانی می‌بینند و از آن‌ها می‌خواهد کنترل زندگی‌شان را در دست بگیرند. به اعتقاد او اگر این گروه از مردان خود را تغییر ندهند، به آرزوها و اهدافی که دارند نیز نخواهند رسید. چون هر انسان برای شکوفا کردن توانایی‌های خود باید خطر کرده و گاهی به دیگران نه بگوید، موضوعی که مردان سربه‌راه دقیقاً در انجام آن مشکل دارند!

مردان حرف گوش کن و توسری‌خور بیرون از آثار کمدی هم وجود دارند. همه ما با «بچّه‌ننه‌ها» برخورد داشته‌ایم، امّا کمتر برایمان اتفاق افتاده که سعی کنیم در مورد این بی‌ثباتی شخصیتی جدی‌تر بیاندیشیم. هر‌چه جامعه‌ای متمدّن‌تر شود مردان سربه‌راه بیشتری خواهد داشت، پس می‌توان گفت این گروه مردان نتیجه ناخواسته جامعه متمدّن و صنعتی هستند، چون خیلی بعید است که اجداد غارنشین ما نظر همسرشان را درباره چیزی پرسیده باشند! اما شرایط زندگی انسان تغییر کرده و به دنبال آن روابط انسانی هم دیگر شبیه قبل نیستند.

اگر روند تغییر تمدّن بشری را یک خط فرض کنیم، کشف آتش نقطه آغاز آن است و دنیای اطلاعات محور امروز هم نقطه‌ای که هم اکنون در آن قرار دارد. با این حساب می‌توان گفت جوامع مختلف تحولات مشابهی را در طی زمان تجربه می‌کنند و جامعه ایرانی هم به زودی دچار سندرم مردان سربه‌راه خواهد شد. به همین دلیل مطالعه این کتاب برای مردان ایرانی نیز مفید است، به‌ خصوص افرادی که باور دارند هرگز به این سندرم دچار نخواهند شد!

کتاب مصائب مردان سربه‌راه مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به مردانی توصیه می‌شود که در برقراری تعادل بین خواسته‌های خود و دیگران مشکل دارند.

با رابرت گلاور بیشتر آشنا شویم:

دکتر رابرت گلاور (Robert A. Glover) یک درمانگر خانواده است که به‌وسیله کتاب مصائب مردان سربه‌راه شناخته می‌شود. او به مردان و زنان بسیاری در سراسر جهان کمک کرده است که زندگی خود را تغییر دهند و شهرتی جهانی دارد.

در بخشی از کتاب مصائب مردان سربه‌راه می‌خوانیم:

اولین‌بار که جیل - مردی دوست‌داشتنی در اوائل دهه ی پنجاه عمرش - در یکی از جلسات گروه‌درمانیِ مخصوص مردان سربه‌راه شرکت کرد به من گفت همسرش از پیوستن او به ما حمایت کرده است؛ امّا با این همه می‌ترسد اسم گروه ما، "دیگر یک مرد سربه‌راه نخواهم بود"، برای زنش این تصوّر را ایجاد کند که اعضای آن قرار است از مردانی نجیب به عوضی‌هایی تمام‌عیار تبدیل شوند.

جیل منطق همه ی مردان سربه‌راه را داشت: "چطور ممکنه زنی از اینکه شوهرش دیگه سربه‌راه نباشه حمایت کنه؟ "

جهانِ مردان سربه‌راه سیاه‌وسفید است. برای آن‌ها تنها جایگزین سربه‌راه بودن آن است که "عوضی" و "حرام‌زاده" باشند. من همیشه به این مردان می‌گویم نقطه ی مقابل دیوانگی نوع دیگری از دیوانگی است؛ پس تبدیل‌شدنشان به یک عوضی چیزی را حل نمی‌کند. درمان شدن آن‌ها به معنای حرکت از افراط به تفریط نیست. فرایند تغییر قرار نیست آن‌ها را به آدم‌هایی نااهل بدل کند. آن‌ها قرار است تبدیل به چیزی شوند که اسمش را "مردِ یکپارچه" گذاشته‌ام.

مردِ یکپارچه کسی است که تمام جنبه‌های وجود خود را می‌پذیرد و سعی نمی‌کند بخشی از آن را تفکیک یا پنهان کند. برای او منحصربه‌فرد بودنش به‌عنوان یک انسان مهم‌تر از کامل بودن است. او تمام وجوه شخصیت خود را می‌پذیرد؛ از صفات مثبت مثل نیروها و علایقش گرفته تا صفات منفی مثل نقاط ضعف، اشتباهات، و هرچه که به نیمه‌ی تاریک وجودش مربوط شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدّمه‌ی مترجم
مقدّمه‌ی نویسنده
فصل اوّل: نشانه های مردان سر به راه
فصل دوم: مردان چگونه سر به راه می‌شوند
فصل سوّم: یاد بگیرید به جای دیگران خودتان را اقناع کنید
فصل چهارم: حقّ تقدّم با شماست
فصل پنجم: قدرت خود را احیا کنید
فصل ششم: مردانگی خود را پس بگیرید
فصل هفتم: چگونه به ازدواج دلخواه دست پیدا کنید؟
فصل هشتم: رابطه‌ی جنسی خود و همسرتان را بهبود ببخشید
فصل نهم: مطابق ایده آل‌هایتان زندگی‌ کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مصائب مردان سر به راه
نویسنده
مترجمرهی قاسمی
ناشر چاپیانتشارات رسپینا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-964-8559-76-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مصائب مردان سر به راه

Majid Gol
۱۴۰۱/۳/۱۴
کتاب خیلی خوبیه. چیزهای زیادی به آدم میگه، مخصوصا اگه جزء گروهی باشید که دربارش حرف میزنه. من که خوب درک می‌کنم. چون یه جورایی (کامل) جزء این گروه به حساب میام. اگه احساس می‌کنید انسانی  حساس، توسری خور، بچه ننه، ضعیف، با همسرتان مشکل داری، در روابطتان مشکل دارید، در ارتباط با پدرتون مشکل دارید جزء انسان‌های سر به راه هستید حتما این کتاب رو بخونید.
احمد بهرامی
۱۴۰۲/۱۲/۴
نسخه صوتیش را گوش کردم و بعد نسخه متنی را خریدم که با تامل بیشتری بخوانم و به کار بگیرم. این کتاب کار چندین جلسه روان درمانی را انجام می‌دهد، البته نویسنده یادآوری می‌کند که باید برای درمان این کتاب به تنهایی کافی نیست. اما کتاب را بخوانید و رویش فکر کنید، کلی روند درمان را سرعت می‌بخشد.
اصلان اکبری
۱۴۰۲/۹/۲۷
کتاب خیلی مفید برا من بود، واضح و کاملا مشخص علائم سر به راه بودن رو بی بیان میکنه و باعث میشه این مشکل رو در خودمون بتونیم صراحتا تشخیصش بدیم و با تمرین‌ها و اگاه کر دن از رفتار‌های اشتباه به نسخه بهتری از خودمون برسیم، و انرژی مردانه لازم رو به صورت صحیح و بهتر بروز بدیم
سعید برزگری
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
به نظرم خیلی کتاب جالب و کاربردی برای ما مردهاس، بده که ادم خودش رو‌ی جایی قربانی ببینه، یاقی گری خوب نیست ولی فداکاری و ایثار بیحد هم مخربه، بنابراین پیشنهاد می‌کنم‌ی بار هم شده، این کتاب رو بخونید، ‌ی مقدار منصف تر با خودمون رفتار کنیم
علی باقری
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
این کتاب بسیار خوبیه، برای مردانیه که خودشون رو باور ندارن و نمیتونن بدون ترس و شرم احساساتشون رو بیان کنن، برای افرادیه که از ناراحت شدن دیگران بیم دارن و تایید شدن توسط دیگران براشون اهمیت ویژه‌ای داره، این کتاب بسیار ارزشمنده حتما بخونیدش
Tohid Nouri
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یکی از بهترین کتاب‌هایی که خوندم، نه تنها برای همین گروهی که در موردش صحبت میکنه بلکه برای همه پیشنهاد میکنم بخونن تا افرادی که تو این شرایط هستن رو بهتر درک کنن. خیلی برای من کاربردی بود این کتاب و میتونم بگم که خیلی کمک کرد من رو تو زندگیم.
لیدا احمدی
۱۴۰۰/۱۲/۹
کتاب بسیار عالی. انگار از روی زندگی همسرم نوشته شده بود خیلی جالب وجذاب بود دوبار خوندمش اما صد حیف که نمیتونم بدم به همسرم بخونه چون اعتقادی به روانشناسی و... نداره
باید خودم از راهکارش استفاده کنم
حتما بخونید خیلی برای من موثر بود ودید من رو عوض کرد
رضا زمانی
۱۴۰۱/۱/۲۷
موضوع کتاب درباره‌ی مردان مثبت یا همون نایس گای انگلیسیه مردانی که میخواهند دل همه رو به دست بیارند و همه رو راضی کنن و کسی ازشون ناراحت نباشه
Alireza Pakizeh
۱۴۰۰/۱۲/۱
کتاب راجع به الگوهای غلط ذهنی که از زمان بچگی در ما ایجاد شدن هستش که در کمال ناباوری مردان سر به راه اون رو به دنیای بزرگسالی خودشون آوردن!
Nima betoche
۱۴۰۱/۵/۳
کتاب فوق العاده‌ای هست مخصوصا برای مردان. اگر به تمرین‌های کتاب عمل بشه موفقیت‌های بی‌نظیر برای مردان عصر حاضر به ارمغان میاره
mohamad parvizi
۱۴۰۱/۲/۳۰
این کتاب فوق العادست. پیشنهاد میکنم حتما بخوانید و لذت ببرید. هم برای شناخت بهتر خودمون خوبه و هم تربیت و راهنمایی بهتر فرزندان عزیزمون کمک میکنه
امیر هامون
۱۴۰۱/۶/۳۰
نیاز تمام مردهایی که در روابط و زندگی اجتماعی دچار مشکل هستن، بشدت خواندن این کتاب رو به تمام مردان سرزمینم توصیه میکنم
Mohsen Asadi
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
کتاب مفیدی بود، اگه فکر میکنید زیادی خوب هستید، خوبی میکنید پاسخ درخور نمیگیرید این کتابو بخونید.
H S
۱۴۰۲/۹/۱۰
کتاب خوبیه و دیدگاه جدیدی بهمون میده که قبلا شاید توجه نکرده باشیم ولی ترجمه کمی ضعیف هست و میتونست روون تر باشه
امیرحسین رحیمی
۱۴۰۲/۶/۱۵
کتاب خیلی خوبیه. واسه مردایی که اعتماد به نفس ندارن و تو اجتماع حق شون ضایع میشه خوبه
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب مصائب مردان سر به راه

برای دریافت کتاب مصائب مردان سر به راه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.