معرفی و دانلود کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه

عکس جلد کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه

آیا شما هم به عنوان یک مرد نمی‌توانید به هیچکس نه بگویید و می‌خواهید همه را راضی نگه دارید؟ کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه نوشته‌ی رابرت گلاور، راهنمایی مفید برای تمامی مردانی‌ست که می‌خواهند در روابط کاری و شخصی خود آسیب نبینند و شیوه تعامل صحیح را بیاموزند.

درباره کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه

حتماً افرادی را در اطراف خود دیده‌اید که می‌خواهند در هر شرایطی دیگران را راضی نگه دارند. فرقی نمی‌کند که اعضای خانواده باشند یا دوستان و همکاران. دکتر رابرت گلاور نویسنده کتاب مصائب مردان سر‌به‌راه (No More Mr. Nice Guy) برای نخستین بار سندرم «مردان سربه‌راه» را مطرح کرد. این اصطلاح به مردانی اشاره می‌کند که تمایل دارند همواره دیگران را راضی و خشنود نگه دارند. درواقع آن‌ها به حدی در این وظیفه غرق می‌شوند که نیازها و خواسته‌های خود را از یاد می‌برند.

نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که مردانی با چنین خصوصیتی معمولاً به عاقبت ناخوشایندی دچار می‌شوند. چرا که این تلاش افراطی برای راضی‌نگه‌داشتن همه، نتیجه‌ای جز ناراحتی و رنجش از عزیزان و آشنایان نخواهد داشت.

نویسنده در کتاب مصائب مردان سر‌به‌راه، تلاش کرده تا به مردانی چنین توصیه کند که دست از این عادت رفتاری بردارند و مدام به دنبال تأیید گرفتن از دیگران نباشند. درعوض برای خواسته‌های خود تلاش و بر روی زندگی فردی خود تمرکز کنند.

رابرت گلاور باور دارد که مردان سر‌به‌راه، خود را قربانی می‌بینند و از آن‌ها می‌خواهد به‌جای برعهده‌گرفتن نقش قربانی، کنترل زندگی‌شان را در دست بگیرند. به اعتقاد او اگر این گروه از مردان خود را تغییر ندهند، به آرزوها و اهدافی که دارند نیز نخواهند رسید. چون هر انسان برای شکوفا کردن توانایی‌های خود باید خطر کند و گاهی به دیگران نه بگوید؛ موضوعی که مردان سربه‌راه دقیقاً در انجام آن مشکل دارند!

پس اگر شما هم چنین مشکلاتی را دارید و می‌خواهید شخصیت خود را متحول و روابط‌تان را جور دیگری تنظیم کنید و یا اگر مردانی با چنین خصوصیاتی در اطرافتان هست و خودش به خوبی از مشکلش آگاهی ندارد، این کتاب نکات ارزشمند و کاربردی را آموزش می‌دهد و به مرور این ضعف شخصیتی کم‌رنگ‌تر می‌شود.

کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب مفید به تمامی مردانی توصیه می‌شود که می‌خواهند تعادلی در زندگی‌شان به وجود آورند.

رابرت گلاور را بیشتر بشناسیم

دکتر رابرت گلاور (Robert A. Glover) یک درمانگر خانواده است که به‌وسیله کتاب مصائب مردان سربه‌راه شناخته می‌شود. او به مردان و زنان بسیاری در سراسر جهان کمک کرده است که زندگی خود را تغییر دهند و شهرتی جهانی دارد.

در بخشی از کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه می‌شنویم

انسان به چیزی جذب می‌شود که برایش شناخته ‌شده‌تر است. این تمایل طبیعی باعث می‌شود مردان سر به راه وارد روابطی شوند که به نوعی شبیه روابط دوران کودکی‌شان باشد. برای مثال، اگر وقتی بچّه بودند حرف‌شنوی از مادر باعث می‌شد دست نوازش روی سرشان کشیده شود، ذهن آن‌ها در بزرگسالی نیز «اطاعت» را معادل ارتباط عاشقانه خواهد گرفت.

برای اینکه یک مرد سر به راه در روابطش احساس ارزش کند باید سراغ زنی برود که مشکلاتی مشابه خودش دارد.

اگر او به مراقبت کردن از اعضای یک خانواده ی وابسته و پُرمسئله، و حل کردن مشکلات‌شان عادت کرده باشد، در بزرگسالی نیز در جستجوی زنی وابسته و مشکل‌دار خواهد بود.

اگر آموخته باشد که برآورده شدن نیازهایش مستلزم برآورده کردن نیازهای دیگران است، بعدها خود را قربانی خواسته‌های غیرمنطقی همسرش خواهد کرد.

اگر در کودکی به حال خود رها شده باشد، در بزرگسالی نیز زنی را انتخاب خواهد کرد که دور از دسترس یا خیانتکار باشد.

اگر با والد یا والدینی خشمگین، عیب‌جو یا سلطه‌گر بزرگ شده باشد، به دنبال زنی خواهد رفت که همین صفات را داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
فصل اول: نشانه های مردان سر به راه - بخش یک
13 دقیقه
فصل اول: نشانه های مردان سر به راه - بخش دو
14 دقیقه
فصل اول: نشانه های مردان سر به راه - بخش سه
9 دقیقه
فصل اول: نشانه های مردان سر به راه - بخش چهار
15 دقیقه
فصل دوم: مردان چگونه سر به راه می‌شوند - بخش یک
20 دقیقه
فصل دوم: مردان چگونه سر به راه می‌شوند - بخش دو
21 دقیقه
فصل دوم: مردان چگونه سر به راه می‌شوند - بخش سه
14 دقیقه
فصل سوّم: یاد بگیرید به جای دیگران خودتان را اقناع کنید - بخش یک
11 دقیقه
فصل سوّم: یاد بگیرید به جای دیگران خودتان را اقناع کنید - بخش دو
9 دقیقه
فصل سوّم: یاد بگیرید به جای دیگران خودتان را اقناع کنید - بخش سه
14 دقیقه
فصل سوّم: یاد بگیرید به جای دیگران خودتان را اقناع کنید - بخش چهار
13 دقیقه
فصل چهارم: حق تقدّم با شماست - بخش یک
17 دقیقه
فصل چهارم: حق تقدّم با شماست - بخش دو
6 دقیقه
فصل چهارم: حق تقدّم با شماست - بخش سه
13 دقیقه
فصل پنجم: قدرت خود را احیا کنید - بخش یک
19 دقیقه
فصل پنجم: قدرت خود را احیا کنید - بخش دو
14 دقیقه
فصل پنجم: قدرت خود را احیا کنید - بخش سه
16 دقیقه
فصل ششم: مردانگی خود را پس بگیرید - بخش یک
16 دقیقه
فصل ششم: مردانگی خود را پس بگیرید - بخش دو
21 دقیقه
فصل ششم: مردانگی خود را پس بگیرید - بخش سه
16 دقیقه
فصل هفتم: چگونه به ازدواج دلخواه دست پیدا کنید؟ - بخش یک
13 دقیقه
فصل هفتم: چگونه به ازدواج دلخواه دست پیدا کنید؟ - بخش دو
21 دقیقه
فصل هفتم: چگونه به ازدواج دلخواه دست پیدا کنید؟ - بخش سه
18 دقیقه
فصل هشتم: رابطه‌ی جنسی خود و همسرتان را بهبود ببخشید - بخش یک
16 دقیقه
فصل هشتم: رابطه‌ی جنسی خود و همسرتان را بهبود ببخشید - بخش دو
16 دقیقه
فصل هشتم: رابطه‌ی جنسی خود و همسرتان را بهبود ببخشید - بخش سه
22 دقیقه
فصل نهم: مطابق ایده آل‌هایتان زندگی‌ کنید - بخش یک
18 دقیقه
فصل نهم: مطابق ایده آل‌هایتان زندگی‌ کنید - بخش دو
28 دقیقه
فصل نهم: مطابق ایده آل‌هایتان زندگی‌ کنید - بخش سه
15 دقیقه
فصل نهم: مطابق ایده آل‌هایتان زندگی‌ کنید - بخش چهار
3 دقیقه
فصل نهم: مطابق ایده آل‌هایتان زندگی‌ کنید - بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مصائب مردان سر به راه
نویسنده
مترجمرهی قاسمی
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپیانتشارات رسپینا
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه

رضا میری
۱۴۰۳/۱/۲
با عرض سلام و ادب خدمت دوستان و تشکر ویژه از عزیزان کتابراه بابت ارائه این اثر ارزشمند. در این کتاب اشاره به این موضوع دارد که سر به راه بودن بیش از حد برخی از مردان نه تنها ارزشمند نیست بلکه نشان از مصائب و مشکلات روحی و روانی این افراد می‌دهد که بایستی سریعاً به پیگیری، مشاوره و درمان خود مبادرت نمایند و این خصیصه موجب می‌شود که رفتارها و عملکردهای مزورانه و ناشایست در این طیف از افراد رنگ و بوی قوی تری به خود بگیرد از جمله دروغگویی، نداشتن صداقت، دو رنگی و... و یکی از دلایلی که در این کتاب به آن اشاره شده و باعث به وجود آمدن طیف و تعداد زیادی از این نوع مردم می‌شود، سبک جدید زندگی امروزی هست که باعث می‌شود پسر بچه‌ها به جای این که از پدران خود رفتارهای مردانه را فرا بگیرند با دیدگاه‌های زنانه و مادرانه بزرگ می‌شوند و این موجب می‌شود آنان نتوانند به رسالت اصلی خود دست پیدا کنند. خواندن این کتاب را هم به آقایان عزیز و هم خانم‌های محترم پیشنهاد میکنم. با سپاس فراوان
رضا محمدی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
"مصائب مردان سر به راه" نوشته‌ی رابرت گلاور، یک رمان جنگی است که به شیوه‌ای شگفت‌آور و واقع‌گرایانه، تجربیات سربازان در جبهه را به تصویر می‌کشد. در این کتاب، گلاور به وسیله‌ی داستان گروهی از سربازان در جبهه، به موضوعاتی همچون دوستی، ترس، تحمل سختی‌ها و اخلاقیات جنگ پرداخته است.
نقطه قوت این کتاب
در نوعی نوشتار واقع‌بینانه است که به خواننده احساس می‌دهد درون جنگ قرار گرفته است. توصیفات دقیق و زنده‌یادی از محیط جنگ، احساسات شخصیت‌ها و تغییرات روانی آن‌ها، از جمله عناصری هستند که این کتاب را واقع‌گرایانه می‌سازند.
از جانب دیگر، برخی انتقادات نیز به این کتاب مطرح شده است، از جمله نقدهایی به اینکه برخی از شخصیت‌ها یا رویدادها ممکن است کمی تکراری به نظر بیایند یا اینکه برخی از موضوعات جنگ و اخلاقیات آن به نظر بعضی از خوانندگان ممکن است خیلی ساده یا پیچیده باشند.
در کل، "مصائب مردان سر به راه" یک رمان جذاب و واقع‌گرایانه است که ارزش خواندن دارد، اما ممکن است برخی خوانندگان انتظارات خود را با آن مطابقت نداده باشند.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۲/۸
در مورد این‌ که کتاب را دانلود کنم یا نه؟ تردید داشتم. اکنون که گوش کردمش خوشحالم و راضیم. مطالبی که در کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه، از زبان رابرت گلاور، گفته و نوشته شده است، نه تنها برای آقایان مفید و موثر است برای بانوان نیز تاثیرگذار است و خوانش آن جنسیت خاصی ندارد. کتاب با ترجمه روانی از رهی قاسمی بیان شده است و الفبای نوشتن کتاب برای نویسنده ساده و آسان است. رابرت گلاور نویسنده از بیان داستان مددجویان برای بیان مطالبش به خوبی بهره می‌گیرد و کتاب حالت قصه سرایی دارد که برای کشش مخاطب ایده‌آل است. شناخت مردان در لابه‌لای کتاب باعث ایجاد دید و نگاه نویی از رفتارهای شخصیتی آن‌ها را در خواننده ایجاد می‌کند که از چالش‌های رفتاری با این جنس کمتر می‌کند. سپاس از کتابراه
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۲/۶
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی بسیار شنیدنی و قابل تامل، در مورد شخصیت آقایان و اینکه حس‌هایی که دارند و رفتارهایی که ازشون سر می‌زنه ریشه در کجا دارد و چرا اینگونه هستند، نویسنده با قلمی توانمند و اندیشه‌های قدرتمند و علم کامل بر این موضوع با بسنده کردن بر تجربیات چندین ساله‌ی خودشون و مراجعه کنندگانش تونسته به این زیبایی نکاتی را مطرح کندد و در قسمتی تمارینی هم داده شده که مفید هست به نظرم. کتاب عمیقی بود و واقعا نیاز به وقت گذاشتن دارد و اینکه علاقه به موضوع روانشناسی و شخصیت شناسی داشته باشه خواننده هم بسیار مهمه. ترجمه‌ی خوبی داره و خوانش مطلوب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خیلی افراد هستند یا مردانی هستند که متاسفانه نمیتوانند کلمه نه را بگویند، که این کتاب نگاهی رو به جلو است، همچنین کمک میکند که ما راهی برای غلبه بر این نوع ضعف پیشروی کنیم، خیلی از ما سعی داریم عده‌ای یا همه افراد را از خودمان رازی نگه داریم البته این نو نگاه نگاه پوچ عجیبی است، اما که سندروم مردان سر به راه محسوب میشود، واقعا عاقب جالبی نداره که واقعا تلف کردن و آسیب زدن به خود محسوب میشه، نتیجه گیری جالب نویسنده این است که به مخاطب خود میگوید که دست از راضی کردن بردار و به اهداف خودت متمرکز شو
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
با تشکر از پدیدآورندگان و کتابراه عزیز کتاب شنیداری «مصائب مردان سر به راه " نوشته رابرت گلاور کتاب خوبی ست و برای همه و نه قط مردان، نکات جالبی دارد. مثلا اینکه مردم در وجود هم، به دنبال کمال نمی‌گردند و آنچه باعث نزدیکی آدم هاست علائق مشترک، مشکلات مشابه و انرژی است که از طرف مقابل می‌گیرند. یا به خود احترام گذاشتن را از مراقب خود بودن شروع کنید. یا در مقابل وسوسه کمال گرایی می‌گوید خوب بودن کافی است. یا اگر از کاری می‌ترسی انجام‌اش بده. اجرای آقای گوینده خوش صدا که مطالعه آن را آسان کردند عالی است ممنونم
فاطمه نوری
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
این کتاب هیجان انگیز توسط روانپزشک ماهری نوشته شده و پر از داستان‌ها و تجربیات آقایونی هست که اعتماد به نفس و عزت نفس کمی دارن و با اینکه مهربان هستند اغلب در روابطشان دچار مشکل هستند، این کتاب رو به شدت به شما دوستان کتاب راهی‌ام پیشنهاد می‌کنم برای آقایونی که می‌خوان در زندگی قاطعیت داشته باشند و برای خانم‌هایی که می‌خوان مردشون رو بهتر بشناسند و بهش کمک کنند، و یا دوشیزگان جوانی که می‌خوان مرد قدرتمندی رو به عنوان پدر بچه هاشون انتخاب کنند.
درست مثل جلسات تراپی هست.
کوثر
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب واقعا خوبی بود و مطالب و راهکار‌های فوق العاده‌ای داشت که هم آموختم هم برای اجرای مسائلی که گفت از این به بعد تلاشم رو میکنم اما نقدم به نویسنده کتاب این هست که نویسنده گویا یک مرد سالار درونی در ان وجود داره که انگاری خودش هم سعی میکنه ان رو مخفی کنه چون زنان زیادی هم ممکنه درگیر سر به راهی و باشند ولی این که نویسنده این مسئله رو مختص مردان دانسته اغلب راهکاری‌هایی برای جنس مذکر داده برای من ارتباط گرفتن با کتاب رو خیلی سخت کرد و راهکار‌هایی هم که داد یک جورهایی نشانه مرد برتری در ان داشت
محمد شمس الدین
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
با سلام خدمت همه علاقه مندان به کتاب نویسنده با طرح موضوع نقش عوامل تربیتی، روابط، نگرش جامعه و تجربیات کودکی بر ایجاد مشکلات رفتاری، کتاب رو با بیان ساده و تجربه شده خیلی جالب پیش برده. با نگاه از یک زاویه متفاوت به برخی نقاط قوت بالقوه و همین طور برخی رفتارهای ضعیف قابل تغییر ما مردها اشاره بابت میکنه. زمان و انرژی که برای مطالعه این کتاب گذاشتم پشیمون نیستم، گر چه انتظار می‌رفت عمق بیشتری داشته باشه اما جالب و با ارزش بود. از عوامل کتابراه‌ متشکرم.
Maryammaghbol
۱۴۰۳/۱/۲
سلام این کتاب در ابتدا نوع خاصی از، شخصیت را به خوبی و به تفصیل توضیح می‌دهد و با تاکید بر گروه درمانی راهکارهای خوبی برای مستقل شدن را آموزش میدهد در کنار گروه درمانی راهکارهایی چون خوددوستی. دست برداشتن از خودتخریبی. حد ومرز گذاشتن در روابط. و روبه رو شدن با ترس‌ها را هم مطرح میکند خواندن این که کتاب برای افرادی شخصیت وابسته دارند در کنار کتاب‌هایی که حد و مرز در روابط گذاشتن را آموزش می‌دهد بسیار کمک کننده است
اریا سپهر
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب خوبی برای شروع فرایند اعتماد به نفس است.
اما متاسفانه توضیحات کامل نیست و این کمبود خیلی میتونه تاثیر گذار باشه و حتی ممکنه مخاطب رو به سوی خود پسندی و خود شیفتگی سوق بده.
فقط خوانندگان محترم کتاب اینو بدونن که اولاً تعلیمات این کتاب با فرهنگ ایرانی متفاوته و دوم اینکه انسانها موجودات و در
اجتماعی هستند نتیجه یکی از لذتها و نیازهاشون تایید دیگرانه، گرفتن این تایید بد نیست اما زیاده روی در گرفتن تایید میتونه بد باشه.
mahsa
۱۴۰۲/۱۲/۴
ممنون از کتابراه بابت این کتاب مفید تنها مردان سر به راه نیستند بلکه زنانی بسیاری هم درگیر این مشکل‌اند. بهتر بود این کتاب تنها برای مردان شخصی سازی نمیشد تا هر کسی که این مشکل رو داره بتونه از کتاب استفاده کنه. ولی در کل هم از کتاب و هم از خوانش راوی لذت بردم. خوشحالم که تونستم این کتاب رو گوش و کنم دیدم نسبت به دنیا عوض بشه فقط یک نکته: فصل ۹ قسمت ۳ و ۴ تکرار شده. یعنی مجددا همان مطالب بیان میشه.
mogtaba mazroei
۱۴۰۱/۱۱/۵
کتاب خیلی خوبی بود برای مردانی که میل شدیدی برای خدمت کردن به زنان دارند بسیار ضروری است.
مردانی که آرامش خود را در رضایت و لبخند دیگران و به خصوص همسر خود می‌بینند حتما باید کتاب را بخوانند البته همه ویژگی‌های که برای مردان سر به راه ذکر شده، در همه افراد کامل وجود ندارد و هر شخصی درگیر برخی از ویژگی هاست.
David
۱۴۰۳/۱/۳
این کتاب با ترجمه‌ای روان و خوانش بسیار عالی آقای قناعت پیشه شنیدنی تر شده است.
کتاب بسیار عالی و به حد غایت مفید بود.
مفاهیم درون کتاب حاصل چند دهه تجربیات مشاوره و روانشناسی نویسنده بوده که به حوزه مشکلات مردان، زنان و زوجین مربوط بوده است.
به عقیده من، مطالعه این کتاب به طیف وسیعی از آقایان کمک بسیاری می‌کند تا مشکلات خود، طرف مقابل یا رابطه شان را تشخیص داده و سعی در حل آن کنند.
وحید
۱۴۰۳/۱/۸
باسلام خدمت کتابراهی‌های عزیز
این کتاب نو شته رابرت گلاور با صوت خوب خانوم قاسمی همراه هست اما در مورد خود کتاب باید بگم که یه کتاب در مورد شخصیت شناسی مردان و راهکارهای بهتر شدنه البته بیشتر به نظر میاد که به قول امروزی برای بچه مثبت‌ها هست که بتونن تو جامعه و برخورد با افراد مختلف ازش ستفاده کنن
ولی در کل کتاب خوبیه و یه کتاب جامع که جنسیتی نیست و همه میتونن ازش استفاده کنن
مشاهده همه نظرات 138

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه

برای دریافت کتاب صوتی مصائب مردان سر به راه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.