معرفی و دانلود کتاب گل پسری بسه!

عکس جلد کتاب گل پسری بسه!
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گل پسری بسه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گل پسری بسه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گل پسری بسه!

رابرت گلاور در کتاب گل پسری بسه! به معرفی رفتارهای اشتباه مردهایی که دچار «اختلال شخصیت نمایشیِ همیشه‌موافق» هستند می‌پردازد و راهکارهای کنارگذاشتن این الگوهای رفتاری و داشتنِ زندگی و عشق واقعی را آموزش می‌دهد. او در این اثر روان‌شناختی، به این‌دسته از مردها کمک می‌کند که احساس قدرت و اعتمادبه‌نفسِ ازدست‌رفته‌ی خود را بازیابی کنند تا به ارتباطی صحیح با مردها و زن‌ها برسند و خلاقیت، کارآمدی و زندگی جذاب جنسی را تجربه کنند.

درباره‌ی کتاب گل پسری بسه!

اختلال شخصیت نمایشی، یکی از انواع عارضه‌های روانی شناخته‌شده در جهان است که فرد مبتلا را به جلب توجه و نظر دیگران نیازمند می‌سازد. این اختلال به چند نوع تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها شخصیت نمایشیِ همیشه‌موافق است؛ یعنی آن‌هایی که نیاز دارند دیگران به هر قیمتی دوست‌شان داشته باشند؛ تا آنجا که حتی خشم و عصبانیت خود را زیر نقابی از مهربانی پنهان کرده و برای دوست‌داشته‌شدن، همیشه نظر دیگران را تأیید می‌کنند.

رابرت گلاور (Robert Glover)، آن‌دسته از مردهایی را که دچار این اختلال هستند، «گل‌پسرهای خوب» (Mr Nice Guys) می‌نامد و معتقد است آن‌ها برخلاف انتظار، حتی از دستیابی به شادی مدنظرشان ناتوان هستند. او در کتاب گل پسری بسه! (No More Mr. Nice Guy)، تلاش می‌کند با شناساندن ویژگی‌های رفتاری این‌دسته از مردها، راه‌های درمان اختلالِ گل‌پسری و تبدیل‌شدن به خودِ واقعی را به آن‌ها آموزش دهد. به باور او، این مردها همیشه نگران خوب‌جلوه‌دادنِ خود و انجام درست کارها هستند، خوشحالی‌شان در گروی شادکردن دیگران است و اصلاً دوست ندارند دیگران را ناراحت کنند. نویسنده با اشاره به بعضی صفت‌های این دسته از مردان مثل صمیمیت و بخشندگی، دغدغه اصلی آن‌ها را راضی‌نگه‌داشتن زن‌ها می‌داند؛ چون گل‌پسرها فکر می‌کنند اگر خوب، مهربان، بخشنده و همیشه دلواپس باشند، می‌توانند خوشحال، دوست‌داشتنی و راضی هم باشند. بااین‌همه رابرت گلاور تأیید می‌کند که طی جلسه‌های روان‌درمانی با تعداد زیادی از این مردها متوجه شده که همه‌ی آن‌ها از این وضعیت خسته و دل‌خور هستند. نویسنده‌ی کتاب گل‌پسری بسه! معتقد است الگوی رفتاری این‌دسته از مردها معمولاً نتیجه‌بخش نیست؛ بنابراین نوعی احساس ناامیدی اجتناب‌ناپذیر و تکراری به آن‌ها تحمیل می‌شود و از تغییر شخصیت‌شان جلوگیری می‌کند. آن‌ها مدام احساس می‌کنند باآن‌که تمام کارها را درست انجام می‌دهند و خود را یکی از بهترین مردهای جهان می‌دانند، هیچ‌وقت آن‌گونه که لایقش هستند، از سوی دیگران قدردانی نمی‌بینند و به‌همین‌خاطر، خسته و ناامید می‌شوند.

او علت چنین رفتارهایی را تغییرهای اجتماعی چند دهه‌ی اخیر می‌داند و اعتراف می‌کند با آن‌که افراد زیادی درگیر چنین الگوی رفتاری منفعلانه‌ای هستند؛ کمتر کسی این وجوه خودتخریب‌گرایانه‌ی خود را می‌شناسد و به‌دنبال درمان آن می‌رود. رابرت گلاور در کتاب گل پسری بسه! با ارائه‌ی راهکارهای کاربردی و عینی، به مردان آموزش می‌دهد تنها به‌دنبال رضایت دیگران نباشند تا بتوانند آن چیزهایی را که در زندگی می‌خواهند، به دست بیاورند؛ گرچه به‌باور او زن‌هایی هم که این کتاب را می‌خوانند، به شناخت بهتری از مردها و همچنین جنبه‌های شخصیتی خود خواهند رسید. او در این اثر آموزشی، ابتدا به تعریف واژه‌ی گل‌پسری می‌پردازد و مشخصه‌ها، ایرادها، باورها و الگوهای رفتاری این دسته از مردها را تشریح می‌کند و سپس دلایل و منشأ به‌وجودآمدن این خصلت‌ها را توضیح می‌دهد. نویسنده در فصل‌های بعدی، به خواننده آموزش می‌دهد تنها آن‌هایی را که در زندگی مهم هستند، راضی نگه دارد و راهکارهایی را برای شناسایی رفتارهای صرفاً تأییدکننده و شناخت بهتر خود پیشنهاد می‌کند. او در فصل بعد به این‌دسته از مردان یاد می‌دهد که نیازهای خود را در اولویت قرار دهند تا بر ضعف شخصیتی خود چیره شوند و بتوانند قدرت‌شان را بازیابی کنند. در این مسیر نیز کمک می‌کند که چگونگی زندگی‌کردن در واقعیت، بیان احساس، مواجه‌شدن با ترس‌ها، صداقت و تعیین مرزها را یاد بگیرند.

رابرت گلاور در فصل ششم کتاب خود، خیلی صریح اعلام می‌کند که گل‌پسرها مردانگی خود را از دست داده‌اند؛ و برای تأیید حرف خود نیز سه نشانه دارد: آن‌ها از بقیه‌ی مردها جدا افتاده‌اند، وابستگی شدیدی به مادر خود دارند، و همیشه به‌دنبال تأیید زن‌ها هستند. نویسنده در فصل بعد راهکارهای برقراری ارتباط با مردها، رهایی از وابستگی شدید به مادر، قوی‌شدن، یافتن الگوی مرد سالم، بررسی مجدد ارتباط با پدر، ایجاد رابطه‌ی موفق به جای تمرکز بر همسر، پشتیبانی‌نکردن از رفتارهای ناپسند، و داشتن رابطه‌ی جنسی جذاب را آموزش می‌دهد. در ادامه نیز نقشه‌ی راهی ترسیم می‌کند که گل‌پسرها دیدگاه‌های غلط و ترس‌های خود را بشناسند و بر آن‌ها غلبه کنند، تا بتوانند به زندگی دلخواه خود برسند.

کتاب گل پسری بسه! نوشته‌ی رابرت گلاور را دانیال نظامی ترجمه کرده و انتشارات رهنج به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب گل پسری بسه!

  • کتاب گل‌پسری بسه! راهکار‌های از‌بین‌بردن «سندرم پسر خوب» را بررسی می‌کند. این اثر در توصیف مردهایی است که به‌هرقیمتی از درگیری‌ها اجتناب می‌کنند و ترجیح می‌دهند تنها جنبه‌ی خوب خود را به دنیا نشان دهند، حتی زمانی که با آسیب‌رساندن به شخصیت خود، مانع رسیدن به خواسته‌ها و هدف‌های‌شان در زندگی می‌شوند. تکنیک‌هایی که در این کتاب آموزش داده می‌شود، این بدان معنا نیست که شما را به فردی خونسرد تبدیل می‌کند که قصد انجام کارهای خوب را ندارید؛ بلکه دیدگاه شما را در مورد اینکه خوب‌بودن با مردم شامل چه چیزهایی است، تغییر می‌دهد. (Maria Deac, Four Minute Books)

  • یکی از بهترین آثاری که تاکنون درباره‌ی رشد عاطفی و سلامت روان مردان خوانده‌ام. (مارک منسون، نویسنده)

کتاب گل پسری بسه! مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مردهایی که احساس می‌کنند در برقراری رابطه‌ی درست با زن‌ها دچار مشکل اعتمادبه‌نفس هستند، پیشنهاد می‌شود.

با رابرت گلاور بیشتر آشنا شویم

رابرت گلاور، درمانگر ازدواج و خانواده، و بنیان‌گذار مؤسسه‌ی Dating Essentials for Men در آمریکاست و با برگزاری کلاس‌های آنلاین، کارگاه‌های آموزشی، پادکست‌ها، مشاوره و گروه‌‌درمانی، به تغییر زندگی مردها و زن‌های بی‌شماری در سراسر جهان کمک کرده است. او با نوشتن کتاب حاضر (که تنها اثر مکتوب اوست) در سال 2003 میلادی، به‌عنوان نظریه‌پرداز سندروم گل‌پسری (Nice Guy Syndrome) مشهور و شناخته شد.

در بخشی از کتاب گل پسری بسه! می‌خوانیم

با اینکه گل‌پسرها در تمام جنبه‌های زندگی به‌دنبال تأیید دیگران هستند، تأیید زنان در روابط آنان جایگاه ویژه‌ای دارد و والاترین عامل ارزش‌گذاری در نظرشان همین است. نشانه‌های تأیید در نظر آن‌ها شامل تمایل به برقراری رابطه جنسی، رفتارهای دلربا، لبخند، تماس فیزیکی و... است. از طرف دیگر، اگر زن خسته و ناراحت باشد، گل‌پسر آن را به‌معنی تأییدنشدن رفتار خودش تلقی می‌کند.

به‌دنبال تأیید زنان بودن چندین پیامد خواهد داشت، که در ادامه بیان می‌کنیم:

همواره باید از نظر جنسی در دسترس باشند. بالاترین مرحله تأیید از نظر این مردان، رابطه جنسی است. پس باید حتماً زن را خوش‌حال کنند و از رفتارهایی که او را ناراحت می‌کند، بپرهیزند. بنابراین، اگر همسران آن‌ها به هر دلیلی ناراحت و عصبانی باشند، هر کاری که لازم باشد برای بهترکردن اوضاع انجام می‌دهند. از دروغ‌گفتن و فریب‌کاری گرفته تا از خودگذشتگی. گفتنی است موضوع از رابطه جنسی هم فراتر رفته و در اجتماع وقتی حتی رابطه جنسی هدف نیست، باز هم باورشان نقش عمده‌ای در رفتارشان بازی می‌کند.

اداره روابط به زنان سپرده می‌شود. این مردها احساس خود را به حالت همسرانشان گره خواهند زند؛ به‌عبارتی اگر زن افسرده و غمگین باشد، مرد نیز همین گونه‌ است و برعکس، اگر زن شاد و خوش‌حال باشد، مرد نیز شاد است. این ارتباط چنان قوی است که اگر مرد هنگام ناراحتی زن، غمگین نباشد، احساس گناه می‌کند.

به زن این قدرت داده می‌شود که معیارهای ارزش‌گذاری مردان را تعیین کنند. اگر زنی بگوید این کار غلط است، مرد نیز باید بپذیرد؛ به طوری که حتی اگر در موضوعی با هم اختلاف داشته باشند، ناخودآگاه زن راست می‌گوید (حتی یک بار به شوخی گل‌پسری از من پرسید که اگر در جنگلی باشید که در آن زنی نباشد که صدای شما را بشنود، باز هم حرفتان غلط است؟)

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
فصل اول: سندروم گل‌پسری
این مردان چه کسانی هستند؟
مشخصات گل‌پسرها
ایراد گل‌پسر بودن چیست؟
مرد مطلوب
باورها و الگوهای رفتاری
باورهای بی‌تأثیر گل‌پسرها
انجام کاری متفاوت
درخواست کمک
فعالیت‌هایی که زمینه رهایی را مهیا می‌کنند
فصل دوم: دلایل پیدایش گل‌پسرها
رویارویی با پدیده رهاشدگی
شرمساری درونی
سازکار بقا
منشأ باور گل‌پسرها چیست؟
پرورش کودکان
از پسربچه‌های بسیار کوچک تا گل‌پسرها
سازکار بقا
دو نوع رایج گل‌پسری
عصر فرزندآوری و پیداش مردان حساس
تاریخ قرن بیستم
ایجاد عادت‌های مخرب در مردان
فصل سوم: یاد بگیریم در زندگی تنها کسانی را که مهم‌اند، راضی نگه داریم
در جست‌وجوی تأیید (موافقت) دیگران
گل‌پسرها چگونه از وصله‌ها استفاده می‌کنند
تأیید زنان
استاد پنهان‌کاری
پنهان‌کردن شواهد
خود _ تأییدی
رفتار‌هایی که هدفش تنها تأیید دیگران هست را شناسایی کنید
خوداظهاری به گل‌پسرها کمک می‌کند خود را بهتر بشناسند
تنهایی به گل‌پسرها کمک می‌کند به درک بهتری از خود برسند
نمایان‌کردن خود واقعی، به گل‌پسر کمک می‌کند خود را بشناسد
پوست‌اندازی
فصل چهارم: نیازهایتان را در اولویت قرار دهید
گل‌پسرهای به‌ظاهر بی‌نیاز
اظهار بی‌نیازی مانع برآورده‌شدن نیازهای گل‌پسرها می‌شود
به دیگران اجازه کمک‌کردن نمی‌دهند
قراردادهای نامرئی مانع رسیدن گل‌پسر به خواسته‌هایش می‌شود
مراقبت از دیگران مانع رسیدن گل‌پسر به نیازهایش می‌شود
اهمیت‌دادن یا مراقبت‌های بی‌جا؟
مثلث قربانی
خودخواه به تمام معنا
اولویت‌دادن به نیازهای خود به گل‌پسر کمک می‌کند آن‌ها را رفع کند
یک آزمون
تصمیم‌گرفتن
فصل پنجم: قدرت خود را پس بگیرید!
چیرگی بر ضعف _ بازیابی قدرت
تسلیم‌شدن به گل‌پسرها امکان بازیابی قدرت می‌دهد
زندگی در واقعیت به گل‌پسر کمک می‌کند قدرتش را بازبیابد
بیان احساسات به گل‌پسر امکان بازیابی قدرتش را می‌دهد
مواجه‌شدن با ترس‌ها به گل‌پسر کمک می‌کند قدرتش را بازیابد
صداقت به گل‌پسر در بازیابی قدرتش کمک می‌کند
تعیین مرز به گل‌پسر کمک می‌کند قدرت خود را بازیابد
در جهان وحشی قدمی بزنید
فصل ششم: مردانگی خود را پس بگیرید!
گل‌پسرها از بقیه مردان جدا می‌شوند
گل‌پسرها مردانگی خود را از دست داده‌اند
گل‌پسرها وابستگی شدیدی به مادر خود دارند
گل‌پسرها در پی تأیید زنان هستند
مردانگی خود را پس بگیرید!
برقراری روابط با مردان
رهایی از وابستگی شدید به مادر
قوی‌شدن
یافتن الگوی مرد سالم
بررسی مجدد رابطه با پدر
انتقال فواید مردانگی به نسل‌های آینده
برد _ برد
فصل هفتم: عشقی که می‌خواهید (راهکارهای مؤثر برای دستیابی به رابطه‌ای گرم و صمیمی)
بیگانگان صمیمی
چرا گل‌پسرها در دستیابی به علایق خود ناتوان‌اند؟
شرمساری درونی
روابط ناکارآمد
در دام‌افتاده یا اجتنابگر
بازسازی روابط کودکی
وابستگی ناخودآگاه به مادر
تمام‌کنندگان بد
راهکارهای ایجاد رابطه موفق
تعیین مرز به گل‌پسر کمک می‌کند به عشق واقعی دست یابد
تمرکز روی رابطه به‌جای همسر
پشتیبانی‌نکردن از رفتارهای ناپسند
انجام کاری متفاوت
دشواری‌ها را بپذیر
فصل هشتم: به رابطه جنسی دلخواه برسید (راهکارهای رابطه جنسی جذاب)
ترس و خجالت‌
پرهیز از موقعیت‌های تحریک‌کننده
تلاش برای اینکه عاشق خوبی باشد
پنهان‌کردن رفتارهای جنسی اعتیادآور
سرکوبی انرژی زندگی
فراهم‌کردن زمینه رابطه جنسی بد
برقراری رابطه جنسی لذت‌بخش
از کمد بیرون بیایید
مدیریت مسائل را در دست بگیرید
به رابطه جنسی بد نه بگویید
مانند گوزن شمالی باشید!
نیروی طبیعت
فصل نهم: به زندگی آرمانی برسید (علاقه، رسالت و هدف خود را در زندگی و شغل کشف کنید)
شغل گل‌پسر
ترس
آرمان‌گرایی در انجام کار
همه کارها را خودشان باید انجام دهند
خودتخریبی
تصورات غلط از خود
طرز تفکر غلط
گیرکردن در چرخه ناکارآمد
رسالت و توان خود را دریابید
مواجه‌شدن با ترس‌ها
نقشه راه را ترسیم کنید
در انجام کارها سخت‌گیر نباشید
از دیگران کمک بخواهید
خودتخریبی
جهان‌بینی دقیق‌تر
به زندگی دلخواه خود برسید
فصل دهم: سخن پایانی
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گل پسری بسه!
نویسنده
مترجمدانیال نظامی
ناشر چاپیانتشارات رهنج
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-622-7982-10-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گل پسری بسه!

محمد برزگری
۱۴۰۲/۳/۱۰
کتابی کم نظیییییررر
و بسیار کاربردی برای نسل ما
نسلی که گل پسر زیاد داره
متنش که روون هست و راحت فهم میشه و مطلب رو هم خوب جا میندازه
یه کتابی هست که هم مطالب تئوری داره و آدم رو با بیس علمی مطلب آشنا می‌کنه و هم بحث عملی داره و راهکار
تمارینش هم ساده و عملی هست
در یه کلام من رو که کامل به خودش جذب کرد
حتما (برای درک کامل) چندین بار بخونین
Milad
۱۴۰۲/۲/۲۳
اگه شما هم مثل من و خیلیای دیگه بدون هدف دنبال تایید دیگران هستید و توی برقراری رابطه با آدما مشکل دارید، نمیتونید خواسته هاتون رو بیان کنید و... پس شما هم یه گل پسر هستید و خوندن این کتاب براتون از خوندن کتاب آسمانی هم واجب تره 🖐🌹
مهدی علیزاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کل کتاب رو شاید بشه توی ۱۰ صفحه آچار خلاصه کرد. اما وجود داستان‌ها و نشانه‌ها به عنوان مصداق در تعریف بخش عظیمی از جامعه به نام «گل پسر»، نیاز بود. مهمترین نکته کتاب تمارینی بود که در آن قرار داشت.
reza za
۱۴۰۲/۹/۲۲
این کتاب بسیار عالی و کمک کننده هست، در دو یازه‌ی زمانی متفاوت خوندم، با قسمتی که یه طرفه قضاوت میکند و مقداری زن ستیز میشود موافق نیستم اما در کل مطالب پرمغزی دارد.
محمد فتحی
۱۴۰۲/۶/۲۶
نکات خوبی داره، اشتباهاتی که از کودکی درون ماها توسط اموزش غلط شکل گرفته، خیلی سخته تغییر اون فرم ولی این کتاب و عمل کردن یه نکاتش کمک میکنه تا حد زیادی تغییر کنین.
مهدی اروجی
۱۴۰۲/۲/۱۷
کتاب خیلی خوبیه که برخی باور‌ها و آموزه‌های غلط ارتباطی منتقل شده به خیلیامونو رو به چالش می‌کشه و نتایج منفیشو توضیح میده و باعث میشه قدرت و نشاط بیشتری تو روابطتون داشته باشید
احمدرضا شجاعی
۱۴۰۲/۴/۲۵
کتابی خوبی بود در کل برای پسرایی که خودشون رو وقف دیگران میکنن و از اهمیت به خودشون غافل میشن مفیده و باعث میشه خودتو پیدا کنی
امیرحسین قاسمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
ترجمه خوب و راهکار‌های عملی جذابی داشت اگر رد پای مرد نرم در زندگیتون مشاهده کردید توصیه میکنم
khalil javan
۱۴۰۲/۹/۵
دانیال نظامی تو سال‌های اخیر پیشرفت خوبی کرده و کتاب‌ها و دوره هاش به دل چنگ میزنه
Mohammad H
۱۴۰۲/۱/۲۳
این کتاب به شما کمک میکنه که عزت نفس و اعتماد به نفستون بالا بره مخصوصا اگه تو روابطتون مشکل دارین.
محمود محمدی
۱۴۰۲/۱/۵
سلام
به نظر من کتاب عالی بود پیشنهاد میکنم حتمن مطالعه فرمایید
mohamad ny
۱۴۰۳/۱/۹
بسیار جالب و جذاب. کاش میشد یک انجمن برای همین مسأله راه انداخت
ابراهیم قنبری
۱۴۰۳/۲/۱
عالی بود واقعا کمک میکنه آدم خود واقعیش بشه
هیلدا
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
واقعا کتاب خیلی قشنگی بود تمام حرفای دلم بود 🥲
حامد سلمانی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فوق العاده بود
نیاز امروزه بشر و پسر هاست این کتاب
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب گل پسری بسه!

برای دریافت کتاب گل پسری بسه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.