معرفی و دانلود کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک

عکس جلد کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک

کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک، نوشته‌ی جورج وی. لاوری به بررسی تمامی مشکلات اسکلتی عضلانی، تورم‌ها، پارگی‌ لیگامنت‌ها و سایر مشکلات قریب‌الوقوع در ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌پردازد. این کتاب با زبانی ساده آسیب‌ها را شرح می‌دهد و تلاش می‌کند با استفاده از تصاویر، آناتومی مفاصل را بررسی نماید.

درباره‌ی کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک

آسیب‌های اسکلتی عضلانی و بیماری‌های روماتیسمی بین پانزده تا بیست درصد از مشکلات بیماران مراجعه‌کننده به پزشک را شامل می‌شود. ازاین‌رو کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک (Systematic Musculoskeletal Examinations)، اثر جورج وی. لاوری (George V. Lawry) به بررسی این مشکلات پرداخته است و با توضیحات مفصل خود سعی دارد ورزشکاران و به‌خصوص کوهنوردان را با آسیب‌های احتمالی آشنا کند.

معاینات اسکلتی عضلانی سه مرحله دارد. این سه بخش عبارت‌اند از: معاینه‌ی اسکلتی عضلانی غربالگری، معاینه‌ی عمومی و معاینه‌ی منطقه‌ای. در مرحله‌ی غربالگری ارزیابی ساختاری و عملکردی بدن به شکل سریع انجام می‌شود. اگرچه زمان زیادی صرف این شکل معاینه نمی‌شود، اما این به معنی کم‌اهمیت بودن یا غیراصولی بودن آن نیست. هدف این نوع معاینه شناسایی نقاط اصلی آسیب‌دیده یا در معرض آسیب است. با کمی تکرار و تمرین می‌توان معاینه‌ی غربالگری را در عرض سه تا چهار دقیقه انجام داد.

مطابق با مطالب کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک، معاینه‌ی عضلانی با لمس نقاط بدن صورت می‌گیرد. اگر معاینه‌ی غربالگری را یک معاینه‌ی روزانه در نظر بگیریم، معاینه‌ی عمومی اولین اقدام پس از احساس درد یا ناراحتی و گرفتگی عضلانی است. معاینه‌ی عضلانی اسکلتی منطقه‌ای ترکیبی از تست‌های شانه، گردن، زانو و کمر است. قسمت‌هایی که عنوان شد به‌عنوان زنجیره‌ای متصل به یکدیگر هستند که باید در بررسی‌ها و معاینات هریک به‌طور مجزا و به شکلی خاص موردبررسی قرار گیرند. اهمیت این معاینه در این است که می‌تواند مانع از مشکلات بسیار حاد و مهم شود و بیمار می‌تواند در زمان مناسب به مداوا بپردازد.

جورج وی. لاوری در کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک این سه معاینه را به‌عنوان آزمایش بدنی سیستماتیک در نظر می‌گیرد که هریک به‌مانند زنجیره‌ای متصل انجام می‌شوند و نقش کلیدی در حل مشکلات عضلانی و اسکلتی دارند. با آموزش درست این معاینات هریک از افراد، ورزشکاران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای می‌توانند خود را معاینه کنند و از سلامت خود مطلع شوند.

این کتاب با بیانی ساده و شفاف مطالبش را بیان می‌کند تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. نویسنده‌ی کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک در هر فصل یکی از معاینات را به‌طور کامل توضیح داده است. شروع فصول با مقدمه، اهداف و سپس بیان نکات همراه است؛ استفاده از تصاویر برای آموزش شیوه‌ی معاینات در فهم بهتر مطلب مؤثر بوده است.

گفتنی است که کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک، اثر جورج وی. لاوری توسط احمد ابراهیمی عطری و احسان آریایی ترجمه و توسط انتشارات نرسی عرضه شده است.

کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک مناسب چه کسانی است؟

کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک به کلیه‌ی ورزشکاران و دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی و آسیب‌شناسی توصیه می‌شود؛ همچنین فیزیوتراپ‌ها، پزشکان و درمانگران از این کتاب بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک می‌خوانیم

درد اسکلتی - عضلانی انتشاری در بیمارانی با درد اسکلتی - عضلانی وجود دارد، و اغلب مهم است تا از لحاظ حساسیت منطقه‌ای (موضعی) یا گسترده مورد ارزیابی قرار بگیرد. مشخص کردن سطح بیمار از لحاظ آستانۀ درد و حساسیت به لمس در فهمیدن مشکل بسیار مهم است، سپس مشخص کردن یک تشخیص اختصاصی و مدیریت راهبردی آن مهم می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: معاینه اسکلتی - عضلانی غربالگری
فصل 3: معاینه اسکلتی - عضلانی عمومی
فصل 4: معاینه اسکلتی - عضلانی منطقه‌ای شانه
فصل 5: معاینه اسکلتی - عضلانی منطقه‌ای زانو
فصل 6: معاینه اسکلتی - عضلانی منطقه‌ای گردن
فصل 7: معاینه اسکلتی - عضلانی منطقه‌ای کمر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک
نویسنده
مترجماحمد ابراهیمی عطری، احسان آریایی
ناشر چاپیانتشارات نرسی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-600-5028-28-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک

برای دریافت کتاب معاینات اسکلتی عضلانی سیستماتیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.