معرفی و دانلود کتاب مغز شما در ورزش: تاثیرات ورزش بر مغز انسان

عکس جلد کتاب مغز شما در ورزش: تاثیرات ورزش بر مغز انسان
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز شما در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز شما در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز شما در ورزش: تاثیرات ورزش بر مغز انسان

گری ال. ونک در کتاب مغز شما در ورزش، تأثیرات ورزش بر عملکرد ذهن را مورد بررسی قرار می‌دهد و در این اثنا به جنبه‌های مختلف این تأثیرات می‌پردازد. او باور دارد که ورزش کردن بیش از اندازه، نه‌تنها نتیجه‌ی مثبتی ندارد، بلکه با ضررهایی همراه است. ازاین‌رو، هوشمندانه ورزش کردن و آگاهی کامل از بدن و جریانات شیمیایی آن است که می‌تواند مؤثر واقع شود. نویسنده با توجه به این موضوع، ارتباط میان عضلات و مغز را موشکافی می‌کند و ضرورت ورزش را از زاویه‌ای دیگر آشکار می‌سازد.

درباره‌ی کتاب مغز شما در ورزش

درباره‌ی فواید ورزش برای بدن، به‌ویژه تأثیر آن بر قلب و ریه، مطالب بسیاری نوشته‌ شده‌ است. بااین‌حال تنها برخی از آن‌ها با شواهد و داده‌های علمی پشتیبانی می‌شوند. در این میان، کتاب مغز شما در ورزش (Your Brain on Exercise: The Devil in The Details) نوشته‌ی گری ال. ونک (Gary Wenk)، اختصاصاً به بررسی تأثیر ورزش بر عملکرد مغز پرداخته و در تلاش است با ارائه‌ی شواهد علمی، کاستی‌های مطالعات این حوزه را جبران کند.

بی‌تردید رسانه‌های اجتماعی، نقش مهمی در انتشار اخبار و اطلاعات ایفا می‌کنند. این پلتفرم‌ها، هرچند که دسترسی به اطلاعات را آسان‌تر از گذشته کرده‌اند، اما گسترش انبوهی از داده‌های متناقض را هم به همراه دارند. همین امر باعث شده تا مسئولیت جدیدی روی دوش پژوهشگران قرار بگیرد و آن‌ها را وادار سازد تا با استناد به مدارک معتبر، نمونه‌های درست را از نادرست تشخیص دهند و دریافت‌های خود را به اشتراک بگذارند. شایان ذکر است که مطالعات و فعالیت‌های ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست و متأسفانه، اطلاعاتی که در شبکه‌های مجازی در ارتباط با فواید ورزش و تأثیرات آن بر بدن و مغز در حال انتشار است، همیشه با شواهد علمی موجود هم‌خوانی ندارند.

در این میان، کتاب پیش رو را می‌توان مطالعه‌ای مبتنی بر اسناد و مدارک تلقی کرد که اختصاصاً به تأثیر ورزش بر عملکرد ذهن پرداخته و ارتباط آن با عضلات را مورد بررسی قرار می‌دهد. نویسنده از تأثیر داروها و مواد مغذی بر ذهن هم غافل نشده و به شیوه‌های علمی، گذرا بودن اثر آن‌ها را ثابت می‌کند. از منظر او، بهترین دارو، ورزش است؛ اما به دلایلی متفاوت از شنیده‌های رایج. او در ادامه توضیح می‌دهد که برخلاف تصور بیشتر افراد، ورزش زیاد نه‌تنها برای سلامتی خوب نیست، بلکه مضراتی هم به همراه دارد و این مضرات بیش از بدن، مغز را نشانه می‌روند.

باید توجه داشت که برای دستیابی به نتایج مثبت، لازم است تمام عضلات به گونه‌ای با مغز ارتباط برقرار کنند. در این راستا، پیام‌رسان‌های شیمیایی متعددی کشف شده که وظیفه‌شان برقراری ارتباط میان عضله و مغز است. گری ال. ونک، این پیام‌رسان‌ها را تک‌به‌تک مورد بررسی قرار می‌دهد و تأثیرات مثبت یا منفی و مستقیم یا غیرمستقیم آن‌ها را آشکار می‌سازد.

کتاب مغز شما در ورزش را سفری اکتشافی تلقی می‌کند که متشکل از سه فصل است. «هزینه‌ی بالای ورزش»، «مغز شما در ورزش» و «چرا ورزش کنیم؟»، عنوان سرفصل‌های این کتاب‌اند. کتاب پیش رو نخستین‌بار در سال 2021 وارد بازار شد. انتشارات حتمی، ناشر تخصصی علوم ورزش و پزشکی، آن را با ترجمه‌ی فرهاد دریانوش و حامد رضایی‌نسب منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی فیریولوژی ورزشی

فیزیولوژی ورزشی، مجموعه‌ای است که بیش از پنجاه عنوان را پوشش می‌دهد. این مجموعه توسط انتشارات حتمی گردآوری و منتشر شده و مباحثی نظیر فیزیولوژی ورزشی مولکولی، فعالیت بدنی و پیشگیری از بیماری‌، فیزیولوژی و متابولیسم سلولی و فیزیولوژی ورزشی زنان را در بر می‌گیرد.

در نکوداشت‌ کتاب مغز شما در ورزش

  • این کتاب به گونه‌ای نوشته‌ شده‌ که می‌تواند دانشجویان را به آسانی از فصلی به فصل دیگر ببرد؛ نکته‌ای که نشان‌گر هدف نویسنده از درک و دریافت عمیق مباحث است. مطالعه‌ی آن به دانشجویان مقطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و خوانندگان عادی توصیه می‌شود. (choice)

کتاب مغز شما در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مغز شما در ورزش به دانشجویان و اساتید رشته‌ی تربیت بدنی توصیه می‌شود. همچنین برای تمام علاقه‌مندان به مباحث علوم اعصاب نیز مناسب است.

در بخشی از کتاب مغز شما در ورزش: تاثیرات ورزش بر مغز انسان می‌خوانیم

مزایای معمولی ورزش برای بیماران بهبودیافته از آسیب مغزی ممکن است با افزودن مواد مغذی خاصی به رژیم غذایی افزایش یابد. انتخاب مواد مغذی با درک بهتر مجموعه تغییرات پس از آسیب‌دیدگی در مغز که پیامدهای منفی کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت دارند، راهنمایی می‌شود. یک سری از مطالعات اخیر که عمدتاٌ با استفاده از مدل‌های حیوانی انجام شده است، کشف کرده است که افزودن ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص به رژیم غذایی ممکن است برخی از عواقب طولانی‌مدت آسیب مغزی را کاهش دهد. به‌طور کلی، مصرف مگادوز از هر مکمل هرگز عاقلانه نیست، زیرا بسیاری از آن‌ها می‌توند اثرات کبد سمی بر کبد و کلیه‌های شما داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. هزینه ‌ی بالای ورزش
فصل 2. مغز شما در ورزش
فصل 3. چرا ورزش کنیم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز شما در ورزش: تاثیرات ورزش بر مغز انسان
نویسنده
مترجمحامد رضایی نسب، فرهاد دریانوش
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-355-568-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغز شما در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مغز شما در ورزش

برای دریافت کتاب مغز شما در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.