معرفی و دانلود کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان

کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان اثری از دامن اماتو بر آن است تا مبانی تغذیه و روش‌های درست مصرف مواد غذایی را به ورزشکاران و مربیان آموزش دهد. این اثر از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردار است و توسط کارشناسان تغذیه مورد ستایش قرار گرفته. دامن اماتو در سرفصل‌های کتاب به شما از مکمل‌ها، زمان‌بندی درست غذا خوردن و دیگر اصول پایه‌‌ای در زمینه‌ی تغذیه‌ی ورزشی می‌گوید.

درباره‌ی کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان

کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان (An Athletic Trainer's Guide to Sports Nutrition) نوشته‌ی دامن اماتو (Damon Amato) به شما از حقایق مهمی که در مورد مصرف مواد غذایی وجود دارد می‌گوید. بی‌شک بخش اعظم و مهم زیست ورزشی و سالم مبتی بر برنامه‌های غذایی شخص است. بدون یک برنامه‌ی غذایی سالم که براساس نیازهای بدن تهیه شده، فرد نمی‌تواند به زیست ورزشی خود ادامه دهد و در مسیری که پیش گرفته دچار مشکل می‌شود. در نتیجه مربیان ورزشی و همچنین ورزشکاران باید به خوبی از مباحث علمی و پزشکی در این زمینه آگاه باشند و در دستور قرار دهند.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان

نکته‌ی مهمی که در این کتاب وجود دارد و آن را متمایز می‌کند، اطالاعات موجز و راه‌گشای دامن اماتو درباره‌ی کارکرد بدن است. او برای مخاطبان آناتومی بدن انسان و سازوکارهای آن را ترسیم می‌کند. این اثر علمی و ورزشی که با تصاویر مصور منتشر شده، برای ورزشکاران و مربیان چیزهایی که لازم است از بدن بدانند بازگو می‌کند. کتاب با سرفصل «مبانی تغذیه انسان» آغاز می‌شود. همان‌طور که از عنوان برمی‌آید در این بخش قرار است دامن اماتو داده‌های مهمی از شیوه‌‌ی درست تغذیه ارائه دهد. در واقع این کتاب به شما می‌گوید که بدن شما دقیقاً به چه مواد غذایی‌ای در چه زمانی و به چه شکلی نیاز دارد. می‌توان گفت اصلی‌ترین بخش کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان در همین نکته نهفته است. چراکه با فراگرفتن داده‌های این سرفصل به این آگاهی دست می‌یابید که در طول یک روز کامل باید چگونه از نظر تغذیه به بدن خود خدمت کنید.

اطلاعات ویژه‌ای در این کتاب وجود دارد که در کمتر کتاب مشابهی می‌توان یافت. در زمینه‌ی تغذیه‌ی ورزشکاران به ندرت کتابی منتشر شده که به طور جامع به شما بگوید که چه نکاتی را در جهت حفظ سلامت بدن باید رعایت کنید. این کتاب سرفصلی با عنوان «تغذیه بهینه برای بهبود آسیب‌دیدگی» دارد که مطالعه‌ی آن بسیار می‌تواند مفید واقع شود. در این بخش دامن اماتو به شما داده‌هایی در باب موقعیتی می‌یابد که خود را در دوره‌ی آسیب‌دیدگی داخلی می‌یابید و نیاز به برنامه‌ی غذایی متفاوتی دارید. نویسنده برای شما با تصاویر و همچنین تشریحات کاربردی عنوان می‌کند که باید چه اصولی متفاوتی را در نظر بگیرید و جایگزین برنامه‌ی قبلی کنید.

از دیگر بخش‌هایی که می‌تواند برای مخاطبان کتاب جالب توجه باشد، داده‌های دامن اماتو بر محوریت «بی نظمی و اختلالات تغذیه‌ای در ورزشکاران» است. یکی از دشوارترین مواردی که در زمینه‌ی تغذیه وجود دارد، نه به دست آوردن یک برنامه غذایی بلکه پایبند ماندن به آن است. این بی‌نظمی در تغذیه و برهم خوردن ریتم هرروزه‌ی برنامه‌ی غذایی ممکن است مسبب مشکلاتی در بدن شما شود. چراکه وقتی شما به بدن‌تان یک برنامه‌ی جدید می‌دهید و سپس آن را با بی‌نظمی دنبال می‌کنید، بدن‌تان را دچار شوک‌های جسمانی می‌کنید. در این بخش همچنین توضیحاتی در مورد اختلال تغذیه به شما ارائه می‌شود که خواندن آنان برای هرکسی در حوزه ورزش به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند، الزامی است.

یکی از عناوین سرفصل‌های کتاب «موارد خاص» است. درست است که کتاب سعی دارد یک نمایه‌ی کلی برای فراگرفتن مطالب علمی در این حوزه در اختیار شما قرار دهد، اما موارد خاص همیشه وجود دارند. دامن اماتو که از این موارد خاص به خوبی آگاه است، به شما چارچوب‌ها و ساختارهایی که در این بخش وجود دارد القا می‌کند. فعالیت‌ها و مواد غذاییِ ویژه‌ای که در موارد خاص وجود دارد به شما گفته و راه‌کارهایی برای حل مسئله عنوان می‌شود. این کتاب توسط گروهی از مترجمین به زبان فارسی برگردان شده و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده است.

کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به مربیان، ورزشکاران، کسانی که در زمینه‌ی بدن‌سازی فعالیت می‌کنند و کادر پزشکی تیم‌های ورزشی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان می‌خوانیم

درحالی‌که بسیاری از ترکیبات مختلف غذایی وجود دارد که می‌تواند برای بدن موثر باشد، اما اثر آن‌ها بر روی هر شخصی نسبت به شخصی دیگر متفاوت می‌باشد. تفاوت‌های ژنتیکی، سبک زندگی و سطح فعالیت بدنی، تنها برخی از عواملی هستند که می‌توانند آنچه را که ممکن است برای یک شخص خاص مفید باشد، تعیین کنند. درحالی‌که عرف جامعه ممکن است از این دیدگاه ناقص حمایت کند که "تا وقتی انرژی (کالری) زیادی مصرف نکنید اتفاق خاصی نمی‌افتد"، یک رژیم کتوژنیک (چربی بسیار زیاد، کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط) باعث تغییرات متابولیکی و سلولی متعددی در بدن می‌شود که بسیار متفاوت از یک رژیم غذایی با چربی بسیار کم و کربوهیدرات بالا است. درحالی‌که طبیعی‌سازی جهت دریافت انرژی (کیلو کالری) ممکن است نتایج کوتاه‌مدت مشابهی ایجاد کند، اما چیزی در مورد سلامت کلی و تأثیر طولانی‌مدت بر روی فرد به ما نمی‌گوید. هر ورزشکار سازوکار فیزیولوژیکی متفاوتی دارد و برای بهینه‌سازی عملکرد و سلامت خود نیاز به یک برنامه غذایی منحصربه‌فرد دارد.

باور غلط: یک رژیم غذایی کامل وجود دارد. جوامع مختلف در سراسر جهان دارای سطوح متفاوتی از سلامت کلی هستند که در اثر عوامل بی‌شماری به وجود می‌آیند. ما می‌توانیم اطلاعاتی را که با برخی از شاخص‌های سلامتی مانند استرس، فعالیت ورزشی و رژیم غذایی ارتباط زیادی دارند، منتشر کنیم. بسیاری از جوامع دارای وضعیت سلامتی مشابه و مطلوبی هستند اما از لحاظ فرهنگ غذایی بسیار متفاوت هستند. این موضوع احتمالاً با استعداد ژنتیکی قابل اثبات است، بنابراین یکی از بزرگترین دلایل عدم وجود رژیم غذایی کامل این است که هر یک از ما باید به‌عنوان یک شخص منحصربه‌فرد در نظر گرفته شود.

فهرست مطالب کتاب

تشکر و قدردانی
درباره نویسنده
مقدمه ویراستار علمی
پیشگفتار
فصل 1: مقدمه
فصل 2: مبانی تغذیه انسان
فصل 3: حقایق و باور‌های غلط تغذ‌یه ای
فصل 4: بی نظمی و اختلالات تغذیه ای در ورزشکاران
فصل 5: هیدراتاسیون چیست؟ فیزیولوژی جذب مایعات
فصل 6: مکمل‌ها
فصل 7: تغذیه بهینه برای بهبود آسیب ‌دیدگی
فصل 8: زمان‌بندی مواد مغذی
فصل 9: شرایط خاص
فصل 10: نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان
نویسنده
مترجمحامد رضایی نسب، امیرحسین احمدی حکمتی کار، زهرا عبدالوند
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-600-355-472-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان

برای دریافت کتاب راهنمای تغذیه ورزشی برای مربیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.