معرفی و دانلود کتاب مفید باش: هفت مهارت برای زندگی

عکس جلد کتاب مفید باش: هفت مهارت برای زندگی
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفید باش: هفت مهارت برای زندگی

کتاب مفید باش، زندگی‌نامه‌ای انگیزشی اثر آرنولد شوارتزنگر، اسطوره‌ افسانه‌ای هالیوود است. نویسنده‌ در کنار اینکه خواننده را در جریان فرازوفرودهای زندگی‌ خود قرار می‌دهد، سعی دارد راه‌های موفقیت را به علاقه‌مندان حوزه توسعه فردی، معرفی کند. این کتاب، خواننده را با هفت ابزار مهم برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب مفید باش

کتاب مفید باش (Be Useful: Seven Tools for Life)، یک اثر خواندنی در حوزه‌ی خودسازی و موفقیت است که به سبک اتوبیوگرافی نوشته شده. آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger)، در کنار اینکه خواننده را در این کتاب از چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو بوده، آشنا می‌کند، به روش‌های خود برای رویارویی با این چالش‌ها و غلبه بر آن‌ها پرداخته است. در نتیجه می‌توان گفت مفید باش، از یک طرف زندگی‌نامه‌ است و از طرف دیگر، اثری موثر و کارآمد برای علاقه‌مندان توسعه فردی و خودسازی. به گفته‌ی نویسنده، کتابی که از آن صحبت می‌کنیم شرایطی را برای خواننده مهیا می‌‌کند تا سفری ماجراجویانه را در زندگی خود آغاز کند و به موفقیت‌های بیشتری دست یابد. نویسنده، دست خواننده را در این کتاب می‌گیرد و ابزارهایی را برای دستیابی به پیشرفت‌های چشمگیر به او معرفی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب مفید باش

نخستین بخش این کتاب، «چشم‌اندازی‌ روشن داشته باشید»، نام دارد. آرنولد شوارتزنگر، در این بخش برای خواننده توضیح می‌دهد که در دوران جوانی، تمامی تبلیغاتی که می‌دید، سبک‌و‌سیاقی آمریکایی داشتند. فیلم‌های دلخواهش نیز همگی هالیوودی بودند. او که در آن زمان فقط 10 سال داشت برای خودش چشم‌انداز روشنی را از زندگی در آمریکا ایجاد کرد و این چشم‌انداز، راه را برای دستیابی آرنولد به رویاهایش هموار کرد. «هرگز کوچک فکر نکنید»، نام دومین بخش کتاب مفید باش، است. نویسنده در این بخش به خواننده آموزش می‌دهد که ابتدا دیدگاهی گسترده نسبت‌به هدف‌هایش داشته باشد. سپس این دیدگاه را در طول زمان و با دستیابی بیشتر به هدف‌ها، کوچک‌تر کند.

آرنولد در این بخش همراه با در میان گذاشتن قسمت‌هایی از زندگی خود با خواننده، به روش‌های شخصی‌اش نیز برای رویارویی با مشکلات و حل آن‌ها اشاره می‌کند. «ون‌شون»، «منفی‌باف‌ها را نادیده بگیرید»، «نقشه B را کنار بگذارید» و «رکوردها را بشکنید» ازجمله عناوینی هستند که کتاب مفید باش در بخش دوم پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

بخش سوم کتاب مفید باش، راز موفقیت آرنولد شوارتزنگر را برملا می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که نویسنده در این اثر به مخاطبان خود می‌دهد، این راز چیزی نیست به‌غیر از تلاش و کار شبانه‌روزی! به همین دلیل نیز نام «مثل اسب کار کنید» را برای این بخش، انتخاب کرده است. در این بخش آرنولد از اهمیت تکرار کارهای دشوار می‌گوید و به این نکته اشاره می‌کند که درد، هرچقدر هم که زیاد باشد، موقتی است و گذرا. «پیگیری و پایش دائم»، «از کاه کوه بسازید» و «اجازه دهید شما را دست کم بگیرند»، به‌عنوان دیگر قسمت‌های این بخش از کتاب مفید باش به‌حساب می‌آیند.

نویسنده در ادامه‌ی کتاب به بیان بخش‌های دیگری از زندگی خود می‌پردازد و رازهای مختلفی را برای دستیابی به موفقیت با خواننده به اشتراک می‌گذارد. از آنجایی که آرنولد شوارتزنگر، اسطوره‌ای است در دنیای فیلم‌و‌سینما، روایتی مخاطب‌پسند را در این کتاب ارائه داده است. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که لحنی جذاب دارد و انتقال مفاهیم آن به خواننده به‌خوبی صورت می‌گیرد.

این کتاب از اهمیت کار بی‌وقفه، مقاومت و داشتن دیدگاهی روشن می‌گوید و ثابت می‌کند که راه صد ساله را نمی‌توان در یک شب طی کرد. کتاب حاضر با ترجمه‌ی حسین گازر و به‌همت انتشارات کتاب کوله‌پشتی، چاپ و منتشر شده است.

جوایز و افتخارهای کتاب مفید باش

  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز؛
  • کتاب منتخب ویراستاران آمازون به‌عنوان بهترین کتاب سال 2023.

نکوداشت‌های کتاب مفید باش

  • مفید باش، چراغی است الهام‌بخش برای طی‌کردن مسیر پر پیچ‌و‌خم زندگی. (کورتیس کُنراد)
  • کتاب مفید باش، جعبه‌ابزار زندگی را ارتقا بخشیده است. (ریچ گی)
  • منبعی ارزشمند برای آگاهی از روش‌های دستیابی آرنولد شوارتزنگر به شهرتی جهانی. (جاناتان آیزاک)

کتاب مفید باش برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان کتاب‌های توسعه فردی، مخاطب اصلی این اثر به‌حساب می‌آیند. بدون شک مطالعه‌ی کتاب مفید باش برای طرفداران دوآتشه آرنولد شوارتزنگر نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب مفید باش: هفت مهارت برای زندگی می‌خوانیم

طبق تجربه‌ی من، دنیای تناسب اندام، هالیوود و سیاست مملو از افراد شگفت‌انگیز است که با بسیاری از آن‌ها آشنا شده‌ام. البته که پر از آدم‌های نچسب، ناخوشایند و عوضی هم هست. با بسیاری از این دست افراد هم ملاقات کرده‌ام. هرکدامشان بدتر از قبلی بود. فکر می‌کنی صاحبان باشگاه‌ها شاید سطحی‌نگر و ناخن‌خشک باشند، حالا صبر کن تا با یک مدیر پولدار و بدسلیقه‌ی استودیو آشنا شوی یا سیاست‌مداری که فکر می‌کند دنیا حول خودش می‌چرخد، آن‌هم به این دلیل که چهل‌هزار نفر در گوشه‌ای کوچک از ایالت به او رأی داده‌اند. گشت‌و‌گذار در بخش‌های ناخوشایند این دنیاها مانند تلاش برای حرکت داخل مجموعه‌ای از عروسک‌های تودرتوی روسیِ پر از چرت‌وپرت و ژل مو بود و نکته این است که اگر از خودت و خواسته‌ات مطمئن نباشی، این آدم‌ها به‌راحتی تو را می‌بلعند.

تفاوت بین افراد خوب و بد ساده و واضح است: این خودآگاهی و وضوح چشم‌انداز است. افراد خوب به‌طور خاص می‌دانند که برای رسیدن به چه‌چیزی تلاش می‌کنند و درباره‌ی سنجش انتخاب‌های خود بر اساس این چشم‌انداز نظم‌وانضباط دارند. آن‌ها به‌طور منظم با خودشان حال‌واحوال می‌کنند. چشم‌اندازشان همگام با خودشان تغییر و همراهشان رشد می‌کند و تکامل می‌یابد. خوب‌ها از آینه نمی‌ترسند. اما بدها مثل اینکه آینه طاعون باشد از آن دوری می‌کنند. بسیاری از آن‌ها مدت‌ها پیش چشم‌اندازشان را رها کردند و در نتیجه سطحی‌ترین و خودمحورانه‌ترین نسخه‌ی چشم‌انداز، کنترلشان را در اختیار گرفت و فریبشان داد. آن‌ها هرگز کاری برای روشن کردن اهداف خود انجام ندادند یا متمرکر نشدند که ببینند در صورت موفقیت، دنیایشان در زندگی واقعی به کجا خواهد رسید. هرگز نیازی احساس نکردند. اینها افرادی‌اند که وارد مشاغل مالی شدند، زیرا تنها خواسته‌شان ثروت بود؛ افرادی که به هدف کسب شهرت وارد هالیوود شدند؛ افرادی که وارد سیاست شدند، زیرا به‌دنبال قدرت بودند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
فصل اول: چشم‌اندازی روشن داشته باش
فصل دوم: کوچک فکر نکن
فصل سوم: نهایت تلاشت را بکن
فصل چهارم: عرضه کن، عرضه کن، عرضه کن
فصل پنجم: تغییر رویه بده
فصل ششم: دهانت را ببند، ذهنت را باز کن
فصل هفتم: آینه‌هایت را بشکن
تقدیر و تشکر نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفید باش: هفت مهارت برای زندگی
نویسنده
مترجمحسین گازر
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-461-654-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مفید باش

Sahar Farnam
۱۴۰۳/۱/۲۳
به نظر از کتابهای موفقیت که راهکار‌های بی پایه اساس میدن کاربردی تره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مفید باش

برای دریافت کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.