معرفی و دانلود کتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی

عکس جلد کتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی

آرنولد شوارتزنگر بازیگر، بدن‌ساز و رهبر معروف، نقشه‌ی راهی تضمین‌شده برای رسیدن به موفقیت در اختیار خوانندگان می‌گذارد. این میلیونر محبوب در کتاب مفید باش، با ارائه‌ی هفت ابزار ضروری، مخاطبان را در کشف خواسته‌ها و رسیدن به اهدافشان یاری می‌کند. گفتنی‌ست این کتاب یکی از آثار پرفروش نیویورک ‌تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب مفید باش

به عقیده‌ی آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger)، برای دنبال کردن هدف واقعی خود، به هفت ابزار و مهارت در زندگی نیاز داریم. این هفت ابزار از زندگی شخصی این بازیگر و بدن‌ساز آمریکایی و موفقیت‌های بی‌شمارش استخراج شده و در کتاب مفید باش (Be Useful) در اختیار ما قرار گرفته است.

تاکنون راز موفقیت را از زبان اساتید و مربیان زیادی در حوزه‌ی خودیاری شنیده‌ایم، اما این بار کسی روایتگرِ مسیر موفقیت است که خود پیشینه‌ی درخشانی دارد. پردرآمدترین ستاره‌ی سینما، بزرگ‌ترین بدن‌ساز جهان و محبوب‌ترین سیاستمدار کشور، همگی برای توصیف یک نفر به کار می‌روند: آرنولد شوارتزنگر!

معرفی و دانلود کتاب مفید باش

شاید یک شوخی به نظر برسد، اما تمام این لقب‌ها منحصر به اوست و قطعاً توسط شانس و تصادف حاصل نشده. موفقیتِ چشمگیر آرنولد را می‌توان نتیجه‌ی سخت‌کوشی، انعطاف‌پذیری، کنجکاوی، تعهد و بلندنظری او دانست. شاید بتوان اولین جرقه را در حرف پدر آرنولد خطاب به او جست‌وجو کرد: «مفید باش!» آرنولد به هر عرصه‌ای وارد می‌شد، حرف پدرش را به‌خاطر می‌آورد و این‌گونه شد که قله‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف فتح کرد.

کتاب مفید باش که با صدایی قدرتمند و صریح نوشته شده، به خودزندگینامه‌ای می‌مانَد که مسیری روشن را به سوی موفقیت ترسیم می‌کند. آرنولد شوارتزنگر به ما نشان می‌دهد که چگونه ابزارها را در خدمت هر آینده‌ای که برای خود متصوریم، به کار بریم. او بینش‌های خود را با داستان‌های شخصی، موفقیت‌های متحول‌کننده و شکست‌های تهدیدکننده همراه می‌کند. برخی از این خاطرات به گوش ما آشنا هستند و برخی برای اولین بار در این کتاب مطرح شده‌اند.

آرنولد شوارتزنگر از سنین کم ابزارهای ذهنی لازم را برای خودش ایجاد کرد و آن‌ها را به‌عنوان نردبامی برای گذر از فقر و تنگ‌نظریِ روستای زادگاهش در اتریش قرار داد. و به این صورت در هر مرحله از زندگی، پله پله بالاتر می‌رفت. حالا او اینجاست تا راه ساختن این نردبام را به همه‌ی ما بیاموزد. آرنولد در کتاب مفید باش تأکید می‌کند که ما در همه‌ی لحظات و در هر شرایطی فقط خودمان را داریم و هیچ‌کس قرار نیست ما را نجات دهد؛ این موضوع هم‌زمان خبر خوبی نیز به حساب می‌آید.

به‌گفته‌ی آرنولد شوارتزنگر، «مفید بودن» نیروی انگیزه‌بخش نهفته در تمام تصمیمات او بوده است. این سلبریتی تاثیرگذار و البته محبوب اینطور بیان می‌کند که رهبر بودن، بدن‌ساز بودن و میلیونر بودن، بخشی از اهدافش بوده‌اند، اما آنچه درنهایت او را به جنبش درآورده، این‌ها نبوده‌اند. کتاب مفید باش درصدد نیست تا به ما بگوید چه کنیم و کدام راه را دنبال کنیم، بلکه به ما نشان می‌دهد که چگونه خواسته و هدف خود را خلق کنیم و چرایی مهم بودن این هدف را با ما در میان می‌گذارد.

کتاب مفید باش را شاهین غفاری ترجمه کرده و انتشارات فلسفه به چاپ رسانده است.

افتخارات کتاب مفید باش

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز؛
  • بهترین کتاب سال 2023 به انتخاب ویراستاران آمازون.

نکوداشت‌های کتاب مفید باش

  • آرنولد شوارتزنگر ابزارهای موفقیت را با جهان‌بینی منحصربه‌فرد و لحنی آمیخته با طنز ارائه می‌دهد. (Kirkus Reviews)
  • به این شکل می‌توان مانند آرنولد عمل و پیشرفت کرد. (The Times)
  • کتاب مفید باش اثری است مملو از نظرات مثبت آرنولد! (Daily Mail)
  • آرنولد شوارتزنگر دوست‌داشتنی و صریح است و دیدگاه‌های او بسیار منطقی‌ست. این دیدگاه‌ها را می‌توان به‌خوبی در کتاب مفید باش یافت. این اثر بخشی از خاطرات او و یک راهنمای خودیاری است که به کمک آن می‌توانید خودتان را بالا بکشید و پیشرفت کنید. (Telegraph)

کتاب مفید باش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مخاطبان کتب خودیاری و توسعه‌ی فردی و همچنین طرفداران آرنولد شوارتزنگر، اثری خواندنی به‌شمار می‌رود.

در بخشی از کتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی می‌خوانیم

ایوان هم می‌دانست که سیستم هالیوود پر از منفی‌بافان است. آن‌ها طبق غریزه‌ی خود می‌خواستند مرا در همان خط نگه دارند چون این آسان‌ترین چیزی بود که می‌توانستند بفهمند. «آرنولد یک ستاره‌ی اکشن است، پس هرچه بیشتر فیلمنامه‌های اکشن بفرستید.» نمی‌توانستم به سراغ تک‌تک تهیه‌کنندگان بروم و از آن‌ها بخواهم که مرا در نقش کمدی قبول کنند و بعد جواب نه بشنوم. باید خودم پروژه‌ای آماده می‌کردم و پیششان می‌بردم تا نه گفتن برایشان غیرممکن شود. همین کار را کردیم. ایوان با چند تن از دوستان نویسنده‌اش صحبت کرد تا ایده‌ای ارائه کنند. من و ایوان با آن‌ها همکاری کردیم تا بالاخره به ایده‌ای که همه در موردش توافق داشتند، رسیدیم.

این ایده تبدیل به فیلم دوقلوها به کارگردانی ایوان شد. یک کمدی رفاقتی درمورد دو برادر دوقلو به نام‌های جولیوس و وینسنت که هنگام تولد از هم جدا شدند و سی‌وپنج سال بعد یکدیگر را پیدا کردند. من نقش جولیوس را بازی می‌کردم که «عقل کل» بود. وینست یک تبهکار خرده‌پا بود که جولیوس او را با وثیقه از زندان آزاد کرده بود. نقش او را دنی دویتو بازی می‌کرد.

ما یک گروه شگفت‌انگیز بودیم. فیلم‌های قبلی من و دنی و ایوان، هیچکدام کمدی نبودند. چه کسی حاضر بود با ما کمدی کار کند؟ کمی بعد مشخص شد که بیشتر هالیوودی‌ها این ایده را پسندیده‌اند، اما بعضی از تهیه‌کنندگان نمی‌توانستند من را در قالب کمدی بپذیرند. فکر نمی‌کردند بتوانم مقابل دنی دویتو که یک نابغه‌ی کمدی بود، به‌درستی ایفای نقش کنم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: یک چشم‌انداز روشن داشته باشید
بخش دوم: هرگز کوچک فکر نکنید
بخش سوم: مثل اسب کار کنید
بخش چهارم: چشم‌انداز خود را عرضه کنید
بخش پنجم: به موقع تغییر رویه دهید
بخش ششم: دهانتان را ببندید، ذهنتان را باز کنید
بخش هفتم: آیینه‌های خود را بشکنید
قدردانی نهایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفید باش: هفت ابزار برای زندگی
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-7857-53-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مفید باش

فرهاد مقدم
۱۴۰۲/۹/۳
یک روایت واقعی انگیزشی و مفید و غیر شعاری، از شخصیتی واقعی (آرنولد شوارتزنگر) که از صفر شروع کرده و در راه رسیدن به چشم‌اندازی که از دوران‌کودکی و جوانی داشته سختی‌هایی که کشیده و تجربه‌هایی که اندوخته را به قلم آورده است. این سفر و این آموزه‌ها (هفت ابزاری که شرح می‌دهد) او را به بهترین بدنساز و و دنیا، بازیگری مشهور جهانی فرمانداری موفق تبدیل کرد. ترجمه روان است، ویرایش خوب است و آموزه‌های کتاب، خواننده را به دنبال خود می‌کشد؛ بی‌دلیل نیست که کتاب مورد تأیید و قبول خوانندگان، منتقدان و ویراستاران آمریکا قرار گرفته و بسیار پرفروش شده است. مزیت کتاب در این است که تئوری صرف نیست و نویسنده همه آموخته‌ها و تجربه‌هایش را در وادی عمل به دست آورده است.
رامین یزدانی
۱۴۰۳/۱/۲
سلام
امتیاز اصلی کتاب بخاطر شخصیت واقعی و ملموس آرنولد میباشد که نحوه رسیدن به موفقیت خود را که با سختی و مشقت فراوان به آن رسیده بصورت جزوه‌ای آموزشی در اختیار عموم قرار داده و ضمن به نمایش گذاشتن و مرور زندگی خود از ابتدا تا اکنون به خواننده راه و رسم رسیدن به موفقیت را نیز آموزش میدهد...
گر و
چه که از نظر فنی در مقایسه با کتاب‌های تخصصی حوزه موفقیت فردی و راونشانسی موفقیت از امیتاز بالایی برخورد نیست ولی جذابیت و شهرت شخصیت آرنولد میتونه هر آدمی رو به خوندن این کتاب ترغیب کنه
محمدرضا بختیاری
۱۴۰۲/۹/۱۲
زمانی که تنها دوازده سال داشتم و شخصیت‌های معروف دنیا رو نمی‌شناختم کتابهای آموزش بدنسازی و دیگر مطالب آرنولد شوراتزنگر رو خیلی دوست داشتم، و به عشق همچین ورزشکاری موفق رشته‌های ورزشی بدنسازی رو شروع کردم و الان با زحمات شبانه روزی تونستم به جایگاه مطلوب خود برسم. مسلما دیگر کتاب این شخص موفق تو زمینه‌های مختلف شور و هیجان خاصی برای مخاطبان به جا می‌گذارد.
ملیسا سیدعلی
۱۴۰۳/۱/۱۲
من بسیار از این کتاب راضی بودم و دوست دارم چند بار دیگر هم بخونم چون هربار که می‌خونی کلی پند، درس و راهکار بهت می‌ده و کلی چیز‌های خوب بهت می‌افزاید زندگی آقای آرنولد شوارتزنگر پر از زیبایی هاییست که خودش با تلاش و کوشش بدست آورده است.
بیتا جوان
۱۴۰۲/۹/۲۹
یکی از بهترین کتاب‌های خودسازی که تا به حال مطالعه کردم‌. نویسنده خارج از هر گونه توضیحات اضافه و شعارزدگی تجربیات زندگی، دستاوردها و راهکارهای رسیدن به این موفقیت‌ها را به شکلی ملموس و با مثال از زندگی شخصی و نقشه ذهنی خود بیان می‌کند.
حسن حق پرست قدیم لیمودهی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
آرنولد شوارتزنگر برای من همیشه الگو بوده و هست. در هر حیطه‌ای که وارد شده (ورزش، سینما، سیاست) جز بهترین هاست. این کتاب هم نگارش خیلی خوبی دارد و انصافا ترجمه‌ی روان آقای غفاری به درک کتاب کمک کرده است
محمدرضا شمسا
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب جالبی نبود خیلی کتاب های بهتری هست در زمینه پیشرفت شخصی که وقت و هزینه بگذارید. آرنولد ادم موفقی هست ولی هرچی که هست مال نسل جدید نیست کتاب های بهتر خیلی زیادند
معین رب دوست مطلق
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
فقط میتونم بگویم زندگی قبل از خوندن و بعدش خیلی فرق داره برای من
توصیه‌ام این هست حتما و اولین کتاب برای مطالعه‌ی بعدیتون باشه
sina javanmard
۱۴۰۲/۹/۱۸
خیلی انگیزشیو عالی کتابی از یک عمر موفقیت یه انسان همیشه موفق از زندگی واقعا ایده عالش هست خیلی انگیزشیو مفیده
Saeed Sheikh
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
بسیار عالی و کاربردی و دلیل آن بخاطر این است که از واقعیتهای زندگی آرونولد سرچشمه گرفته
پروانه نبی یی
۱۴۰۲/۹/۳
عالی و کاربردی، ممنون ازکتابراه و نشر فلسفه
احمد جعفری
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
عالی بود. چون واقعی و اهل عملکرد. بجای نویسندگی افتخارآفرینی کرد
امیر حسین شیروانی
۱۴۰۲/۱۰/۴
آرنولد حرف ندارد. تک تک جمله هایش درسته.
حامد محمدی
۱۴۰۲/۹/۲۴
یکی از بهترین کتاب‌هایی که توی عمرم دیدم.
محمدرضا علی نژاد
۱۴۰۳/۲/۱
کتاب بسیار مفیدی بود
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب مفید باش

برای دریافت کتاب مفید باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.