معرفی و دانلود کتاب مقلدها

عکس جلد کتاب مقلدها
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقلدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقلدها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقلدها

کتاب مقلدها اثر گراهام گرین، داستان سه نفر با نام‌های براون، جونز و اسمیت است که در یک کشتی هم‌سفر می‌شوند و سرنوشتشان به هم گره می‌خورد. آن‌ها به کشور هائیتی می‌روند که دووالیه با سازمان مخوفش، تون‌تون مکوت، حکومتی دیکتاتوری در آن‌ بنا نهاده. گرین در این کتاب بیان می‌کند ما همه مسخره‌بازانی هستیم که در مسخره‌بازی بزرگ زندگی گرفتار شده‌ایم.

درباره‌ی کتاب مقلدها

کتاب مقلدها (The Comedians) یکی از مفصل‌ترین و لذت‌بخش‌ترین رمان‌های گراهام گرین (Graham Greene) است. داستان این کتاب را شخصیتی به نان براون روایت می‌کند که صاحب هتلی در پورتو پرنسِ جزیره‌ی هائیتی است. او قصد دارد که هتل خودش را در این منطقه بفروشد؛ به‌همین‌خاطر با یک کشتی موسوم به مده‌آ از آمریکا به هائیتی می‌رود و در این سفر، با چند شخص دیگر آشنا می‌شود. از جمله آقا و خانم اسمیت که فکر می‌کنند گیاه‌خواری درمان خشونت و ظلم در هائیتی است و می‌خواهند در آن‌جا یک مرکز گیاه‌خواری دایر کنند. البته راوی کتاب اعتقاد دارد که مردم هائیتی چاره‌ای جز گیاه‌خواری ندارند؛ زیرا گوشتی نصیبشان نمی‌شود که بخورند!

دیگر شخصیت کتاب مقلدها جونز است که خود را سرگرد جونز معرفی می‌کند؛ اما براون به او شک دارد و احساس می‌کند این عنوان جعلی است. وقتی جونز از دست حکومت فرار می‌کند و به هتل براون پناه می‌برد، این شک به یقین بدل می‌شود. یک فروشنده‌ی داروی دوره‌گرد و سیاه‌پوستی غمگین به نام آقای فرناندز، دیگر مسافران کشتی مده‌آ هستند که هر یک با افکاری در سر، به کشور هائیتی می‌روند. براون چندین ماه قبل از هائیتی فرار کرده بوده و حال برای فروش هتل و دیدار با معشوقه‌اش، که همسر سفیر آمریکای جنوبی است، به آن‌جا سفر می‌کند. اما علت فرار او چه بوده؟

دکتر فرانسوا دووالیه که طرفدارانش او را پاپا دوک (بابا دکتر) می‌خواندند، با زدوبندهای سیاسی در سال 1957 رئیس‌جمهور هائیتی شد. کشوری که بین کوبا و جزیره‌ی پورتوریکو قرار دارد. در سال 1959 علیه او کودتا شد و دووالیه در واکنش، کارکنان ارشد ارتش را اخراج و نوعی پلیس شبه‌نظامی با نام تون‌تون مکوت (لولو خورخوره) را جایگزین ارتش کرد. این گروه هر کسی را که سر راهشان قرار می‌گرفت تا حد مرگ کتک می‌زدند و اعمال ظالمانه و وحشتناکی از آن‌ها سر می‌زد. گراهام گرین بعضی از این اعمال وحشتناک را در رمان مقلدها شرح داده است. کشور هائیتی تا مدت‌ها تحت سلطه‌ی رژیم دیکتاتوری دووالیه بود و مردم آن در وحشتی سراسری به سر می‌بردند. به همین علت بود که براون تصمیم گرفت از این کشور فرار کند.

معرفی و دانلود کتاب مقلدها

ایده‌ی اصلی داستان مقلدها این است که ما همه کمدین‌های صحنه‌ی بزرگ زندگی هستیم. یا چنان‌که خیام می‌گوید:

ما لعبتکانیم و فلک لعبت‌باز / از روی حقیقتی نه از روی مجاز
بازی چو همی کنیم بر نطع وجود / افتیم به صندوق عدم یک یک باز

بعضی از مخاطبان کتاب‌های گراهام گرین تصور می‌کنند که راوی داستان خود نویسنده است. گرین در پیش‌گفتار کتاب مقلدها تأکید می‌کند با وجود اینکه اسم راوی داستان براون (قهوه‌ای) است؛ اما گرین (سبز) نیست! او نمی‌خواهد که علاوه بر اتهامات قتل، قماربازی و زنا، در این کتاب به تولد نامشروع، تحصیل در مدرسه‌ی یسوعیان و خیانت به سفیر آمریکای جنوبی نیز متهم شود!

کتاب مقلدها آمیخته‌ای از مضامین و ایده‌هایی است که گراهام گرین بعد از سفر به هائیتی به آن‌ها پی برد. گرین نثر شفافی دارد و ماهرانه از زبان استفاده می‌کند تا واقعیت را نشان دهد و خوانندگان را نسبت‌به آن آگاه کند. گراهام گرین بعد از سفری به کشور هائیتی، مدتی در آن‌جا زندگی کرد و اوضاع مردم آن‌جا را از نزدیک دید. داستان مقلدها، حاصل مشاهدات دقیق گرین است که بعد از انتشار، توجه مردم دنیا را به این کشور سیاه‌بخت جلب کرد.

نکوداشت‌های کتاب مقلدها

  • گراهام گرین رمان مقلدها را با چنان توانایی و مهارتی نوشته که در حین خواندن کتاب، دوست داریم از سرزمین هائیتی دیدن کنیم. (نیویورک تایمز)

  • اثری قدرتمند و بدیع که دیکتاتوری و ظلم را به تصویر می‌کشد. (سیبیل بدفورد، نویسنده)

  • کتاب مقلدها، بسیار نوآورانه و تأثیرگذار است. شاید این کتاب مهم‌ترین اثر گراهام گرین نباشد؛ اما ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد که خواننده را جذب می‌کند. (مجله‌ی کرکوس ریویو)

اقتباس سینمایی از کتاب مقلدها

یک سال پس از انتشار کتاب مقلدها، گراهام گرین فیلنامه‌ای براساس آن نوشت و پیتر گلنویل کارگردانی و تهیه‌کنندگی کار را بر عهده گرفت. ریچارد برتون،‌ الیزابت تیلور، الک گینس و پیتر اوستینوف در فیلم کمدین‌ها یا مقلدها نقش‌آفرینی کرده‌اند.

کتاب مقلدها برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های گراهام گرین و دوست‌داران رمان‌های سیاسی - اجتماعی، از مطالعه‌ی کتاب مقلدها لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب مقلدها می‌خوانیم

داستان مردی را برایش نقل کردم که مظنون به شرکت در توطئه‌ی دزدیدن کودکان رئیس‌جمهوری از راه مدرسه بود. به گمانم کوچک‌ترین دلیلی هم علیه وی نداشتند. مردی بود که مقام قهرمانی تیراندازی را در نمی‌دانم کدام مسابقه‌ی بین‌المللی در پاناما، برای جمهوری به دست آورده بود، و بی‌شک آن‌ها می‌پنداشتند که چنین تیرانداز نخبه‌ای می‌تواند محافظان رئیس‌جمهور را شکست دهد. آن وقت تون‌تون ماکوت‌ها خانه‌اش را محاصره کردند. خودش در خانه نبود. دور و بر خانه‌اش بنزین پاشیدند و آن را به آتش کشیدند، و هر کسی را که می‌خواست از خانه خارج شود به مسلسل بستند. به مأمورین آتش‌نشانی اجازه دادند که فقط جلوی سرایت حریق به خانه‌های اطراف را بگیرند، طوری که این خانه، در میان خانه‌های خیابان، عین یک جای خالی توی یک رج دندان شده بود.

آقای اسمیت با دقت گوش کرد و گفت: «هیتلر بدتر کرد، درست است؟ او سفیدپوست بود، شما نباید به تمام رنگین‌پوست‌ها سرکوفت بزنید.»

من سرکوفت نزدم، قربانی هم مثل قاتلان سیاه بود. وقتی چیزی را از روبه‌رو نگاه کنید، نکته‌ی قشنگی در آن نمی‌بینید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقلدها
نویسنده
مترجممحمدعلی سپانلو
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات456
زبانفارسی
شابک978-600-353-041-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقلدها

maryam nazemi
۱۴۰۲/۷/۲۹
ترکیب گراهام گرین و آقای سپانلو به عنوان مترجم نوید خوندن یک کتاب خوب را می‌دهد هم از داستان و نام بسیار با مسمای آن لذت بردم و هم از ترجمه‌ای که هر کلمه آن نشان از هوشمندی مترجم است
مثلا انتخاب کلمه مجری (با کسره) به جای صندوقچه...
برخی گرین را یک خبرنگار جاسوس می‌شناسند اما تو این داستان به و
نویسنده خوبی اصالت تقدم پول و قدرت را بر هر چیز دیگری نشان می‌دهد، و این دنیای ماست دنیایی که گویی در هاییتی تمامی رویه وجلا و زرق و برقی که مثل یک بدکاره در جایی مثل اروپا یا آمریکا به خود می‌زند پس رفته و عجوزه چروکیده دل به هم زن خودش رو نشون میده، همه کتابهای گرین انسان را تنها و بی تعلق و بی اعتقادی که ریشه داشته باشد معرفی می‌کند گویی گرین نویسنده‌ای است که این نکته را ازلابلای سفرها و خاطرات متعددش در جنگها و خبرنگاری از آن‌ها در عجیب‌ترین جاها خوب دیده و فهمیده است، دنیایی که در آشی که غرب برای حرامزاده‌های یتیم پخته خفه شده است
ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۱۸
نقد کتاب یک کتاب سر حال و مفهومی همیشه کتاب های فریدا مک فادن برام کشش خاصی دارن و همیشه توی کمتر از یه روز تموم میشن. شخصیت اصلی کتاب همون میلی شخصیت کتاب خدمتکار همین نویسنده است. بیشتر از اینکه کتاب دنباله خدمتکار باشه مثل اینه که میلی تبدیل به یه شخصیت انتقام جو توی کتاب های فریدا مک فادن شده و پرونده های مرتبط با آزار و اذیت زن هارو حل میکنه. عملا حدس زدن اتفاقات توی کتاب های فریدا مک فادن برام غیرممکنه بخاطر همین خوندن کتاباش برام لذت بخشن و از نظرم مطالب اضافی و حاشیه ای توی کتاباش وجود ندارن. قسمت ناراحت کننده کتاب برام این بود که حتی وقتی میلی مورد آزار و اذیت قرار گرفت در ابتدا پلیس ازش طرفداری میکرد ولی بعد از اینکه فهمیدن سابقه داره پلیس ازش حمایت نکرد و حتی اون رو مجرم ماجرا شناخت. که البته توی جامعه الان همه این مسائل انقدر رایج هستن که عادی بنظر میان تشکر
کیومرث صدیق وزیری
۱۴۰۲/۹/۱۳
رمان سرگرم کننده ایست که حکایت حکومت‌های خود کامه را در جزیره‌ای به تصویر می‌کشد. نویسنده حاشیه روی‌های زیادی داشته که به ماهیت اصلی داستان کمکی نمی‌کند ولی به صفحات کتاب افزوده است. در ضمن تمثیل‌ها و تشبیهاتی در آن هست که خاص خود نویسنده است مثلا" در جایی آمده است " دندان هایش بسیار سفیدو فاصله که دار بود فاصله میان سنگ قبر‌های یک گورستان درندشت را به یاد می‌آورد " ودر جای دیگر در فیصله دعوایی می‌آید " سرانجام خنده‌ای عصبی سر دادو دعوا مثل آشی که بخواهد با شعله کم بپزد به آهستگی جوشید و قوام آمد ". ترجمه جناب سپانلو با دقت و روانی صورت گرفته است.
R H
۱۴۰۳/۱/۶
رمان مقلدها وضع بشر را در چنبره نظارت نظام‌های ستمگر در اقلیمی دورافتاده و بدون بازتاب خبری، به تصویر می‌کشد و نظر و مضمون مقلدها را منحصر به‌ فرد می‌سازد. رمان مقلدها شهادت‌نامه‌ای است درباره مرگ آزادی و سیاه‌روزی مردمانی که آن را با جنگ و مبارزه به‌دست آورده بودند.
رویا
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
رمان مقلدها وضع بشر را در چنبره نظارت نظام‌های ستمگر در اقلیمی دورافتاده و بدون بازتاب خبری، به تصویر می‌کشد و نظرگاه و مضمون مقلدها را منحصر به‌ فرد می‌سازد. رمان مقلدها شهادت‌نامه‌ای است درباره مرگ آزادی و سیاه‌روزی مردمانی که آن را با جنگ و مبارزه به‌دست آورده بودند.
مهتاب کارشناس
۱۴۰۲/۸/۲۵
رمان مقلدها وضع بشر را در چنبره نظارت نظام‌های ستمگر در اقلیمی دورافتاده و بدون بازتاب خبری، به تصویر می‌کشد و نظرگاه و مضمون مقلدها را منحصر به‌ فرد می‌سازد. رمان مقلدها شهادت‌نامه‌ای است درباره مرگ آزادی و سیاه‌روزی مردمانی که آن را با جنگ و مبارزه به‌دست آورده بودند.
مائده قنبری
۱۴۰۲/۱۲/۵
کتاب قشنگ و عالی بود و ترجمه روانی داشت که خوندن کتاب رو اسون تر میکرد به نظر من حکومت خود کامه خوب به تصویر کشیده شده و پایان بندی درست و به جایی داره البته به خواننده‌هایی که کتاب‌های عاشقانه رو می پسندن به سمت این کتاب نروند ولی خیلی کتاب زیبا و عالی بود
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب خیلی جالبی بود، قبلا هم از رمان‌های گرین خونده بودم ولی در این یکی ترکیب خودکامگی و اراده در روند داستان کاملا مشهود هست و نویسنده به خوبی شخصیت پردازی‌ها رو انجام داده
F.Namazi
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
سلام تا صفحه ۶۴ خوندم و دیگه نتونستم خودم رو وادار به خوندن کنم به نظرم خوش آغازی یکی از نکات مثبت یه کتاب هست اما در این کتاب همچین چیزی رو ندیدم و بسیار کسل کننده بود
Dark
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتاب درباره ظلم حکومت‌های مستبد ستمگر هست داستان کشش داره و آدم جذب میشه ترجمه اش خوب بود دوستش داشتم از ان کتاب‌هایی هست که باخوندنش پشیمون نمیشی
مهدی عزتی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بسیار عالی بود متن روان با پایانی عجیب و شخصیت‌های متنوع واقعی یک جور هایی با شرایط کتاب خودم رو وفق دادم چون خیلی شبیه به شرایط ما است ممنون کتابراه
فائقه
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
اکثرا این کتاب رو پسندیدن ولی مورد پسند من‌ نبود ولی ارزش این کتاب همچنان پا بر جا است فکر میکنم بیشتر سلیقه‌ای باشه این کتاب.
alireza najafirad
۱۴۰۲/۸/۲۴
رمانی خواندنیه که در کشور هاییتی اتفاق می‌افته
و اثری ماندگار از گراهام گین
داستانش قشنگ و روان نگارش شده تشکر از همه عوامل
علی سجودی
۱۴۰۳/۱/۱۳
برای سنجاق کردن کلیپ، آن را لمس کنید و نگه دارید. کلیپ‌هایی که سنجاق از آن‌ها برداشته می‌شود، پس‌از ۱ ساعت حذف می‌شوند.
مسعود خیرور
۱۴۰۳/۱/۱۰
در روزگار سخت که ما همه بازیچه هستیم و نقش خودمونو باید بازی کنیم حقیق داره این کتاب ما از نظر من حقیقت تلخیست
مشاهده همه نظرات 40

راهنمای مطالعه کتاب مقلدها

برای دریافت کتاب مقلدها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.