معرفی و دانلود کتاب من X نیستم: بازنمایی تجربه زیست مبتلایان به اختلال هویت جنسی (ترنس سکشوال‌ها)

عکس جلد کتاب من X نیستم: بازنمایی تجربه زیست مبتلایان به اختلال هویت جنسی (ترنس سکشوال‌ها)
قیمت:
۲۵,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من X نیستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من X نیستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من X نیستم: بازنمایی تجربه زیست مبتلایان به اختلال هویت جنسی (ترنس سکشوال‌ها)

کتاب من X نیستم که نتیجه‌ی پژوهش‌های مجتبی بخشنده و سعیده زارعی‌فرد است می‌تواند کتابی تلقی شود که این روزها خواندن آن می‌تواند بیش از هر زمانی راه‌گشا باشد: کتابی در باب بازنمایی تجربه‌ی مبتلایان به اختلال هویت جنسی.

درباره‌ی کتاب من X نیستم

کتاب من X نیستم که توسط مجتبی بخشنده و سعیده زارعی‌فرد نوشته شده، اثری درباره‌ی مسائل جنسی است و سعی دارد به مبحثی بپردازد که در حال حاضر در جهان داغ‌ترین موضوع برای گفتمان‌های فرهنگی است. باید به این نکته اشاره کرد که این مبحث در ایران نیز باید به عنوان یک گفتمان فرهنگی به بحث گذاشته و بررسی‌های دقیقی از آن ارائه شود.

معرفی و دانلود کتاب من X نیستم

کتاب من X نیستم، همان‌طور که از عنوانش مشخص است، سعی دارد تا با مصاحبه‌هایی که از افراد ترنس سکشوال ایرانی گردآوری کرده، خود را به عنوان اولین کتابی که با این افراد به طور مستقیم مصاحبه کرده و گزاره‌هایشان را مدون نموده معرفی کرده است. این کتاب بر آن است تا در بازنمایی‌ای که از این اختلال ارائه‌ می‌دهد، رابطه‌ی آن را با موقعیت‌های سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار دهد و با این پژوهش‌ به عموم آگاهی بیشتری تزریق کند. این کتاب به عنوان اولین پژوهش مکتوبی که بدل به صدای این افرادِ درحاشیه‌مانده شده و صدایشان را به عموم رسانده از اهمیت زیادی برخوردار است. دو نویسنده‌ی این کتاب به واسطه‌ی مصاحبه‌ها و بررسی‌هایی که باب موردهای عینی داخل کشور در ابتلا به این اختلال جنسی داشته‌اند، به مخاطبان اطلاعات قابل‌بحث و مهمی در این حوزه‌ی پژوهشی ارائه داده‌اند که می‌توان گفت از نقطه‌دیدهای گوناگونی می‌تواند به لحاظ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کتابی راه‌گشا و مهم تلقی شود.

اختلال هویت جنسی که یکی از مباحث مهم روز جهان است و در خارج کشور نیز در حوزه‌های گوناگون اندیشه و گفتمان سعی می‌شود مورد بررسی قرار گیرد و پژوهش‌های علمی، نظری و فرهنگی متعددی در باب آن انجام شده است، یک اختلال مهم روانی و جنسی است که شخص به این نتیجه می‌رسد که بدنِ خود را نمی‌خواهد و خواهان بدن و جنسیت دیگری است. این اختلال که ممکن است با واکنش‌های نادرست اجتماعی به مسیر تاریک و افسردگی شدید ختم شود، نیاز است که میان عموم و حتی افرادی که در علم روان‌شناسی حضور دارند بیشتر به بحث گذاشته شود؛ چراکه این اختلال روانی-جنسی صرفاً یک ناسازگاری بیولوژیکی ساده نیست و عناصر بسیار پیچیده‌ای در رابطه با این موضوع وجود دارد.

کتاب من X نیستم پژوهشی است که اطلاعات مفیدی پیش روی ما قرار می‌دهد. دلیل اهمیت کتابِ مجتبی بخشنده و سعیده زارعی‌فرد در این ویژگی نهفته که کتاب مستقیماً با کسانی که در معرض این اختلال هویت جنسی بوده‌اند ارتباط برقرار می‌کند تا ما را با تجربیات عینی این بیماران مواجه کند. سندی از تمام مسیرهایی که یک شخص ترنس سکشوال باید طی کند تا خود را بازشناسد، به دوگانگی درونی‌اش در راستای هویت جنسی دوگانه‌اش پاسخ دهد و در آخر با سپری کردن مسیر درمان که می‌تواند بسیار پرپیچ‌وخم باشد جایگاه خود را در اجتماع بازشناسد. کتاب من X نیستم را می‌توان کتابی قابل ارجاع دانست که در راستای موضوع مورد بحث خود می‌تواند آگاهی‌بخش باشد. کتاب من X نیستم توسط انتشارات اندیشه احسان منتشر شده است.

کتاب من X نیستم برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای روان‌پزشکان، روان‌شناسان و به طور کلی تمام افراد که می‌خواهند در باب تجربه‌های جنسیتی، جنسی و اختلال‌های روحی و روانی بیشتر اطلاع کسب کنند می‌تواند کتاب مفیدی باشد.

در بخشی از کتاب من X نیستم: بازنمایی تجربه زیست مبتلایان به اختلال هویت جنسی (ترنس سکشوال‌ها) می‌خوانیم

افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی به‌دلیل مشکلات مالی، توانایی بازآفرینی روحی و روانی خود را نداشته و ازنظر ویژگی‌های شخصیتی، آسیب‌پذیر هستند. این افراد توانایی رسیدن به کمال و طی مراحل عالی روحی و روانی را از دست‌ داده و در یک رویکرد مارکسیستی، به‌دلیل عدم توانایی در دارا بودن یک زیربنای اقتصادی مناسب، روبنای فکری و روانی آسیب‌پذیری نیز دارند. در ادامه به نشانه‌هایی از این مورد در مصاحبه با افراد مبتلابه اختلال هویت جنسی، اشاره می‌شود: الآن هم وارد یک زندگی شدم که می‌بینم باید حواسم به خرج خونه باشه، به قسط باشه، می‌بینم هیچ‌وقتی برای روح خودم، خودسازی درون خودم ندارم. این بیشتر داره روزبه‌روز خسته‌ام می‌کنه.

خیلی دوست داشتم که شرایط مالی‌ام، وضعیتم طوری باشه که یک‌وقتی برای خودسازی خودم داشتم که ازلحاظ درونی، روحم رو یک مقدار آروم کنم، یک مقداری وقت به اون بدم. به خاطر مسائل اقتصادی گاهی اوقات احساس ناامیدی می‌کنم، هرچه می‌دوم به هیچ‌جا نمی‌رسم. ترنس بیشتر از حمایت روحی، حمایت مالی می‌خواهد. من فقط زمانی احساس بدبختی می‌کنم که بی‌پول باشم وگرنه آن‌قدر خوشبختی دارم که شاید یک مرد طبیعی نداشته باشد. از هر لحاظی احساس خوشبختی می‌کنم؛ ولی اگر بی‌پول باشم احساس بدبختی می‌کنم. وقتی بی‌پول می‌شوم، احساس بدبختی زیاد می‌کنم؛ اما به‌عنوان یک ترنس، این حس را ندارم. باید به فکر مُردنم باشم که مرده‌شور مرا نشورد، به یکی از بچه‌های خودمان بگویید مرا بشورد که باعث خنده‌ی خاص و عام نشوم. افراد مبتلابه اختلال هویت جنسی به‌دلیل مشکلات اجتماعی، خانوادگی و جسمی، با آسیب‌پذیری روحی و روانی روبرو بوده که این عامل توسط مشکلات اقتصادی که در جامعه‌ی امروز ایرانی که با تورم، بیکاری، تحریم، سوء مدیریت و غیره روبرو است، بیشتر تشدید شده است. این افراد، به‌دلیل ناتوانی مالی، ناشی از کم‌توانی جسمی، طرد خانواده، گرانی خدماتِ پزشکی، آن را بیشتر احساس کرده و سبب‌ساز لطمه‌ی این افراد ازلحاظ روحی و روانی می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه نویسندگان
فصل اول - کلیات
مقدمه
تعاریف مفاهیم و متغیرها
تاریخچه
فصل دوم - اقتصاد
مقدمه
جمع‌بندی
فصل سوم - عقاید و باورداشت‌ها
مقدمه
جمع‌بندی
فصل چهارم - نظام پزشکی
مقدمه
جمع‌بندی
فصل پنجم - رابطه‌ی جنسی
مقدمه
جمع‌بندی
فصل ششم - حدیث نفس (جنبه‌های روانشناختی)
مقدمه
فصل هفتم - در آرزوی گزلشافت
مقدمه
جمع‌بندی
فصل هشتم - حاکمیت
مقدمه
جمع‌بندی
نتیجه‌گیری
منابع
پیوست‌ها
فتوای شرعی حضرت امام خمینی (ره)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من X نیستم: بازنمایی تجربه زیست مبتلایان به اختلال هویت جنسی (ترنس سکشوال‌ها)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-6026-28-4
موضوع کتابکتاب‌های مسائل جنسی و زناشویی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من X نیستم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من X نیستم

برای دریافت کتاب من X نیستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.