معرفی و دانلود کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011

عکس جلد کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011

لارن تارشیس در کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011 روایتگر زندگی پسری به نام بن است که ‌به‌تازگی پدر خود را از دست داده. او برای دیدار اقوام، به محل تولد پدرش یعنی ژاپن می‌رود، اما در آنجا با حادثه‌ای ترسناک رو‌به‌رو می‌شود. ژاپن درست در همان‌ روزها یکی از بزرگ‌ترین سونامی‌های چند سال گذشته‌ی را به خود می‌بیند؛ این حادثه زندگی بن و خانواده‌اش را به خطر می‌اندازد و حالا اوست که باید به‌تنهایی خود را نجات دهد.

درباره‌‌ی کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011

اغلب ما، کم‌وبیش،‌ سیل و طوفان را تجربه کرده‌ایم؛ اما شاید کمتر کسی تصوری از تجربه‌ی عجیب و وحشتناک سونامی داشته باشد. سونامی یک حادثه‌ و لرزه‌ی غول‌آسا در دریاست که بیشتر مردمان شرق آسیا با آن آشنایند. این‌بار ‌لارن تارشیس (Lauren Tarshis) در داستان خود، من زنده ماندم (I survived the Japanese Tsunami) از سونامی به‌عنوان سوژه‌ی اصلی قصه‌ی خود استفاده می‌کند.

کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011 درباره پسری به نام بن، مادرش، برادرش هری و پدربزرگشان اوجیسان است. پسرک داستان من زنده ماندم، تنها چهار ماه است که پدر خود را از دست داده. او برای یادبود پدر، راهی ژاپن می‌شود، اما حوادث آینده‌، ماجرا را از این هم برای پسرک عجیب‌تر خواهند کرد. یک روز صبح، تمام دردهای پسر، جای خود را به ترسی بزرگ می‌سپارند. گزارش‌های هواشناسی خبر از طوفانی عظیم می‌دهند، موج‌های دریا یکی پس از دیگری بلند می‌شوند و خود را به ساحل می‌کوبند؛ طول هر موج به چندین متر می‌رسد. طولی نمی‌کشد که آب، خود را به خانه‌ها نیز می‌رساند؛ خانه‌ی عموی بن به کل خراب می‌شود و با موجی بزرگتر، همه‌ی اعضای خانواده از هم جدا می‌افتند.

حالا بن، هزاران کیلومتر دورتر از محل زندگی اصلی خود، در جایی که جز کلمه‌ی سونامی چیزی از زبان مردمانش نمی‌داند و در میان اقیانوسی از آب و خرابه‌، برای زنده ماندن خود تلاش می‌کند. اما بنِ نوجوان چطور از پس این همه سختی برمی‌آید؟ آیا او راهی برای نجات دادن خود و یافتن دوباره‌ی خانواده‌اش پیدا خواهد کرد؟ آیا زندگی بار دیگر روی آفتابی خود را به بن نشان خواهد داد؟ برای رسیدن به پاسخ سؤالات خود با ماجرای جذاب کتاب من زنده ماندم همراه باشید. این کتاب اولین‌بار در سال 2013 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر پرتقال و با ترجمه‌ی مریم رئیسی در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های من زنده ماندم

من زنده ماندم (I Survived) در حقیقت یک مجموعه‌داستان درباره‌ی کودکان و نوجوانانی است که از حوادث مختلف جان سالم به در برده‌اند. اولین مجلد این مجموعه (کشتی تایتانیک، 1912) اولین‌بار در سال 2010 منتشر شد و خوانندگان زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد. نویسنده در هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از عجیب‌ترین و تلخ‌ترین حوادث تاریخی را توصیف می‌کند و با این کار شما را با زوایای دیگری از تاریخ آشنا می‌سازد.

نکوداشت‌های کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011

  • اثر حاضر یک داستان گیراست که حتی خوانندگان بی‌میل نیز به آن علاقه نشان خواهند داد. (اسکول لایبرری ژورنال)
  • سرعت بالا و داستان این فاجعه‌ی ذاتاً جذاب، باعث می‌شود مخاطب مشتاقانه کتاب را ورق بزنند. (نقد کتاب Kirkus)
  • من کتاب سونامی ژاپن، 2011 را به خوانندگانی که عاشق داستان‌های اکشن و ماجرایی هستند پیشنهاد می‌کنم. خواننده هرگز نمی‌تواند این کتاب را راحت زمین بگذارد. (باشگاه کتاب اسپاگتی)

کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مطالعه‌ی نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ماجرایی و اتفاقات الهام‌گرفته از واقعیت پیشنهاد می‌شود.

با ‌لارن تارشیس بیشتر آشنا شویم

‌لارن تارشیس یکی از نویسندگان محبوب دنیای ادبیات کودک و نوجوانان است. او بیش از همه بابت مجموعه‌ی معروف خود، «من زنده ماندم» شناخته می‌شود. هر قسمت از این مجموعه به داستان یک کودک یا نوجوان و مواجهه‌ی او با یکی از وقایع مهم تاریخی یا طبیعی پرداخته می‌شود. این داستان‌ها بر قدرت و ویژگی انطباق‌پذیری کودکان و نوجوانان در برابر شرایط سخت تأکید دارد؛ برای مثال در قسمت‌های دیگر این‌ مجموعه موضوعاتی مثل انقلاب آمریکا، بمباران پرل هاربر و سایر رویدادهای جهان آورده شده است. از دیگر کتاب‌های ترجمه‌شده از این مجموعه می‌توان به «کولاک 1888»، «کشتی تایتانیک 1912» و «طوفان کاترینا، 2005» اشاره کرد.

‌لارن تارشیس اکنون با خانواده‌اش در کانکتیکات زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011 می‌خوانیم

طبق یکی از داستان‌های پدر درباره‌ی شوگاهاما، درختان گیلاس جادویی بودند. بابا می‌گفت اگر کسی بتواند تا نوک درخت بالا برود، می‌تواند آرزویی کند. بِن می‌دانست که این یکی از داستان‌های خیالی بابا بود، ولی هری همه‌چیز را باور می‌کرد. تمام هفته حواسش به درخت گیلاس توی حیاط کوچک اوجیسان بود و انتظار می‌کشید باران بند بیاید تا بتواند از درخت بالا برود. آن روز آسمان آبی و صاف بود و هری هم آماده‌. کمی به بِن نزدیک شد و پرسید: «می‌دونی می‌خوام چه آرزویی بکنم؟» چشمان مسی‌رنگش برق زد. «می‌خوام آرزو کنم بابا برگرده پیشمون.» این جمله‌اش بِن را بدجوری به هم ریخت. با خشم جواب داد: «هری! می‌دونی که بابا رفته و دیگه نمی‌تونی اون رو برگردونی!»

اشک در چشمان هری حلقه زد. هری هم داد زد: «حالا می‌بینی!» و همان‌طور که نی‌یا را محکم بغل کرده بود، رویش را برگرداند و از اتاق دوید بیرون. ناگهان بِن هم زد زیر گریه. سریع از جایش بلند شد، با حرص اشک‌هایش را پاک کرد و به خودش مسلط شد. فکر کرد که باید مثل بابا قوی باشد. وقتی بِن نوزاد بود، در آخرین مأموریت بابا به افغانستان موتور هواپیمایش منفجر شد. او مجبور شد در قلمروی دشمن با چتر نجات از جتِ در حال سقوط خارج شود و خودش را نجات بدهد. موقع فرود با چتر نجات، مچ پایش شکسته بود. بااین‌حال موفق شد فرار کند و قبل از اینکه نیروهای دشمن او را پیدا کنند، در کوه‌ها پناه بگیرد. شش روز درون غاری مخفی شد تا اینکه بالاخره بالگرد تفنگداران نیروی دریایی آمریکا نجاتش داد. بِن پدرش را تصور می‌کرد که با اراده‌ای پولادین میان تاریکی ایستاده و حتی یک لحظه هم گریه و زاری نکرده بود. بِن هم مصمم بود همان‌طور رفتار کند. رفت سراغ هری. در دلش گفت اگر کمکش کند از درخت بالا برود که مشکلی پیش نمی‌آید. ولی دیر رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011
نویسنده
مترجممریم رئیسی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-622-274-339-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011

برای دریافت کتاب من زنده ماندم: سونامی ژاپن، 2011 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.