معرفی و دانلود کتاب من ساکاگاوا هستم!

عکس جلد کتاب من ساکاگاوا هستم!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من ساکاگاوا هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من ساکاگاوا هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من ساکاگاوا هستم!

داستان دختری از قبایل بومی آمریکا، که قهرمان یک سفر اکتشافی بزرگ بود! در کتاب من ساکاگاوا هستم! از برد ملتزر، داستان زندگی دختری را می‌خوانیم که در دورانی که محدودیت‌های زیادی را به دلیل بومی بودن و دختر بودنش تجربه می‌کرد، توانست خود را به عنوان یک قهرمان بزرگ به جهانیان ثابت کند. نویسنده با بیانی شیرین، کودکان را در این کتاب مصور با ساکاگاوا، این قهرمان بزرگ، آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب من ساکاگاوا هستم!

دختری را تصور کنید که در یکی از قبیله‌های بومی آمریکا زندگی می‌کرده، در 12 سالگی از خانواده و قبیله‌اش جدا شده و زمانی که تنها 14 سال داشته، مجبور به ازدواج با مردی غریبه شده است. دختری که اطرافیانش از او هیچ انتظاری نداشتند، جز این که کارهای روزمره و معمولی را انجام دهد. این دختر، «ساکاگاوا»ست. در کتاب من ساکاگاوا هستم (I am Sacagawea) از برد ملتزر (Brad Meltzer)، می‌خوانیم که چطور ساکاگاوا با وجود شرایط سختی که داشته، به یک قهرمان بزرگ تبدیل می‌شود.

اوایل قرن نوزدهم و در قبایل بومی، به توانایی‌ها و استعدادهایی که زنان داشتند، هیچ توجهی نمی‌شد. شاید اگر ساکاگاوا هم شجاعت چندانی نداشت و چرخ زندگی‌اش به شکل عادی می‌چرخید، نمی‌توانست به زنی تبدیل شود که قرن‌های بعد، در داستان‌های کودکان به عنوان یک الگو و قهرمان معرفی شود. زمانی که ساکاگاوا تنها 14 سال داشت و فقط یک نوجوان بود، در سفری اکتشافی همراه شد که به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت می‌گرفت. قرار بود این سفر اکتشافی به سمت یکی از مناطق بومی آمریکا انجام شود؛ به همین دلیل هم نیاز به مترجمی بود که بتواند برای صحبت کردن با بومی‌ها به افرادی که در این ماموریت بودند کمک کند. پس ساکاگاوا و همسرش، با گروهی که در حال رفتن به این سفر بودند، همراه شدند. ساکاگاوا، تنها زنی بود که در این سفر حضور داشت؛ او تنها فرد بومی سفر بود و تنها کسی بود که باید همراه با فرزند نوزادش در این سفر طولانی حاضر می‌شد.

معرفی و دانلود کتاب من ساکاگاوا هستم!

درست است که ساکاگاوا تنها برای ترجمه‌ی زبان با این گروه همراه شده بود، اما او بارها توانست در این سفر اکتشافی طولانی، گروه را از خطرات و حوادث مختلف حفظ کند و آن‌ها را نجات دهد. ساکاگاوا با ماجراجویی و شجاعتی که داشت، در طول این سفر یک سال و نیمه‌ی سخت، همراه گروه بود. او علاوه بر این که خود را به گروه اکتشافی و قبیله‌اش ثابت کرد، به عنوان یکی از زنان قهرمان بومی آمریکا، به مردم جهان معرفی شد. کتاب من ساکاگاوا هستم، می‌تواند با زبان ساده و لحن شیرینی که دارد، کودکان را با این قهرمان بزرگ آشنا کند و به آن‌ها یادآوری کند که باید با محدودیت‌ها مقابله کنند و نگذارند کسی آن‌ها را دست‌کم بگیرد.

این کتاب توسط شبنم حیدری‌ پور به فارسی ترجمه شده و نشر پرتقال آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های آد‌م‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World)، مجموعه‌ای از کتاب‌های مصور کودکانه است که زندگی‌نامه‌ی شخصیت‌های بزرگ و معروف دنیا را برای کودکان روایت می‌کند. اصلی‌ترین ویژگی این مجموعه کتاب، وجود تصاویر جذابی‌ست که توسط کریستوفر الیپولوس طراحی شده و باعث می‌شوند کودک بیشتر با روایت داستان همراه شود. بعضی جلدهای این مجموعه به فارسی ترجمه شده و منتشر شده‌اند که مواردی چون «من آلبرت انیشتین هستم!»، «من لئوناردو داوینچی هستم!»، «من گاندی هستم!» و «من محمدعلی کلی هستم!» در میان آن‌ها به چشم می‌خورند. تمام کتاب‌های این مجموعه به دنبال رساندن یک پیام واحد هستند: «همه‌ی ما می‌توانیم قهرمان باشیم!»

کتاب من ساکاگاوا هستم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده برای کودکان 7 تا 10 سال که به کتاب‌های مصور و زندگینامه‌های مشاهیر علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب من ساکاگاوا هستم! می‌خوانیم

وقتی آماده‌ی رفتن شدیم، پسرم به دنیا آمد. کلارک اسم او را از روی اسم ژنرالی به نام «پامپ» انتخاب کرد. اسم بامزه‌ای بود، انگار یک بچه را «فرمانده» صدا کنی. به نظرتان بردن یک نوزاد به دل طبیعت کار خطرناکی بود؟ البته که خطرناک بود؛ اما چاره‌ی دیگری نداشتیم. با این وجود حتی من را با بقیه‌ی اعضای تیم برابر هم نمی‌دانستند! آن زمان شرایط این‌طور بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من ساکاگاوا هستم!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-247-8
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من ساکاگاوا هستم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من ساکاگاوا هستم!

برای دریافت کتاب من ساکاگاوا هستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.