معرفی و دانلود کتاب ماری کوری و رادیواکتیو

عکس جلد کتاب ماری کوری و رادیواکتیو
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماری کوری و رادیواکتیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماری کوری و رادیواکتیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماری کوری و رادیواکتیو

کتاب ماری کوری و رادیواکتیو نوشته کانی کولویل میلر، از مجموعه کتاب‌های تصویری مخترعان و کاشفان، به معرفی این شیمیدان و کشف مهمش به صورت کمیک‌استریپ می‌پردازد.

موضوع کتاب ماری کوری و رادیواکتیو (Marie Curie and radioactivity) چیست؟

کانی کولویل میلر (Connie Colwell Miller) در کتاب حاضر روایتگر رندگی ماری کوری است. ماری کوری در 7 نوامبر 1867 در ورشو لهستان به دنیا آمد و در 4 جولای 1934 در سن 66 سالگی در فرانسه درگذشت. او واژه رادیواکتیو را برای توصیف انرژی منتشر شده از پولونیوم و رادیوم ابداع کرد.

ماری یادداشت‌های خوبی از تحقیقات آزمایشگاهی خود بر روی رادیوم بر جای گذاشت. در نتیجه اشعه‌ای که به بدن او آسیب رساند به نوشته‌های او نیز منتقل شده است. حتی امروزه دفتر یادداشت‌های او به تشعشعات رادیواکتیویته آلوده است و بدون وسایل محافظ نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

بعد از اینکه کوری‌ها رادیوم را کشف کردند، شرکت‌های زیادی خواهان استفاده از آن در محصولات خود شدند. ماری و پی‌یر توانستند با فروش حق ثبت آن پول زیادی به دست آورند. در عوض آن‌ها عقیده داشتند رادیوم به همه مردم تعلق دارد. آن‌ها بر این باور بودند که دانشمندان دیگر هم باید اجازه داشته باشند راه‌هایی برای استفاده از رادیوم برای مردم دنیا پیدا کنند.

ماری تنها فردی بود که دو بار جایزه نوبل را دریافت کرد. یک بار در سال 1903 در رشته فیزیک و بار دیگر در رشته شیمی در سال 1911.

کتاب ماری کوری و رادیواکتیو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب و آموزنده است.

فهرست مطالب کتاب

خانواده کوری
اکتشاف
رادیوم و پرتودرمانی
میراث کوری
بیشتر بدانید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماری کوری و رادیواکتیو
نویسنده
مترجممحمد همت خواه
ناشر چاپیانتشارات عصر اندیشه
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-600-5550-46-7
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماری کوری و رادیواکتیو

مونا عاشق آبادی
۱۳۹۹/۱/۲۸
کتاب آموزنده با تصاویر کمیک استریپ داستان ماری کوری اولین زن برنده جایزه نوبل فیزیک را روایت می‌کند. برای نوجوانان عالیست!
محمد ساده دل
۱۴۰۱/۷/۲۸
خیلی عالی بود
موضوعش اشتیاق دهنده است و فرد را به سمت شیمی جذب می‌کند
هومن هاشمی
۱۴۰۲/۲/۲۵
جالب بودوخلاصه وزندگی مادام کور‌ی ساده شرح می‌داد
صدرا جوادیان
۱۴۰۰/۵/۲۴
خیلی کتاب خوبی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب ماری کوری و رادیواکتیو

برای دریافت کتاب ماری کوری و رادیواکتیو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.