معرفی و دانلود کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم!

عکس جلد کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم!

کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم! داستان مصور زیبا و آموزنده‌ای از برد ملتزر است که مخاطبین خردسال را با یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ معاصر آمریکا آشنا می‌کند: کشیشی به نام مارتین لوتر کینگ که به واسطه‌ی رهبری جنبش مدنی سیاه‌پوستان آمریکایی شناخته می‌شود. گفتنی است که اثر پیش رو یکی از عناوین مجموعه‌ی «آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند» به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم!

تا به حال به این فکر کرده‌اید که میان مردان و زنانی که ما انسان‌های مدرن و متمدن «قهرمان» می‌خوانیم، با قهرمانان مردم جوامع ماقبل مدرن، چقدر تفاوت وجود دارد؟ به نظر می‌رسد برداشت انسان‌ها از مفهوم قهرمان و قهرمانی بسیار تغییر کرده است. سابقاً رسم بر این بود که به پهلوانان و جهان‌گشایانی قهرمان گفته شود که بیش از هر چیز از موهبت بی‌رحمی و سنگدلی برخوردار بودند. مردانی نظیر اسکندر، آتیلا، تیمور لنگ، نرون و... . قهرمانان دنیای قدیم، حتی اگر مردانی بزرگ با انگیزه‌های نیک بودند، در مجموع نه به واسطه‌ی نیکی‌ها و انگیزه‌های خوبشان، بلکه به واسطه‌ی اعمال بزرگی که به انجام می‌رساندند، قهرمان تلقی می‌شدند. و این اعمال بزرگ در اغلب مواقع چیزی بود در مایه‌های فتح یک سرزمین یا شکست دادن یک ارتش یا تسخیر یک قلعه! در دنیای ما اما، قهرمان به انسانی گفته می‌شود که منفعتی به عموم مردم برساند و نامی نیک از خود به یادگار بگذارد و اگر چنین کرد، حتی اگر بازوی بزرگ، هوش سرشار یا شخصیتی کاریزماتیک هم نداشت، خیلی اشکالی ندارد.

مارتین لوتر کینگ بی‌شک یکی از قهرمانان بزرگ تاریخ معاصر است. در کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم! (I Am Martin Luther King, Jr.) از برد ملتزر (Brad Meltzer) به خوبی با افکار و سرگذشت این شخصیت برجسته آشنا خواهید شد.

مارتین لوتر کینگ در 15 ژانویه‌ی سال 1929 در خانواده‌ای معمولی با گرایشات پررنگ مذهبی به دنیا آمد. او دومین فرزند از سه فرزند خانواده بود. چنان‌که زندگینامه‌نویسان مارتین لوتر کینگ نقل کرده‌اند، پدر او مردی سختگیر و خشن با روحیه‌ای نظامی‌وار بود و از تنبیه بدنی فرزندان خود ابا نداشت. سوای این، والدین مارتین لوتر کینگ کمابیش با اجبار او را به مطالعه‌ی متون دینی سوق می‌دادند. اتفاقی که البته تأثیری مثبت بر روح و روان مارتین لوتر کینگ گذاشت و پاره‌ای از شخصیت او را شکل داد.

قهرمان کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم! پس از اتمام تحصیلات عادیِ ابتدایی، در حوزه‌ی دین و الهیات ادامه‌ی تحصیل داد و به کشیشی باپتیست تبدیل شد. باپتیست‌ها فرقه‌ای پروتستان هستند و به مسیحیتی متفاوت با مسیحیت رسمی (کاتولیک) باور دارند. برای آن‌ها سلسله‌مراتب امری پوچ و بی‌معنی است. کلیساهای باپتیست‌ها به صورت داوطلبانه و گروهی اداره می‌شود و کسی بر آن‌ها نظارت و ریاست نمی‌کند.

مارتین لوتر کینگ، نیمی به واسطه‌ی تعالیم مسیحی که به او یادآوری می‌کرد خداوند همه‌ی انسان‌ها را آزاد آفریده، و نیمی دیگر به واسطه‌ی خوی آزاده و عدالت‌خواهی که داشت، از تماشای تبعیضی که در آمریکای عصر او بر رنگین‌پوستان روا داشته می‌شد، بسیار آزار می‌دید و درصدد بود که برای رفع این تبعیض هر تلاشی که می‌تواند را صرف کند.

وقایع به نحوی رقم خورد که مارتین لوتر کینگ به رهبر گروهی از مبارزان و فعالین مدنی که علیه تبعیض نژادی می‌جنگیدند تبدیل شد و با الگو گرفتن از سلوک عیسی مسیح، و البته، شیوه‌ی مبارزه‌ی رهایی‌بخش مهاتما گاندی، نوعی مبارزه‌ی خشونت‌پرهیز را هدایت کرد که تحولاتی عمیق را در فرهنگ و سیاست ایالات متحده رقم زد. در کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم! گوشه‌ای از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی این شخصیت برجسته روایت شده است.

مارتین لوتر کینگ در یکی از روزهای آوریل سال 1968 با ضرب گلوله ترور شد. مرگ دلخراش او تأثیری به‌سزا در جهانی شدن نام و آوازه‌اش داشت. ملترز در کتاب پیش رو بیشتر شما را با این چهره‌ی تاریخی آشنا می‌کند. گفتنی است که این اثر توسط نشر پرتقال به انتشار رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

مجموعه کتاب‌های آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) به این هدف نوشته شده که مخاطبین خردسال را به تلاش و کوشش در راستای رسیدن به آرزوهایشان وادارد. قهرمان هر یک از مجلدهای این مجموعه، یکی از چهره‌های برجسته‌ی تاریخ در حیطه‌های سیاست، علم، فلسفه و ... است، که با تلاش و پشتکار فردی به موفقیت‌هایی عظیم دست یافته است. با مطالعه‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند می‌آموزیم که برای بزرگی در حیطه‌ای که بدان علاقه داریم، تنها چیزی که نیاز است، شور و اشتیاق و ممارست است. گفتنی است که این مجموعه جزو عناوین پرفروش نشریه‌ی نیویورک تایمز به شمار می‌رود. از میان کتاب‌های متعلق به مجموعه‌ی مورد بحث، می‌توان از عناوین پیش رو یاد کرد:

  • من جین گودال هستم!
  • من لوسیل بال هستم!
  • من جکی رابینسون هستم!
  • من والت دیزنی هستم!
  • من گاندی هستم!

کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم برای چه کسانی مناسب است؟

عناوین مجموعه‌ی آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند، از جمله کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم!، برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآمده‌اند.

در بخشی از کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم! می‌خوانیم

اما پدر و مادرم گفتند که باید برعکس رفتار کنم: بااینکه دوستم ناراحتم کرده باید همچنان دوستش داشته باشم. آن‌ها به من یاد دادند که بهتر است در زندگی بیشتر عشق بورزیم تا نفرت. بعد مادرم مهم‌ترین درس زندگی‌ام را به من داد.

تو به اندازه‌ی دیگران خوب هستی.
هیچ‌وقت نباید احساس کنی از دیگران کم‌تر یا پایین‌تری.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من مارتین لوتر کینگ هستم!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-622-274-265-2
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم!

برای دریافت کتاب من مارتین لوتر کینگ هستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.