معرفی و دانلود کتاب من محمدعلی هستم!

عکس جلد کتاب من محمدعلی هستم!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من محمدعلی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من محمدعلی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من محمدعلی هستم!

داستان زندگی یک پسر آمریکایی سیاه‌پوست که با وجود تمام سختی‌هایی که در راه داشت، قهرمان بوکس جهان شد. برد ملتزر در کتاب من محمدعلی هستم! به سراغ ماجراهای خواندنی زندگی محمدعلی کلی رفته تا با بیانی ساده و لحنی گیرا، کودکان را با این قهرمان بزرگ آشنا کند. در این کتاب از تمام سختی‌‌ها و موانعی می‌خوانیم که محمدعلی توانست از آن‌ها بگذرد و به یک قهرمان جهانی و محبوب تبدیل شود.

درباره‌ی کتاب من محمدعلی هستم!

«محمدعلی» هم مثل بیشتر کودکان سیاه‌پوستی که در قرن بیستم آمریکا زندگی می‌کردند، مجبور بود با نابرابری‌هایی که در جامعه‌اش وجود داشت، کنار بیاید. بهترین امکانات، بهترین رستوران‌ها، بهترین شهربازی‌ها و بهترین سینماها مخصوص سفیدپوست‌ها بود. فرقی نداشت که کودک سیاه‌پوست چه شرایطی دارد، تنها تفاوت رنگ پوست او و خانواده‌اش با باقی کودکان، باعث می‌شد از بسیاری از امکانات معمولی هم محروم باشد. اما قرار نبود محمدعلی با این نابرابری‌ها کنار بیاید؛ رویاهای بزرگی که در سر داشت، روحیه‌ی ماجراجویانه‌ی او و شجاعتش، مسیر جدیدی را پیش پای او گذاشت... در کتاب من محمدعلی هستم! (I am Muhammad Ali) از برد ملتزر (Brad Meltzer)، می‌خوانیم که چطور «محمدعلی کلی» توانسته با تمام این سختی‌ها و نابرابری‌ها مبارزه کند و به یکی از مشهورترین قهرمانان ورزش بوکس در جهان تبدیل شود.

محمدعلی هم از روز اول قهرمان نبود. روزهای اولی که در کودکی عضو باشگاه ورزشی مشت‌زنی شده بود، بعد از گذشت دقایق کوتاهی شکست می‌خورد. سرعت پایینی در واکنش نشان دادن داشت و مجبور بود مدام تمرین کند و حتی با اتوبوس‌ها مسابقه‌ی دو بدهد تا قدرت و سرعت بیشتری به دست بیاورد. در کتاب من محمدعلی هستم! می‌خوانیم که او چطور توانست با تمام ترس‌ها و مشکلات و اضطراب‌هایش روبه‌رو شود، آن‌ها را شکست دهد و برای مبارزه‌های واقعی در رینگ بوکس آماده شود. ترس‌های محمدعلی هم مثل خیلی از کودکان دیگر بود. او در کودکی خجالتی بود، از سوار شدن به هواپیما می‌ترسید و قبل از مبارزه‌های بوکس، اضطراب زیادی داشت. اما آن‌قدر جنگید تا اولین مدال طلای المپیک خود را در 18 سالگی به دست آورد.

معرفی و دانلود کتاب من محمدعلی هستم!

با این حال، او هنوز هم مجبور بود به خاطر رنگ پوستش، با بی‌عدالتی‌ها و نابرابری‌ها بجنگد. کلی طرفدار صلح و آرامش و برابری بود و با صدای بلند، اعتقادات و باورهایش را اعلام می‌کرد. همین هم باعث شده بود تا فقط یک قهرمان ورزشی نباشد. او به قهرمان مردم تبدیل شده بود و محبوبیت زیادی در جهان کسب کرده بود. کتاب من محمدعلی هستم! ماجرای مبارزه‌ها، قهرمانی و محبوبیت محمدعلی کلی را برای کودکان روایت می‌کند و کودکان را تشویق می‌کند که با ترس‌ها و محدودیت‌هایی که دارند بجنگند، تا رویاهایی که در سر دارند را به دست بیاورند.

شبنم حیدری پور این کتاب را ترجمه کرده و انتشارات پرتقال آن را منتشر نموده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های آد‌م‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World)، مجموعه‌ای از کتاب‌های مصور کودکانه است که کودکان را با بیانی ساده با داستان زندگی شخصیت‌های بزرگ و معروف جهان آشنا می‌کند. تصاویر جذاب کتاب که توسط کریستوفر الیپولوس طراحی شده‌اند کودک را بیشتر با روایت داستان همراه می‌کنند. همچنین استفاده از تصاویر واقعی در انتهای کتاب هم حقیقت داستان را بیشتر برای کودکان آشکار می‌کند. بعضی جلدهای این مجموعه به فارسی ترجمه شده و منتشر شده‌اند که مواردی چون «من لئوناردو داوینچی هستم!»، «من آلبرت انیشتین هستم!»، «من گاندی هستم!» و «من هلن کلر هستم!» در میان آن‌ها به چشم می‌خورند.

اقتباس سینمایی از مجموعه کتاب آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند

مجموعه انیمیشن‌های «Xavier Riddle and the Secret Muesum»، با اقتباس از داستان‌های مجموعه کتاب آدم‌های معمولی دنیا را تغییر می‌دهند تولید شده است. این مجموعه انیمیشن 37 قسمتی که در سال 2019 منتشر شده است، کودکان را با دنیای قهرمانان حقیقی بیشتر آشنا می‌کند.

کتاب من محمدعلی هستم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای آشنایی کودکان 7 تا 12 ساله با زندگی مشاهیر نوشته شده است.

در بخشی از کتاب من محمدعلی هستم! می‌خوانیم

وقتی دوازده سالم شد، در روز کریسمس، یک دوچرخه‌ی جدید هدیه گرفتم. دلم می‌خواست با آن پز بدهم. همین که باران گرفت و گرسنه شدیم، راه افتادیم به طرف تماشاخانه‌ی محلی سیاه‌پوست‌ها که کنار ورزشگاه بود. از آن‌جا که آمدیم بیرون، دیدم دوچرخه‌ام را دزدیده‌اند. یک نفر بهم گفت برو سراغ مأمور پلیس طبقه‌ی پایین و کمک بخواه. تمام راه گریه کردم. دلم می‌خواست دزد را بزنم. اما یک‌دفعه چشمم به فضای آن پایین افتاد...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من محمدعلی هستم!
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-274-412-0
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من محمدعلی هستم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من محمدعلی هستم!

برای دریافت کتاب من محمدعلی هستم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.