معرفی و دانلود کتاب منزل دوم

عکس جلد کتاب منزل دوم
قیمت:
۱۸,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب منزل دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب منزل دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب منزل دوم

کتاب منزل دوم نوشته‌ی راشل کاسک، در مورد زنی میان‌سال است که از نقاشی سرشناس دعوت می‌کند به خانه‌ی تابستانی‌شان در کنار مرداب بیاید و مدتی را در کنار او و خانواده‌اش زندگی کند. این زن تصور می‌کند حضور این هنرمند زندگی‌اش را متحول خواهد کرد، اما برخلاف انتظارش ورود او زندگی‌اش را مختل می‌کند و آرامشش را کاملاً به هم می‌زند. این داستان تحسین‌شده از نامزدهای دریافت جایزه‌ی بوکر بوده است.

درباره‌ی کتاب منزل دوم

شخصیت اصلی کتاب منزل دوم (Second Place)، زنی نویسنده به نام ام. است که با همسرش تونی زندگی می‌کند. آن‌ها خانه‌ای تابستانی دارند که در نزدیکی یک مرداب آرام و ساکت قرار گرفته. ام. سال‌ها پیش در سفری که به پاریس داشت با نقاشی به نام ال. آشنا می‌شود. او به‌شدت تحت تأثیر نگاه و چیره‌دستی ال. قرار می‌گیرد، و تصور می‌کند این نقاش از لحاظ روحی درکش می‌کند. او که هیچ‌گاه نتوانسته آثار این نقاش را فراموش کند، حالا و پس از گذشت سال‌ها، تصمیم می‌گیرد به ال. نامه‌ای بنویسد و او را به خانه‌شان دعوت کند تا تابستان را در کنار آن‌ها بگذراند. ام. به او می‌گوید که این فرصت را خواهد داشت تا در آنجا نقاشی جدیدش را آغاز کند. ال. گرچه این پیشنهاد را می‌پسندد ولی ترجیح می‌دهد تابستان را به جزیره‌ی دوست دیگری برود. سال بعد نامه‌ای به ام. می‌نویسند و در آن می‌گوید که ورشکست شده، خانه‌اش را ازدست‌داده و جایی برای ماندن ندارد. در نتیجه می‌خواهد برای مدتی در کنار آن‌ها زندگی کند. ام. و همسرش خانه‌ی تابستانی‌شان را برای او آماده می‌کنند. اما حضور این مرد آن‌چنان‌که تصور می‌کنند نیست و آرامششان را بر هم می‌زند...

معرفی و دانلود کتاب منزل دوم

رمان منزل دوم نوشته‌ی راشل کاسک (Rachel Cusk) از آثار تحسین‌شده‌ی چند سال اخیر است. داستانی آرام که با کمترین تنش پیش می‌رود. اما در زیر این آرامش، اتفاقات بزرگی در جریان است. قصه در مورد زنی است که از نقاش موردعلاقه‌اش دعوت می‌کند به ویلای تابستانی‌شان بیاید. ام. که شیفته‌ی هنر این مرد شده، تصور می‌کند حضورش برای زندگی‌شان غنیمت است و آن‌ها را متحول خواهد کرد. اما برخلاف او همسرش علاقه‌ای به هنر و این هنرمند ندارد. با خبر ورود ال. زندگی این زوج وارد تنش می‌شود، کم‌کم اوضاع از کنترل خارج می‌گردد و به سمت آشفتگی می‌رود.

راشل کاسک داستان منزل دوم را بر اساس ماجرایی واقعی نوشته. در دهه‌ی 1920، دی اچ لارنس نویسنده‌ی سرشناس انگلیسی به دعوت میبل داج لوهان به تائوس نیومکزیکو می‌رود. در آنجا رابطه‌ی عجیبی بین این دو نویسنده شکل می‌گیرد که همیشه ابهام‌برانگیز بوده. کاسک با الهام از خاطرات لوهان، دو شخصیت اصلی قصه‌اش را خلق می‌کند. او حتی ابهام رابطه‌ی لوهان و لارنس را در داستان حفظ می‌کند. به‌طوری‌که در مورد دلیل علاقه‌ی ام. به ال. یا علت دعوتش توضیح خیلی واضحی داده نمی‌شود. ام. به‌عنوان راوی قصه، تمام این ماجراها را برای شخصی به نام جفرز تعریف می‌کند؛ گو اینکه در حال اعتراف برای اوست. همین هم باعث شده داستان لایه‌ای روان‌شناختی پیدا کند و از قصه‌ای یک‌خطی به‌مراتب عمیق‌تر شود. این مسأله در عنوان کتاب کاملاً نمود دارد؛ منزل دوم اگرچه ظاهراً به خانه‌ی تابستانی و دوم ام. و همسرش اشاره دارد ولی در واقع کنایه‌ای به زندگی دیگر این زن و افکار و تمایلات او نیز هست.

رمان منزل دوم را غزال بیگی برای انتشارات راه طلایی ترجمه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب منزل دوم

  • در لیست نامزدهای اولیه‌ی جایزه‌ی بوکر سال 2021
  • نامزد جایزه‌ی ملی حلقه‌ی منتقدین کتاب
  • برنده‌ی جایزه‌ی Femina در بخش کتاب‌های ترجمه‌شده
  • کتاب منتخب وب‌سایت آمازون در بخش داستانی
  • نامزد جایزه‌ی Governor General
  • و...

نکوداشت‌های کتاب منزل دوم

  • کتابی زیبا. (NPR)
  • راشل کاسک یکی از دقیق‌ترین تحلیلگران رفتار انسانی است. این رمان، آرام و درخشان است. (Glamour)
  • این کتابی عمیقاً فلسفی است که نشان می‌دهد وقتی هنر را با زندگی اشتباه بگیرید، چه اتفاقی می‌افتد. (Vulture)

کتاب منزل دوم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌هایی درباره‌ی هنر علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

فهرست مطالب کتاب

این کمی مطابق خواست من و نتیجه‌ی توجه‌ام به خواسته‌ام است جفرز، برای هر چیزی اراده کنم پیش می‌آید اما دقیقاً همان خواسته‌ام نمی‌شود. به‌نظرم این تفاوت بین یک هنرمند و یک شخص عادی است؛ هنرمند می‌تواند نسخه‌ی کامل خواسته‌هایش را بیرون از خودش خلق کند. ما می‌توانیم فقط تصور درهم‌وبرهمی از خواسته‌هایمان خلق کنیم که میزان واضح بودن تصورمان خیلی هم مهم نیست. منظورم این نیست که همه‌مان برای رسیدن به خواسته‌هایمان ظرفیت کافی نداریم یا بدون نگاه کردن به جلوی پاهایمان می‌دویم، اما همه چیز را به روشی متفاوت از هنرمندان به‌دست می‌آوریم. نزدیک‌ترین مثالش برای اکثر مردم این است که بچه‌دار می‌شوند. این کار بدتر از همه‌ی اشتباهات و محدودیت‌هایمان است.

با جاستین و کرت به صحبت نشستم و همه چیز را برایشان توضیح دادم تا راضی شوند با ما در خانه‌ی اصلی‌مان زندگی کنند؛ البته جاستین اصرار داشت تا بداند چرا ال بجای آن‌ها نمی‌تواند با ما زندگی کند؟ خوب من دقیقاً دلیلش را نمی‌دانستم چرا او نمی‌تواند با ما زندگی کند، اما به‌نظرم امکانش نبود من و تونی و ال این‌قدر نزدیک به‌هم زندگی کنیم. این سؤال جاستین باعث شد احساس پیری کنم، پیرتر از یک اثر تاریخی قدیمی، و وقتی آدم هنوز هم می‌تواند احساس خاص خودش را داشته باشد بچه‌ها این اجازه را نمی‌دهند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب منزل دوم
نویسنده
مترجمغزال بیگی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-94175-2-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب منزل دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب منزل دوم

برای دریافت کتاب منزل دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.