معرفی و دانلود کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت

عکس جلد کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت

لیندا کاندی، روان‌شناس و درمان‌گر نام‌آشنای معاصر، در کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت، که عنوان فرعی «درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم» را بر خود دارد، ضمن بررسی ریشه‌های روانیِ انزواطلبی، سردمزاجی عاطفی و هراس از برقراری رابطه‌ی اجتماعی در افراد، توصیه‌های بالینیِ مفید و کارآمدی را در جهت درمان اینگونه از معضلات اساسی ارائه نموده است.

درباره کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت

انسان، مطابق تعریفی پذیرفته‌شده و عموماً نقل‌شده، موجودی «ذاتاً اجتماعی» است. به این معنا که اولاً، در خود تمایلی بنیادین برای ایجاد رابطه با همنوعان خویش می‌بیند، و دوماً، تحققِ تمام و کمال ماهیت خویش را در گروِ برقراری این رابطه می‌یابد. تعریف انسان به عنوان موجودی ذاتاً اجتماعی، ریشه در فلسفه‌ی یونانی دارد. با این حال، این تعریف، چنان‌که می‌دانیم، در میان دانشمندانِ علمِ نوظهور روانشناسی نیز مورد پذیرش عام قرار گرفته است.

مطابق آنچه لیندا کاندی در کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت (Attachment and the Defence Against Intimacy) می‌گوید، در تمام مکاتب مهم روانشناسی در مغرب‌زمین (از جمله در سه مکتب رفتارگرا، روانکاوی و انسان‌گرا)، چنین تلقی‌ای رایج است: کیفیت رابطه‌ای که فرد با دیگرانی از جنس خویش برقرار می‌کند، معیاری است که با توجه به آن می‌توان به میزانِ سلامت یا عدم سلامت روانی او پی برد؛ زیرا بدیهی است که اگر فرد در ایجاد رابطه با دیگران کوشا و موفق باشد، بدین معناست که با خود در صلح و سازگاری به سر می‌برد.

باری، لیندا کاندی در کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت، پس از توضیحِ اهمیت بنیادینِ موضوع «رابطه با دیگری» در بحث از سلامت روان، به واکاوی آن دست از مشکلات شخصیتی و عاطفی‌ای می‌پردازد که منجر به فروکش کردن عواطف انسانی در فرد شده و میان او و دیگری، فاصله‌ای به ظاهر پرناشدنی ایجاد می‌کنند.

کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت با توجه به گفته‌های مراجعینی به رشته‌ی تحریر درآمده که جملگی با مشکلاتی نظیر شرم از خود، هراس اجتماعی، انزواطلبی، خودسرکوبی عاطفی، سردمزاجیِ احساسی و بعضاً جنسی، نفرت از خویشتن، دلبستگی اجتنابی و... دست‌به‌گریبان بوده‌اند؛ مراجعینی که هر یک به دلایلی خاص و متفاوت، اسیرِ دست مشکلاتی یکّه و واحد شده‌‌اند. مشکلاتی که در نهایت، ایجاد رابطه‌ای عادی و انسانی را برای ایشان، به چالشی اساسی بدل ساخته‌اند. در کتاب پیش رو خواهید خواند که ریشه‌ی مشکلات و معضلات روانی مذکور در کجاست و حل و برطرف ساختن آن‌ها مستلزم پیمودنِ چه نوع پروسه‌ی درمانی‌ای است.

کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت از چهار مقاله‌ی مجزا تشکیل شده که در هر یک از آن‌ها، جنبه‌ای خاص از موضوع مورد بحث مورد واکاوی و تأمل قرار گرفته است.

نکته‌ی مهم درباره‌ی کتاب حاضر این است که مطالب آن، علی‌رغم برخورداری از دقت علمی فراوان، با زبانی ساده و عاری از اصطلاحات تخصصی به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند؛ به نحوی که هر خواننده‌ای، فارغ از میزان آشنایی‌اش با مباحث روان‌شناختی، چنان‌چه درگیرِ مسائلی باشد که در کتاب پیش رو مورد بحث قرار گرفته‌اند، می‌تواند خود را مخاطبِ مطالب موجود در آن بداند.

در پایان، لازم به یادآوری است که ترجمه‌ی فارسی کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت، حاصل همکاری مشترک مهسا میشن‌چی و سعید قنبری بوده است.

نکوداشت‌های کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت

- مطالعات بالینی لیندا کاندی در کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت، برای افرادی که خودشان را درگیر مخمصه‌ی سردیِ عاطفی، انزواطلبی، فوبیای اجتماعی و مسائلی از این دست می‌بینند، بینش‌هایی روشن و مفید در بر دارند. (Christopher Clulow)

- لیندا کاندی با تکیه بر تجارب بالینی گسترده و مطالعات و پژوهش‌های درازآهنگ خود، یک متن آموزشی جامع و کامل را در اختیار تمام فعالان حیطه‌ی روانشناسی قرار داده است. (Professor Brett Kahr)

- کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت مملو از غنای علمی بوده و برای هر آن فردی که در زمینه‌ی روانشناسی اشتغال دارد، منبعی مهم و ارزشمند به شمار می‌رود. (Amazon)

کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت مناسب چه کسانی است؟

افرادی که از تنهایی، ناتوانی در برقراری روابط انسانیِ عادی و احساس شرم و عذاب وجدان رنج می‌برند، مخاطبین اصلی لیندا کاندی در کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت‌اند.

با لیندا کاندی بیشتر آشنا شویم

لیندا کاندی (Linda Cundy) درمان‌گر، روان‌شناس و نویسنده‌ی مقیم لندن است. او در اغلب آثار پژوهشی خویش، به واکاوی آن دسته از مشکلات روانی پرداخته که فردِ مبتلا را از برقراری روابط اجتماعی بازمی‌دارند.

لیندا کاندی ضمن اشتغال به کار درمان، اغلب جلسات و سمینارهای آموزشی گوناگونی نیز برپا می‌کند؛ سمینارهایی که در آن‌ها، تازه‌ترین نظریات درمانی در علم روانشناسی نزد طیف وسیعی از مخاطبان به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شوند.

کتاب «موانع دلبستگی و صمیمیت: درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم» تنها اثر ترجمه‌شده از لیندا کاندی در زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت می‌خوانیم

سنجش‌های دلبستگی بزرگسال، به ویژه آن‌هایی که مبتنی بر مصاحبه هستند، از دو سنت پژوهشی متمایز پدید آمده‌اند: نخست، روانشناسی روان‌پویشی و ‌تحولی با تمرکز بر والدگری و پیش‌بینی الگوهای بین‌نسلی دلبستگی و دوم، روانشناسی اجتماعی با تمرکز بر سازگاری فردی، روابط زوجی/ حمایتی و آسیب‌پذیری‌های سلامت روان (Fraley, 2000 وShaver). مورد اول که با سنجش دلبستگی بزرگسال مشخص می‌شود توجه روانکاوان را به خود جلب کرد: مصاحبه‌ی دلبستگی بزرگسال (AAI) (George, 1985) یک مصاحبه‌ی نیمه‌ساختار‌یافته بر مبنای سؤالاتی در مورد دوران کودکی و تجارب اولیه‌ی زندگی است و شامل تحلیل گفتار یا سخنان فرد است که به شکل نوشتاری پیاده‌سازی شده است. دراصل، مصاحبه‌ی دلبستگی بزرگسال به این موضوع می‌پردازد که بزرگسالان چگونه روابط دوران کودکی با پدر و مادرشان را پردازش کرده‌اند.

این سنجش بر سبک روایتی مصاحبه‌شونده متمرکز است و آن را دریچه‌ای به کنش تأملی فرد می‌داند. رونوشت واژه‌به‌واژه‌ی مصاحبه‌ها برای طبقه‌بندی دلبستگی افراد به ایمن، ناایمن -نادیده‌انگار یا ناایمن- دل‌مشغول مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، زمانی که استدلال‌ها یا گفتار فرد به دلیل تجربه‌ی فقدان یا حوادث تروماتیک دیگر نامنسجم شود، یک طبقه‌بندیِ کلیِ تشخیص تحت عنوان «حل‌نشده/ آشفته» برای فرد در نظر گرفته می‌شود. وقتی فرد ملاک‌های لازم برای قرار گرفتن در هر یک از این طبقه‌بندی‌ها را نداشته باشد، تشخیص را تحت عنوان «نمی‌توان طبقه‌بندی کرد» در نظر می‌گیریم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
درباره نویسنده و همکاران
مقدمه
فصل اول. اجتناب از دلبستگی اجتنابی: نادیده گرفتن غفلت هیجانی و سبک‌های ارتباطی غیر‌فعال‌شده
فصل دوم. اجتناب نکردن از پل: دلبستگی اجتنابی، ‌از پژوهش تا کار بالینی
فصل سوم. افراد اجتنابی در روابط: ارتباط با شریک زندگی و مشکلات احتمالی
فصل چهارم. خداوندانِ دفاع: شرم و دفاع‌ در برابر صمیمیت
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موانع دلبستگی و صمیمیت
نویسنده
مترجممهسا میشن چی، سعید قنبری
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-281-066-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت

پردیس دماوندی
۱۴۰۱/۸/۱
بنظر من کتاب جالبیه و اگر آشنا باشید بااصطلاحات و در کل این مبحث میتونه مفید تر باشه اما به شخصه برای من که اطلاعات آنچنانی نداشتم سخت بود خوندنش چون بیشتر وقت باید سرچ میکردم تا متوجه بشم کاملا چی میگه
اگر این کتاب و میخونید و متخصص نیستید روی خودتون همینجوری برچسب نزنید بهتره که جدا از این کتاب برای شناخت بیشتر خودتون به روانشناس مراجعه کنید
فاطمه کریمی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
یک مقدار متنش تخصصی بود ولی برای کسایی که در مورد نظریه دلبستگی بالبی و آزمایش ماری اینزورث در مورد مدل‌های دلبستگی کنجکاو هستن مفیده چون یک جور بینش در مورد آدم‌هایی با دلبستگی‌های نا ایمن به آدم میده
نادیا
۱۴۰۱/۷/۹
سلام 62 ص از کتاب رو خوندم نکاتی که به خودم شبیه بود را یادداشت کردم تا از استاد خودشناسی برای تغییر راهنمایی بگیرم. نکات خوبی را برای خودشناسی ارائه داده ممنون از کتابراه
ش ش
۱۴۰۲/۹/۲۴
کاربردی در حوزه خودشناسی و روانشناختی برای شناسایی فهم و درک بهتری از پی بردن به شخصیت خود و چگونگی ایجاد رابطه هنگام رفتار با دیگری.
المیرا شایق
۱۴۰۱/۹/۲۹
کتاب مفیدیه مخصوصا اگه علاقه مند به حوزه دلبستگی هستید پیشنهاد میکنم بخونیدش
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت

برای دریافت کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.