معرفی و دانلود کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت: درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم

عکس جلد کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت: درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت: درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم

کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت، مجموعه‌ای از مقالات روان‌شناختی به قلم لیندا کاندی است که نظریه‌ی دلبستگی را با تجارب بالینی در هم می‌آمیزد و ابزارهایی را ارائه می‌دهد که در درمان افراد اجتنابی، بی‌تفاوت و کسانی که قادر نیستند روابط صمیمی و عاطفی مناسب برقرار کنند، مفید خواهند بود.

درباره‌ی کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت

نظریه‌ی دلبستگی، نظریه‌ای روان‌شناسانه است که روابط بین انسان‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این نظریه که توسط روان‌درمانگر و روانکاو بریتانیایی، جان بالبی وضع شده است بیان می‌کند که کودکان برای اینکه بتوانند رشد عاطفی و اجتماعی طبیعی و عادی‌ای داشته باشند، باید با حداقل یکی از مراقبین خود رابطه‌ی عاطفی برقرار کنند. این مراقب باید نسبت به نیازهای عاطفی و غیرعاطفی کودک حساس باشد و به رفتارهای اجتماعی او پاسخ دهد.

کودکان با چنین مراقبی، پیوند ویژه‌ای برقرار می‌کنند که به آن «دلبستگی» گفته می‌شود. اگر کودکی نتواند یک دلبستگی سالم را با مراقبین خود تشکیل دهد، با احتمال بیشتری در بزرگسالی در برقراری روابط عاطفی و اجتماعی مشکل خواهد داشت و رفتارهای اجتنابی یا وابسته را از خود نشان خواهد داد. در حقیقت، ریشه‌ی بسیاری از رفتارهای ناسالم و اختلال‌های شخصیتی را می‌توان در نحوه‌ی دلبستگی افراد در سنین کودکی مشاهده کرد. کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت (Attachment and the Defence Against Intimacy) که توسط لیندا کاندی (Linda Cundy) گردآوری شده است، روش‌ها و ابزارهایی را معرفی می‌کند که می‌توانند در درمان کودکان و بزرگسالان با دلبستگی ناسالم به کار برده شوند.

بسیاری از کودکانی که دلبستگی سالمی ندارند در بزرگسالی عزت نفس پایینی پیدا می‌کنند و همیشه احساس شرم و نفرت از خود دارند. این افراد قادر نیستند روابط پایدار و سالمی را با اطرافیان خود برقرار سازند و در حفظ روابط عاطفی مشکل دارند. کتاب موانع دلبستگی و صمیمیت، ریشه‌های رفتارهای اجتنابی در کودکی را بررسی می‌کند و سپس ابزارها و مفاهیم پژوهشی‌ای را ارائه می‌دهد که به فهمیدن این الگوهای نادرست دلبستگی کمک می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت

مقاله‌هایی که در کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت آورده شده‌اند، اول‌بار در کنفرانسی در سال 2017 ارائه شدند. این مقالات حاصل تجارب بالینی نویسندگان آن‌ها در طی سال‌ها درمان‌گری و مواجهه با مراجعین هستند.

این کتاب توسط انتشارات پندار تابان و با ترجمه‌ی مهسا میشن چی و سعید قنبری منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط انتشارات جیحون و با گویندگی نسترن نجاران تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی روانشناسی تخصصی

انتشارات پندار تابان، برای پرداختن بیشتر به مفهوم روان و فرد، کتاب‌های متعددی را تحت عنوان مجموعه‌ی روانشناسی تخصصی منتشر کرده است که با نگاه‌ها و رویکردهای متفاوتی به این مقوله‌ی مهم نگاه می‌کنند.

از میان کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «عقل در برابر جنون »، «زندگی با روان گسیختگی» و «دلایل خوب برای احساس‌های بد» اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت

  • لیندا کاندی در این کتاب آموزش‌های جامعی را در رابطه با تعاملات نامرئی و در عین حال ویرانگر اجتنابی ارائه می‌دهد. (پروفسور برت کار، روان‌درمانگر)

  • این مطالعات دقیق و همدلانه، تصویر دقیق و واضحی از مشکلات افراد اجتنابی ارائه می‌دهد که به دنبال محافظت از خود در برابر تعاملات اجتماعی هستند و نشان می‌دهد آن‌ها در جلسات درمانی چه رفتاری از خود نشان می‌دهند. (کریستوفر کرلو، روان‌درمانگر)

کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به روان‌درمانی و نظریات روانکاوانه علاقه‌مند هستید شنیدن این کتاب صوتی را لذت‌بخش خواهید یافت. از طرف دیگر، اگر با افرادی رابطه دارید که رفتارهای اجتنابی از خود نشان می‌دهند، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند جهان درونی آن‌ها را بهتر به شما بشناساند.

در بخشی از کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت: درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم می‌شنویم

دفاع‌ها نقطه‌ای از وجود ما را نشان می‌دهند که درد در زیر آن مدفون است. مانند پرچمی که روی زمین کاشته می‌شود و نشانی از زخم عمیق خودشیفتگی دارد که مدت‌ها پیش به خاک سپرده شده است. این فصل از کتاب، اضطراب‌های اساسی افراد اجتنابی را معرفی می‌کند و راهبردهای خلاقانه‌ی بی‌شمار آن‌ها را به تصویر می‌کشد. راهبردهایی که به کار گرفته می‌شوند تا دیگران را در فاصله‌ی هیجانی امنی نگه دارند. با توصیف و شناخت چنین راهبردهایی می‌توان دنیای درونی آن‌ها و همچنین رابطه با خودشان را کاوش کرد. سپس فرآیند روان‌درمانی با مراجعان اجتنابی را بررسی می‌کنیم. اینکه چطور می‌توان با افرادی هم‌دلی کرد که تلاش‌های ما را نادیده می‌گیرند و برقراری رابطه با آن‌ها دشوار است. در پایان، اهداف درمانی را در هنگام کار با این گروه از مراجعان مدنظر قرار می‌دهیم. اینکه چطور می‌توان به آن‌ها کمک کرد تا دفاع‌های کمتری به کار بگیرند و بازداری کمتری داشته باشند، خودانگیخته رفتار کنند و در روابط سرزنده‌تر باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
سخن ناشر
6 دقیقه
درباره نویسنده و همکاران
17 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
فصل اول: اجتناب از دلبستگی اجتنابی
10 دقیقه
نگاهی روانکاوانه
20 دقیقه
لوسی
10 دقیقه
اجتناب از دلبستگی و غیرفعال‌سازی هیجانی
5 دقیقه
نتیجه‌گیری
19 دقیقه
فصل دوم: اجتناب نکردن از پل
16 دقیقه
گذار از مرکز پژوهش به اتاق درمان
6 دقیقه
نتیجه‌گیری
25 دقیقه
فصل سوم: افراد اجتنابی در‌ روابط
15 دقیقه
فرهنگ
20 دقیقه
انتخاب یک همسر‌ و‌گذار‌ به یک رابطه‌ی دلبستگی‌محور
24 دقیقه
چالش‌هایی که زوجین با آن روبرو می‌شوند
18 دقیقه
زوج‌درمانی یا «زوج‌های ذهنی»
4 دقیقه
نتیجه‌گیری
19 دقیقه
فصل چهارم: خداوندانِ دفاع
17 دقیقه
نمونه‌های موردی
19 دقیقه
دفاع‌ها
22 دقیقه
روابط اجتماعی
12 دقیقه
ماهیت سازش‌ناپذیر دفاع‌ها
21 دقیقه
مراجع اجتنابی در اتاق درمان
21 دقیقه
موضوعات مهم در ‌درمان مراجعان نادیده‌انگار
9 دقیقه
کمی بیشتر ‌در ‌مورد‌ آیشا
3 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت: درک و درمان دلبستگی اجتنابی، نفرت از خود و شرم
نویسنده
مترجممهسا میشن چی، سعید قنبری
راوینسترن نجاران
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت

برای دریافت کتاب صوتی موانع دلبستگی و صمیمیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.