معرفی و دانلود کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون

آیا تبعید آپولو به زمین تا ابد ادامه خواهد داشت یا او سرانجام موفق می‌شود که به جایگاه خود در کوه المپ بازگردد؟ ریک ریوردان در کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون داستان آپولو را به تصویر می‌کشد که به شکل پسری نوجوان به زمین سقوط کرده و حالا باید چاره‌ای برای بازگشت به جایگاه واقعی‌اش بیابد. این ‌کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب نوجوان بوده است.

درباره‌ی کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون:

در اساطیر یونان، دوازده ایزد بر فراز کوه‌های المپ به حکومت می‌پردازند که به آن‌ها المپ‌نشینان می‌گویند. هر کدام لقبی دارند؛ زئوس پادشاه خدایان است، پوزئیدون ایزد دریاها، آفرودیت الهه‌ی عشق و زیبایی، آرس خدای جنگ، و آپولو خدای خورشید، موسیقی و کمان‌داری.

آپولو پسر زئوس و یکی از مهم‌ترین خدایان یونان است، جوانی زیبا و برومند که عاشقانه‌های زیادی را رقم زده است. محل اقامت آپولو در کوه‌های المپ است، داخل معابد و کاخ‌هایی که خدایان در آن گرد هم می‌آمدند تا از نوشیدنی‌ها و خوراک‌هایی بهره ببرند که به آن‌ها عمر جاویدان می‌بخشیده است. آپولو در این معابد با نواختن چنگ طلایی‌اش شادی می‌بخشیده و دیگران را مطیع اراده و خواست خود می‌کرده است.

این روایتی است که از اسطوره‌های یونان به ما رسیده است، اما در مجموعه‌کتاب‌های آزمون‌های آپولو (The Trials of Apollo) همه‌چیز دستخوش تغییر می‌شود: زئوس بر پسر خود، آپولو، خشم می‌گیرد، و آپولو، در قامت پسری نوجوان و فانی، از فراز کوه المپ بر زمین در شهر نیویورک آمریکا سقوط می‌کند!

و سرانجام، نبرد نهایی! در جلدهای پیشین این مجموعه ماجراهای آپولو را از زمان تبعیدش به زمین دنبال کردیم و همراه با او آزمون‌های مخاطره‌آمیزی را پشت سر گذاشتیم. حالا، در جلد پایانی آزمون‌های آپولو با نام برج نرون (The Tower of Nero)، برای آخرین نبرد به برج نرون می‌رویم. آیا آپولو و همراه همیشگی او، مگ، توان مقابله با دشمن را دارند؟ چه بر سر آپولو خواهد آمد اگر نتواند دشمن دیرینه‌ی خود را شکست دهد؟

ریک ریوردان (Rick Riordan) در این مجموعه بار دیگر از پرسی جکسون، شخصیت اصلی پنج‌گانه‌ی پرسی جکسون، کمک می‌گیرد تا داستانی جذاب و هیجان‌انگیز خلق کند که اسطوره‌های یونانی و رومی‌ الهام‌بخش آن بوده‌اند، داستانی که قهرمان اصلی آن ایزدی است که مجازاتش انسان شدن است.

مجموعه‌کتاب آزمون‌های آپولو از زمان انتشار تا به امروز موفق شده نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند و در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نوجوانان بنشیند.

درباره‌ی مجموعه‌ی آزمون‌های آپولو:

مجموعه‌ی «آزمون‌های آپولو» شامل پنج کتاب اصلی به نام‌های «پیشگوی مخفی»، «پیشگوی شوم»، «هزارتوی آتشین»، «مقبره پادشاه ستمگر» و «برج نرون» است. این مجموعه دو کتاب فرعی نیز دارد: کتاب Camp Half-Blood Confidential که درواقع جلد 2.5 این مجموعه محسوب می‌شود و کتاب Camp Jupiter Classified: A Probatio's Journal که جلد 4.5 مجموعه‌ی آزمون‌های آپولو است.

ریک ریوردان این رمان‌های فانتزی ماجراجویانه را با الهام از اساطیر یونان و روم بین سال‌های 2016 تا 2020 به رشته‌ی تحریر درآورده است. تمامی این آثار موفق شده‌اند تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزند و به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و بسیاری فهرست‌های دیگر راه پیدا کنند. چهار جلد از این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان نوجوانان نیز شده‌اند.

افتخارات کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون:

- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک ‌تایمز
- برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در سال 2020 در بخش رمان نوجوان
- کتاب منتخب معلمان در سایت آمازون برای رده‌ی سنی نوجوانان

نکوداشت‌های کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون:

- شخصیت‌های کتاب ریک ریوردان هنوز هم گروهی تأثیرگذار و متنوع هستند. (اسکول لایبرری جورنال)
- تلاقی اسطوره و فرهنگ عامه در کتابی که مورد پسند مخاطبان است. (کیرکاس ریویو)

کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز و جذاب را به تمامی نوجوانان پیشنهاد می‌کنیم.

با ریک ریوردان بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر را «قصه‌گوی خدایان» می‌نامند، زیرا او کتاب‌هایش را با الهام از اسطوره‌ها می‌نویسد. ریک ریوردان تاکنون مجموعه‌کتاب‌های بسیاری برای مخاطبان نوجوان نوشته که جملگی نظر خوانندگان را به خود جلب کرده‌اند و توانسته‌اند به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها راه پیدا کنند. از کتاب‌های این نویسنده اقتباس سینمایی نیز شده است.

مجموعه‌ی «پرسی جکسون» و «مگنس چیس» از دیگر آثار ریوردان هستند که به فارسی برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون می‌خوانیم:

اگر تنها یک روز فرصت براى اقامت در اردوگاه دورگه‌ها داشتید، چه مى‌کردید؟

شاید به بازى مى‌پرداختید، در ساحل سوار پگاسوس‌ها مى‌شدید، یا روى چمن‌ها دراز کشیده از نور آفتاب و عطر توت‌فرنگى‌هاى رسیده لذت مى‌بردید.

همه‌ى این‌ها انتخاباتى مناسب بودند، اما من هیچ یک از این کارها را انجام ندادم.

من آن روز با ترس به این سو و آن سو دویدم و خود را براى مرگى قریب‌الوقوع آماده کردم.

پس از صبحانه، نیکو هیچ اطلاعاتى در مورد آن غارنوردهاى دونده‌ى مرموز به من نداد. او گفت: «فردا مى‌فهمى.»

وقتى هم که از ویل پرسیدم، آنقدر چهره‌اش درهم رفت که نتوانستم تحت فشارش بگذارم.

شاید دیانیسوس مى‌توانست مرا خوشحال کند، اما دیگر با ما کارى نداشت.

«به آپولو گفتم دنیا یه عالمه مشکل داره. همین امروز صبح، دانشمندها نتایج مطالعه‌اى در مورد ارتباط نوشابه با فشار خون بالا رو منتشر کردن. اگه بازم اسم نوشابه رژیمى رو خراب کنن، مى‌زنم یکى رو مى‌کشم!» سپس با عجله براى انتقام از صنعت پزشکى به بیرون رفت.

فکر مى‌کردم حداقل مگ کنارم مى‌ماند تا براى ماموریت آماده شویم. اما او براى کشت کندو تنبل به کابین دیمیتر رفت. درست است خواننده‌ى عزیز، او یک کدوى به درد نخور را به من ترجیح داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون
نویسنده
مترجمسوگند رجبی نسب
ناشر چاپیانتشارات بهنام
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات358
زبانفارسی
شابک978-622-6651-79-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
130000 ت - 13.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون

zeinab ghanbaryian
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتابهای ریوردن هالیه. این نویسنده، با قلم قوی که داره علاوه بر کشش زیادی که برای مطالعه ایجاد میکنه؛ ناخودآگاه ذهن انسان رو طوری به مسائل زندگی که فراموش کرده بود جذب میکنه که انگاری هیچ وقت از این دید به اطرافش نگاه نکرده بود. اگه به آثارش دقت کنید میبینید، ناراحتی و انتقاد شدید اون رو از وضعیت و غرب به خصوص آمریکا چه طور (مخصوصا تو مجموعههای مربوط به خدایان یونان و روم) تو طنز ظریف اجتماعی به زبون اوردخ؛ و چشم خواننده‌ها رو بهش باز می‌کنه. بازم ایپاپ و دسترس پذیریش برای نابیناخا.
مرسی کتابراه.
سارا کرمی
۱۴۰۲/۳/۳۱
بهترین پایان منکن برای کل مجموعه بود (هرچند که خیلی هامردن و من به شخصه کلی برای جیسون گریس و خدای سکوت گریه کردم) ولی چیزایی که اپولو فهمید به همش میرزید خیلیییییی پایان خوبی بود پیشنهاد میکنم کل مجموعه (از پرسی جکسون تا ازمون‌های اپلو رو بخونید) و دید جدیدی به خدایان باستانی پیدا کنید
N.H
۱۴۰۱/۲/۲۱
درکل سری کتاب‌های این نویسنده بسیار عالیست. چه خدایان یونان و چه خدایان مصر....
اما آزمون‌های آپولو از جذابیت کمتری نسبت ب سری‌های قبل داشت.
گرچه از نظر ترجمه دراسامی هم دقت بیشتری میشد بهتر بود
داوود محمدی
۱۴۰۲/۹/۱۷
این کتاب عالی بود و ماجرایی طنز داشت در عین حال ماجرا جویی‌های فوق العاده اما ترجمه ضعیف و بی‌دقت بود
سام
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
من سه تا کتاب اول رو از نشر پرتقال خوندم اونا خند دار ترن اما دوتای آخر جدی‌تر اند، نتیجه اخلاقی خوبی داشت. عالی بود.
arezoo samani
۱۴۰۲/۱/۲۸
یه مجموعه‌ی بی نظیر برای کسانی که میخوان با خدایان یونانی آشنا بشن
رضا فریدونی
۱۴۰۱/۳/۱۳
ترجمه متوسط بود. در مقایسه با ترجمه باژ.
هلیا دولتی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
این کتاب فوق العاده بود 🤩🤩🤩
من عاشق شخصیت اپولو و مگ شدم
Pegah
۱۴۰۱/۹/۲۱
جلد آخر این مجموعه هم مثل جلدای قبلی عالی بود
Omid Bahmani
۱۴۰۱/۷/۱۹
بسیار عالیبود. کلا مجموعه گیرایی هست.
مهدی موحد
۱۴۰۱/۵/۲۰
ترجمه و ویراست خوب بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون

برای دریافت کتاب آزمون‌های آپولو 5: برج نرون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.