معرفی و دانلود کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت

عکس جلد کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت
قیمت:
۳۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت

سیری جذاب در تاریخ ایالات متحده‌ی آمریکا... کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت رمانی خواندنی به قلم متیو لندیس است. در این داستان خوشخوانِ نوجوان، مخاطب ماجراهای جالبی خواهید بود که دو دانش‌آموز کلاس هفتمی، حین تحقیق درباره‌ی تاریخ جنگ داخلی آمریکا، پشت سر می‌گذارند.

درباره کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت

در طول سالیان 1861 تا 1865 نزاعی خونبار میان ایالات جنوبی و شمالی کشور آمریکا در گرفت که نتیجه‌ی نهایی آن الغای برده‌داری در تمام ایالت‌های آمریکایی بود. این جنگ پرتلفات و پرماجرا بعدها از سوی مورخین به «جنگ داخلی» شهره گشت. چنان‌که احتمالاً می‌دانید، چهره‌ی برجسته‌ی جنگ داخلی «آبراهام لینکلن»، رئیس‌جمهور پرآوازه‌ی آمریکایی بود، که در طول این نبرد فرسایشیْ رهبری ایالات شمالی را بر عهده داشت؛ ایالاتی که ساکنانش در آن زمان، به طور جدی مخالف برده‌داری به شمار می‌رفتند. متیو لندیس در کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت (The Not So Boring Letters of Private Nobody)، از طریق روایتِ داستانی خواندنی و سرگرم‌کننده، به طور اجمالی تاریخ جنگ داخلی آمریکا را مرور نموده است.

شخصیت اصلی کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت «الیور»، دانش‌آموز باهوش و دوست‌داشتنی پایه‌ی هفتم، است. داستان الیور زمانی آغاز می‌شود که از سوی معلم تاریخ خود، موظف به ارائه‌ی پروژه‌ای تحقیقی درباره‌ی جنگ داخلی می‌شود. البته او در انجام این تکلیف تنها نیست؛ بلکه از یاری یکی از همکلاسی‌های خود به نام «الا» برخوردار است. شکی نیست که اگر تصمیم بر عهده‌ی خودِ الیور بود، ترجیح می‌داد به تنهایی بر روی پروژه‌ی درسی‌اش کار کند. چرا که الا در نظر او دختر چندان باسواد و باهوشی نیست. اما حالا که از سوی معلم خود، مجبور به همکاری با الا شده، چاره‌ای جز برقراری رابطه‌ای دوستانه با این دخترک گوشه‌گیر نمی‌بیند.

موضوع تحقیق الیور و الا، چنان‌که گفتیم، جنگ داخلی است. اگرچه دست ایشان برای پژوهش در باب این موضوع چندان باز نیست. زیرا طبق تکلیفی که برایشان معین شده، ناچارند در بررسی تاریخ جنگ داخلی فقط و فقط به یک منبع رجوع کنند. این منبع همانا نامه‌های به‌جامانده از سرباز معمولی بینوایی‌ست که اگرچه در ایام جنگ داخلی می‌زیسته، ظاهراً در کوران جنگ حضوری مؤثر نداشته است. برای الیور که شیفته‌ی قهرمانان بزرگ است، مطالعه‌ی سرگذشت سربازی عادی چندان جذابیتی ندارد. به زعم الا امّا، زندگی این سرباز، چنان‌چه به درستی بررسی و فهمیده شود، اطلاعات درخوری را در باب جنگ داخلی برای هر پژوهش‌گری به ارمغان می‌آورد...

کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت نخستین بار در سال 2018 به انتشار رسید. قلم جذاب و طناز متیو لندیس در این رمان تاریخیِ آموزنده، در کنار پیچ‌وتاب‌های رمانتیکی که او ماهرانه در اثر خویش گنجانده، جملگی رمان پیش رو را به اثری بی‌نهایت جذاب و خواندنی برای مخاطبین نوجوان بدل ساخته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت

- متیو لندیس در کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت جهان نوجوانی را با بهره‌گیری از لحنی گرم و صمیمی و طنزی گیرا و جذاب به تصویر کشیده و حین این کار، چاشنی عشق و عاشقی را هم به داستان خواندنی خود افزوده است. کاش هنوز معلم بودم تا می‌توانستم مطالعه‌ی این کتاب را به دانش‌آموزانم توصیه کنم! (Jordan Sonnenblick)

- متیو لندیس در رمان خواندنی نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت مخاطبین نوجوان را متقاعد می‌کند که به تاریخ با نگاهی متفاوت بنگرند. (Booklist)

- متیو لندیس، به عنوان یک معلم، در کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت رمانی را نگاشته که هر دبیر آمریکایی‌ای رؤیای خلق آن را در سر می‌پرورانَد! (School Library Connection)

- نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت رمانی برخوردار از طرحی درخشان است که در آن می‌توان به مجموعه‌ای از دیالوگ‌های جذاب برخورد نمود... کتابی خوشخوان که هم اطلاعات تاریخی مخاطب را درباره‌ی ماجراهای جنگ داخلی افزایش می‌دهد و هم خوانندگان نوجوان را با داستان پرکشش خود سرگرم می‌سازد. (BCCB)

کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به داستان‌هایی با تم تاریخی، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت، اثر متیو لندیس، لذت خواهند برد.

با متیو لندیس بیشتر آشنا شویم

متیو لندیس (Matthew Landis) داستان‌نویس و معلمِ اهل آمریکاست که بیش از همه با کتاب تحسین‌شده‌اش با عنوان «نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت» شناخته می‌شود. نوشته‌های داستانی لندیس عموماً حول محور موضوعات تاریخی می‌گردند. از میان دیگر آثار این نویسنده، جز کتاب نامبرده در فوق، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره کرد: «تا آنجا که می‌دانم این پایان جهان است»، «اطلاعیه‌ی نهایی عملیات».

در بخشی از کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت می‌خوانیم

خانم میسون پرسید: «چی لازم داری الیور؟» خودکارش مورد اشتباهی را در ورقه پیدا کرد و یک قدم دیگر تا رسیدن به هدفش برداشت. هدفش این بود به کلاس‌هفتمی‌ها بفهماند چقدر نوشتنشان افتضاح است. هدف دیگرش هم این بود که موهایی زیبا داشته باشد و نگاهی سرد. نگاهی که می‌توانست همه‌شان را به یک تکه سنگ تبدیل کند.

تاحالا که همیشه در زندگی‌اش موفق شده بود.
«می خوام الا رو ببینم.»
«برای چی؟»
«برای پروژه‌ی درس اجتماعی مون.»
الیور، الا را دید که ته کلاس نشسته و دارد کار مورد علاقه‌اش را انجام می دهد؛ از پنجره به بیرون خیره شده بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: پروژه
فصل دو: هم‌گروهی
فصل سه: سرباز ریموند استون
فصل چهار: نقطه: نقطه: نقطه
فصل پنج: اولین اشتباه
فصل شش: معذرت‌خواهی (مرحله‌ی اول)
فصل هفت: اعترافات وحشتناک الا بری
فصل هشت: مهمان ناخوانده‌ی وقت ناهار
فصل نه: اولین دختری که وارد اتاق الیور شد، البته به‌جز مادرش، خواهرش و دخترعمویش ناتالی
فصل ده: دختری که شعبده‌بازی می‌کند و موسیقی‌ موتسارت گوش می‌دهد
فصل یازده: دوست
فصل دوازده: ماشین‌سواری
فصل سیزده: انجمن کسل‌کننده‌ی تاریخ
فصل چهارده: مشکلی با شلوار پشمی
فصل پانزده: فیلم بی‌رول
فصل شانزده: مامان
فصل هفده: آن آقا
فصل هجده: مشاور ارشد نویسندگی
فصل نوزده: توافق
فصل بیست: گذشته
فصل بیست‌ویک: جایگزین
فصل بیست‌ودو: پزشک
فصل بیست‌و‌سه: کوین (درباره‌ی حفظ دوستی در زمان همکاری گروهی) حرف می‌زند
فصل بیست‌وچهار: ورقه‌ی سنجش دوستی
فصل بیست‌و‌پنج: جمع‌ کردن اطلاعات
فصل بیست‌وشش: یادداشت عاشقانه
فصل بیست‌وهفت: چای ونتی، غلیظ، بدون آب، خیلی داغ، با وانیل
فصل بیست‌وهشت: اولین ایمیل
فصل بیست‌ونه: اهمیت متن
فصل سی: بحران
فصل سی‌ویک: مرگ بر اثر اسهال
فصل سی‌ودو: باحال‌ترین معلمی که می‌شناسی
فصل سی‌وسه: جواب ایمیل
فصل سی‌و‌چهار: انجمن آدم‌هایی که فکر می‌کنند جنگ بد است
فصل سی‌وپنج: عشق دم مرگ سرباز استون
فصل سی‌وشش: سفر جاده‌ای
فصل سی‌وهفت: سرباز کوچک، جنگ بزرگ
فصل سی‌وهشت: طغیان واقعیت تاریخی
فصل سی‌ونه: معذرت‌خواهی (مرحله‌ی دوم)
فصل چهل: حقیقت وحشتناک، هولناک، افتضاح و شرم‌آور
فصل چهل‌ویک: معذرت‌خواهی (این‌دفعه واقعی)
فصل چهل‌ودو: آب‌میوه (بسته‌های جورواجور)
فصل چهل‌وسه: تمام طول روز و شب
فصل چهل‌وچهار: نواده‌ها
بخش آخر
یادداشت نویسنده
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت
نویسنده
مترجمبهاره صادقی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-462-767-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت

برای دریافت کتاب نامه‌های معمولی سربازی که هیچ‌کس او را نمی‌شناخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.