معرفی و دانلود کتاب نخستین مرد

عکس جلد کتاب نخستین مرد
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نخستین مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نخستین مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نخستین مرد

کتاب نخستین مرد یکی از آثار بزرگ و تکان‌دهنده آلبر کامو است که از زبان فردی دیگر به نام ژاک شما را با ماجرای پر فراز و نشیب زندگی‌اش از زمان به‌ دنیا آمدن تا سال‌هاى آخر دبیرستان در قالبی داستان گونه آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب نخستین مرد:

کتابی که در دست دارید، دست‌نوشته‌های آلبر کامو قبل از مرگش است که شما را با فلسفه و جهان‌بینی این نویسنده‌ی بزرگ آشنا کرده و اطلاعات جالبی در مورد زندگی شخصی‌اش به شما می‌دهد.

کتاب نخستین مرد (Le premier homme) داستان پسری به نام ژاک کورمری را به تصویر می‌کشد که ماجرای زندگی‌اش شبیه به زندگی خود آلبر کاموست. ژاک در الجزایر زیبا و آرام در کنار مادر کر و لالش روزگار خود را می‌گذارند. آن‌ها با فقر و تنگ دستی دست و پنجه نرم می‌کنند و روزهای خوبی ندارند. ژاک زمانیکه یک ساله بود پدرش در جنگ جهانی اول کشته می‌شود و مادرش سعی می‌کند جای خالی او را برای پسرش پر کند.

ژاک در سن چهل سالگی تصمیم می‌گیرد برای اولین بار بر سر مزار پدرش برود؛ پدری که هیچ شناختی از او ندارد. در کنار مزارش متوجه می‌شود زمانیکه در جنگ جهانی اول او را به قتل می‌رسانند فقط بیست و نه سال داشته است؛ یعنی بسیار جوان‌تر از خود ژاک! بنابراین تصمیم می‌گیرد تا در مورد پدر خود بیشتر تحقیق کند و به شناخت بهتری از او برسد. رنج‌های ژاک به دلیل نبودن پدر و سختی‌های مادرش در واقع تصویری از رنج‌های زندگی خود نویسنده است.

آلبر کامو در کتاب نخستین مرد در مورد روزهای پر فراز و نشیبش در الجزیره، مبارزه‌هایش در نهضت مقاومت هنگام اشغال فرانسه، از رمان‌ها، نمایشنامه‌ها و بسیاری از کارهای دیگرش سخنی به میان نیاورده است. هر چند نویسنده فقط دوران کودکی تا نوجوانی خود را به تصویر کشیده و اشاره‌ای خیلی کوتاه به زمان چهل سالگی‌اش دارد اما شما می‌توانید او را آنگونه که بوده و می‌اندیشیده بشناسید.

آلبر کامو در چهارم ژانویه 1960در یک تصادف رانندگی در جنوب فرانسه از دنیا رفت. دست نوشته‌های او را در میان گل و لای محل تصادف پیدا کردند و دخترش بعدها آن‌ها را به صورت نسخه چاپی درآورد و آماده‌ی انتشار به شکل امروزی کرد.

نکوداشت‌های کتاب نخستین مرد:

- نخستین مرد، صادقانه‌ترین کتابی است که کامو نوشته است. (New Yorker)
- حیرت انگیز... مرد اول به مخاطب کمک می‌کند تا تمامی آثار کامو را با فهمی بهتر درک کند. (New York Times Book Review)
- اثری بزرگ و تکان‌دهنده از یکی از روشنفکران بزرگ قرن بیستم. (Booknews)

کتاب نخستین مرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خواندنی برای تمام افرادی که به آثار آلبر کامو علاقه دارند و دوستدارن حوزه‌ی ادبیات و داستان‌خوانی، لذت‌بخش خواهد بود.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی این کتاب یکی از داستان‌نویسان برجسته‌ی قرن بیستم است که آثارش تا به امروز در محافل ادبی و فلسفی مورد تحلیل قرار می‌گیرند. آلبر کامو (Albert Camus) در سال 1913 چشم به جهان گشود و پدرش در جنگ جهانی اول کشته شد. او در خانواده‌ای بی‌بضاعت بزرگ شد و در دبیرستان به کمک یکی از معلمانش ادامه تحصیل داد.

کامو در نوجوانی وارد حیطه‌ی فوتبال شد و بسیار هم موفق بود اما در نهایت به دلیل ابتلا به بیماری سل این حرفه را ترک نمود. او کتاب‌های متعدد و باارزشی از خود به جای گذاشت و در نهایت موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات شد.

در بخشی از کتاب نخستین مرد می‌خوانیم:

چهل سال بعد، (از همان آغاز مى‌شد مارک را بیش‌تر یک هیولا دانست)، مردى در راهرو قطار سن بریوک، با قیافه‌اى ناخشنود، زیر آفتاب پریده‌رنگ بعدازظهر بهارى این سرزمین باریک و بدون پستى و بلندى را که از پاریس تا دریاى مانش ادامه داشت، تماشا مى‌کرد که پوشیده بود از دهکده‌ها و خانه‌هایى زشت. چمن‌زارها و کشت‌زارهایى در زمینى که از قرن‌ها پیش تا آخرین متر مربعش زیر کشت رفته بود، از جلو نظرش مى‌گذشتند. مرد سربرهنه، با موهاى بسیار کوتاه، صورتى دراز و کشیده با خطوط ظریف، قدِ بلند و متناسب و نگاه سرراست چشمان آبى‌اش، به‌رغم چهل سالى که از سنش گذشته بود، توى بارانى‌اى که به‌تن داشت، هنوز لاغر به‌نظر مى‌رسید. دست‌هایش را محکم به میله‌ى کنار راهرو گرفته، روى یک پهلویش تکیه داده و با سینه‌ى باز و جلوداده‌اش، احساس رفاه و نیرو در بیننده مى‌دمید. قطار هم‌اکنون حرکتش را کند کرده بود و در ایستگاه کوچک و محقرى ایستاد. لحظه‌اى بعد، زنى جوان، کم‌وبیش خوش‌پوش از راهرو، جایى که مرد ایستاده بود گذشت. کمى توقف کرد تا چمدانش را از یک دست به دست دیگرش بدهد و در همان لحظه بود که متوجه حضور مسافر توى راهرو شد. مرد لبخندزنان او را نگاه مى‌کرد، زن هم نتوانست در پاسخش جلو لبخندش را بگیرد. مرد شیشه را پایین کشید، اما قطار هم‌اکنون راه افتاده بود. گفت: «حیف شد». زن جوان همچنان به او لبخند مى‌زد.

مرد رفت توى کوپه‌اى درجه‌ى سه، سر جایش که نزدیک پنجره بود نشست. روبه‌رویش مردى با موهاى کم‌پشت و خوابیده روى فرق سرش که صورت پف‌کرده و پرلک و پیسش، سنش را بیش‌تر از آن‌چه بود نشان مى‌داد، روى خودش تاشده، چشمانش را بسته بود و بلندبلند نفس مى‌کشید. آشکارا نشان مى‌داد بر اثر گوارش بد غذایى که خورده بود به این حال افتاده است، گهگاه هم نگاه‌هاى تند و سریعى به روبه‌رویش مى‌کرد (نگاه‌هایى بى‌رمق). روى همان نیمکت، نزدیک راهرو، زنى روستایى با لباس نو ویژه‌ى روزهاى یکشنبه و کلاه عجیبى آراسته به خوشه‌ى انگورى ساخته‌ شده از موم، نشسته بود و آب بینى بچه‌اى موحنایى با چهره‌اى رنگ ورورفته را پاک مى‌کرد. لبخند از لبان مرد مسافر محو شد. مجله‌اى از جیبش درآورد و با بى‌توجهى شروع کرد به خواندن مقاله‌اى که کم مانده بود به خمیازه‌اش بیندازد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر فرانسوى به‌ عنوان پیشگفتار
پیشگفتار گزارنده
بخش نخست: در جست‌وجوى پدر
1: در جست‌وجوى پدر
2: سن بریوک
3: سن بریوک و مالان
4: بازى‌هاى کودک
5: پدر. مرگ. جنگ. سوءقصد
6: خانواده
6 الف: اتى‌یِن
6 ب: مدرسه
7: موندوى: استعمار و پدر
بخش دوم: پسر یا نخستین آدم
1: دبیرستان
2: مرغ‌دانى و سربریدن مرغ
3: پنجشنبه‌ها و تعطیلات
4: بیگانه با خویشتن
دو نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نخستین مرد
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-7987-50-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نخستین مرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نخستین مرد

برای دریافت کتاب نخستین مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.