معرفی و دانلود کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده

عکس جلد کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
قیمت:
۳۴۰۰۰ 17000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده

روایتی حیرت‌انگیز از فداکاری در راه عدالت و آزادی! کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده اثر استفن کرنسکی به داستان زندگی اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آفریقا می‌پردازد. او به دلیل مبارزه برای داشتن حقوقی برابر با سفیدپوستان بیست‌وهفت سال از عمرش را در زندان گذراند اما در نهایت موفق شد سیستم نابرابری نژادی سرزمینش را درهم بشکند.

درباره‌ی کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده

آیا مردی که 27 سال از عمر خود را برای دستیابی به عدالت و برابری، پشت میله‌های زندان سپری کرد، می‌شناسید؟ استفن کرنسکی در کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده (DK Life Stories: Nelson Mandela) به زندگی‌نامه‌ی چنین قهرمانی می‌پردازد؛ کسی که به چهره‌ی مبارزه علیه‌ی آپارتاید نژادی تبدیل شد و عنوان اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آفریقای جنوبی را از آن خود کرد. نلسون ماندلا در کشوری متولد شد که به‌صورت قانونی و سیستماتیک شدیدترین تبعیضات را به نفع سفیدپوستان اعمال می‌کرد. سیاه‌پوستان این سرزمین مجبور بودند در شهرها و محله‌های خاصی زندگی کنند، به ابتدایی‌ترین حقوق سیاسی - اجتماعی خود دسترسی نداشتند و با کمترین امکانات روزگار را سپری می‌کردند.

نلسون ماندلا زاده و بالیده‌ی این شرایط بود؛ اما امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که یک‌بار نامش را نشنیده باشد. حالا در قرن بیست‌ویکم نام او در میان بزرگترین رهبران دنیا قرار دارد. فکر می‌کنید پسری که اولین عضو تحصیل‌کرده‌ی خانواده‌اش بود چگونه به این جایگاه دست یافت؟ سیر تحول او از یک انسان معمولی به کسی که صلح و برابری را بر کشورش حاکم کرد، ماجرایی است که در اثر پیش‌رو با ترجمه‌ی مریم مهدوی آن را می‌خوانید.

درباره‌ی مجموعه‌ی DK Life Stories

روایت‌هایی خواندنی از زندگی تاثیرگذارترین افراد تاریخ! شاید بتوان گفت که مجموعه‌ی DK Life Stories به دلیل روایت شخصی از چهره‌های ماندگار جهان و تمرکز بر قرن بیستم، متفاوت‌ترین اثر در حوزه‌ی کودکان است که جهت آشنایی با مشاهیر تالیف شده. برخی از افرادی که در این داستان‌ها ملاقات می‌کنیم - مانند انیشتن - کاملا شناخته شده هستند و برخی دیگر مثل هریت تابمن از شهرت کمتری برخوردارند. با این وجود نویسندگان در تمامی جلدها قصه‌هایی برای غافلگیر کردن ما دارند.

روایت‌های مجموعه‌ی DK Life Stories برخلاف دیگر زندگی‌نامه‌ها توجه‌تان را به واقعیاتی کمتر شنیده‌شده درباره‌ی افراد اثرگذار تاریخ جلب می‌کنند. آن‌ها از تمرکز صرف بر اطلاعات در دسترس مثل تاریخ تولد دوری کرده و با بیانی داستان‌گونه، از شما می‌خواهند به تماشای مسیری بنشینید که این اشخاص در زندگی پرماجرایشان پشت سر گذاشته‌اند: هلن کلر چگونه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد؟ آیا کاترین جانسون واقعا در ناسا کار می‌کرد؟ گاندی چطور یک انقلاب را با پرهیز از خشونت به پیروزی رساند؟ چه چیزی دلیل علاقه‌ی بی‌حدوحصر جین گودال به شامپانزه‌ها بود؟ به راستی مارتین لوترکینگ واقعا که بود؟

داستان سرگذشت این افراد از چنان قدرتی برخوردار است که تا مدت‌ها ذهنتان را مشغول کرده و شاید حتی الهام‌بخش شما برای تغییر خانواده، شهر یا کشورتان باشد! طراحی‌های هنرمندانه، نقل‌قول‌های برجسته، نقشه‌ها و حقایق سرگرم‌کننده‌ای که حین مطالعه‌ی کتاب مشاهده می‌کنید به داستان عمق می‌بخشند، همچنین باعث می‌شوند در کنار آشنایی با اثرگذارترین مردم تاریخ ساعات خوشی را سپری کنید.

تا کنون 20 جلد از مجموعه‌ی DK Life Stories منتشر شده که در ایران انتشارات پرتقال به ترجمه و چاپ آن‌ها می‌پردازد:

  • ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
  • نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
  • جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
  • گاندی: رویایی برای هند
  • فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
  • کاترین جانسون: دختر ما‌ه‌نشین
  • هریت تابمن: طعم آزادی
  • آلبرت انیشتن: نابغه‌ی بدون مرز
  • آنه فرانک: یادداشت‌هایی به رنگ امید
  • مارتین لوترکینگ: مبارز صلح

کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده مناسب چه کسانی است؟

کودکان 7 تا 12 ساله، مخاطبان اصلی این زندگی‌نامه‌ی اثرگذار هستند؛ اما اگر نوجوان هستید و یا به موضوعات اعتراضات مدنی علاقه دارید و می‌خواهید اطلاعاتتان را درباره‌ی تاریخ تبعیض نژادی گسترش دهید، توصیه می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده را از دست ندهید.

با استفن کرنسکی بیشتر آشنا شویم

استفن کرنسکی (Stephen Krensky) نویسنده‌ی آمریکایی است. او بیش از صد کتاب داستانی و غیرداستانی برای کودکان به چاپ رسانده که از آن‌ها می‌توان به سرگذشت «نلسون ماندلا» و «آنه فرانک» در مجموعه‌ی DK Life Stories اشاره کرد. جالب است بدانید کتاب Hannukah at Valley Forge او که در سال 2020 منتشر شد جایزه‌ی Sydney Taylor Award را به دست آورد.

در بخشی از کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده می‌خوانیم

در شانزدهم ژوئن سال 1976، بین ده‌هزار تا بیست‌هزار کودک در شهرکِ سووِتو، برای اعتراض راهپیمایی کردند. اعتراضشان مسالمت‌آمیز و بدون استفاده از سلاح بود، اما پلیس نگران شد و ترسید و دستِ‌آخر به آن‌ها تیراندازی کرد. بیست‌وسه نفر در حمله‌ی اول جان باختند. پس از آن اعتراض‌های دیگری صورت گرفت و معترضان بیشتری کشته شدند. حالا که نلسون و بقیه رهبران در زندان بودند و اعضای کنگره در تبعید به سر می‌بردند و از ورود به کشور منع شده بودند، بقیه‌ی مردم رهبری را به دست گرفتند.

اواخر دهه‌ی 1960، گروه دیگری در آفریقای جنوبی با نام انجمن سیاه‌پوستان به وجود آمد تا با نهاد آپارتاید مبارزه کند. یکی از رهبران این گروه استیو بیکو بود که مسئولان چند بار تهدیدش کرده بودند. او بالاخره در سال 1977 دستگیر شد و وقتی در حبس بود، به‌شدت کتکش زدند. این کار در نهایت به مرگش منجر شد. مرگ او الهام‌بخش مردم شد تا به شکلی قدتمندانه اعتراض علیه آپارتاید را ادامه دهند. این اتفاق‌ها توجه مردم سراسر دنیا را جلب کرد و برای آفریقای جنوبی مشکل‌ساز شد. شرکت‌های آفریقای جنوبی تحریم شدند؛ یعنی اینکه مردم تجارت با آفریقای جنوبی را قطع کردند.

خیلی از رهبران خارجی به این نظام تبعیض‌آمیز که چند دهه برقرار بود، اعتراض کردند. سال 1980، شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد نلسون را آزاد کنند. به این درخواست توجهی نشد. در تمام این مدت، روحیه‌ی نلسون قوی باقی ماند. او بعدها نوشت: «من جداً هیچ‌وقت احتمال نمی‌دادم روزی از زندان آزاد نشوم. هیچ‌وقت فکر نکردم حبس ابد واقعاً ابدی است و ممکن است پشت میله‌ها بمیرم. شاید چون فکر کردن به آن خیلی ناخوشایند بود، انکارش می‌کردم.»

فهرست مطالب کتاب

1: دردسرساز
2: خانه‌ای جدید
3: دوران نوجوانی
4: تحصیل
5: جنگیدن برای هدف
6: تفکرات انقلابی
7: مبارزه و خطرهای بیشتر
8: زندگی پشت میله‌ها
9: آزادی
10: آرمان‌های انقلابی
11: هدفی جدید
12: یادبود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
نویسنده
مترجممریم مهدوی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-462-869-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۰۰۰ 17000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده

مجتبی ستوده
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خیلی چیزهای جالبی در مورد ماندلا در این کتاب هست که نمیدونستم، اگر به آفریقا میخواهید سفر کنید حتما این کتاب را بخوانید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده

برای دریافت کتاب نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.