معرفی و دانلود کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ نوشته‌ی جیم جیگلیوتی و ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان ریزی زندگی‌نامه‌ای مصور درباره‌ی زندگی شخصی و مسیر علمی دانشمند مشهور قرن نوزدهم نیکولا تسلا است. از دستاوردهای مشهور این دانشمند اختراع سیستم برق‌رسانی متناوب است که امروزه استفاده می‌شود.

درباره‌ی کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

مردی که در نبوغ همتا نداشته است و حتی بین دانشمندان هم جلوتر از زمان خودش قدم برمی‌داشته. حتی اگر نام نیکولا تسلا به گوشتان نخورده، او را از اختراعاتش می‌شناسید؛ برقی که در خانه استفاده می‌کنید از طریق همان سیستم برق‌رسانی‌ای به دست شما می‌رسد که یک روزی تسلا آن را طراحی کرده بود. همین سیستم برق‌رسانی در نهایت یکی از دردسرهای بزرگ تسلا شد؛ چرا که رقیب تسلا در این ماجرا یکی از قدرتمندترین و معروف‌ترین دانشمندان تمام دوران‌ها یعنی توماس ادیسون بود که ایده‌ی دیگری برای برق‌رسانی داشت. درگیری این دو نفر از مهم‌ترین داستان‌های تاریخ علم است.

کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ (Who Was Nikola Tesla) درباره‌ی یک دانشمند عجیب، زندگی او، اختراعات و ایده‌هایش و پایان مبهم زندگی او است. جیم جیگلیوتی (Jim Gigliotti) این کتاب را در سال 2018 نوشته است و ابوالفضل طاهریان ریزی آن را به فارسی برگردانده. این ترجمه در سال 1399 توسط نشر طاهریان منتشر شد. این کتاب در هشت فصل زندگی شخصی و علمی نیکولا تسلا را بررسی کرده و به تفصیل وارد مهم‌ترین پروژه‌های سال‌های آخر زندگی او هم شده است. زندگی تسلا در این کتاب شبیه به داستان تعریف شده و تقریبا هر پاراگراف یک نقاشی مرتبط هم همراهش دارد.

کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به زندگی‌نامه این اثر را از دست ندهند. علاقمندان به فیزیک و تاریخ علم نیز از این اثر لذت خواهند برد.

با جیم جیگلیوتی بیشتر آشنا شویم

جیم جیگلیوتی از سال 2000 به‌عنوان نویسنده‌ی مستقل شروع به کار کرد. او ابتدا با روزنامه‌نگاری و نویسندگی درباره‌ی ورزش شروع کرد و برای دانشگاه کالیفرنیا و لیگ ملی فوتبال آمریکا می‌نوشت. از آن زمان تا الان بیشتر از صد جلد کتاب برای سنین مختلف تألیف کرده است. اوج کارنامه‌ی او همکاری در نوشتن همین مجموعه‌ی «چه کسی بود؟ (Who was)» محسوب می‌شود که جزو پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده و نسخه‌ی زبان اصلی این مجموعه هم توسط انتشارات پنگوئن چاپ شده است. بیشتر از بیست جلد دیگر از کتاب‌های این مجموعه را می‌توانید از کتابراه بخوانید.

در بخشی از کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ می‌خوانیم

یکولا با آزمایش و ارائه ایده‌های شخصی کارهای مختلفی می‌کرد. هنگامی که چهار ساله بود، اولین "ابتکار" خود را انجام داد. یک روز، پسران دیگر در روستا به ماهیگیری رفتند، اما آن‌ها نیکولا را با خود نبردند.

نیکولا هم مصمم بود که حتماً ماهی بگیرد، او یک نخ قلاب ماهیگیری خود را با قلابی، بصورت خاصی درست کرد. اما او فکر می‌کرد طعمه‌ای برای ماهیگیری ندارد و نخ ماهیگری دست‌ساز او هم درست کار نمی‌کند. اما در حالی که نیکولا سعی داشت بفهمد چه کار کند، یک قورباغه به قلاب گاز زد و نیکولا او را گرفت. معلوم شد که نخ ماهیگیری او واقعاً یک قورباغه‌گیر است! او آن روز با نزدیک به یک دوجین قورباغه به مزرعه بازگشت.

همه پسران محله دوست داشتند با قورباغه‌ها بازی کنند، در حالیکه دوستانش حتی یک ماهی هم صید نکرده بودند! اما آن‌ها از یادگیری راز نیکولا برای گرفتن قورباغه خوشحال شدند.

وقتی پنج ساله بود، نیکولا شروع به مدرسه رفتن در روستا کرد. وی در مدرسه ریاضی، درسهای دینی و زبان آلمانی می‌خواند. بیرون از کلاس، او نیز همیشه چیزهای زیادی یاد می‌گرفت. یک بار، وقتی نیکولا در کنار رودخانۀ روستا مشغول بازی بود، متوجه یک برش قطری کوچک از تنه درختی شد که به شکل دایره در آب بود.

نیکولا از وسط چوب را سوراخ کرد. او شاخه‌ای صاف را پیدا کرد و آن را از سوراخ عبور داد. سپس شاخه را مقابل جریان آب قرار داد. در این حالت چرخ شروع به چرخیدن کرد! نیروی آب چرخ را می‌گرداند. در این فرایند نیکولا از طبیعت (جریان) انرژی گرفته بود تا چرخ را بچرخاند!

فهرست مطالب کتاب

نیکولا تسلا چه کسی بود؟
فصل 1: کسب تجربه
فصل 2: ذهن علمی
فصل 3: مسیر زندگی
فصل 4: روزهای مدرسه
فصل 5: ورود به آمریکا
فصل 6: شهرت و ثروت
فصل 7: جنگ جریانات
فصل 8: رویاهای بی‌سیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-284052-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب نیکولا تسلا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.