معرفی و دانلود کتاب ننگ بشری

عکس جلد کتاب ننگ بشری
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ننگ بشری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ننگ بشری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ننگ بشری

کتاب ننگ بشری داستان استاد دانشگاهی است که رازی بزرگ در سینه دارد. رازی که آن را از همسر، فرزندان، دوستان، همکاران و حتی معشوقه‌اش پنهان کرده. فیلیپ راث این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی پن/فاکنر را در سال 2000 نوشت و در آن به مهم‌ترین مسائل جامعه‌ی آمریکا اشاره کرده است: نژادپرستی، فمینیسم، جنگ ویتنام، رسوایی بیل کلینتون و... . سال 2003، فیلمی با بازی آنتونی هاپکینز و نیکول کیدمن براساس این کتاب پرافتخار ساخته شد.

درباره‌ی کتاب ننگ بشری

رمان «زندگی بی‌دغدغه‌ی آمریکایی» -اولین کتاب از مجموعه‌ی «سه‌گانه‌ی آمریکایی»- در سال 1997 برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شد و نشان داد که فیلیپ راث (Philip Roth) می‌تواند از فرضیات ساده‌انگارانه درباره‌ی جامعه‌ی آمریکا فراتر رود و شاهکاری بی‌مانند خلق کند. او در سال 1998 دومین رمان این مجموعه را نوشت با عنوان «شوهر کمونیست من». و در سال 2000 بود که آخرین جلد از مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی آمریکایی را منتشر کرد: کتاب ننگ بشری (The Human Stain). این کتاب عظیم و تکان‌دهنده، نشان می‌دهد که چگونه افکار عمومی می‌تواند زندگی یک فرد را شکل دهد و حتی ویران کند. کتابی که فیلیپ راث تمام موضوعات موردعلاقه‌اش را در آن جمع کرد؛ بدون آنکه در داستان‌گویی‌اش کوچک‌ترین خللی به وجود بیاید. موضوعاتی همچون هویت،‌ نزاع میان نسل‌ها، نژادپرستی،‌ آمریکای پس از جنگ ویتنام و.. .

معرفی و دانلود کتاب ننگ بشری

داستان ننگ بشری بیش از هر کتاب دیگری، دست‌اندازها و شکاف‌های زندگی در قرن بیستم، به‌خصوص در کشور آمریکا را نشان می‌دهد. کلمن سیلک سالخورده، استاد برجسته‌ی ادبیات کلاسیک دانشگاه، مجبور به استعفا می‌شود؛ آن‌هم به دلیل استفاده از کلمات نامناسب و نژادپرستانه در کلاس درسش. زمانی در ویکی‌پدیای انگلیسی نوشته شده بود که راث با الهام از زندگی آناتول برویار نویسنده این رمان را به نگارش درآورده. فیلیپ راث بعدها نامه‌ای سرگشاده در نیویورکر منتشر و در آن منبع الهام اصلی خود را به‌طورکامل تشریح کرد. ظاهراً ملوین تامین،‌ استاد جامعه‌شناسی دانشگاه پرینستون و دوست نزدیک راث، روزی در کلاس درسش دلیل غیبت دو دانشجو را از دیگر شاگردانش می‌پرسد و در سخنانش از کلمه‌ای استفاده کرد که بسیاری آن را نژادپرستانه قلمداد کردند. برخلاف شخصیت اصلی کتاب ننگ بشری،‌ پروفسور تامین سرانجام پس از ارائه‌ی اسناد بسیار، تبرئه شد و به کار دانشگاهی خود ادامه داد. اما کلمن سیلک با این اتهام، هم کار خود را از دست می‌دهد و هم همسرش را.

از همان ابتدای کتاب ننگ بشری حقیقت دیگری درباره‌ی زندگی کلمن سیلک فاش می شود: او با خدمتکار 34 ساله‌ی دانشگاه، رابطه‌ای مخفیانه دارد. این زن با نام فونیا فارلی به‌ظاهر بی‌سواد است، دو فرزند او چند سال پیش در یک آتش‌سوزی دلخراش جان باخته‌اند و شوهر سابق او مردی خشن و بدرفتار است که پس از جنگ ویتنام به اختلال اضطراب پس از سانچه دچار شده. سیلک که به‌تازگی همسرش را از دست داده و چهار فرزندش او را ترک‌ کرده‌اند، به‌سرعت با این زن ارتباط برقرار می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب ننگ بشری

فیلیپ راث کتاب ننگ بشری را از زبان ناتان زاکرمن روایت می‌کند؛ نویسنده‌ای که به‌تازگی در خانه‌ای در همسایگی کلمن سیلک ساکن می‌شود و اندک‌اندک با او رابطه برقرار می‌کند. (ناتان زاکرمن در دیگر کتاب‌های فیلیپ راث نیز حضور دارد و بسیاری او را آلتر ایگوی یا خود دیگر راث می‌دانند.) سیلک که خود را در آستانه‌‌ی یک فروپاشی بزرگ می‌بیند، از زاکرمن می‌خواهد که داستان زندگی‌اش را بنویسد و ظلم و بی‌عدالتی علیه او را آشکار کند. هر چه زاکرمن بیشتر از وقایع زندگی سیلک باخبر می‌شود،‌ به رازهای بسیاری درباره‌ی او پی می‌برد. اما یکی از این رازها را هیچ‌کس نمی‌داند. رازی که کلمن سیلک سال‌ها آن را در سینه‌ی خود نگه داشته است و هرگز آن را برای نزدیکانش فاش نکرده.

فیلیپ راث به‌خوبی داستان‌های چندین شهروند آمریکایی را در کنار هم روایت و موضوعی هویتی را در رابطه با هر کدام از آن‌ها تحلیل می‌کند. او مفهوم قضاوت و سرزنش را در رمان ننگ بشری، به کامل‌ترین شکل ممکن نشان می‌دهد. شخصیت کلمن سیلک نیز از آن شخصیت‌هایی است که نه می‌توان او را دوست داشت و نه می‌توان از او متنفر بود. بدون شک در هنگام خواندن کتاب ننگ بشری،‌ احساسات متناقض بسیاری را تجربه می‌کنید. نشر نیماژ این کتاب را با ترجمه‌ی زهرا طراوتی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب ننگ بشری

  • برنده‌ی جایزه‌ی پن/فاکنر (2001)
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی WH Smith (2001)
  • برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب یهودی (2001)
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب یهودی کورت (2000)
  • برنده‌ی جایزه‌ی رمان خارجی‌زبان مدیسی (2002)
  • نامزد جایزه‌ی لس‌آنجلس تایمز (2000)
  • نامزد جایزه‌ی نیوانگلند L.L. Winship/PEN (2001)
  • کتاب انتخابی نشریه‌ی نیویورک تایمز (2000)
  • کتاب انتخابی شیکاگو تریبون (2000)
  • یکی از بهترین کتاب‌های قرن بیست‌ویکم به انتخاب مجله‌ی GQ

نکوداشت‌های کتاب ننگ بشری

  • نقاط قوت کتاب ننگ بشری، راث را به یکی از تأثیرگذارترین رمان‌نویسان آمریکا تبدیل می‌کند. (ساندی تایمز)
  • یکی از بهترین کتاب‌های فیلیپ راث. بخش‌هایی از کتاب آن‌چنان درخشان هستند که بارها و بارها آن‌ها را می‌خوانید. کتابی خارق‌العاده. (ساندی تلگراف)
  • طرح داستان با ساختارش آن‌قدر در هم آمیخته‌اند که آن‌ها را از هم تشخیص نمی‌دهید. شاهکاری که با خشم و نوعی بدجنسی روایت می‌شود. (روزنامه‌ی میل آن ساندی)
  • داستانی تکان‌دهنده، لطیف اما خشم‌آمیز درباره‌ی شکست رؤیای آمریکایی. (گاردین)
  • راث در رمان ننگ بشری به گوهری دست می‌یابد که هیچ‌کس به هیچ‌وجه به آن نخواهد رسید. (توماس چترتون ویلیامز، نویسنده)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب ننگ بشری

در سال 2003 رابرت بنتون براساس این شاهکار فیلیپ راث، فیلمی با بازی آنتونی هاپکینز و نیکول کیدمن تولید کرد.

کتاب ننگ بشری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آمریکا علاقه دارید، کتاب ننگ بشری را بخوانید.

در بخشی از کتاب ننگ بشری می‌خوانیم

کولمن یکی از اندک یهودیانی بود که به استخدام هیئت علمی دانشگاه آتنا درآمده بود و شاید اولین یهودی‌ای که اجازه یافت واحد ادبیات کلاسیک را در نقطه‌ای از آمریکا تدریس کند. تنها یهودیِ آتنا تا چند سال، قبل از او، ای.‌ آی. ‌لونوف، داستان‌کوتاه‌نویس فراموش‌شده‌ای بود که من خودم یک بار، به‌عنوان نوآموزی که تازگی‌ها اثرش منتشر شده بود و مشتاقانه در پی یافتن استادی بود که از او اعتباری کسب کند، با او دیداری داشتم. کولمن، در دهه‌ی هشتاد و برخی سال‌های دهه‌ی نود، اولین و تنها یهودی‌ای بود که سِمت ریاست هیئت‌علمی آتنا را به دست آورده بود. سپس در سال 1995، پس از بازنشستگی، دوباره به کلاس درس بازگشت. تدریسش را در دو واحد درسی تحت عنوان برنامه‌ی ادبیات و زبان ترکیبی شروع کرد که پیش از آن در کرسی ادبیات کلاسیکِ دانشگاه و زیر نظر پروفسور دِلفین روکس قرار داشت. کولمن در زمان ریاستش و تحت حمایت رئیس جاه‌طلب جدید، توانسته بود کالج کهنه، عقب‌مانده و بی‌رونق را شبیه یک غلتک آسفالت زیرورو کند. وی اساتید مسنِّ هیئت علمی را که افرادی بی‌مصرف بودند، به بازنشستگی پیش از موعد تشویق کرد و توانست به کار کالج به‌عنوان مکانی برای تجمّع ملّاکان و زمین‌داران پایان دهد و با استخدام استادیارهای بلندپرواز جوان و تازه‌نفس، انقلابی در برنامه‌ی تحصیلی دانشگاه ایجاد کند. بی‌تردید در موعد بازنشستگی‌اش، اگر حاشیه‌ای رخ نمی‌داد، باید مجموعه‌مقالاتی به‌افتخارش تحریر می‌کردند، نهاد یا بخشی از دانشگاه را به نام کولمن سیلک نام‌گذاری می‌کردند، کرسی مطالعات ادبیات کلاسیک را به نام او می‌زدند، و شاید بنا به اهمیت وی در تجدید حیات دانشگاه در قرن بیستم‌ ساختمان علوم انسانی دانشگاه یا حتی سالن شمالی آن را پس از مرگش به‌افتخار او تغییر نام می‌دادند. در جهان کوچک دانشگاهی خود، جایی که سال‌های زیادی از عمرش را در آن گذرانده بود و با کسی مجادله‌ای نداشت که بخواهد ترس و انزجاری از خود به‌جا بگذارد، می‌توانست تا ابد مورد تمجید و تحسین قرار گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: همه می‌دانند
فصل دوم: گریز از مشت
فصل سوم: با بچه‌ای که نمی‌تواند بخواند، چه‌ کار باید کرد؟
فصل چهارم: کدام مجنون تصورش را می‌کرد؟
فصل پنجم: آیین پالایش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ننگ بشری
نویسنده
مترجمزهرا طراوتی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-600-367-099-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ننگ بشری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ننگ بشری

برای دریافت کتاب ننگ بشری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.