معرفی و دانلود کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی

عکس جلد کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی

از دست دادن یک جایگاه خوب در صنعت، خطری‌‌ست که همواره سازمان‌های مختلف را تهدید می‌کند. کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی، راهنمایی برای آماده‌سازی سازمان‌ها برای مقابله با خطر بی‌ثباتی و پیروزی در رقابت با مجموعه‌های مشابه خود است. این کتاب توسط فتانه مهینی‌فر و جواد صادقی نگاشته شده است.

درباره‌ی کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی

پیشرفت روزافزون صنایع مختلف و تغییراتی که به دنبال این پیشرفت‌ها حاصل می‌شوند، سبب شده تا از دست دادن ثبات به یکی از نگرانی‌های اصلی در سازمان‌های مختلف تبدیل شود. از همین روست که سازمان‌ها باید در پی راهکارهایی باشند تا در صورت بروز مشکلاتی که ثبات سازمان را به خطر می‌اندازد، بتوانند از جایگاه خود محافظت کنند. کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی، توسط فتانه مهینی‌فر و جواد صادقی نوشته شده تا راهگشای سازمان‌ها برای تثبیت و حتی بهبود جایگاهشان در صنعت باشد. نیاز به این تثبیت جایگاه از جایی نشأت می‌گیرد که مدیران باید مجموعه‌ی خود را هم‌راستا با تحولات صنعت هدایت کنند؛ آن‌ها باید همواره در پی به‌روزرسانی و ارتقای کسب‌وکار خود، بازبینی و تغییر چارچوب‌های سازمانی و ایجاد اصلاحات لازم در چشم‌اندازها باشند.

علاوه بر تحولات صنعت که ممکن است گاهی به تهدیدی برای برخی سازمان‌ها بدل شود، رقابت‌های فزاینده نیز جزئی جدایی‌ناپذیر از تمام صنایع هستند و ممکن است ثبات سازمان را به خطر بیندازند. همین مسئله هم سبب می‌شود هر مجموعه‌ای درصدد ایجاد مزایای رقابتی نسبت به رقبای خود برآید. ایجاد نوآوری در راستای تطبیق سازمان با تحولات به وجود آمده و ارائه‌ی مزایای رقابتی، همواره با چالش‌هایی روبه‌روست؛ اگر سازمان قادر به برطرف کردن چنین چالش‌هایی نباشد، با شکست و از دست دادن جایگاه خود در صنعت مواجه خواهد شد. ایجاد مزایای رقابتی و بررسی ابعاد مختلف نوآوری‌ها، از مهم‌ترین موضوعاتی‌ست که کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی بر آن متمرکز شده است.

تمام مواردی که در سطور بالا ذکر شد، مفهومی به نام چابکی سازمانی را به وجود آورده که ارزشی مهم و حیاتی به شمار می‌رود. زمانی می‌توان چابکی را به یک سازمان نسبت داد که قادر باشد با یافتن راه‌حل‌های کارآمد، با سرعت و انعطاف‌پذیری بالا، به تغییرات به ‌وجود آمده پاسخ دهد. چابکی سازمانی باعث می‌شود سازمان بتواند علاوه بر حفظ جایگاه خود در میان رقبا، پاسخگویی بهتری به نیازهای مشتریان خود داشته باشد و با تغییر چارچوب‌های قبلی، انعطاف بالای خود نسبت به تغییرات را نشان دهد. کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا به ویژگی‌های گفته‌شده دست پیدا کنند و هنگام بروز تحولات در صنعت، از مجموعه‌ی خود محافظت نمایند.

کتاب حاضر توسط انتشارات مهد پرورش به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به مدیران سازمان‌ها و کسب و کارها توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی می‌خوانیم

بهبود در بهره‌وری، نتیجه استفاده بهینه و کارآمد از منابع، تقلیل ضایعات، کاهش قیمت تمام‌شده، بهبود کیفیت، ارتقا رضایت مشتریان، دلپذیری در محیط کار، افزایش انگیزه و علاقه کارکنان به کار است که در نهایت رشد و توسعه هر سازمان را به دنبال خواهد داشت. افزایش بهره‌وری در نهادهای اقتصادی تنها راه توسعه اقتصادی کشورها می‌باشد که موجب ارتقای سطح رفاه زندگی یک ملت می‌گردد. تحولات معجزه‌آسای رشد و توسعه اقتصادی در کوتاه‌مدت در برخی از کشورها از جمله ژاپن، آلمان، چین و تعدادی از کشورهای شرق آسیا نتیجه افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه، کارا و اثربخش آنها از منابع فیزیکی و انسانی کشورهایشان بوده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نوآوری در سازمان‌ها
خلاقیت
ﺗﻔﺎوت ﺑﯿﻦ ﺧﻼﻗﯿﺖ و ﻧﻮآوری
کارآفرینی
ﮐﺎرآﻓﺮینی ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژﯾﮏ
ﭘﯿﺎﻣﺪﻫﺎی ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ
اﯾﺠﺎد ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺧﻼق و ﻧﻮآوراﻧﻪ (ﺳﺎﺧﺘﺎر ارﮔﺎﻧﯿﮏ)
ﺧﻼﻗﯿﺖ در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ
ظرفیت نوآوری
اندازه‌گیری ظرفیت نوآوری
ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎ و اﺑﺰارﻫﺎی اﻧﺪازهﮔﯿﺮی ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻧﻮآوری
عملکرد شرکت
شاخص‌های ارزیابی عملکرد
سودآوری
کارایی
بهره‌‌وری
نظریه ساختار، رفتار، عملکرد (SCP)
عملکرد شرکت و سیستم هزینه
مراحل پیاده‌سازی سیستم هزینه بر مبنای عملکرد
چابکی سازمان
اصول چهارگانه تولید چابک
اصول زیربنایی چابکی
توانمندکنندگان کلیدی تولید چابک
جمع‌بندی و ارائه مدل مفهومی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهد پژوهش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-7699-35-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی

برای دریافت کتاب نوآوری، عملکرد و چابکی سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.