معرفی و دانلود کتاب نوری که همراهمان است: غلبه بر لحظات تردید

عکس جلد کتاب نوری که همراهمان است: غلبه بر لحظات تردید
قیمت:
۷۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نوری که همراهمان است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوری که همراهمان است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوری که همراهمان است: غلبه بر لحظات تردید

کتاب نوری که همراهمان است به قلم میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا، و در ادامه‌ی کتاب شدن به رشته‌ی تحریر درآمد و خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز تبدیل شد. او در این کتاب از خاطرات و تجربیات زندگی شخصی‌اش می‌گوید، گذر از لحظات تردید و اضطراب را شرح می‌دهد و ابزارهایی را به شما معرفی می‌کند که نه تنها برای غلبه بر چالش‌های مختلف زندگی به کارتان می‌آید، بلکه برای یاری رساندن به دیگران نیز مفید است.

درباره‌ی کتاب نوری که همراهمان است

در مواجهه با احساساتی مانند تردید و اضطراب چه می‌کنید؟ با تفاوت‌های میان آدم‌ها چه برخوردی دارید؟ متفاوت بودن مثل این است که با موانعی که دیگران حتی به چشمشان هم نمی‌آید، دست و پنجه نرم کنید و ابعاد منحصربه‌فردی به شخصیتتان اضافه شود. میشل اوباما (Michelle Obama) در کتاب نوری که همراهمان است (The Light We Carry) از تجربه‌های متفاوت خود در دوره‌های مختلف زندگی، از کودکی گرفته تا دانشجویی، ازدواج، مادر شدن و بانوی اول آمریکا بودن می‌گوید و عادت‌ها و اصولی را که به او کمک کردند از پس ناملایمات زندگی بربیاید و مقهور موانع و چالش‌ها نشود، برمی‌شمارد.

معرفی و دانلود کتاب نوری که همراهمان است

میشل اوباما و خانواده‌اش به عنوان سیاه‌پوست‌های ساکن کشوری که در زمینه‌ی تبعیض نژادی تاریخی طولانی دارد، با ناملایمات زیادی روبه‌رو بودند. علاوه بر این، پدر او نیز از جوانی درگیر بیماری ام‌اس بود. حملاتی که به پدر دست می‌داد و البته تأثیرات اجتماعی و واکنش‌های نامناسب جامعه به بیماری او، آسیب‌های بزرگی به روحیه‌ی بچه‌ها وارد کرد. میشل از همان کودکی طعم متفاوت‌بودن را چشید و با ابعاد مختلف آن دست و پنچه نرم کرد. مجموع این شرایط به میشلِ کوچک یاد داد که زندگی تحت کنترل کامل آدم‌ها نیست. شرایط ناخوشایند و اتفاقات ناگوار زیادی رخ می‌دهد که از اراده‌ی آدمی خارج است و به جای فرار کردن از ناملایمات، باید سختی‌ها را پذیرفت، به نقطه‌ی قوت تبدیلشان کرد و در سخت‌ترین شرایط به پیش‌روی ادامه داد.

ادامه دادن همان کاری است که میشل اوباما در تمام زندگی‌اش انجام داد. او تمام تجربیاتی را که به عنوان یک زن سیاهپوست با شرایط زندگی متفاوت از دیگران به دست آورده، در کتاب نوری که همراهمان است با شما در میان می‌گذارد. لحن دوستانه و صریح او در این کتاب راهکارها و تاکتیک‌هایی را که آموخته‌های زندگی او هستند، شیرین‌تر و گیراتر کرده است. او طی ده فصل مراحل مختلف زندگی‌اش را تشریح می‌کند و به شما می‌آموزد که بر نقاط ضعفتان غلبه کنید و به عنوان شخصی که کوله‌باری از تجربیات متفاوت شما را رشد داد ه است، به جامعه وارد شوید و به عنوان شخصیتی پرقدرت خودتان را به اثبات برسانید.

کتاب نوری که همراهمان است پیش‌تر با عناوین مختلفی روانه‌ی بازار کتاب شده است. انتشارات نسل نواندیش نیز این کتاب را با ترجمه‌ی روان مریم نفیسی راد به انتشار رسانده و در اختیار مخاطبان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب نوری که همراهمان است

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب یو‌اس‌ای تودِی
  • حضور در فهرست صد کتاب سال 2022 که باید بخوانیم
  • بهترین کتاب ناداستان به انتخاب ویراستاران و نویسندگان سایت آمازون
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های بیوگرافی سایت آمازون
  • نامزد جایزه‌ی ایمیج در بخش بهترین بیوگرافی و اتوبیوگرافی در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب نوری که همراهمان است

  • کتاب نوری که همراهمان است کاوشی عمیقاً شخصی و بسیار الهام‌بخش به‌شمار می‌رود که ما را در برابر عدم‌قطعیت، محکم نگه می‌دارد. (مجله‌ی O Quarterly)
  • نقشه‌ی راه میشل اوباما برای لحظات تردید، راه‌هایی را پیش پای ما می‌گذارد که شبیه هیچ یک از دیگر کتاب‌های خودیاری نیست. مطالعه‌ی داستان‌ها، تجربیات و افکار او ما را به سمت نور درونمان هدایت می‌کند. (نیویورک تایمز)
  • اعتمادبه‌نفس میشل اوباما الگویی است برای همه‌ی آن‌هایی که در سختی‌ها به‌دنبال عقلانیت، توان و خوش‌بینی می‌گردند. (Lucy Feldman، مجله‌ی تایمز)
  • کتاب نوری که همراهمان است از آنجایی منحصربه‌فرد می‌شود که بر شانه‌های کتابِ «شدن» استوار است. میشل در این کتاب به‌عنوان یک مربی و راهنما عمل می‌کند. (واشنگتن پست)
  • این کتابِ خودیاری، از آن کتاب‌های سطحی نیست که شور همه چیز را درمی‌آورند. شاید چون میشل اوباما به راحتی از ترس‌ها، شکست‌ها و نقاط ضعف انسانی‌اش می‌گوید. نمی‌توانید بر درایت سرسختانه‌ی چنین زن خودساخته‌ای صحه بگذارید. (گاردین)

کتاب نوری که همراهمان است مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام کسانی که به خواندن اتوبیوگرافی،‌ خاطرات و خودزندگی‌نامه‌نوشت‌‌های شخصیت‌های مشهور علاقه دارند، توصیه می‌کنیم. همینطور اگر به دنبال اثری می‌گردید که شما را در مسیر موفقیت هدایت کند،‌ اثر پیشِ رو بهترین انتخاب برای شماست.

در بخشی از کتاب نوری که همراهمان است: غلبه بر لحظات تردید می‌خوانیم

من کسی نیستم که موضوع دوستی را بی‌اهمیت بداند. من می‌توانم درمورد دوست‌یابی جدی باشم و حتی در حفظ آن جدی‌تر. دوستانم گاهی اوقات به شوخی می‌گویند که من رفیق‌بازم و وقتی پای حفظ روابط دوستانه‌مان در میان باشد تا حدودی سخت‌گیر هستم. آن‌ها این مشاهدات را گهگاه با محبت و انتقاد ارائه می‌دهند و من آن را درک می‌کنم. هم محبتشان را می‌پذیرم و هم انتقاد‌شان را. درست است که من می‌توانم در ارتباط با کسانی که به آن‌ها اهمیت می‌دهم شدیداً جدی باشم. من یک برنامه‌ریز متعهد برای گردش‌های گروهی، تعطیلات آخر هفته، قرارهای تنیس و پیاده‌روی لب رودخانه‌ی پوتوماک هستم. من دوست دارم همیشه چیزی برای چشم‌انتظاری داشته باشم، شخص عزیزی که منتظر دیدارش باشم. برای من، دوستی‌ها هم تعهد و هم راه نجات هستند و من محکم و کاملاً آگاهانه به آن‌ها چسبیده‌ام.

قبلاً درمورد این نوشته‌ام که چگونه، در طول سال‌های زندگی‌ام در کاخ سفید، سالی چند بار با ده‌ها نفر از دوستانم تماس می‌گرفتم و از آن‌ها می‌خواستم در کمپ دیوید برای اردوی تندرستی یا سفر سلامتی به من بپیوندند، هرچند خیلی زود -پس از اینکه متوجه می‌شدند من همه را برای سه جلسه تمرین بدنی روزانه ثبت‌نام کرده‌ام و ترتیبی داده‌ام که هیچ گوشت، غذای ناسالم و هیچ الکلی سرو نشود- دوستانم آن را جایگزین بوت‌کمپ می‌کردند. آن‌ها همچنین با گذشت زمان شروع به اصرار کردند که اگر می‌خواهم باز به دیدنم بیایند و طبق معمول ورزش کنیم، باید حداقل کمی استیک، دسر و قطعاً نوشیدنی بریزیم. همه‌ی ما زنان شاغل بودیم و زمان فراغتمان بسیار اندک بود. به این معنی که وقتی زمانی را برای تفریح در نظر می‌گرفتیم، همه چیز را باهم می‌خواستیم. بیشتر ما بچه‌های مدرسه‌ای، همسرانی پرمشغله و شغل‌های پر‌مسئولیت داشتیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش یک
فصل یک: قدرتِ چیزهای کوچک
فصل دو: رمزگشایی ترس
فصل سه: آغازی مهربانانه
فصل چهار: آیا دیده می‌شوم؟
بخش دوم
فصل پنج: میز آشپزخانه‌ی من
فصل شش: شراکت خوب
فصل هفت: آشنایی با مادرم
بخش سوم
فصل هشت: همه‌مان
فصل نُه: زرهی که به تن می‌کنیم
فصل ده: اوج‌گیری
تشکرنامه
منابع و یادداشت‌ها
درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی مترجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوری که همراهمان است: غلبه بر لحظات تردید
نویسنده
مترجممریم نفیسی راد
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-622-220-862-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نوری که همراهمان است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نوری که همراهمان است

برای دریافت کتاب نوری که همراهمان است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.