معرفی و دانلود کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ

عکس جلد کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ
قیمت:
۱۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ

گربه‌هایی که پس از هفتادوپنج‌ سال پیدا شدند! کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ داستانی کوتاه برای کودکان، نوشته‌ی جیمز جویس، نویسنده‌ی سرشناس ایرلندی‌ست که آن را برای تنها نوه‌اش نوشته و نقاشی‌های کتاب را کیسی سارو، تصویرگر آمریکایی انجام داده است. شهر کپنهاگ چیزهای بسیاری دارد، از دوچرخه گرفته تا خوراک ماهی و پلیس‌هایی که هیچ کاری برای انجام دادن ندارند، اما ظاهراً در آنجا خبری از گربه نیست. پس گربه‌های کپنهاگ از کجا پیدا شدند؟

درباره‌ی کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ

شاید کمتر کسی بتواند جیمز جویس (James Joyce)، نویسنده‌ی پرآوازه‌ و پیشگام سبک آوانگارد را به عنوان نویسنده‌ی آثار کودکان در نظر مجسم کند. در هر حال، او به خاطر علاقه‌ای که به نوه‌اش داشت، مدام با هم نامه‌نگاری می‌کردند و ظاهراً هر دو عشق خاصی به گربه‌ها داشتند. جیمز جویس یک بار برای نوه‌اش، استفان یک مجسمه‌ی گربه فرستاد که پر از آبنبات و شکلات بود. ماجرای کتاب گربه‌های کپنهاگ (The Cats of Copenhagen) به زمانی باز می‌گردد که جیمز جویس به دانمارک سفر کرده بود. در نامه‌ای به نوه‌اش نوشت: «در کپنهاگ خبری از گربه‌ها نیست، به همین خاطر نمی‌توانم یک گربه‌ی کپنهاگی برایت بفرستم. باید یک روز با خودمان به اینجا گربه بیاوریم!» تاریخ این نامه و داستانی که جیمز جویس برای استفان ارسال کرده بود، به سال 1936 باز می‌گردد و پس از کشف دوباره، در سال 2011 منتشر شد تا گربه‌های کپنهاگ سرانجام پس از 75 سال به همگان معرفی شوند.

جیمز جویس بر خلاف وضعیت شهر، کپنهاگ را مملو از گربه توصیف کرده و کیسی سارو (Casey Sorrow) آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف به تصویر کشیده بود. گربه‌ها به همه کاری مشغولند، از دوچرخه‌سواری گرفته تا کار اداری، همه لباس بر تن دارند و مثل آدم‌ها روی دو پا راه می‌روند. برای خودشان ماهی سرخ می‌کنند و روی کاناپه لم می‌دهند. هرچند نویسنده با رویکردی کودکانه و اشاره به جنبه‌های طنز این کتاب را نوشته، اما گربه‌های کپنهاگ از قلم آوانگارد جیمز جویس بی‌تأثیر نمانده و داستان به طور ضمنی تبدیل به یک اثر ضد استبدادی و آنارشیستی می‌شود. کپنهاگ به عنوان شهری توصیف شده که هیچ چیز در آنجا آن‌گونه نیست که به نظر می‌رسد و گربه‌های چاق، افراد و مقامات رده‌بالای اجتماع هستند که کاری به جز دود کردن سیگار دانمارکی ندارند.

کتاب گربه‌های کپنهاگ با ترجمه‌ی غلامرضا امامی توسط نشر پرتقال به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در اختیار علاقه‌مندان به داستان‌های کودکان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ

  • یک اثر آنتیک و دلچسب! (یو‌اس‌ای تودی)
  • اثری منتشرنشده از جیمز جویس که او را در نقش یک پدربزرگ به ما معرفی می‌کند. (آمازون)
  • داستانی جالب توجه و سرگرم‌کننده برای کودکان، با محتوایی به شدت آنارشیستی. (مارجینالین)

کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ مناسب چه کسانی است؟

کتاب گربه‌های کپنهاگ برای گروه سنی 7 تا 12 سال نوشته شده است، اما علاقه‌مندان به ادبیات داستانی در هر سنی می‌توانند از مطالعه‌ی این اثر لذت ببرند.

با جیمز جویس بیشتر آشنا شویم

جیمز آگوستین آلویسیوس جویس مشهور به جیمز جویس، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی زاده‌ی 1882 در ایرلند است. او به عنوان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان قرن بیستم در نظر گرفته می‌شود. هرچند خانواده‌ی جویس اوضاع مالی چندان مناسبی نداشتند، اما او هرطور که بود به تحصیلات خود ادامه داد و در سال 1902 از دانشگاه دوبلین فارغ‌التحصیل شد.

جیمز جویس همراه با همسرش به کشورهای مختلفی سفر کرد و در دوران جنگ‌جهانی اول در سوئیس ساکن شد. رمان مشهورش با عنوان «اولیس (Ulysses)» جنجال زیادی به راه انداخت و با ممنوعیت نشر مواجه شد؛ اما شهرتی جهانی را نیز برایش به ارمغان آورد. جیمز جویس از اولین نویسندگانی بود که با استفاده از سبک جریان سیال ذهن، داستان‌های خود را می‌نوشت. «دوبلینی‌ها» و «بیداری فینیگان‌ها» از دیگر آثار مشهور او هستند. جیمز جویس در سال 1941 در شهر زوریخ از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ می‌خوانیم

وقتی دوباره به کپنهاگ بیایم، با خودم یک گربه می‌آورم تا به دانمارکی‌ها نشان دهم که چگونه گربه، بی‌اعتنا و بدون اینکه هیچ دستوری از پلیس بگیرد، می‌تواند از خیابان رد شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ
نویسنده
مترجمغلامرضا امامی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-274-171-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ

فتی
۱۴۰۲/۱۰/۶
همه عناصر این اثر را دوست داشتم
نام کتاب، داستان نگارش آن در نامه نگاری جویس پدربزرگ برای نوه‌اش در پاریس و نام انتشاراتی‌اش پرتقال که تا کنون نمی‌شناختم.
ضمنا گمان می‌کنم یکی از دلایل خواندنی بودن این کتاب برای کودکان و هم بزرگسالان نحوه تفکر سیال و نیز نوع بیان نویسنده است. گویا جیمز جویس به و
۱۳ زبان آشنایی داشته دست کم به ایتالیایی و فرانسه مسلط بوده است. شاید اشتباه نباشد اگر بگویم دانستن زبان‌های متنوع برای نویسنده، از زغال ساده بیان، یک الماس درخشان ساخته است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ

برای دریافت کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌های کوچک: گربه‌های کپنهاگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.