معرفی و دانلود کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین

عکس جلد کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین
قیمت:
14800 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین

کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین نوشته‌ی هانس کریستین آندرسن، ماجرای پادشاه جوانی را به تصویر می‌کشد که روزی از صدای آواز خواندن بلبلی در جنگل خوشش می‌آید و آن را به کاخ خودش می‌آورد تا هر روز برایش چهچه بزند.

درباره‌ی کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین

کمتر کسی هست که با هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen) و آثارش آشنا نباشد. این نویسنده‌ی محبوب و پرآوازه‌ی دانمارکی، در میان کودکان و نوجوانان بسیار شهرت دارد.

داستان جذاب کتاب بلبل امپراتور چین (L'usignolo dell'imperatore della Cina) از اینجا آغاز می‌شود که روزی در جنگل، بلبل زیبایی شروع به آواز خواندن می‌کند. پادشاه جوان صدای او را می‌شنود و فوراً از خدمتکارانش می‌خواهد تا بلبل را به کاخ بیاورد. آن‌ها کل جنگل را گشتند تا توانستند پرنده را روی درختی پیدا کنند. بلبل عاشق آزادی و زیستن در طبیعت بود اما طبق خواسته‌ی امپراتور به قصر می‌آید و به «بلبل امپراتور چین» تبدیل می‌شود.

این پرنده خوش صدا هر روز برای پادشاه آواز می‌خواند. بلبل رنج می‌برد، دلش برای جنگل و آزادی تنگ شده بود، اما همزمان خوشحال هم بود زیرا آوازش منجر به خوشحالی امپراتور می‌شد. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه روزی پادشاه کشوری یک بلبل ماشینی از جنس طلا برای امپراطور چین هدیه می‌فرستد. آیا با ورود این مهمان ناخوانده پادشاه باز هم بلبل جنگلی را در کنار خود نگه می‌دارد یا فراموشش می‌کند؟

درباره‌ی مجموعه‌ی نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک

انتشارات پرتقال مجموعه‌ای را تحت عنوان «نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک» منتشر کرده است که در آن داستان‌های معروفی از نویسندگان نام‌آشنای جهان، مانند شارل پرو، هانس کریستین اندرسن و برادران گریم، وجود دارند. این مجموعه با تصاویر کودکانه و زبان روان، به‌طور ویژه برای کودکان گردآوری شده است و هدف از این کار آشنایی بیشتر کودکان با داستان‌هایی از نویسندگان مطرح دنیا و انس گرفتن آن‌ها با ادبیات، کتاب و مطالعه است. مهم‌ترین ویژگی مجموعه‌ی پیش‌ رو، این است که برخی از داستان‌ها برای اولین بار به فارسی ترجمه می‌شوند.

غلامرضا امامی از مترجمان توانای ایرانی کار انتخاب داستان‌ها و ترجمه‌ی آن‌ها را برعهده داشته است. او تلاش کرده آثاری را انتخاب کند که چهار عنصر شادی، لذت، بازی و آگاهی را در بر بگیرند. از برخی داستان‌ها که ذیل این مجموعه به انتشار رسیده‌اند، می‌توان به کتاب «نادان»، «گربه و شیطان»، «بلبل امپراتور چین» و «قدرت جهانی شش مرد» اشاره کرد.

در این جلد از مجموعه کتاب‌های نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک، داستان بلبل امپراتور چین نوشته‌ی هانس کریستین آندرسن را می‌خوانید که یکی از مشهورترین داستان‌های کودکانه‌ی دنیاست.

کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای کودکان سنین 3 تا 7 سال لذت‌بخش خواهد بود.

با هانس کریستین آندرسن بیشتر آشنا شویم

وی در سال 1805 در خانواده‌ای سرشناس از اهالی دانمارک به دنیا آمد. یازده سال داشت که پدرش را از دست داد و علاوه بر تحمل فقدانی عاطفی، خیلی زود حتی پیش از آنکه روزگار کودکی‌اش به انتها برسد، برای امرار معاش، خود را ناچار از کار کردن دید.

هانس کریستین آندرسن که از همان سنین نوجوانی متوجه علاقه‌ی وافر خود به دنیای هنر شده بود، در چهارده سالگی به کپنهاگ عزیمت کرد و در یک سالن تئاتر مشغول به کار شد. در همین دوران بود که بنا به توصیه‌ی یاران و همکاران دنیادیده‌ای که داشت، نوشتن را به طور جدی آغاز کرد، و طی سالیانی که از پی آمد، آثاری را به رشته‌ی تحریر درآورد که امروزه بسیاری ادبیات دانمارک را به واسطه‌ی آن‌ها می‌شناسند.

هانس کریستین آندرسن در سال 1875 از دنیا رفت. پیش از مرگش یکی از منتقدان ادبی به نام گئورگ براندس از او پرسید آیا روزی داستان زندگی خودش را هم می‌نویسد؟ آندرسن نیز پاسخ داد: من قبلاً آن را نوشته‌ام؛ نام آن جوجه اردک زشت است.

از آثار او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «جوجه اردک زشت، ملکه برفی، زندگی من، دخترک کبریت فروش، بندانگشتی، پری دریایی کوچولو، لباس جدید پادشاه.»

در بخشی از کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین می‌خوانیم

امپراتور از آن هدیه خیلی خوشش آمده بود و دلبسته‌ی آن پرنده‌ی زرد ماشینی شده بود.
امپراتور اعلام کرد که بلبل طلایی بهتر از آن بلبل جنگلی آواز می‌خواند و دستور داد که پرنده‌ی واقعی را به جنگل برگردانند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین
نویسنده
مترجمغلامرضا امامی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-600-462-780-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
14800 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین

برای دریافت کتاب نویسنده‌های بزرگ، خواننده‌‌های کوچک: بلبل امپراتور چین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.