معرفی و دانلود کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

عکس جلد کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک، یکی از شیوه‌های پرکاربردِ مدیریتی را از دیدگاه‌های مختلفی بررسی می‌کند. به لطف اطلاعات این کتاب، مدیران ارشد، صاحبان صنایع و فعالان حوزه‌ی برنامه‌ریزی سازمانی، با مفاهیم مدیریت استراتژیک، تاریخچه آن و رویکردهای اثربخشِ این روش مدیریتی آشنا می‌شوند. فریبا مرادی، نویسنده‌ی فعال در حوزه‌ی مدیریت،‌ این کتاب را به رشته‌ی تحریر در آورده است.

درباره‌ی کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک، اصطلاح‌های این حوزه، واژه‌های رایج مدیریت، مفاهیم نوین، رویکردها، مکتب‌های مختلف و ابزارها و مدل‌های مدیریتی را به مدیران و علاقه‌مندان این حوزه معرفی می‌کند. جالب است بدانید مدیریت استراتژیک که در انجمن‌های مدیریتی داخل ایران با نام مدیریت راهبردی نیز شناخته می‌شود، روش‌هایی نوین برای تجزیه و تحلیل کارها در اختیار مدیران ارشد شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و‌ بزرگ قرار می‌دهد. به لطف این روش‌ها، مدیران به دیدگاهی برای هدف‌گذاریِ انجام کارهای مهم و ترسیم چشم‌اندازی برای پیشرفت شرکت و کارکنان آن، دست پیدا می‌کنند. جالب‌تر اینکه مدیریت استراتژیک، رویکردی مطرح در دنیای مدیریت بین‌المللی به‌حساب می‌آید. بزرگان علم مدیریت، این نظریه را قبول دارند و بر این باور هستند که مدیریت استراتژیک، برای تمامی اعضای شرکت و سهام‌داران، سودمند است.

فریبا مرادی، نویسنده‌ی کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک، در فصل نخست کتاب به تعریف مفاهیم و سیر تکامل مدیریت می‌پردازد. انواع استراتژی، دوره‌های برنامه‌ریزی استراتژیک و تفکر استراتژیک،‌ از قسمت‌هایی است که در فصل آغازین کتاب با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم. در فصل دوم مروری بر مدل‌های برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک انجام می‌شود. در این فصل مفهوم‌هایی مانند مدل استراتژی صنعتی اندروز، مدل برنامه‌ریزی استراتژیک هیل، مدل رایت و دیگر مدل‌های رایج مدیریت استراتژیک پیش روی مخاطب قرار می‌‌گیرد. ابزارهای لازم برای برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک، مکاتب مدیریت استراتژیک، بررسی برخی مفاهیم جدیدتر در مدیریت استراتژیک و واژه‌ها و مفاهیم مورد استفاده در برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک،‌ را می‌توان از دیگر بخش‌های این کتاب نام برد.

نویسنده در این کتاب به تشریح مراحل مختلف مدل عمومی مدیریت استراتژیک می‌پردازد. از آن‌جایی که در این تشریح به مدل‌ عمومی اشاره می‌شود، می‌توان روش‌های مدیریت استراتژیک را بسته به سازوکار شرکت‌های مختلف، شخصی‌سازی کرد. به زبان دیگر، مطالعه‌ی کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک، الگویی دقیق و کاربردی برای اعمال این شیوه‌ی مدیریتی در اختیار مدیران ارشد و صاحبان صنایع قرار می‌دهد. از طرف دیگر در این کتاب به ابزارهایی برای اعمال دقیق مدیریت استراتژیک در شرکت‌های مختلف اشاره می‌شود. به لطف معرفی این ابزارها،‌ دست مدیران برای اعمال روش‌های مدیریتی و نظارتی باز می‌ماند. فریبا مرادی، نویسنده‌ی کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک، بحث‌های جدید این حوزه را از قلم نینداخته است. به همین دلیل در قسمتی از کتاب سخن از مقوله‌هایی مانند تفکر استراتژیک، استراتژی اقیانوس آبی و همچنین استراتژی‌های جودویی به میان می‌آید.

کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک را انتشارات سازمان مدیریت صنعتی روانه‌ی بازار کرده است. این انتشارات، تجربه‌ای درخشان در چاپ کتاب‌های مدیریتی دارد.

کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران ارشد، مدیران میانی و سیاست‌گذاران شرکت‌های کوچک و‌ بزرگ مخاطبین این کتاب به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک می‌خوانیم

تاریخ بشر نشان‌دهنده استفاده انسان‌ها از اشکال ساده برنامه‌ریزی از نخستین قرون پیدایش انسان بر روی کره زمین است. به جرئت می‌توان ادعا کرد از زمانی که بشر توانست اهدافی را برای آینده خود (هر چند کوتاه‌مدت) در نظر بگیرد فرایند برنامه‌ریزی نیز آغاز شد. اگر چه شکل‌های ابتدایی برنامه‌ریزی بسیار ساده بود ولی به مرور و با افزایش پیچیدگی زندگی بشر، برنامه‌ریزی به موضوعی اجتناب‌ناپذیر و البته بسیار پیچیده‌تر از اشکال ابتدایی آن تبدیل شد.

نخستین پایه‌گذاری اشکال علمی برنامه‌ریزی در اقتصاد و صنعت بعد از انقلاب صنعتی رخ داد. به‌دنبال رشد تکنولوژی، سازمان‌های صنعتی در پی استفاده‌ی بهینه از امکانات برای افزایش هر چه بیشتر تولید بودند. در آن زمان هنوز میزان عرضه کمتر از تقاضا بود و تولیدات صنایع به سرعت جذب بازار می‌شد لذا دانشمندان زیادی در این دوره به توسعه روش‌های برنامه‌ریزی در عملیات در راستای افزایش تولید پرداختند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار
فصل اول: برنامه‌ریزی استراتژیک؛ مفاهیم و سیر تکامل
فصل دوم: مروری بر مدل‌های برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک
فصل سوم: ابزارهای مورد استفاده در برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک
فصل چهارم: مکاتب مدیریت استراتژیک
فصل پنجم: برخی مفاهیم جدیدتر در مدیریت استراتژیک
فصل ششم: واژه‌ها و مفاهیم مورد استفاده در برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک
نویسنده
ناشر چاپی سازمان مدیریت صنعتی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات294
زبانفارسی
شابک978-964-8896-85-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

Morteza shokri-kaveh
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتاب خوبی و سرشار از استراتژی‌های مدیریت است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک

برای دریافت کتاب نگاهی جامع به مدیریت استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.