معرفی و دانلود کتاب نگهبان شب

عکس جلد کتاب نگهبان شب
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگهبان شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگهبان شب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگهبان شب

داستانی خارق‌العاده با الهام از یک زندگی واقعی. لوییز اردریک در کتاب نگهبان شب به داستان بومیان آمریکایی در دهه‌ی پنجاه می‌پردازد که طبق قطع‌نامه‌ای از همه‌ی حق و حقوق خود محروم شده‌اند. او در این رمان پرافتخار که جوایز و عناوین گوناگونی از جمله پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز را از آن خود کرده، موضوع عشق و مرگ را توامان با هم بررسی می‌کند. نثری زیبا با کمدی سیاه که عمق قدرت نویسنده‌اش را نمایان می‌سازد.

درباره کتاب نگهبان شب:

دهه‌ی پنجاه میلادی است. دولت تلاش دارد تا سرخ‌پوستان را از سرزمین بومی‌شان بیرون کند و به مناطق دیگر بفرستد. قطع‌نامه‌ای امضا شده که طبق آن، آن‌ها امکان استفاده از هیچ‌کدام از امکانات و خدمات دولت را ندارند. نگهبان شب (The Night Watchman) به روایت داستان مردی به نام توماس می‌پردازد که در یک کارخانه‌ی جواهرسازی به عنوان نگهبان شب کار می‌کند. او همچنین رئیس یک قبیله است که تلاش دارد تا پیامدهای تصویب چنین قطع‌نامه‌ای برای سرخ‌پوستان‌ را به گوش همه برساند. توماس در ابتدا مطمئن نبود که واقعاً می‌تواند به قبیله خود کمک کند یا نه اما او مبارزه می‌کند و دست از تلاش برنمی‌دارد. زمین می‌خورد و باز روی پاهایش می‌ایستد. او فردی قابل اعتماد و فداکار است که به سیاستمداران نامه می‌نویسد و تلاش می‌کند تا هر طور که شده مانع اجرای قطع‌نامه شود.

نگهبان شب بیش از هر چیزی داستان تاب‌آوری‌ست. داستان مردمانی که می‌جنگند و ناامید نمی‌شوند. واقعیات تلخ دهه‌ی پنجاه همراه با نثر جادویی نویسنده در یک اثر نفس‌گیر و جذاب با هم جمع شده‌اند و در پایان این قصه شما را راضی خواهد کرد. شخصیت‌ها و داستان کتاب نگهبان شب تا مدت‌ها پس از بسته‌شدن کتاب نزد شما باقی خواهد ماند. این اثر در سال 2020 منتشر شده و لوییز اردریک (Louise Erdrich) به خوبی توانسته تا تلاش‌های بومیان آمریکایی را برای نجات سرزمین‌های خود از تصرف دولت ایالات متحده ترسیم کند. علاوه بر خط کلی داستان، توصیف زندگی شخصیت‌ها یکی از مواردی‌ست که دو چندان به جذابیت این اثر افزوده است.

اردریک این کتاب را با الهام از زندگی پدربزرگ خود که به عنوان نگهبان شب مشغول به کار بوده تالیف کرده است. پدربزرگ او نیز سرنوشتی همچون توماس داشته و مجموعه‌ای دل‌نشین از نامه‌هایی دارد که برای نجات قبیله‌شان به واشنگتن پست کرده است. نامه‌هایی که نویسنده از آن‌ها بهره‌ی زیادی برده و از آن‌ها برای نوشتن این کتاب کمک شایانی گرفته است.

هیچ‌کس همانند نویسنده‌ی این اثرنمی‌تواند همزمان که در یک کتاب یا پاراگراف قلب شما را هزار تکه کرده است، آن را پر از نور کند. کتابی عمیقا انسانی که از خواندن آن پشیمان نخواهید شد. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت داستان این موضوع است که او تمام محبت، درد، فداکاری و بخشش که برای تشکیل یک خانواده لازم است را به تصویر کشیده.

جوایز و افتخارات کتاب نگهبان شب:

- بهترین کتاب سال آمازون در سال 2020
- بهترین کتاب سال واشنگتون پست
- بهترین کتاب سال KIRKUS
- نامزد جایزه صلح ادبی دیتون در سال 2021
- نامزد جایزه گودریدز برای بهترین داستان تاریخی

نکوداشت‌های کتاب نگهبان شب:

- جدیدترین رمان لوییز اردریک با همدلی درخشان خود شما را به هیجان می‌آورد. (بوستون گلوب)

- نگهبان شب همه چیز از نظر داستانی دارد و در عین حال اردریچ با متنی روان و قدرتمند، شخصیت‌هایی عمیقاً قابل ارتباط را به تصویر می‌کشد که ممکن است فقیر باشند اما ارتباطی غنی با خانواده و جامعه محلی و زمین دارند. (یو. اس. ای تودی)

- اردریک داستانی را انتخاب کرده که به قلب او نزدیک است و در هر صفحه می‌درخشد. (Philadelphia Inquirer)

- یک یادآوری دوست‌داشتنی از افرادی که سعی می‌کنند با هویت و سنت‌های خود جان سالم به در ببرند. (Kirkus Reviews)

- زیباترین چیزی که درباره‌ی این خانواده وجود دارد این است که چگونه احساسات آن‌ها به طریقی که نگهبان شب جهان را می‌بیند، وابستگی شدیدشان به یکدیگر- خواه دور از هم باشند و خواه نزدیک، چه زنده باشند چه مرده- خود را نشان می‌دهد. (Minneapolis Star-Tribune)

کتاب نگهبان شب مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه‌ی رمان‌های تاریخی علاقه دارید و می‌خواهید اثری خوش‌خوان را دنبال کنید، از کتاب رمان شب غافل نشوید.

با لوییز اردریک بیشتر آشنا شویم:

او یکی از بااستعدادترین پرکارترین و چالش‌برانگیزترین نویسندگان جهان است. لوییز اردریک تاکنون توانسته چندین جایزه‌ی مهم ادبی را از آن خود کند. جایزه‌ی کتاب آمریکا، کمک‌هزینه‌ی گوگنهایم و جایزه‌ی او. هنری از جمله جوایزی‌ست که این رمان‌نویس، شاعر و نویسنده‌ی کودکان موفق به کسب آن‌ها شده است. همچنین جایزه آنیسفیلد وولف به قلم او به کتاب طاعون پرندگان اهدا شد و در سال 2012 کتاب خانه مدور توانست برنده‌ی کتاب جایزه‌ی ملی شود. از او به عنوان یکی از مهم‌ترین نویسندگان بومی یاد می‌شود و آثارش مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.

در بخشی از کتاب نگهبان شب می‌خوانیم:

زمان مناسبی برای نوشتن بود. توماس در جای مناسب خود نشست تمرین‌های تنفسی که آقای پالمر در مدرسه شبانه‌روزی به او یا داده بود انجام داد. خودکارش را بیرون آورد. یک بسته کاغذ نو سبز رنگ مخصوص یادداشت‌های اداری داشت. دستش ثابت و بی‌حرکت مانده بود. او با نامه‌هایی اداری شروع کرد و در آخر نامه‌ای به پسرش آرچی و دخترش رای نوشت. دوست داشت به فرزند بزرگترش لارنس نامه‌ای بنویسد اما هیچ آدرسی از او نداشت. در ابتدا نامه‌ای به سناتور میلتون. آر. یانگ نوشت و برق‌رسانی به روستای داکوتا شمالی را به او تبریک گفت و از او خواست تا جلسه‌ای با هم داشته باشند. سپس برای تبریک تعمیر جاده‌های فرسوده نامه‌ای به رئیس پلیس نوشت و درخواست قرار ملاقات کرد. سپس به دوستش باب کوری که روزنامه‌نگار بود نامه نوشت و تاریخی را تعیین کرد که با هم در محل سکونت سرخپوست‌ها گشتی بزنند. سپس به طور مفصل جواب نامه‌هایی را دادکه مردم از روی کنجکاوی به قبیله نوشته بودند.

پس از اتمام نامه‌نگاری‌های اداره نامه و کارت تبریکی برای تولد دخترش رای نوشت. واقعاً یک سال دیگر هم گذشت؟ انگار همین دیروز بود که از دیدن صورت کوچک و موهای نرم قهوه‌ایت متحیر شده بودم. به اولین باری فکر می‌کنم که مرا زیر‌نظر گرفته بودی به من چشمک زدی و گفتی نگران نباش پدر من 100 درصد ارزش مشکلاتی که برای مادر ایجاد کردم را دارم. تو سر قولت ماندی. من و مادرت می‌دانیم تو 200 درصد سر قولت ماندی. تمام افکارش را در 6 صفحه نوشت. اما وقتی مکث کرد و نوشته‌ها را خواند فراموش کرده بود که چه نوشته بود ولی خوش‌خط نوشته بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگهبان شب
نویسنده
مترجمسحر سلطانی فر
ناشر چاپیانتشارات نسل روشن
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات452
زبانفارسی
شابک978-622-247-658-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگهبان شب

همایون شیوایی
۱۴۰۰/۸/۱۹
با توجه به اینکه این کتاب برنده جایزه پولیتزر در آمریکا شده و اگر بزبان اصلی آن که آمریکن اینگلیس هست آنرا بخوانید یکی از بهترین و پر فروشترین کتابهای در USA هست ولی بسیار بد ترجمه شده. گویا مترجم کمترین اطلاعی از گویش اسم‌ها مانند کوه لاکپشتها که ترتل میونتن نوشته شده در حالیکه مانتن تلفظ میشود که به معنی کوه هست و یا اسم دختر قهرمان داستان پیکسی که میخواهد پاتریس صدایش بزنند تبدیل شده به پاتریک چرا که مترجم از طرز گویش Patric آگاه نبوده و آنرا تبدیل به اسم مردانه کرده. با پوزش از خانوم مترجم که بطور کامل داستان را کاملا خراب کرده و خواننده را گیج و سردر گم در کتاب رها میکند! امیدوارم اگر ترجمه این کتاب به چاپ دوم رسید سرکار مترجم اشکالات ترجمه را درست کنند.
پویان سپهری
۱۴۰۱/۲/۳۱
نگهبان شب حکایت مردمانیست که در شکوه عصر طلایی تمدن به ثمر نشستند و در پیچ و خم هزاره‌ها درخشیدند و در نهایت تسلیم تمدن دگردیسانه‌ی انسان جدید شدند که زخم تمدن او را نابینا و ناشنوا کرده و با شمشیری دو دم تنها به پیش می‌رود. می‌شکند. می‌خشکاند. میکشد. ونامش را دنیای جدید می‌گذارد. مرثیه‌ای به یادماندنی، باشکوه و تکرارناپذیر.
احسان حسن زاده امین
۱۴۰۰/۸/۳
با سلیقه من جور نبود چون هیجان داخلش نداشت
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب نگهبان شب

برای دریافت کتاب نگهبان شب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.