معرفی و دانلود کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان

عکس جلد کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان

کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان داستان زندگی یکی از زیباترین، کاریزماتیک‌ترین و ثروتمندترین زنانِ جهان را که در مصر باستان می‌زیسته، به تصویر می‌کشد. نیک دریک به‌طور خاص دوازدهمین سالگردِ سلطنت فرعونِ مصر را که مصادف با ناپدید شدنِ همسرش نفرتی تی است، به‌عنوان گره اصلی رمان خود انتخاب می‌کند. قابل ذکر است که این کتاب نامزد جایزه‌ی CWA Ellis Peters Historical Award برای بهترین رمان تاریخی- جنایی شده است.

درباره‌ی کتاب نفرتی ‌تی: کتاب مردگان

نفرتی‌تی همسر فرعون مصر، آخناتن، بود که همراه او بر مصر باستان حکومت می‌کرد. او را یکی از زیباترین و تأثیرگذارترین زنان طول تاریخ می‌دانند. تغییراتی که آخناتن و نفرتی‌تی در سیاست، مذهب و هنر مصر ایجاد کردند، عده‌ای را به دشمنی با آن‌ها واداشت. نفرتی‌تی همچنین به‌علت زیبایی و کاریزما، «یگانه‌ی کامل» لقب گرفت و قرن‌ها پس از مرگش با کشف مجسمه‌ای از نیم‌تنه‌اش به شهرت جهانی رسید. اما شاید سرگذشت مبهم نفرتی‌تی بیش از زیبایی‌اش در به شهرت رسیدن او مؤثر بوده باشد. کتاب نفرتی‌تی: کتاب مردگان (Nefertiti: The Book of the Dead) نوشته‌ی نیک دریک (Nick Drake)، به سرگذشت این بانوی مصر می‌پردازد و راز ناپدید شدن ناگهانیِ او را در دوازدهمین سالگرد سلطنتش، برملا می‌سازد.

مصر در زمان سلطنت آخناتن و نفرتی‌تی، ثروتمندترین امپراتوری در جهان باستان شمرده می‌شد. این زوج پایتختی جدید ساختند که در آن پرستش خدایان چندگانه‌ی مصری جایی نداشت و کاهنان معابد از ثروت و قدرتِ پیشینِ خود محروم شدند. این انقلابِ مذهبی، جنگ قدرتی به راه ‌انداخت که نتیجه‌ی خشمِ کاهنان و مردمی بود که از از دست دادن خدایانشان آزرده بودند. سپس چند روز قبل از جشن بزرگ سالگرد سلطنت، نفرتی‌تی ناپدید شد. داستانِ کتاب نفرتی‌تی: کتاب مردگان این مقطع زمانی از سلطنت فرعون مصر را به تصویر می‌کشد.

راحوتپ یکی از کارآگاهان خبره‌ی شهر تبس و ملقب به کاشف اسرار بود. او از سوی آخناتن به مأموریتی برای یافتن ملکه گماشته شد و تنها ده روز فرصت داشت تا قبل از مراسم جشن بزرگ، نفرتی‌تی را پیدا کند. نتیجه‌ی تحقیقاتش زندگی دوگانه‌ای را پیش رویش قرار می‌داد: غرق شدن در دریای لطف و مهر آخناتن، در صورت پیدا کردن ملکه؛ و یا کشته شدن خود و خانواده‌اش در صورت شکست در مأموریت.

معرفی و دانلود کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان

نیک دریک با انتخاب این رویداد تاریخی، هوشمندانه به ابهام بزرگ پیرامون سرنوشت نفرتی‌تی پاسخ می‌دهد. او راحوتپ را به‌عنوان قهرمان بی‌باکی که شباهت بسیاری به همتایان مدرن خود دارد، برمی‌گزیند و او را وارد مسیری مملو از توطئه و قتل‌های خشونت‌آمیز می‌کند. نویسنده با انتخاب فصول کوتاه و ریتم مناسب، از پرداختنِ بیش‌ازحد به تاریخ می‌پرهیزد و در حفظ خط اصلی داستانِ خود موفق عمل می‌کند. کتاب نفرتی‌تی: کتاب مردگان یک تریلر تاریخی است که به اسرار و زوایای تاریکِ بازی‌های قدرت در پشت پرده می‌پردازد. این اثر ذیل مجموعه‌ی رای راحوتب (Rai Rahotep) در انگلستان به چاپ رسیده است.

انتشارات لیوسا این رمان را با ترجمه‌ی الهه صالحی به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب نفرتی ‌تی: کتاب مردگان

  • یک تریلر هیجان‌انگیز و مملو از غافلگیری. نیک دریک خوانندگان را به یک گشت‌وگذار معمایی و جادویی در کاخ‌ها، گذرگاه‌های مخفی، مقبره‌ها و اتاق‌های شکنجه دعوت می‌کند. (Evening Standard)
  • یک یادواره‌ی غنی و پررمزوراز از مصر باستان. (تایمز)
  • تحقیقات تاریخی نیک دریک به‌خوبی انجام شده؛ فضای داستان باورکردنی است و شخصیت‌ها گویی زنده می‌شوند و از تابوت‌هایشان بیرون می‌آیند. (Literary Review)
  • خوانندگان در ماجراجویی کارآگاه راحوتپ شریک می‌شوند و نبض مصر باستان را از نزدیک حس می‌کنند. (بوک‌لیست)

کتاب نفرتی ‌تی: کتاب مردگان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طرفدار رمان‌های تاریخی و داستان‌های تریلر، جنایی و رازآلود هستید، خواندن کتاب نفرتی‌تی: کتاب مردگان را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان می‌خوانیم

و دست‌ آخر تانفرت من، قلب من، با موهایى به سیاهى شبى بدون مهتاب، و بینى کشیده و چشمانى مخمور. دلم مى‌خواست مرا بابت اینکه آنان را ترک مى‌کنم ببخشند. اگر در زندگى‌ام هیچ کارى نکرده بودم، حداقل این خانواده را ساخته بودم. دختران باهوشم. دعا کردم که در پایان این ماجرا به من پس داده شوند. براى این کار حاضر بودم هر چیزى را در محراب خدایان قربانى کنم. انسان زمانى به عشق خود نسبت به چیزى پى مى‌برد که ناچار است آن را ترک کند.

عادت و روش کار من این است که یک دفتر یادداشت روزانه براى هر کارى دارم و در پایان هر روز یا شب آنچه را مى‌دانم یا مى‌دانم که نمى‌دانم، در آن ثبت مى‌کنم. سرنخ‌ها، سؤالات و مسائل پیچیده و بغرنج را در آن یادداشت مى‌کنم. من مطالبى را مى‌نویسم که راضى‌ام مى‌کند و آنچه را در ذهنم مى‌گذرد، نه آنچه باید بنویسم. بنابراین درصورتى‌که اتفاقى براى من مى‌افتاد، شاید آن دفتر یادداشت به‌عنوان وصیت‌نامه باقى مى‌ماند و مانند سگى گمشده به خانه‌اش برمى‌گشت. و شاید آن ذرات و تکه‌ها و خرده‌ریزه‌هاى ظاهراً بى‌ربط، آن رؤیاها و فرصت‌ها و غیرممکن‌هایى که شواهد را تشکیل مى‌داد، درنهایت پرده از این معما برمى‌داشت و داستان یک جنایت را به نتیجه‌اى موفقیت‌آمیز و به نحو احسن انجام‌شده و شاید، که مى‌دانست، با احساس و منطقى و درخشان تبدیل مى‌کرد. بنا به تجربه مى‌دانم که هیچ چیزى به آسانى گردآورى نمى‌شود، بلکه همه چیز پراکنده است. پس من در دفتر روزانه‌ام مطالبى پراکنده، افکارى را که با هم جور در نمى‌آیند، راست و دروغ، هجویات و سرنخ‌هاى مرموز، همه و همه را ثبت مى‌کنم تا بعد ببینم که همه‌ى آن‌ها به من چه مى‌گویند. شاید هم حقیقت از دل این مدارک نصفه‌ونیمه بیرون بیاید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نفرتی تی: کتاب مردگان
نویسنده
مترجمالهه صالحی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-964-8759-47-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان

مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۸/۶
با سلام کتاب نفرتیتی کتاب مردگان بسیار جالب توجه بود از آن استفاده بسیار زیادی کردم و از اینکه کتابی در مورد مصر باستان می‌خواندم لذت بسیار بردم ولی اشکالاتی در این کتاب وجود داشت. مهمترین اشکال آن این بود که به طور واقعی زمان فراعنه و مصر باستان را توصیف نکرده بود یعنی تا حدودی نمی‌توانستیم خود را در آن زمان بیابیم و تصور کنیم چون از بسیاری جهات مواردی آورده شده بود که مربوط به زمان مصر فراعنه نمی‌شد و نمی‌توانستیم آن وقایع را در آن زمان تصور کنیم. به نظر من این مهم‌ترین اشکال کتاب بود و دومین اشکال این بود که کتاب به صورت زیبایی تمام نشده بود. اگر این کتاب را با کتاب سینوحه پزشک مخصوص فرعون مقایسه کنیم می‌توانیم بفهمیم که بسیاری از نکاتی که آورده شده بود به صورت واقعی نبود زمان حال یا زمان‌های مختلف در هم ادغام شده بود. ولی با این حال از اینکه کتابی در مورد مصر باستان خواندم بسیار خوشحالم و امیدوارم باز هم کتاب‌های رمان تاریخی در اپلیکیشن خود ارائه دهید. متشکرم
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۸/۱۷
عالی بود. اشاره نویسنده محترم به اینکه از بدو تشکیل حکومت‌ها، این قشر خاکستری که متشکل از لابی‌های قدرت و ثروت هستند، تصمیم گیرنده و کارگردان بودند. و حاکمان هنرپیشه‌های مواجب بگیر آنها. و یا فرزندان پنهانی انان با مدت انقضای معین. که خروج پدر یا حامی قدرتمند از دور رقابت، به طریق مختلف عزل و در که می‌شدند. طول این بده بستان‌ها تنها مردم بودند با ریخت و پاش‌های حکومتی یا بروز جنگ یا کودتای که همه با نظارت و تحریک و پول قشر خاکستری صورت می‌گرفت. مورد ظلم و ستم... قرار می‌گرفتند. این بازی است که در تمام ادوار تکرار می‌گردد.
محمد
۱۴۰۲/۸/۴
دوستان گرامی اگه بخواهم دو جمله از کتاب بگم
1 انسان وقتی به عشق خود نسبت به چیزی آگاه میشه که ناچار است اون را ترک کنه.
2 عشق عشق می‌آورد و نفرت نفرت می‌آورد و انتقام انتقام.
اهمیت بخشش از زبان نفرتی تی در جواب کارهای نازیبای آی.
گفت اگه از آی انتقام بگیرم اونوقت برای همیشه در ذهن و وجودم و
باقی می‌ماند
ولی اگه بتونم اونو ببخشم دیگر اون هیچ قدرت نفوذی بر من نخواهد داشت.
در کل کتاب جالب و خوندنیه. میشه گفت شبیه کتاب سینوهه است
فریبا پورغلام
۱۴۰۲/۸/۲۵
خوب بود و ثابت می‌کرد افراد باهوش خدا خلق می‌کنند به چیزی که ارائه می‌کنند خود باور ندارند برای توهم‌های خود انسانها بی گناه تاوان‌های سنگینی می‌دهند باعث تاسف است تاریخ تکرار دروغها و تاوان گرفتن از مردم ساده اندیشه هست گوسفند نباشید اندکی تفکر کنید هر چیزیرا نباید بدون بررسی و تفکر ساده لوحه باور کرد بردگی زمانش تمام شده
Pani malak
۱۴۰۳/۱/۷
رمان در مورد زن آخناتون بانوی اول قصر فرعون که دختران زیادی بدنیا اورد و بسیار فریبنده بود من این کتاب و بعد از کتاب سینوهه پزشک فرعون خوندم و احساس میکردم یک سری اطلاعات تو دو تا کتاب باهم همخونی ندارن با این که هر دو کتاب در‌ یک دوره روایت شده بودن کتاب زیبایی بود من امتیاز 4 میدم پیشنهاد میکنم
اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
داستان تاریخی تخیلی عالیی بود، اما مکالمات و شرح حالها حس و حال قدیمی رو به خواننده القا نمی‌کنه و انگار شرح داستان و گفتمانها درباره آدمهای همین عصر است، ولی در هر صورت انشای جذابی داشت و باعث میشد نتوانی از خواندن دست بکشی. سپاس از نویسنده و کتابراه برای این به اشتراک گذاری.
M.s
۱۴۰۲/۹/۴
کتاب خوبی بود اکثر کتابهایی که راجع به مصر خونده بودم کلی از برده داری فرعون‌ها و اذیت و آزار ‌های بیش از حدی که میشدن صحبت بود که واقعا حال هر آدمی رو دگر گون میکرد و خوشحال بودم که یه داستان مصری میخوندم که دائم از برده داری صحبت نکرده بود
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۹/۷
اگر این کتاب را بخوانید متوجه می‌شوید که بیشتر تخیلی است تا تاریخی، اصلا وقایع این کتاب با تاریخ مصر همخوانی نداشت و پر از توضیحات و توصیفات طولانی و خسته کننده بود... در کل خواندنش رو به هیچ وجه توصیه نمی‌کنم
فرزانه برقی
۱۴۰۲/۸/۱۲
باسلام. کتاب خوبی بود. مصر و داستانهای اون واسه من جالبن. سینوحه و کلوپاترا هم کتابهای بسیار قشنگی هستن. توصیه میکنم کسانیکه به این نوع داستانهای تاریخی علاقه مند هستن مطالعه کنن.
Fariba.A
۱۴۰۲/۷/۲۷
کتاب جالبی بود اگه علاقمند به رمانهای تاریخی باشید ازین کتاب قطعا خوشتون میاد. شاید تفسیر و توضیح زیاد داشته باشه ولی باز هم برای علاقمندان به تاریخ پر از لطف وزیبایی هست
Mansoureh
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب قشنگی بود، بعضی جاها خیلی قشنگ احساسات اشخاص رو توصیف میکرد طوری که قشنگ میتونستید تصویرسازی کنید. البته من از خوندن کتاب سینوهه چیزهای بیشتری یاد گرفتم.
مصی موسی نژاد
۱۴۰۲/۹/۱۷
کتاب خوبی بود با خیلی از آداب ورسوم اون زمان انسان رو آشنا می‌کرد ودر ضمن نگارش داستان به صورتی بود که آدم دلش نمی‌خواست از خواندن دست بکشه
Zahra
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خیلی کتاب خوبی بود اما در بعضی قسمت‌ها ترجمه نامفهوم بود هر چه قدر چند خط از یک صفحه را که می‌خواندم متوجه نمی‌شدم
فرانا پروانه
۱۴۰۲/۱۲/۸
۳۰۰صفحه ابتدایی کتاب فقط مکالمه‌های بدون ارتباط با موضوع بود. بعد از آن کتاب مسیر خود رو پیدا کرد. من نپسندیدم
حمیده رضایی
۱۴۰۲/۱۱/۸
عالی بود به نظر من گویی که خودم شخصیت اول داستان بودم! که در میان مردمان باستان مصر به گشت و گذار پرداخته ام!
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان

برای دریافت کتاب نفرتی تی: کتاب مردگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.