معرفی و دانلود کتاب نیروی برتر لاکی

عکس جلد کتاب نیروی برتر لاکی
قیمت:
۹۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیروی برتر لاکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیروی برتر لاکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیروی برتر لاکی

کتاب نیروی برتر لاکی درمورد دختری ده‌ساله است که پس از مرگ مادرش، با بریجیت، نامادری خود زندگی می‌کند. اما مشکل اینجاست که خانه و زندگی بریجیت در فرانسه است و لاکی با دیدن چمدان و پاسپورت بریجیت اطمینان می‌یابد که او تصمیم به ترک دخترخوانده‌اش دارد. به همین سبب لاکی مصمم می‌شود تا به نیرویی جادویی درون خودش دست یابد تا از این اتفاق جلوگیری کند. این کتاب مدال نیوبری را برای نویسنده‌اش، سوزان پاترون، به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب نیروی برتر لاکی

دختربچه‌ای به نام لاکی در شهری کوچک با نامادری و قیم خود زندگی می‌کند. اما او هرروز به این فکر می‌کند که به‌زودی قرار است بی‌سرپرست شود و تنها بماند. لاکی روزهای زیادی یواشکی پشت درِ جلساتی که در آن معتادان و پرخوران گم‌نام شرکت می‌کنند، گوش می‌ایستد. او شنیده که آن‌ها از نیروی برتری حرف می‌زنند که در بزنگاه‌های مهمی، زندگیشان را نجات داده است. لاکی پیش خودش فکر می‌کند که اگر روزی خودِ او به آخر خط برسد، چه معامله‌ای با خودش می‌کند؟ مثلاً اگر خطایی از او سر بزند و نامادری‌اش هم رهایش ‌کند و برای همیشه ‌برود چه؟! به کدام نیروی درونی باید اتکا کند؟

این ترسی است که به جان دخترک ده‌ساله‌ی کتاب نیروی برتر لاکی (The Higher Power of Lucky) افتاده است. او مادرش را در حادثه‌ی برق‌گرفتگی در یک طوفان از دست داده و حالا تحت سرپرستی قیم و نامادری‌اش بریجیت است؛ اما به نظر لاکی هیچ بعید نیست که یک روز بریجیت دلش بخواهد به سرزمین مادری‌اش فرانسه بازگردد و او را برای همیشه به یک یتیم‌خانه بسپارد. در این صورت، او باید چه کار کند؟ فرار اولین راهی است که به کله‌ی لاکی می‌زند، اما طوفان شن و سنگ‌ریزه برنامه‌اش را بر هم می‌زند. حالا مجبور است بماند و راهی دیگر بیابد: پیدا کردن قدرتی درونی و چنگ زدن به آن.

سوزان پاترون (Susan Patron) در کتاب نیروی برتر لاکی از ترسِ از دست دادن و فقدان حرف می‌زند، اما داستانش را تلخ روایت نمی‌کند. او از نیروی برتری سخن می‌گوید که در وجود همه یافت می‌شود و در آخرین لحظه انسان را از نابودی می‌رهاند. لاکی می‌خواهد ببیند این نیرو در خودش چگونه یافت می‌شود و نمود می‌یابد؟ او باید پیش‌بینی کند که اگر یک روز بریجیت تنهایش گذاشت، چگونه از نیروی برترش استفاده کند و بالاترین معامله‌ی روحی‌ای که می‌تواند با خودش بکند کدام است؟

معرفی و دانلود کتاب نیروی برتر لاکی

اهمیت نیروی خیال و قدرت شگفت‌انگیز درونی در داستان نیروی برتر لاکی بسیار پررنگ است و نوجوانان را به این فکر می‌اندازد که به‌راستی چه قدرت فوق‌العاده‌ای دارند و چگونه مصیبت‌های زندگی را پشت‌سر می‌گذارند؟ این موضوع که لاکی مادرش را از دست داده و با نامادری زندگی می‌کند، به‌اندازه‌ی کافی برای کودکان تکان‌دهنده و اضطراب‌آور است، اما چیزی که بیشتر به چشم می‌آید این است که لاکی به دنبال قوی‌تر کردن خودش است. شاید در ابتدا تصمیم به فرار می‌گیرد، اما در ادامه به کنکاش خودش برای یافتن راه چاره می‌پردازد. این موضوع سبب می‌شود کودکان و نوجوانان خودشناسی را راه حل اصلی در نظر گیرند و در مواجهه با موانع و مشکلات، به خودشان اتکا کنند. سوسوی نور امیدی که در سرتاسر قصه وجود دارد، از تلخی داستان می‌کاهد و به خواننده انگیزه‌ای برای حل چالش‌های کوچک و بزرگ زندگی را می‌دهد.

لاکی دو دوست به نام‌های لینکلن و مایلز دارد؛ لینکلن ده‌ساله است و می‌خواهد در آینده رئیس‌جمهور آمریکا شود تا آرزوی مادرش را محقق کند، و مایلزِ پنج‌ساله که تازه دارد خواندن و نوشتن یاد می‌گیرد. این دو نفر در کنار موقعیت جغرافیایی هاردپن، شهری کوچک متشکل از ۴۳ نفر، به داستان رنگ‌وبویی فانتزی می‌دهند. داستان تا جایی پیش می‌رود که لاکی به کشف یک راز می‌رسد و مسیر داستان تغییر می‌کند.

شخصیت لاکی یک قهرمان انسانی است؛ چراکه به‌هیچ‌وجه کامل و بی‌نقص نیست و گاهاً کارهای بزدلانه‌ای انجام می‌دهد، اما هم‌زمان برای جبران آن‌ها تلاش می‌کند. سوزان پاترون تمام هنر نویسندگی خود را برای نزدیک کردن مخاطب به شخصیت و داستان کتاب نیروی برتر لاکی به کار گرفته و ظاهراً موفق عمل کرده است. این کتاب به کوشش نشر پیدایش و با ترجمه‌ی آنیتا یارمحمدی در اختیار مخاطبین نوجوان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب نیروی برتر لاکی

  • برنده‌ی مدال نیوبری (۲۰۰۷)؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب گنبد طلایی ورمونت (۲۰۰۸).

نکوداشت‌های کتاب نیروی برتر لاکی

  • سوزان پاترون استاد شخصیت‌پردازی و به‌کاربردن جزئیات ظریف است. (Kirkus Reviews)
  • شخصیت لاکی یک قهرمان واقعی است. (بوک لیست)

کتاب نیروی برتر لاکی برای چه کسانی مناسب است؟

این رمان برای نوجوانان نوشته شده است؛ بنابراین به‌طور مشخص‌تر افراد بالای ۱۲سال این رمان را جذاب و خواندنی می‌یابند.

در بخشی از کتاب نیروی برتر لاکی می‌خوانیم

از این ماجرا دوسالی می‌گذشت اما لاکی هنوز هم هر ازگاهی، یاد خاکستردانش می‌افتاد. مثل همان روز و همان لحظه که داشت با ک.م.ب بیگلز، به طرف پستخانه می‌دوید.

همان‌طور که جلو می‌رفتند، لاکی فکر می‌کرد سر و شکل لینکلن از نزدیک بهتر است تا از دور! می‌توانست سال‌ها بعد را مجسم کند، یعنی وقتی که لینکلن بزرگ می‌شد و گوش‌هایش این‌طور گنده به نظر نمی‌رسیدند، سر و هیکلش تناسب بیشتری پیدا می‌کرد و گردن لاغر و استخوانی‌اش هم این‌جوری توی ذوق نمی‌زد. اما الان با این قیافه، اصلاً شبیه رئیس‌جمهورها نبود! درست برخلاف آرزوی مادرش! اصلاً به‌خاطر همین آرزو بود که مادرش اسم او را لینکلن کلینتون کارتر کندی گذاشت! اما لاکی می‌دانست که خودِ لینکلن، بیشتر ترجیح می‌دهد رئیس اتحادیه‌ی بین‌المللی گره‌زن‌های حرفه‌ای باشد تا رئیس‌جمهور آمریکا.

مادرها صاحب بخش‌های خوب، بد و بی‌خبر از دنیا هستند. لاکی فکر می‌کرد مادر لینکلن وقتی او را دنیا آورده، در بخش بی‌خبری به سر می‌برده و خوابش را هم نمی‌دیده که نوزادش در آینده این‌طور شیفته‌ی گره زدن طناب‌ها بشود.

لاکی گفت: «لینکلن!»

روی زانو خم شد تا خط‌هایی که او روی خاک کشیده بود، ببیند. ادامه داد: «وقتی مامانم مرد رو یادت می‌یاد؟»

لینکلن جواب داد: «خودشو زیاد یادم نیست، اما چیز رو چرا. چیه؟ تشییع جنازه نه، اون‌یکی...»

فهرست مطالب کتاب

گوش ایستادن
بریجیت
خوب و بد
تابلونویسی
مایلز
آمدنِ بریجیت
زنبورِ رطیل‌خوار
مار
خانه‌ی سمی‌کوچکه
خاکستر‌دان
معتادهای ناشناس
جعفری
بیزو
اولین نشانه
دومین و سومین نشانه
مقدماتِ فرار
ک.م.ب بیگلز راه نمی‌آید
کاکتوس چُلا بِر
تخم مرغ و لوبیا
یک کتاب خوب
رستگاریِ شگفت‌انگیز
بُنْ‌نویی
بعدتر
سخن نویسنده با خواننده
مصاحبه‌ی کوتاه با نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیروی برتر لاکی
نویسنده
مترجمآنیتا یارمحمدی
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-296-102-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیروی برتر لاکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیروی برتر لاکی

برای دریافت کتاب نیروی برتر لاکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.