معرفی و دانلود کتاب نیمه دوم

عکس جلد کتاب نیمه دوم
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیمه دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیمه دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیمه دوم

در کتاب نیمه دوم یکی از درخشان‌ترین ستارگان تاریخ فوتبال یعنی روی کین روبه‌روی شما خواهد نشست! رادی دویل مقدمات نگارش یک شرح‌حال اساسی از زندگی کاپیتان سابق و پرافتخار فوتبال ترتیب داده و شما را نیز به این سرگذشت ویژه دعوت کرده. مخاطبین این کتاب پرفروش خاطرات و تجربیات دست‌اول این ستاره‌ی تیم محبوب منچستریونایتد را به‌طور مستقیم از زبان خود او خواهند شنید و با ماجراهای جذاب و البته پرحاشیه‌ی زندگی او بارها لبخند به لب خواهند آورد.

درباره‌‌ی کتاب نیمه دوم

اثر پیش روی شما یک گزارش تمام‌عیار از زندگی یکی از به‌یادماندنی‌ترین بازیکنان تیم منچستریونایتد است! گزارشی که در یک همکاری درخشان با نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی بوکر، رادی دویل (Roddy Doyle) و از زبان خود این ستاره‌ی ورزشی منتشر می‌شود و شما را به اعماق زندگی پرماجرای فوتبالیستی دعوت می‌کند که بار‌ها جام‌های قهرمانی را به همراه تیم خود به خانه برده. این شما و این هم روی کین (Roy Keane) و خودزندگی‌نامه‌ی پرطرفدارش، کتاب نیمه دوم (The Second Half)!

اخبار و حواشی زندگی ورزشکاران حرفه‌ای، هیچ‌گاه از چشم مخاطبان دور نمی‌ماند! مخصوصاً وقتی صحبت از ورزش محبوبی مثل فوتبال باشد. پیگیری رویداد‌های زندگی بازیکنان این ورزش هیجان‌انگیز این‌روز‌ها حتی به تفریح گروهی از خوانندگان ورزشی نیز تبدیل شده. با تمام این‌ها هیچ‌کس از اسرار زندگی یک ستاره‌ی فوتبال سر در نخواهد آورد، مگر آن که خود آن بازیکن روبه‌روی شما بنشیند و خاطرات خود را یک‌به‌یک تعریف کند! این همان کاری است که روی کین بزرگ، ابرستاره‌ی سال‌ها نه چندان دور منچستر یونایتد، در زندگی‌نامه‌ی ویژه‌ی خود انجام می‌دهد. او بعد از سال‌ها افتخار‌آفرینی در مستطیل سبز حالا برای دوست‌داران خود از حواشی، داستان‌ها و ماجراهای تلخ و شیرین یک ستاره‌ی فوتبال می‌گوید.

وقتی تاریخچه‌ی تیم ملی فوتبال ایرلند را به یاد می‌آوریم، بلافاصله نام یکی از پرافتخارترین ستارگان این کشور یعنی روی کین به ذهنمان خواهد آمد. پسری که از هجده‌سالگی بازی در تیم‌های باشگاهی بزرگ اروپا را شروع کرد و به‌ زودی نام خود را به عنوان یک استعداد نوظهور بر سر زبان‌ها انداخت؛ استعدادی که خیلی زود نظر مربیان تیم‌های بزرگ‌تری مثل منچستر یونایتد را جلب کرد و چندان طولی نکشید که این بازیکن با قراردادی ویژه راهی شیاطین سرخ شد. اما این تمام ماجرای روزهای اوج روی کین نیست...

معرفی و دانلود کتاب نیمه دوم

نویسنده‌ی کتاب نیمه دوم از روی دیگر دوران پرشکوه فوتبال خود می‌گوید و از چالش‌هایی پرده برمی‌دارد که بسیار فراتر از زمین بازی بر سر راه او قرار گرفته بودند. زندگی برای کین که خیلی‌ زود به یکی از مهره‌های ثابت در زمین بازی و کمی بعد به کاپیتان تیم منچستر تبدیل شده بود، پیچ‌وخم‌های زیادی آماده کرده بود! پیروزی‌های پیاپی او در بازی‌های لیگ جزیره و دستاوردهایش به همراه قرمزهای یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا و قرار‌داد‌های سنگین و پرامتیاز او تنها یک روی سکه بود. روی دیگر سکه، درگیری با مطبوعات و اختلاف با مربی و همچنین لحظه‌های خشونت و پرخاش در زمین فوتبال بود. روی کین در کتاب نیمه دوم، با زبانی گرم و خودمانی از خاطرات تلخ و شیرین خود در تیم محبوبش و البته نقاط عطف کاری خود خواهد گفت و هواداران خود را از روز‌های آغاز بازی در چمن سبز زمین فوتبال تا لحظه‌های خداحافظی با توپ، همراه خواهد کرد.

اما این پایان داستان کتاب نیمه دوم نیست. زندگی روی کین صفحه‌ی دیگری نیز دارد! ستاره‌ی سابق لیگ برتر از نیمه‌ی دوم زندگی خود، یعنی آغاز کار در رادیو و تلویزیون و حضور به عنوان مجری و کارشناس ورزشی نیز خواهد گفت. او برای خوانندگان این اثر از این می‌گوید که پس از خداحافظی از روز‌های پرشکوه فوتبال، چگونه در قامت تازه‌ای زندگی خود را شروع کرده و با چالش و کشمکش‌های این مسیر طول‌ودراز کنار آمده است. کتاب نیمه دوم روایتی‌ست از زندگی و موفقیت‌های ستاره‌ای که بدون ترس زندگی می‌کند و معنای تازه‌ای از پیروزی می‌آفریند؛ ماجرای قهرمانی ورزشی که جوانان بسیاری، روزی عکس‌های او را بر دیوار اتاق خود داشتند...

این کتاب محصول سال 2014 است و با تلاش انتشارات گلگشت و ترجمه‌ی فیروزان زهادی به دستان شما می‌رسد.

نکوداشت‌های کتاب نیمه دوم

  • کتاب نیمه دوم اثری بی‌رحم و درخشان است. (Daily Telegraph)
  • اثری غیرقابل قیاس با آثار مشابه. (Sunday Mirror)

کتاب نیمه دوم برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر یک پیشنهاد ویژه و هیجان‌انگیز برای دنبال‌کنندگان زندگی‌نامه‌های ورزشی‌ و علاقه‌مندان به دنیای پرقصه‌ی فوتبال است.

در بخشی از کتاب نیمه دوم می‌خوانیم

با گذشت آن روزها، ما دیگر چنین چیزی را به چشم ندیدیم -از آن رقابت‌طلبی وحشتناک حرف می‌زنم. امروزه روز دیگر چندان خبری از آن برخوردهای شدید فیزیکی در فوتبال نیست. باشگاه‌ها در حال حاضر دنبال خرید بازیکنانی از جنس و جنم دیگر هستند: بازیکنانی که به لحاظ تکنیکی بااستعدادند، اما جنگنده نیستند. شاید هم این جور چیزها صرفاً اقتضای زمانه بود. قضیه تنها به من و پاتریک محدود نمی‌شد؛ در سرتاسر زمین بازی تا دلتان بخواهد از این چالش‌ها وجود داشت. این روزها می‌بینم که در تونل ورزشگاه، بازیکنان قبل از بازی همدیگر را در آغوش می‌گیرند. فکر نمی‌کنم کسی بین بازیکنان یونایتد وجود داشته باشد که از این لحاظ با من هم‌عقیده نباشد؛ آن‌ها از آرسنال متنفر بودند. بازیکنان آرسنال هم از یونایتدی‌ها نفرت داشتند.

بین ما دو تیم کدام بهتر بودیم؟ این را به این راحتی نمی‌شد گفت. ما شبیه دو مشت‌زن سنگین وزن بودیم که حسابی افتاده بودیم به جان همدیگر. پاتریک از جوان‌های نوخاسته بود. او پنج-شش سالی از من جوان‌تر است، که البته به ریخت و قیافه‌اش نمی‌خورد. بازیکنی بود خشن و فیزیکی. برای آرسنالی‌ها بازیکن مهمی بود، مثل من که برای یونایتد مهم بودم. همیشه‌ی خدا کار من و او به جنجال می‌کشید. هر دو نفر طوری بازی می‌کردیم که برخوردمان نمی‌توانست به دوستی و رفاقت ختم شود. غیرممکن بود چنین اتفاقی بیفتد. بازیکن دفاع راست نبودیم که امکان سرشاخ شدن ما با هم هیچ‌وقت پیش نیاید. در مرکز زمین بازی می‌کردیم و مرتب می‌خوردیم به پک و پهلوی هم. آخر و عاقبت این کار هم جنگ و دعوا بود. شاید صحبت این پیش بیاید که من آن روزها زود از کوره در می‌رفتم، اما سبک بازی ما طوری بود که اصلاً ربطی به عصبی شدن نداشت. هر دو نفر سعی می‌کردیم کنترل زمین و همین‌طور نبض بازی را در دست بگیریم. هر دو نفرمان رهبر بودیم و اگر رهبر تیم بعد از برخورد با حریف از کوره در برود، بقیه بازیکنان هم نسبت به این شرایط از خودشان واکنش نشان می‌دهند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیمه دوم
نویسنده،
مترجمفیروزان زهادی
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-6489-19-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیمه دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیمه دوم

برای دریافت کتاب نیمه دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.