معرفی و دانلود کتاب نیمه‌ی فراری

عکس جلد کتاب نیمه‌ی فراری
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیمه‌ی فراری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیمه‌ی فراری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیمه‌ی فراری

دو خواهر دوقلو با سرنوشت‌هایی که از هم جدا و درعین‌حال درهم‌تنیده است! بریت بنت در کتاب نیمه‌ی فراری داستانی از خانواده، هویت و نژاد می‌گوید. این کتاب در سال 2020 برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در بخش رمان تاریخی شده و در صدر پرفروش‌های بسیاری از فهرست‌ها جای گرفته است.

درباره‌ی کتاب نیمه‌ی فراری:

همه‌چیز در شهر مالارد می‌گذرد، شهری که بیش از آنکه یک مکان باشد، یک طرز تفکر بود. این شهر برای کسانی ساخته شده بود که هیچ‌وقت سفیدپوست به حساب نمی‌آمدند اما نمی‌خواستند مانند سیاه‌پوستان با آن‌ها رفتار شوند؛ آن‌ها رنگین‌پوست بودند و نوعی سطح ثالث به حساب می‌آمدند. داستان کتاب نیمه‌ی فراری (The Vanishing Half) مربوط به این شهر و دو خواهری است که آن را ترک می‌کنند.

روزی در دهه‌ی 1950، دو خواهر دوقلوی شانزده‌ساله به نام‌های استلا و دزیره شهر مالارد را برای همیشه رها می‌کنند. آن‌ها به شهری دیگر فرار می‌کنند، درحالی‌که تمام اهالی مالارد فکر می‌کنند خواهران وین را دزدیده‌اند. پس از گذشت مدتی، دو خواهر از هم جدا می‌شوند و هر یک پی سرنوشت خود می‌روند و مسیر متفاوتی را در زندگی پیش می‌گیرند.

کتاب بریت بنت (Brit Bennett) به ماجراهای این دو خواهر تا دهه‌ی 1990 می‌پردازد. راهی که این دو خواهر رفته‌اند میان آن‌ها فاصله‌ی زیادی انداخته است. دزیره سال‌ها بعد بار دیگر به مالارد برمی‌گردد، درحالی‌که دختر سیاه‌پوستش همراهش است. استلا با مردی سفیدپوست ازدواج می‌کند که از گذشته‌ی استلا هیچ نمی‌داند. اما این فاصله‌ی زیاد پیوندهای این دو خواهر را به‌تمامی از بین نمی‌برد. سرنوشت این دو خواهر دوباره در نسل بعد باهم تلاقی خواهد کرد.

بریت بنت، که او را با تونی موریسون مقایسه کرده‌اند، در کتاب نیمه‌ی فراری داستانی تأثربرانگیز از عشق، هویت، نژاد و تاریخ می‌گوید و اثری خلق می‌کند که خواننده را به تأمل درباره‌ی واقعیت‌های زندگی‌اش وامی‌دارد. نیمه‌ی فراری، با پیرنگی قوی و جزئیاتی درخشان، توانسته در میان مخاطبان خوش بدرخشد و توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند.

فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب نیمه‌ی فراری:

کمی پس از انتشار کتاب، شبکه‌ی اچ‌بی‌او اعلام کرد که می‌خواهد بر اساس این کتاب سریالی کوتاه بسازد که عزیزا بارنز و جرمی هریس تولید آن را بر عهده گرفته‌اند.

افتخارات کتاب نیمه‌ی فراری:

- برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در سال 2020 در بخش رمان تاریخی
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز
- یکی از ده کتاب برتر سال به انتخاب نیویورک تایمز
- بهترین کتاب سال 2020 به انتخاب واشینگتن پست، ان‌پی‌آر، پیپل، تایم مگزین و...
- از کتاب‌های منتخب آمازون در بخش رمان و داستان
- نامزد دریافت جایزه‌ی اورول در بخش رمان سیاسی در سال 2021
- نامزد دریافت جایزه‌ی زنان در بخش رمان در سال 2021
و...

نکوداشت‌های کتاب نیمه‌ی فراری:

- پیرنگی نفس‌گیر. (پیپل)

- میراث تونی موریسون در کتاب نیمه‌ی فراری به چشم می‌خورد. (ووکس)

- رمان دوم بریت بنت به‌زیبایی نوشته شده است، تأملی جاه‌طلبانه درباره‌ی نژاد و هویت که سرنوشت دو خواهر دوقلو را در مرکز توجه قرار می‌دهد. (نیویورک تایمز)

- بریت بنت به‌طرزی درخشان می‌نویسند... رمان‌های اندکی هستند که از ابتدا تا انتها جذاب باقی می‌مانند، حتی و شاید به‌ویژه رمان‌های درجه‌یک. اما... بنت خوانندگان را رها نمی‌کند... خیره‌کننده. (لس‌آنجلس تایمز)

- نیمه‌ی فراری رمان سال است، مدخلی جدید در ادبیات که درباره‌ی موضوعاتی اساسی مانند هویت است. (تایم)

کتاب نیمه‌ی فراری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به کلیه‌ی علاقه‌مندان ادبیات مدرن و رمان‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

با بریت بنت بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد و سپس در دانشگاه میشیگان در رشته‌ی ادبیات داستانی تحصیل کرد. بریت بنت از همان ابتدا جوایزی را در عرصه‌ی نویسندگی به دست آورد، ازجمله جایزه‌ی هاپوود برای داستان کوتاه.

علاوه بر نوشتن رمان، بنت مقالاتی می‌نویسد که در نشریات معتبری مانند نیویورک تایمز، پاریس ریویو و... به چاپ می‌رسند.

بنت، پیش از این، رمانی با نام «مادر» خلق کرده که آن کتاب نیز با استقبال بی‌نظیر مخاطبان و منتقدان مواجه شده و در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌ها نشسته است.

رمان «نیمه‌ی فراری» نخستین کتابی است که از این نویسنده‌ی موفق به فارسی برگردانده می‌شود.

در بخشی از کتاب نیمه‌ی فراری می‌خوانیم:

دوقلوهای وین در 14 آگوست 1954 ناپدید شدند، درست بعد از مراسم رقص روز مؤسس. بعدها همه متوجه شدند از قبل هم نقشه‌ی این کار را داشتند.

استِلا که باهوش‌تر بود، حتماً پیش‌بینی کرده بود که شهر در آن موقع شلوغ است. اول، در کنار باربیکیوی بزرگ شهر مست آفتاب شدند که در آن جا ویلی لی قصاب بوی کباب کردن چند تکه دنده و گوشت سینه و سوسیس را درآورده بود. بعد هم شهردار فونتنوت و پدر کاناوو هنگام شکرگزاری برای غذا سخنرانی کردند، بچه‌ها بی‌قرار بودند و وقتی والدینشان در حال دعا خواندن بودند، تکه‌هایی از مرغ‌های سوخاری را از بشقاب آن‌ها برمی‌داشتند. عصر طولانی جشن با نواختن موسیقی طی شد و شب با رقص در سالن ورزشی مدرسه گذشت، جایی که بزرگ‌ترها بعد از آن همه نوشیدنی پانچ از ترینیتی‌تیری گیج و منگ به خانه برمی‌گشتند. آن چند ساعت را در سالن به جوانی‌هایشان برگشته بودند.

هر شب دیگری بود سَل‌دِلافوس از پنجره دید می‌زد و بیرون رفتن آن دو دختر را زیر نور مهتاب می‌دید. حتماً اَدل وین صدای جیرجیر کف‌پوش‌ها را شنیده بود، حتی لو لبن هم می‌توانست موقع بستن رستوران بچه‌ها را در آن قاب شیشه‌ای مه‌گرفته ببیند. اما در روز مؤسس رستوران اِگ‌هاوسِ لو زودتر بسته شد. سَل که ناگهان احساس سرحالی می‌کرد، خواست کنار همسرش باشد. اَدل که بعد از خوردن آن همه نوشیدنی پانچ گیج و مست شده بود، در رؤیایش تا خانه با شوهرش می‌رقصید. هیچ‌کس فرار دوقلوها را ندید، دقیقاً همانی شد که خودشان می‌خواستند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: دوقلوهای گم‌شده (1968)
بخش دوم: نقشه‌ها (1978)
بخش سوم: ضربان قلب (1968)
بخش چهارم: دری به پشت صحنه (1982)
بخش پنجم: خلیج اقیانوس آرام (1985- 1988)
بخش ششم: مکان‌ها (1986) 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیمه‌ی فراری
نویسنده
مترجمیاسمن ثانوی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-7566-13-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیمه‌ی فراری

نکیسا ط
۱۴۰۱/۱۱/۲
نژاد و قومیت همواره مانعی برای پیشرفت انسانها بوده است. کم نیستند افرادی که با وجود تلاش برای دیده شدن به علت تعلق به قومیت و رنگ و نژاد خاص به اهداف خویش نرسیدند. کتاب نیمه فراری روایت دردناکیست از تاًثیر رنگین پوست بودن در دیده شدن و نوع نگاه افراد حتی در روابط خانوادگی و پیچیدگی‌هایی که شخصیت‌های داستان با آن دست به گریبانند.
Mobina Arabi
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
رمان جالبی بود، نشون میداد که افراد تحت ستم چطور باید برای داشتن زندگی بهتر تظاهر به دیگری بودن بکنند. داستان شیرینی بود ولی پایان هیجان انگیزی نداشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب نیمه‌ی فراری

برای دریافت کتاب نیمه‌ی فراری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.