معرفی و دانلود کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان

عکس جلد کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان

برای دانلود قانونی کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان

کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان، نوشته‌ی آبرام کاپلان و ماریون کدی، یکی از مجلدهای مجموعه‌ی خواندنی «افلاطون‌های کوچک» است. نویسندگان در این داستان مصور پرکشش و آموزنده، زندگی یکی از بزرگ‌ترین نوابغ تاریخ علم را روایت کرده‌اند و در خلال روایت خود، ما را با واقعیت‌هایی جذاب درباره‌ی تاریخ علوم طبیعی نیز آشنا ساخته‌اند.

درباره‌ی کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان

سر آیزاک نیوتون (Isaac Newton) به گمان بسیاری از مورخین، یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ بشری است. برخی حتی تا آن‌جا پیش رفته‌اند که او را بعد از عیسی مسیح، مهم‌ترین و اثرگذارترین انسانی که در سیاره‌ی ما نفس کشیده، نامیده‌اند! دلیل اهمیت فوق‌العاده‌ی نیوتون در چیست؟ بگذارید به سبک امتحانات درس تاریخ، این سوال را این‌طور مطرح کنیم: آیزاک نیوتون که بود و چه کرد؟... کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان (Newton and the Club of Astronomers) از ماریون کدی (Marion Kadi) و آبرام کاپلان (Abram Kaplan) در قالب روایتی شیرین که با تصاویری گرم و رنگارنگ همراه شده، به این سوال پاسخ می‌دهد.

نیوتون مردی بود که به قول خودش، نه روی زمین، بلکه بر روی شانه‌ی غول‌ها ایستاده بود. در نتیجه، او از فراز شانه‌ی غول‌ها احتمالاً بسیاری چیزها را مشاهده می‌کرد که ما آدم‌های عادی در خواب هم نمی‌بینیم. نیوتون صاحب نبوغ عجیب و حیرت‌انگیزی بود. نتیجه‌ی ترکیب این نبوغ با تلاش‌ها و مطالعات وافر او، ظهور ستاره‌ای درخشان در آسمان دانش و معرفت بشری بود.

معرفی و دانلود کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان

امروزه اغلب ما آیزارک نیوتون کبیر را به عنوان دانشمندی مهم می‌شناسیم؛ دانشمندی که با کشف قوانینی بنیادین، علم فیزیک را از پایه و اساس دگرگون ساخت و به تعبیری، به پدر فیزیک جدید بدل شد. با این حال، نباید از یاد ببریم که نیوتون صرفاً یک فیزیک‌دان نبود. او در عین حال الهی‌دان، فیلسوف، ریاضی‌دان و نویسنده‌ای زبردست نیز، بود. کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان به زیبایی وجوه گوناگون زندگی و شخصیت آیزاک نیوتون را نشان مخاطب می‌دهد.

این کتاب با روایت یک روز از زندگی جناب نیوتون شروع می‌شود: صبحی زیبا از صبح‌های ژوئیه‌ی سال 1682 است. آقای نیوتون با سروصداهایی که از خانه‌ی همسایه به گوش می‌رسد از خواب می‌پرد و داد می‌زند: «ای وای من!» نیوتون چیزی را که می‌بیند به سختی باور می‌کند. در طول شبانه‌روز گذشته، گربه‌ی آقای همسایه به هفت گربه تجزیه شده است! آیا چنین اتفاقی به لحاظ علمی ممکن است؟ جناب آیزایک نیوتون باقی روز را به همین موضوع می‌اندیشد؛ هرچند از انجام عادات روزانه‌ی خود، از جمله قدم زدن، مطالعه و دیدار با ستاره‌شناسان و دانشمندان، غافل نمی‌ماند.

اگر می‌خواهید زندگی یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان و یکی از مهم‌ترین اندیشمندان تاریخ اروپا را به طور مقدماتی بشناسید، منبعی بهتر از کتابی که ماریون کدی نگاشته پیدا نخواهید کرد. این کتاب توسط واحد کودک و نوجوان نشر چشمه چاپ شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک

کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان به مجموعه‌ای به نام «افلاطون‌های کوچک» تعلق دارد. این مجموعه به قصد آشنا کردن کودکان با اندیشه‌های فلسفی تهیه شده است. هر مجلد این مجموعه به بررسی یکی از اندیشه‌های مهم یک فیلسوف مشهور اختصاص دارد. البته نویسندگان مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک، خوب می‌دانند که برای آشناسازی کودکان با فلسفه، هیچ دستاویزی بهتر از قصه و داستان ندارند. پس مباحث فلسفی را در قالب روایت و داستان گنجانده‌اند.

از میان آثاری که به مجموعه‌ی مورد بحث تعلق دارند، می‌توان به عناوینی چون «آقای دکارت و شیطان فریب کارش»، «لایب‌نیتس یا بهترین جهان ممکن» و «مرگ سقراط» اشاره کرد. بد نیست در پایان، جمله‌ای را از نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی در نکوداشت این مجموعه نقل کنیم: «کتاب‌های فلسفی موجود برای کودکان، عمدتاً به توضیح و شرح ایده‌ها و آرای فلسفی می‌پردازند. کتاب‌های مجموعه‌ی افلاطون‌های کوچک اما، رویکردی داستانی به فلسفه دارند. این کتاب‌ها، رویدادهای خاص زندگی فیلسوفان را، با هدف توضیح نظریات شاخص آن‌ها، به تصویر می‌کشند.»

کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به آشنایی با مشاهیر علم و فلسفه، مخاطبین این کتابند.

در بخشی از کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان می‌خوانیم

اما نیوتن صدای او را نشنید، چون در آن لحظه به سوی اعماق زمین پرتاب شده بود و صدای سوت ترسناکی در گوشش پیچیده بود. چند دقیقه بعد، آسمان آبی
قطب جنوب در انتهای تونل پدیدار شد. نیوتن کنار پنگوئنی رسید که هنوز در همان جای قبلی بود. درحالی‌که پروازکنان نعره می‌زد: «این مال من است»! مانند تیر، مانند ستاره‌ای دنباله‌دار ، مانند کسی که اصلاً قصد ندارد توقف کند، تلسکوپش را از چنگ حیوان بیرون کشید. پنگوئن، که از پشت سر غافلگیر شده بود، مات‌ومبهوت از این اتفاق به نیوتن نگاه می‌کرد که در آسمان ناپدید می‌شد. نیوتن دید که زمین زیر پایش کوچک‌تر می‌شود. اعتراف کرد: «این اصلاً چیزی نیست که تصور می‌کردم».

مدتی طولانی به اطراف نگریست و آسمان گنبدی‌شکل ستاره‌باران را تحسین کرد.

نام کتابکتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان
نویسنده،
مترجمشیرین کریمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
فرمت کتابPDF
شابک978-622-5212-62-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان

برای دریافت کتاب نیوتن و انجمن ستاره شناسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.