معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی، بر روی بیماری صرع متمرکز می‌شود و می‌کوشد علت‌های اصلی وقوع آن را توضیح دهد. این کتاب مرجع پزشکی مکانیسم‌های پایه‌ای اپیلپسی را تشریح می‌کند، نحوه‌ی تشخیص آن را آموزش می‌دهد و از شیوه‌های درمانی رایج و خاص این بیماری عصبی می‌گوید.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی

یکی از بیماری‌هایی که بیشتر در کشورهای درحال‌توسعه اتفاق می‌افتد، بیماری صرع یا اصطلاحاً اپیلپسی است. صرع نوعی اختلال مزمن عصبی است که باعث می‌شود فرد ناگهان دچار حرکات یا احساسات خاصی شود. پزشکان حدس می‌زنند برخی از تشنج‌ها به خاطر آسیب‌ها و بیماری‌های مغزی یا سوءمصرف برخی از مواد است ولی واقعیت این است که بخش عمده‌ی این بیماری هنوز ناشناخته مانده و علت دقیقی برای آن پیدا نشده. گرچه درمان قطعی برای صرع کشف نشده ولی با داروها می‌توان تا حد زیادی آن را کنترل کرد. کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی، نوشته‌ی جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo)، آنتونی فاوچی (Anthony Fauci)، دنیس کاسپر (Dennis Kasper)، دن لونگو (Dan Longo)، لری جیمسون (Larry Jameson) و استفان هاوزر (Stephen Hauser) به همین بیماری عصبی اشاره دارد و می‌کوشد نحوه‌ی تشخیص آن را توضیح دهد. این راهنما نشان می‌دهد که علل اصلی وقوع این حملات ناشی از چیست و چطور می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

پزشکان هر نیم‌کره‌ی مغز انسان را به چهار قسمت تقسیم می‌کنند: قسمت پیشانی، گیجگاهی، بالای سری و پس‌سری. حملات عصبی صرع در هر یک از این قسمت می‌تواند اتفاق بیفتد، اما علائم و دامنه‌ی آن‌ها باهم تفاوت دارد. برای مثال وقتی اختلال عصبی در قسمت پس‌سری رخ دهد، بیمار ازنظر بینایی دچار مشکل می‌شود و توهماتی می‌بیند، ولی اگر حملات در قسمت پیشانی اتفاق بیفتد خیلی کوتاه و ناگهانی خواهد بود. گاهی تشنج صرفاً ناشی از یک شوک است و به خاطر بیماری اپیلپسی نیست. پزشکان برای تشخیص دقیق‌تر، مجبورند از بیمار نوار مغز بگیرند و عملکرد عصب‌های او را بررسی کنند. کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی تألیف جوزف لوسکالزو، آنتونی فاوچی، دنیس کاسپر، دن لونگو، لری جیمسون و استفان هاوزر، پس‌ازاینکه مکانیسم‌های پایه‌ای اپیلپسی و تشنج را تشریح کرد، از شیوه‌های درمانی این بیماری می‌گوید. در پایان نیز به تشنج در وضعیت‌های خاص اشاره کرده و در مورد درمان آن‌ها صحبت می‌کند.

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی را زینب طاهری برای انتشارات تیمورزاده ترجمه کرده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون (Harrison's Principles of Internal Medicine) یکی از مهم‌ترین و جامع‌ترین منابع رشته‌ی پزشکی است که از دهه‌ی 1950 تا کنون به شکل مستمر بازبینی، ویراستاری و چاپ می‌شود. در این کتاب‌ها به انواع بیماری‌های داخلی، از قلب و عروق تا بیماری‌های عفونی پرداخته شده و هر یک به شکل تخصصی موردبحث قرار گرفته‌اند. از این سری تابه‌حال 22 ویرایش ارائه شده است

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی برای چه کسانی مناسب است؟

این راهنما به دانشجویان رشته‌ی پزشکی و همین‌طور متخصصین اعصاب پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی می‌خوانیم

عوارض جانبی اپی‌لپسی اغلب فراتر از یک تشنج است و دامنه این عوارض تا حد زیادی وابسته به علت اپی‌لپسی فرکانس و شدت تشنج و عوارض جانبی ناشی از درمان ضدتشنج است. بسیاری از بیماران با اپی‌لپسی در فواصل بین تشنج ها کاما نرمال هستند و به این ترتیب زندگی بدون مشکل حتی با موفقیت دارند. در مقابل بیماران با تشنج ثانویه به انبورمالیتی‌های تکاملی یا آسیب مغزی ممکن است عملکردشناختی مختل و یا دیگر نقایص نورولوژیک داشته باشند. ابنورمالیتی های مکرر اینترایکتال در EEG با دیس فانکشن حافظه و توجه مختل همراه هستند. بیماران با تشنج‌های زیاد به خصوص تشنج‌های ناشی از لوب تمپورال اغلب یک اختال حافظه کوتاه مدت را ذکر می‌کنند که ممکن است با گذر زمان بیشتر نیز شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 425: تشنج و اپی‌لپسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمزینب طاهری
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات35
زبانفارسی
شابک978-600-238-502-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): تشنج و اپیلپسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.