معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها می‌کوشد تعدادی از مهم‌ترین بیماری‌های مغز و اعصاب همچون آلزایمر و پارکینسون را معرفی کند و علل وقوع و نحوه‌ی درمان آن‌ها را توضیح دهد. این راهنما در مورد بیماری‌های عصبی حرکتی مثل دیستونی، هانتینگتون، تیک، سندروم پاهای بی‌قرار و تورت هم صحبت می‌کند و از شیوه‌های تشخیص و درمان آن‌ها می‌گوید.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها

یکی از بیماری‌های مهم و رایج که عموماً در سنین بالاتر رخ می‌دهد، بیماری‌های مرتبط با مغز و اعصاب است. کهولت سن و فرسوده‌شدن بافت مغزی و همین‌طور سبک زندگی و مسائل ژنتیکی ازجمله مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث بروز اختلالات مغزی می‌شوند. این دسته عارضه‌ها به نسبت دیگر مشکلات بدنی سخت‌تر و دردناک‌تر هستند. چون آسیب آن فقط محدود به خودش نیست، بلکه محدوده‌ی وسیعی از بدن را مختل می‌کند. یکی از منابع اصلی در معرفی این دسته از بیماری‌ها، کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها نوشته‌ی جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo)، آنتونی فاوچی (Anthony Fauci)، دنیس کاسپر (Dennis Kasper)، دن لونگو (Dan Longo)، لری جیمسون (Larry Jameson) و استفان هاوزر (Stephen Hauser) است. این مرجع پزشکی به تعدادی از مهم‌ترین بیماری‌های اعصاب اشاره می‌کند و علل وقوع آن‌ها را توضیح می‌دهد. همین‌طور در مورد شیوه‌های تشخیص و درمان آن‌ها نیز صحبت می‌کند.

از میان بیماری‌های مغزی، آلزایمر یکی از شناخته‌شده‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید. تحقیقات نشان داده که تقریباً ده درصد افراد مسن دچار ضعف حافظه می‌شوند که نیمی از آن ناشی از آلزایمر است. گرچه این بیماری عموماً پس از هفتادسالگی بروز می‌کند ولی گاهی نشانه‌های آن در سنین خیلی کمتر خود را نشان می‌دهد. دیگر بیماری مهم و سخت مرتبط با اعصاب، پارکینسون است. پارکینسون باعث مشکلات حرکتی می‌شود و عملاً زندگی بیمار را مختل می‌سازد. در هر دوی این بیماری‌ها، پزشک اگر بتواند خیلی زود عارضه را تشخیص دهد، با درمان‌های دارویی می‌توان روند پیشرفت آن را کند کرد و به تعویق انداخت. کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها تألیف جوزف لوسکالزو، آنتونی فاوچی، دنیس کاسپر، دن لونگو، لری جیمسون و استفان هاوزر، پس از معرفی این دو بیماری مهم، به اختلالات رایج دیگر مثل دیستونی، هانتینگتون، تیک، سندروم پاهای بی‌قرار و تورت هم می‌پردازد و علائم و درمان آن‌ها را نیز می‌گوید.

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها را انتشارات تیمورزاده با ترجمه‌ی رامین اعتصامی و سیدمرسل مسلمی عقیلی منتشر کرده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه‌ی اصول طب داخلی هاریسون (Harrison's Principles of Internal Medicine) یکی از مهم‌ترین و جامع‌ترین منابع رشته‌ی پزشکی است که از دهه‌ی 1950 تاکنون به شکل مستمر بازبینی، ویراستاری و چاپ می‌شود. در این کتاب‌ها به انواع بیماری‌های داخلی، از قلب و عروق تا بیماری‌های عفونی پرداخته شده و هر یک به شکل تخصصی موردبحث قرار گرفته‌اند.

کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب مرجع به دانشجویان رشته‌ی پزشکی و متخصصین بیماری‌های اعصاب توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها می‌خوانیم

میوکلونوس نوعی حرکت کوتاه، سریع (زیر 100هزارم ثانیه)، شوک مانند و جهشی است که از تخلیه‌های عضانی منفرد یا مکرر تشکیل می‌شود. جهش‌های میوکلونیک ممکن است کانونی، چندکانونی، قطعه‌ای یا منتشر باشند و به طور خود به خود، در همراهی با حرکات ارادی (میوکلونوس حین فعالیت) یا در واکنش به محرکی خارجی (میوکلونوس رفلکسی یا یکه خوردن) باشند. میوکلونوس منفی عبارت است از: فقدان کوتاه مدت فعالیت عضانی (مانند آسترکسیس در نارسایی کبدی). جهش‌های میوکلونوس ممکن است شدید باشد و در حرکات عادی اختلال ایجاد کند یا آنگونه که به طور شایع در افراد سالم هنگام بیدار شدن یا به خواب رفتن دیده می‌شود (جهش‌های هیپنوگوگیک) خوش‌خیم و فاقد پیامد بالینی باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 448: بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها
فصل 449: بیماری پارکینسون و دیگر بیماری‌های حرکتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمرامین اعتصامی، سید مرسل مسلمی عقیلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات61
زبانفارسی
شابک978-600-238-505-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم): بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.