معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم)

کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) اثری تخصصی در حوزه‌ی کتاب‌های علوم پزشکی است. نویسندگان این کتاب، خواننده را با انواع عارضه‌های دستگاه گوارش آشنا می‌کنند. در کنار آشنایی با بیماری‌های گوارش، نویسندگان روش‌های تخصصیِ درمان این عارضه‌ها را نیز پیش روی خواننده قرار می‌‌دهند. این کتاب مرجعی است برای دانشجویان و متخصصان پزشکیِ داخلی.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم)

کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) (Harrison's Internal Medicine)، اثری است مرجع برای تشخیص انواع عارضه‌های دستگاه گوارش و درمان آن‌ها. نویسندگان این اثر را با آشنایی خواننده با درد شکم آغاز می‌کنند. مطالب کتاب با دیسفاژی و رویکرد به بیمار: دیسفاژی، ادامه پیدا می‌کند. نویسندگان در این کتاب رویکردی همه‌جانبه به بررسی تهوع، استفراغ و سو‌ء‌هاضمه در پیش گرفته‌اند. پس از بررسی این عارضه‌ها، با روش‌هایی برای التیام آن‌ها آشنا می‌شویم. اسهال و یبوست، یکی دیگر از بیماری‌های رایج دستگاه گوارش است که در کتاب اصول طب داخلی هاریسون، بیماری‌های گوارش، به آن پرداخته شده است.

نویسندگان در ادامه‌ی کتاب، خواننده را با نحوه‌ی رویکرد به بیمار مبتلا به بیماری گوارشی، آشنا می‌کنند. ملاحظات آناتومیک، اعمال دستگاه گوارش، تنظیم خارجی عملکرد دستگاه گوارش، مروری بر بیماری‌های دستگاه گوارش، ارزیابی بیمار مبتلا به بیماری دستگاه گوارش و درمان بیماری دستگاه گوارش، عنوان اطلاعات دیگری است که در بخش بعدی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) به آن پرداخته می‌شود. در بخش بعدیِ کتاب به آندوسکوپی دستگاه گوارش، روش‌های آندوسکوپی، خطرهای آندوسکوپی، آندوسکوپی فوری، آندوسکوپبی غیر فورسی (الکتیو)، آندوسکوپی با دسترسی آزاد، بیماری‌های مری، ساختار و کارکرد مری، علائم بیماری‌های مری و بررسی‌های تشخیصی اشاره می‌‌شود. در ادامه به بیماری زخم پپتیک و اختلالات مرتبط با آن می‌رسیم. خواننده با مطالعه‌‌ی این بخش با بیماری‌های مرتبط، درمان سندرم زولینجر - الیسون، درمان گاستریت مزمن و درمان بیماری منتریر آشنا می‌شود. اختلالات جذب، هضم و جذب مواد غذایی، رویکرد به بیمار: سوء‌جذب، بیماری‌های اختصاصی، درمان اسپروی تروپیکال، درمان سندرم روده کوتاه، درمان سندرم رشد بیش‌از‌حد باکتری‌ها، درمان بیماری ویپل و درمان انتروپاتی همراه با از دست‌دادن پروتئین، به‌عنوان دیگر اطلاعات بخش بعدی کتاب حاضر شناخته می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم)

پس از مطالعه‌ی این بخش‌ها، به توضیحاتی درباره‌ی تست شیلینگ و بیماری التهابی روده می‌رسیم. مطالب کتاب اصول طب داخلی هاریسون با سندروم روده تحریک‌پذیر ادامه پیدا می‌کند و به بخش معرفی بیماری دیور تیکولی و اختلالات شایع آنورکتوم می‌رسد. در قسمت بعدی روش‌هایی برای درمان بیماری دیروتیکولی، بیماری‌های شایع آنورکتوم، درمان رکتال پرولاپس و درمان بیماری هموروئید به خواننده معرفی می‌شود. نارسایی عروق مزانتر، ایسکمی روده‌ای، انسداد حاد روده و درمان آن را می‌توان در بخش بعدی کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم)، مطالعه کرد. مطالب آموزشیِ این کتاب با بخش آپاندیسیت حاد و پریتونیت و روش‌های درمان آن به پایان می‌رسد.

کتاب اصول طب داخلی هاریسون، اثری است سرشار از تصویرهایی برای توضیحِ بهترِ مفهوم‌هایِ آموزشی. سجاد قانع عزآبادی، مترجم کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) است. انتشارات تیمورزاده، وظیفه‌ی چاپ و نشر کتاب حاضر را بر عهده داشته است.

کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های پزشکیِ داخلی، مخاطبین اصلی کتاب اصول طب هاریسون: بیماری‌های گوارش به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر به‌عنوان کتابی مرجع برای متخصصان دستگاه گوارش نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) می‌خوانیم

درمان سندرم روده‌ی کوچک به شدت بروز علائم و این که آیا فرد قادر به حفظ تعادل کالری و الکترولیت‌ها تنها از طریق خوراکی است، بستگی دارد. درمان اولیه شامل مصرف اوپیوئیدها (از جمله کدئین) به منظور کاهش دفع مدفوع و برقراری رژیم غذایی مؤثر است. در صورت بقای کولون رژیم غذایی اولیه باید کم‌چربی و پرکربوهیدرات باشد تا اسهال ناشی از تحریک ترشح کولون به وسیله اسیدهای چرب را به حداقل برساند. در این موارد، رژیم غذایی با لاکتوز کم و رژیم‌های حاوی مقدار متفاوتی از فیبر محلول نیز باید امتحان شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 20: درد شکم
فصل 53: دیسفاژی
فصل 54: تهوع، استفراغ و سوءهاضمه
فصل 55: اسهال و یبوست
فصل 56: کاهش وزن ناخواسته
فصل 57: خونریزی دستگاه گوارش
فصل 58: یرقان
فصل 59: تورم شکم و آسیب
فصل 344: نحوه‌ی رویکرد به بیمار مبتلا به بیماری گوارشی
فصل 345: آندوسکوپی دستگاه گوارش
فصل 347: بیماری‌های مری
فصل 348: بیماری زخم پپتیک و اختلالات مرتبط با آن
فصل 349: اختالات جذب
فصل 350: تست شیلینگ
فصل 351: بیماری التهابی روده
فصل 352: سندروم تحرک‌پذیر
فصل 353: بیماری دیورتیکولی و اختلالات شایع آنورکتوم
فصل 354: نارسایی عروق مزانتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم)
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمسجاد قانع عزآبادی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات319
زبانفارسی
شابک978-600-238-282-5
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های گوارش 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.