معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم)

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب که به همت گروهی از نویسندگان از جمله دنیل اچ لاونستین، جوزف بی مارتین و استیفن ال هاسر نوشته شده است، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی معتبر طب داخلی هاریسون است که به زعم استاد و مدیر گروه نورولوژی دانشگاه تهران، اگر پزشکی به آموزه‌های آن آشنا باشد، می‌تواند در حد یک متخصص در این رشته کارآمد شود.

درباره‌ی کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب

بیماری‌های اعصاب، یکی از شایع‌ترین بیماری‌های قرن حاضر است. از بیماری‌های روانی نظیر اعتیاد و افسردگی حاد تا آلزایمر یا ام اس و... همه در حوزه‌ی بیماری‌های اعصاب و روان قرار می‌گیرند که این روزها در جامعه متوجه افزایش و گستردگی ابتلا به آن در میان مردم می‌شویم. با شیوع بیماری‌های اعصاب، که برخی بسیار کشنده نیز هستند، علم نورولوژی و عصب‌شناسی، نیز در حال پیشرفت روزافزون است. این پیشرفت‌ها باعث شده است که بسیاری از بیماری‌ها که پیش‌تر قابل درمان نبود، تحت کنترل و درمان قرار بگیرد. همین است که تألیف، ترجمه و استفاده از کتاب‌هایی نظیر اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب (Harrison's Principles of Internal Medicine 19TH Eddition) را پراهمیت می‌کند. چاپ نوزدهم این کتاب، بخش بیماری‌های اعصاب، را دنیل اچ لاونستین (Daniel H. Lowenstein)، جوزف بی مارتین (Joseph B. Martin) و استیفن ال هاسر (Stephen L. Hauser) نوشته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم)

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب، نتیجه‌ی همه‌ی مقاله‌ها، داده‌های علمی و کشف‌های مربوط به بیماری‌های اعصاب تا سال 2015 را جمع‌آوری و به صورت متنی یک دست و کارآمد ارائه کرده است در نتیجه با خواندن این کتاب، دیگر نیازی به اتلاف وقت با خواندن صدها مقاله در زمینه‌ی بیماری مورد نظرتان نخواهید داشت. کتاب با کلیاتی درباره‌ی رویکرد به بیمار مبتلا به بیماری عصبی شامل شرح حال عصبی، معاینه عصبی و... آغاز می‌شود و با موضوعات تصویربرداری عصبی، بیولوژی بیماری‌های نورولوژیک، تشنج و اپی‌لپسی، بیماری‌های عروق مغزی و معرفی بیماری‌های دیگر پیش می‌رود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب، برای هر بیماری، ابتدا روند شکل‌گیری و پیش‌روی بیماری را توضیح و سپس نحوه‌ی تشخیص و درمان آن را با به‌روزترین متدها ارائه می‌دهد.

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب، یک سری فصول اینترنتی نیز دارد که با فیلم و عکس‌های متعدد، آموزش را پربارتر می‌کند. علاوه بر عکس‌های اینترنتی، کتاب، هر کجا که لازم است با عکس‌های رنگی باکیفیت، رادیولوژ‌ی‌ها، شکل‌ها و جداول، به فرآیند آموزش کمک می‌کند. همین‌طور نمودارهای شاخه‌ای و الگورتیم‌ها برای تشخیص بیماری، یکی از نقاط قوت این کتاب است. این کتاب توسط جمعی از پزشکان، از جمله دکتر فرزاد پورقاضی، دکتر امیررضا نبی‌قدیم بناب، دکتر رامین اعتصامی و دیگران، روان و خواندنی به فارسی برگردانده شده و انتشارات تیمورزاده، ناشر تخصصی کتاب‌های علمی در زمینه‌ی پزشکی و بهداشت این کتاب را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

کتاب‌ اصول طب داخلی هاریسون، از سال 1950، دهه‌هاست که معتبرترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی شناخته می‌شود و چند سال یک بار، در چاپ جدید خود، پیشرفت‌های علمی و روش‌های جدید تشخیص و درمان را نیز به مطالب قبلی اضافه می‌کند. این کتاب که همه‌ی حوزه‌های طب داخلی، از بیماری‌های عفونی تا بیماری‌های اعصاب را در خود جای داده است، پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی پزشکی داخلی در آمریکا نیز هست.

جوایز و افتخارات کتاب اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در زمینه‌ی پزشکی داخلی در آمریکا
  • معتبرترین مرجع پاتوبیولو‌ژی برای همه‌ی پزشکان داخلی
  • امتیاز پنج ستاره در سایت منابع پزشکی دودیز (DOODY’S)

کتاب اصول طب داخلی هاریسون: بیماری‌های اعصاب برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اصول طب داخلی اریسون: بیماری‌های اعصاب، مرجع بسیار مهمی است که بهتر است همه‌ی دانشجویان پزشکی، پزشکان و متخصصان داخلی آن را داشته باشند.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم) می‌خوانیم

بیوپسی عصب

امروزه بیوپسی از عصب برای ارزیابی نوروپاتی‌ها به ندرت انجام می‌شود. اولین اندیکاسیون برای بیوپسی عصب شک به نوروپاتی آمیلوئیدی یا واسکولیت است. در اکثر موارد، ناهنجاری‌های مشاهده شده در بیوپسی (علاوه بر آنچه که در معاینات بالینی و NCS مشهود است) به افتراق دو نوع مختلف نوروپاتی محیطی کمکی نمی‌کند. بیوپسی عصب صرفا زمانی باید انجام شود که NCS غیرطبیعی باشد. اکثراً از عصب سورال بیوپسی انجام می‌شود، زیرا یک عصب حسی خالص بوده و نتیجه بیوپسی کاهش عملکرد حرکتی نخواهد بود. در موارد مشکوک به واسکولیت، بیوپسی ترکیبی از عصب پرونئال سطحی (حسی خالص) و عضله پرونئوس کوتاه زیر آن که با یک برش کوچک گرفته می‌شود، بار تشخیصی را افزایش می‌دهد. بافت را میتوان به صورت قطعات یخزده (frozen section) و قطعات پارافینی آنالیز کرده و ساختارهای حمایت کننده را از نظر شواهد التهاب، واسکولیت یا تجمع آمیلوئید بررسی کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 437: رویکرد به بیمار مبتلا به بیماری عصبی
فصل 438: معاینه غربالگری عصبی
فصل 439: اصلس ویدئویی معاینه عصبی با جزئیات
فصل 440: تصویربرداری از دستگاه عصبی در اختلالات عصبی
فصل 441: اصلس تصویربرداری از دستگاه عصبی
فصل 442: بررسی‌های الکترودیاگنوستیک از اختلالات عصبی: EEG، پتانسیل برانگیخته و EMG
فصل 443: تکنیک پونکسیون کمری (LP)
فصل 444: بیولوژی بیماری‌های نورولوژیک
فصل 445:تشنج واپی لپسی
فصل 446: بیماری‌های عروق مغزی
فصل 447: میگرن و دیگر سردردهای اولیه
فصل 448: بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ها
فصل 449: بیماری پارکینسون و دیگر بیماری‌های حرکتی
فصل 450: اختلالات آتاکسیک
فصل 451: تقسیم‌بندی آتاکسی اسپینوسربلار
فصل 452: بیماری اسکروز جانبی آمیوتروفیک و دگیر بیماری‌های نورون حرکتی
فصل 453: بیماری‌های پرایون
فصل 454: اختلالات سیستم عصبی اتونوم
فصل 455: نورالژی تری‌ژمینال، Bell's Palsy و اختلالات اعصاب
فصل 456: بیماری‌های طناب نخاعی
فصل 457: ضربه و دیگر ضایعات ترومایی مغز
فصل 458: اسکلروز چندگانه و دیگر بیماری‌های دمیلین کننده
فصل 459: نوروپاتی محیطی
فصل 460: سندرم گیلن‌باره و سایر نوروپاتی‌های وابسته به سیستم ایمنی
فصل 461: میاستنی گراویس و سایر بیماری‌های پیوستگاه عصبی عضلانی
فصل 462: دیستروفی‌های عضلانی و سایر بیماری‌های عضلانی
فصل 463: مسائل مختلف در مشاوره نورولوژیک بیمار بستری
فصل 464: سندرم خستگی مزمن
فصل 465: بیولوژی اختلال‌های روان‌پزشکی
فصل 466: اختلال‌های روانی
فصل 467: الکل و الکلیسم
فصل 468: اختلالات مرتبط با اپیوئید
فصل 469: کوکائین و دیگر داروهایی که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند
فصل 470 اعتیاد به نیکوتین
فصل 471 بیماری‌های عصبی - روانی در سربازان جنگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم)
نویسنده
مترجمفرزاد پورقاضی، رامین اعتصامی، زینب طاهری، امیررضا نبی قدیم بناب، علیرضا ابراهیمی، صادق کلانتر، سید مرسل مسلمی عقیلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات597
زبانفارسی
شابک978-600-238-380-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های اعصاب 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.