معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق

کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق نوشته‌‌ی شماری از نویسندگان (دنیس کاسپر، آنتونی فاوچی، استفان هاوزر، دن لونگو، لری جیمسون و جوزف لوسکالزو) منبعی است جامع و کامل برای دانشجویان پزشکیِ تخصص قلب و عروق. این کتاب روش‌های نوین و کاربردی الکتروکاردیوگرافی قلب و عروق را به همراه تصویرهایی گویا و آموزشی پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق

کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق (Harrisons Principles of Internal Medicine) در گروه کتاب‌های مرجعِ تخصصی قلب و عروق قرار دارد. دنیس ال کسپر (Denis L Casper) و دیگر نویسنده‌های این اثر، اطلاعاتی کامل برای معاینه‌ی فیزیکی قلب و تشخیص عارضه‌های عروقی در اختیار خواننده قرار داده‌اند. نویسنده در کتاب حاضر برای خواننده توضیح می‌دهد که الکتروکاردیوگرافی چیست. در ادامه‌ی کتاب با روش‌های الکتروکاردیوگرافی آشنا می‌شویم. با مطالعه‌‌ی این روش‌ها، خواننده فرا می‌گیرد تا برای تشخیص مشکلات و بیماری‌های قلبی از الکتروکاردیوگرافی کمک بگیرد. قسمت مهم کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق، به بررسی ساختار ماهیچه‌‌ی قلب اختصاص دارد. با مطالعه‌ی این قسمت با مفهوم الکتروکاردیوگرافی آشنا می‌شوید و فرا می‌گیرید که منظور از اکوکاردیوگرافی، نوار قلب است. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، وقتی از نوار قلب صحبت می‌کنیم، منظور روشی است آسان و بدون درد برای شناسایی عارضه‌های قلبی. در این روش، پزشک سنسورهای مخصوصی را به پوست اطراف قفسه‌ی سینه متصل می‌کند. این سنسورها، سیگنال‌های الکتریکی قلب را اندازه‌گیری می‌کنند. در قسمت دیگری از کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق به بررسی گردش خون، ساختار دریچه‌های قلب و ناهنجاری‌های موجود در ساختار قلب اشاره شده است. خواننده با مطالعه‌ی کتاب با عملکرد گروه سینوسی دهلیزی یا گره سینوسی آشنا می‌شود. آشنایی با گره دهلیزی بطنی، مسیرهای هدایت عصبی در قلب، سرعت و ریتم قلب و اندازه یا ضخامت حفره‌های خاص قلب از دیگر اطلاعاتی است که مطالعه‌‌ی کتاب هاریسون بیماری قلب و عروق در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

در این کتاب در کنار اطلاعات کامل، تصویرهای بی‌شماری برای انتقال بهتر مفاهیم پیچیده‌ی پزشکی وجود دارد. این تصاویر، کتاب حاضر را به اطلسی کامل برای آشنایی با اکوکاردیوگرافی و روش‌های دقیق بررسی نوار قلب تبدیل کرده است.

کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های تخصصی قلب و عروق، مخاطبین اصلی کتاب حاضرند.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق می‌خوانیم

شکم

در برخی بیماران مبتلا به بیماری انسدادی پیشرفته‌ی ریه، محل حداکثر ضربان قلب ممکن است در ناحیه‌ی اپی گاستر باشد. گاه کبد در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن قلب بزرگ و در لمس دردناک است. ضربان‌های سیستولی روی کبد بر نارسایی شدید دریچه‌ی تریکوسپید (TR) دلالت دارد. اسپلنومگالی ممکن است یک نشانه از اندوکاردیت عفونی باشد به خصوص اگر نشانه‌ها برای هفته یا ماه‌ها پایدار بمانند. آسیت یک یافته‌ی غیراختصاصی است و ممکن است در نارسایی مزمن پیشرفتۀ قلب راست، پریکاردیت فشارنده، سیروز کبدی یا بدخیمی‌های داخل صفاقی دیده شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 267: معاینه‌ی فیزیکی دستگاه قلب و عروق
فصل 268: الکتروکاردیوگرافی (نوار قلب)
فصل 269: اطلس الکتروکاردیوگرافی (نوار قلب)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق
نویسنده، ، ، ، ،
مترجممهدی موسوی، سلماز کلهر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات57
زبانفارسی
شابک978-600-238-465-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های قلب و عروق 2015 (ویراست نوزدهم): معاینه فیزیکی دستگاه قلب و عروق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.