معرفی و دانلود کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم)

کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم) شما را از آخرین یافته‌های علم طب در باب بیماری‌های کبد، کیسه‌ی صفرا و لوزالمعده باخبر می‌کند. این اثر برگردان فارسی قسمتی از کتاب منبع جامعه‌ی پزشکی آمریکا و سراسر جهان یعنی «اصول طب داخلی هاریسون» است.

درباره‌‌ی کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم)

دانشجویان رشته‌های پزشکی و به‌ویژه طب داخلی با کتاب «اصول طب داختلی هاریسون» به‌خوبی آشنا هستند. این کتاب اولین‌بار در سال 1950 منتشر شده و پس از بار‌ها اصلاح و ارتقا، امروزه به‌عنوان یکی از مراجع معتبر جهان در شناخت و درمان بیماری‌های مختلف داخلی ازجمله امراض اعصاب، قلب وعروق و بیماری‌های عفونی و... شناخته می‌شود. کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم) (Harrison's Principles of Internal Medicine) یکی از سرفصل‌ها و عناوین مهم این اثر است که توسط انتشارات تیمورزاده و با ترجمه‌ای از دکتر احمد درویشی زیدآبادی و دکتر آرزو شاهمرادی در قالب جلدی مستقل به چاپ رسیده.

این کتاب بر اساس ویراست سال 2015 نسخه‌ی اصلی تدوین شده و سرفصل‌های 357 تا 369 از اثر را دربرمی‌گیرد. بخش اعظم کتاب به تشریح و توضیح بیماری‌های مربوط به دستگاه کبد اختصاص دارد. فصل ابتدایی اثر با موضوع روش برخورد با بیماران کبدی آغاز می‌شود. در این قسمت با خلاصه‌ای از ساختار و نحوه‌ی عملکرد کبد و همچنین ارزیابی آن آشنا خواهیم شد و در سرفصل‌های بعدی به تفصیل به بیماری‌های شایع کبد و علائم و راه‌های درمانی هریک خواهیم پرداخت. هیپربیلی روبینمی یا بیماری زردی در نوزادان، هپاتیت ویروسی، سمی و دارویی و همچنین هپاتیت مزمن، سیروز، التهابات کبدی و درنهایت پیوند کبد بخشی از موضوعاتی‌ست که در سرفصل‌های مختلف کتاب مرور خواهیم کرد. همچنین پس از بررسی کامل دستگاه کبد، به سراغ مجرای صفراوی و همچنین پانکراس خواهیم رفت و در این دو بخش با عناوینی همچون سنگ کیسه صفرا، کوله سیستیت و کلانژیت و همچنین اتهابات پانکراس آشنا خواهیم شد.

کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم) یکی از بی‌نقص‌ترین نمونه‌های ترجمه‌شده از این اثر در ایران است که با نظارت دکتر سید موید علویان رئیس شبکه‌ی هپاتیت ایران و استادتمام بیماری‌های گوارش و کبد به دست شما می‌رسد. در ترجمه‌ی این اثر ضمن رعایت امانت‌داری از متن اصلی، زبانی روان قابل درک پیش گرفته شده و همچنین مجموعه‌ای از جدول‌ها، نمودار‌ها و تصاویر رنگی حاضر در این کتاب به علاقه‌مندان در درک بهتر مباحث تخصصی پزشکی یاری می‌رساند.

کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر جامع و پرفایده به دانشجویان رشته‌های پزشکی به‌ویژه پزشکی داخلی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم) می‌خوانیم

ارجاع بیماران به مشاور با تجربه در زمینه اعتیاد به الکل و یا برنامه‌ریزی‌های درمانی در درمان بیماران مبتا به بیماری‌های کبدی ناشی از الکل باید به صورت روتین درآید. در خلال دوره‌های ارزیابی و درمان باید به وضعیت تغذیه‌ای و روانی اجتماعی بیماران توجه نمود. به علت این که بر اساس اطاعات موجود مکانیسم‌های پاتوژنز در هپاتیت الکلی شامل آزادسازی سیتوکین و تشدید آسیب به وسیله فرایندهای ایمنولوژیک است، گلوکوکورتیکوئیدها به طور گسترده‌ای در درمان هپاتیت الکلی بررسی شده‌اند. به بیماران مبتا به هپاتیت الکلی شدید، که با دارا بودن مقدار تابع متمایزکننده بیش از 32 یا MELD 20> تعریف می‌شوند، پردنیزون به میزان 40mg/d یا پردنیزولون به مقدار 32mg/d برای چهار هفته داده شد و متعاقب آن دارو به تدریج قطع گردید. (شکل 363-1)

فهرست مطالب کتاب

فصل 357: روش برخورد با بیمار مبتلا به بیماری کبدی
فصل 358: ارزیابی عملکرد کبد
فصل 359: هیپربیلی روبینمی
فصل 360: هپاتیت حاد ویروسی
فصل 361: هپاتیت‌های سمی و دارویی
فصل 362: هپاتیت مزمن
فصل 363: بیماری‌های کبدی ناشی از مصرف الکل
فصل 364: بیماری‌های کبد چرب غیر‌الکلی و استئاتوهپاتیت غیر‌الکلی
فصل 365: سیروز و عواقب آن
فصل 366: اطلس بیوپسی‌های کبد
فصل 367: بیماری‌های ژنتیکی، متابولیک و ارتشاحی که بر کبد اثر می‌گذارد
فصل 368: پیوند کبد
فصل 369: بیماری‌های کیسه صفرا و مجاری صفراوی
فصل 370: رویکرد به فرد دچار بیماری پانکراس
فصل 371: پانکراتیت حاد و مزمن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم)
نویسنده، ، ، ، ،
مترجماحمد درویشی زیدآبادی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-238-367-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم)

برای دریافت کتاب هاریسون بیماری‌های کبد، مجاری صفراوی و پانکراس 2015 (ویراست نوزدهم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.