معرفی و دانلود کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ

عکس جلد کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ

کوچ‌ها و مربیان زندگی با مطالعه‌ی کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ، مهارت‌ها و تکنیک‌هایی را می‌آموزند که به ایشان کمک می‌کنند در راهنمایی مراجعان خود برای تعیین اهدافشان، عملکرد بهتری داشته باشند. محمدرضا عبداللهی نتیجه‌ی سال‌ها تجربه‌ی خود را در این اثر به مخاطبان عرضه کرده و به آن‌ها یاری می‌رساند تا جلسات اثربخش‌تری را با مراجعان خود برگزار کنند. این کتاب روان‌شناختی را می‌توان راهنمایی برای تمامی دست‌اندرکاران حوزه‌ی کوچینگ دانست.

درباره‌ی کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ

حتماً همگی شما به اهمیت هدف و هدف‌گذاری در زندگی واقف هستید و تأثیر آن را حتی در سطحی‌ترین امور زندگی خود نیز دیده‌اید. اصولاً زندگی بدون هدف، به تیری می‌ماند که در تاریکی پرتاب می‌شود و هیچ‌کس، حتی پرتاب‌کننده‌ی آن نمی‌داند که مقصد این تیر در چه نقطه‌ای خواهد بود. تمامی موفقیت‌های کوچک و بزرگ نتیجه‌ی یک هدف ازپیش‌تعیین‌شده هستند و اگر هم شخصی بدون مشخص کردن هدف خاصی، موفقیتی را حاصل کند، مطمئن باشید موفقیت او دوام نخواهد داشت و به همان سرعتی که پدید آمده، از بین خواهد رفت. تعیین اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت لوازم اصلی کامیابی در زندگی شخصی و شغلی محسوب می‌شوند و به همین اندازه نیز در مبحث کوچینگ اهمیت دارند؛ به‌طوری که می‌توان ادعا کرد یکی از اصلی‌ترین موضوعات آن به شمار می‌روند. محمدرضا عبداللهی، در کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ، به شما می‌آموزد که چطور می‌توان در جلسات کوچینگ، اهداف صحیحی را برای مراجعه‌کنندگان شناسایی کرده و آن‌ها را ترغیب کند تا به سوی هدف تعیین‌شده حرکت کنند.

جالب است بدانید انسان‌ها در بیشتر مواقع به سراغ اهدافی می‌روند که هیچ سنخیتی با خواسته‌ها و امیال درونی‌شان ندارند و گاه حتی در تضاد با تمایلات قلبی‌شان قرار می‌گیرند. چنین افرادی تنها به این خاطر که حس مثبتی نسبت به خود داشته باشند و قدرتمندتر جلوه کنند، دست به چنین کاری می‌زنند. هدف‌گذاری برای انتقام یا آزار دیگری، از مصادیق بارز چنین اهدافی هستند که نه‌تنها سودی ندارند، بلکه می‌توانند زیان‌های جبران‌ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشند.

گفتیم که تعیین هدف در زندگی ضرورت دارد و بدون آن حتی امور روزمره‌ی انسان نیز دچار اختلال خواهد شد. شاید نیاز به داشتن هدف به‌طور غریزی در وجود تمامی انسان‌ها نهفته شده باشد اما شناسایی راه برای انتخاب یک هدف، به‌صورت ذاتی در سرشت انسان نهادینه نشده، بلکه باید با آموزش آگاهانه، آموخته شود؛ یعنی درست همان کاری که کوچ‌ها برای مراجعان خود انجام می‌دهند و مؤلف کتاب حاضر نیز سعی دارد راه و چاه آن را به مخاطبان خود بیاموزد.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مبانی کوچینگ این است که مربی به‌جای راه‌حل دادن به مراجعه‌کننده‌اش، صرفاً باید در نقش یک ناظر یا راهنما ظاهر شود و اجازه بدهد تا فرد متوجه مشکل خود شده و راه‌کاری برای آن بیابد. این نکته در مورد هدف‌گذاری نیز صدق می‌کند. محمدرضا عبداللهی در لابه‌لای صفحات کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ، تکنیک‌هایی را به مربیان آموزش می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانند به‌طور غیرمستقیم مراجعان خود را در مسیر درست هدف‌یابی هدایت کنند. البته تمریناتی نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده که خوانندگان می‌توانند با انجام آن‌ها، مهارت‌های عملی خود را نیز در زمینه‌ی کوچینگ ارتقا دهند. نویسنده خاطرنشان می‌کند که یکی از وظایف کوچ‌ها و مربیان کوچینگ این است که مراجعان را یاری دهند، اهداف خود را بادقت شناسایی کنند. چراکه تجربه ثابت کرده برخی از مراجعان، بدون آگاهی از اهداف اصلی خود، مدام در حال تغییر هدف‌هایشان هستند. بدیهی است، تنها با تداوم و استقامت برای اهداف مورد نظر، می‌توان آن‌ها را محقق کرد.

از میان انبوه مباحث و نکاتی که محمدرضا عبداللهی در کتاب حاضر مطرح کرده، می‌توان به این موارد اشاره کرد: تشخیص اولویت‌های مراجعه‌کنندگان، سنجش واقع‌بینانه بودن اهداف، حمایت دائمی از مراجعان، تشخیص ارزش‌های موردقبول مراجعه‌کنندگان، تمریناتی برای هدف‌گذاری سریع، تعیین اهداف برتر، طراحی برنامه‌ی عملیاتی، قوانین اصلی برای هدف‌گذاری، اهمیت انگیزه و استمرار در رسیدن به اهداف و ارتباط میان تحقق یک هدف با درک احساس خوشبختی.

اگر به‌عنوان کوچ و مربی به فعالیت حرفه‌ای مشغولید یا هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده‌اید اما قصد ورود به این حرفه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ را تهیه کرده و بادقت آن را مطالعه کنید. البته اگر نه مربی هستید و نه تصمیم دارید به‌طور حرفه‌ای وارد عرصه‌ی کوچینگ شوید و تنها مایلید با برخی از تکنیک‌ها و مهارت‌های کوچ‌ها آشنا شوید، بازهم مطالعه‌ی این اثر برایتان مفید و کاربردی خواهد بود.

چاپ و انتشار این کتاب آموزشی و روان‌شناختی را نشر مانیان به عهده داشته و آن را به تمامی علاقه‌مندان حوزه‌ی کوچینگ و مربی‌گری زندگی عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ

  • جناب آقای محمدرضا عبداللهی در زمینه‌ی هدف‌گذاری در کوچینگ، کتابی را تدوین کرده که به مخاطبان کمک می‌کند تا نحوه‌ی هدف‌گذاری در کوچینگ را بیاموزند و به دیگران نیز یاری برسانند تا هدفی صحیح و نیرومند را برای زندگی برگزینند و آن را دنبال کنند. (حسین اقبالی نسب، مؤسس برند روان‌شناس سبز)

  • هدف‌گذاری اساسی‌ترین بخش کوچینگ محسوب می‌شود که تأثیر بسیاری بر فرایند کوچینگ دارد. دوست و همکار ارزشمندم، جناب آقای محمدرضا عبداللهی در کتابی پرمایه، به‌دقت به این موضوع پرداخته. به شما اطمینان می‌دهم با مطالعه‌ی این اثر، دریچه‌ای تازه را به روی زندگی خود خواهید گشود. (حسین شیرمحمدی، نویسنده و مدرس کوچینگ)

کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبانی که به‌صورت حرفه‌ای در زمینه‌ی کوچینگ و مربی‌گری زندگی فعالیت دارند یا افرادی که قصد دارند در زندگی شخصی خود از مهارت‌های کوچینگ بهره ببرند، حتماً سری به کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ بزنند.

در بخشی از کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ می‌خوانیم

هر شخصی در زندگی خود ارزش‌هایی دارد که طبق آن‌ها زندگی می‌کند. فردی که متدین باشد، قطعاً برای انجام هر کاری، ابتدا نگاه مذهبی آن را بررسی می‌کند؛ یا از افرادی که مانند او فکر می‌کنند، راهنمایی و مشاوره می‌گیرد. ارزش‌ها همان باورها و اعتقاداتی هستند که ما را به سمت زندگی بهتر و ارزشمندتر هدایت می‌کنند.

این ارزش‌ها را حتی خود مراجع هم نمی‌داند یا به آن اهمیت نمی‌دهد؛ اما این موضوع در موفقیت مراجع شما نقش بسزایی دارد. باید بدانید که ارزش درست یا غلط معنایی ندارد؛ زیرا هر ارزشی که برای شما اهمیت ندارد، ممکن است برای دیگری بسیار مهم باشد و بالعکس.

یکی از ارزش‌های زندگی، آموزش است؛ اما ممکن است شخص دیگری ارزشش لذت باشد. شاید شما ارزشتان مطالعه باشد؛ اما همسرتان ارزشش مسافرت باشد.

هر شخصی به‌طور میانگین 30 الی 40 ارزش دارد؛ اما همیشه چند ارزش برای ما مهم و حیاتی به شمار می‌روند. در طول زندگی ممکن است برخی از ارزش‌های ما تغییر کند، یا شرایط ارزش‌های ما تفاوت پیدا کند؛ مثلاً ممکن است که در دوران جوانی برای شما مسافرت تفریح و خوش‌گذرانی ارزش بالایی داشته باشد؛ اما با گذشت چند سال و با به دست آوردن تجربه بیشتر، ارزش شما کسب ثروت باشد. گاهی ما قدر سلامتی ما را نمی‌دانیم و برای سلامتی ارزش کمی قائلیم؛ اما زمانی که بیمار می‌شویم، ارزش این کوه نعمت را درک می‌کنیم؛ آنگاه سلامتی یکی از ارزش‌های مهم ما می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: هدف‌گذاری کوچینگ
هدف‌گذاری کوچینگ
اولویت‌های مراجع را شفاف کنید
نوشتن اهداف مراجع
اهداف مراجع را با او چک کنید
هدف مراجع چه اندازه واقع‌بینانه است؟
به مراجع خود تصویر ذهنی بدهید
مراجع را در هر زمان که نیاز داشت، حمایتش کنید
فصل دوم: استراتژی چیست؟
ارزش‌های مراجع
پرسش‌های قدرتمند تعیین ارزش
چرا در اروپا دوشنبه صبح حملات قلبی و بیماری صرع بیشتر می‌شود؟
فصل سوم: تمرین هدف‌گذاری سریع
نگاهی به گذشته
تجربه قبلی
سپاسگزاری
حسن‌جویی
ارزیابی چرخ زندگی
فصل چهارم: سه هدف برتر
نام‌گذاری یک سال آینده
عادات جدید و انسان جدید
فصل پنجم: برنامه عملیاتی
تمرکز روی داشته‌ها و خواسته‌ها
دو قانون مهم هدف‌گذاری
قانون اول: توجه روزانه
قانون دوم: انگیزه
رسیدن به اهداف باعث احساس خوشبختی می‌شود؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-622-7926-62-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ

رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۳
بحث هدف گراری در کوچینگ خیلی مهمه و کتاب انچنان که باید حق مطلب رو ادا نکرده و چون قاعده و قانونی براش مشخص نشده و کوچینگ هم خیلی شناخته شده نیست تو جامعه هر کسی تعیین هدف رو به روش متفاوتی میره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ

برای دریافت کتاب هدف گذاری قدرتمند در کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.