معرفی و دانلود کتاب یک، دو، سه، کوچینگ

عکس جلد کتاب یک، دو، سه، کوچینگ
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک، دو، سه، کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک، دو، سه، کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک، دو، سه، کوچینگ

به دنبال راهنمایی جامع و ساده برای آشنایی کامل با کوچینگ و تکنیک‌های آن می‌گردید؟ مطالعه‌ی کتاب یک، دو، سه، کوچینگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. محمدرضا عبداللهی در این کتاب کاربردی، ضمن معرفی دقیق علم و حرفه‌ی کوچینگ، بایدها و نبایدهای آن، همچنین مهارت‌های مورد نیاز را برای یک کوچ و مربی حرفه‌ای تشریح می‌کند. با وجود این اثر کاربردی، برای مدیریت هرچه بهتر زندگی خود یا تبدیل شدن به کوچی موفق، به هیچ مرجع دیگری نیاز نخواهید داشت.

درباره‌ی کتاب یک، دو، سه، کوچینگ

اگر پیش از این، کتاب‌های دیگری را در زمینه‌ی روان‌شناسی و موفقیت شخصی مطالعه کرده باشید، حتما نام کوچینگ یا مربی‌گری زندگی نیز به چشمتان خورده. کلمه‌ای که در سال‌های اخیر وارد کتاب‌های روان‌شناختی شده و در مدتی اندک توانسته مخاطبان فراوانی را به خود جذب کند. کوچینگ هرآن‌چه را که آدمی برای خوشبختی و موفقیت نیاز دارد، از جمله کنار گذاشتن ترس‌ها، تصمیم‌گیری درست، بهبود روابط اجتماعی خود و... آموزش می‌دهد. البته نه به شکل مستقیم و سرراست، بلکه به‌صورت غیرمستقیم و با پرورش توانایی‌های افراد در حل مسائل معمول زندگی. متأسفانه اطلاعات بعضاً غلطی که گاه در برخی از کتاب‌ها و یا فضای مجازی در مورد کوچینگ رواج پیدا کرده‌اند، ممکن است خوانندگان غیرمتخصص و مبتدی را به اشتباه بیندازند. بااین‌حال، کتاب‌ها و آثاری نیز به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند که حاکی از دقت نظر نویسندگانشان و تلاش آن‌ها در گردآوری اطلاعات معتبر هستند. کتاب یک، دو، سه، کوچینگ نیز یکی از همین آثار است که محمدرضا عبداللهی، کوچ و مربی برجسته، نگارش آن را به انجام رسانده است. به شما اطمینان می‌دهیم، حتی اگر هیچگونه آشنایی با قلمرو کوچینگ و تکنیک‌های آن نداشته باشید، بعد از مطالعه‌ی این اثر، تمامی مهارت‌های گوناگون این علم و حرفه را به‌خوبی فرامی‌گیرید.

مؤلف این اثر خواندنی را در سه فصل کلی نگاشته و به موضوعات و مباحث متنوعی در رابطه با کوچینگ پرداخته است. فصل اول کتاب مفاهیم و موضوعات پایه‌ای و اولیه‌ی کوچینگ را به مخاطبان می‌آموزد. تنها با آموختن دقیق چنین مفاهیمی می‌توان سایر مطالب مربوط به کوچینگ را به‌درستی یاد گرفت. ماهیت کوچینگ، وظایف اصلی یک کوچ، تاریخچه و سرگذشت کوچینگ تاکنون، مزایای کوچینگ، جنبه‌هایی از کوچینگ که می‌توانند پولساز باشند، کاربردهای متنوع کوچینگ و اقدامات اصلی یک مربی زندگی یا کوچ، موضوعات محوری فصل نخست کتاب به شمار می‌روند.

فصل دوم باورهای نادرستی را که در زمینه‌ی کوچینگ وجود دارند، تشریح می‌کند. به عبارت دیگر، نشان می‌دهد که کوچینگ دقیقاً چه معنایی دارد و چه چیزهایی به‌اشتباه کوچینگ تلقی می‌شوند. در این فصل چند تعریف متداول از کوچینگ ارائه شده، همچنین تفاوت‌های میان کوچینگ با مشاوره، تدریس و منتورینگ مشخص می‌شوند. محمدرضا عبداللهی در دومین فصل کتاب یک، دو، سه، کوچینگ به این سؤال نیز پاسخ می‌دهد که آیا همه‌ی انسان‌ها نیازمند کوچینگ هستند یا خیر. بایدهای حرفه‌ی کوچینگ، روش‌های ویژه‌ی حل مسئله از منظر کوچینگ، نقش یک کوچ ماهر در موفقیت افراد، افرادی که حقیقتاً به جلسات کوچینگ نیاز دارند، مواقعی که مراجعه به کوچ ضرورت دارد و... تنها گوشه‌ای از مباحث کاربردی این فصل محسوب می‌شوند. بخش‌هایی از فصل دوم، به کوچ‌ها، سطح تحصیلات ضروری برای ایشان، چگونگی تشخیص یک کوچ حرفه‌ای و جلسات رایگان کوچینگ اختصاص پیدا کرده‌اند.

فصل سوم این کتاب تماماً بر جلسات کوچینگ و برگزاری آن‌ها متمرکز شده. نحوه‌ی برگزاری این جلسات، مدت‌زمان لازم برای آن‌ها، زودبازده یا دیربازده بودن جلسه‌های کوچینگ، اتفاقاتی که در چنین جلساتی رخ می‌دهند، هزینه‌ی این جلسات و مواردی از این قبیل در سومین فصل این اثر بررسی خواهند شد. مخاطبان با مطالعه‌ی این فصل، اطلاعات مفیدی را در زمینه‌ی اثربخشی کوچینگ در مورد مسائل کاری، خانوادگی و... دریافت خواهند کرد. اگر می‌خواهید وارد حرفه‌ی کوچینگ شده و فعالیت حرفه‌ای خود را در این حوزه آغاز کنید، مطالعه‌ی سومین فصل کتاب یک، دو، سه، کوچینگ را فراموش نکنید؛ چراکه مطالب کاربردی و ارزشمندی را در اختیارتان قرار خواهد داد. محمدرضا عبداللهی که سال‌ها با مراجعان گوناگون سروکار داشته و به‌عنوان کوچ به فعالیت پرداخته، نتیجه‌ی تجربیات خود را صادقانه به مخاطبان ارائه می‌کند. بنابراین، کتابی که پیش رویتان قرار گرفته هم چکیده‌ای از پژوهش‌های نویسنده و هم بازتاب‌دهنده‌ی تجربیات حقیقی وی در محیط کار و در مواجهه با افرادی است که به کوچینگ نیاز داشته‌اند.

اگرچه به باور نویسنده، تمامی انسان‌ها نیاز دارند تا مهارت‌های کوچینگ را بیاموزند و در زندگی شخصی خود به کار ببندند، بااین‌حال، مخاطبان اصلی این کتاب را در چند دسته می‌تواند تقسیم‌بندی کرد: اول گروهی که قصد دارند با استفاده از تکنیک‌های کوچینگ، زندگی رویایی خود را چه به لحاظ فردی و چه در زمینه‌ی کاری محقق سازند. دسته‌ی دوم، مخاطبانی‌اند که در کنار شغل و کار اصلی خود، در ساعاتی از روز به‌عنوان کوچ و مربی کوچینگ به فعالیت و خدمت‌رسانی می‌پردازند. دسته‌ی سوم، خوانندگانی خواهند بود که هم‌اینک با راهبردهای کوچینگ آشنا بوده و به فعالیت حرفه‌ای در این زمینه مشغول‌اند، اما قصد دارند اطلاعات خود را در مورد این حرفه گسترش دهند. اگر اهداف شما نیز از مطالعه‌ی این اثر با یکی از سه گروه معرفی‌شده هم‌خوانی دارد، توصیه می‌کنیم همین حالا مطالعه‌ی کتاب یک، دو، سه، کوچینگ را آغاز کنید. نشر مانیان چاپ و انتشار این اثر آموزشی و روان‌شناختی را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب یک، دو، سه، کوچینگ

  • جناب آقای محمدرضا عبداللهی در کتاب یک، دو، سه، کوچینگ، به‌روشنی و به‌شکلی خلاقانه مقوله‌ی کوچینگ و تکنیک‌های آن را به هم‌میهنان خود معرفی کرده است. هنگام مطالعه‌ی کتاب حاضر از قلم روان و شیوای این استاد قدرتمند و خیرخواه، بهره‌ی فراوانی بردم. آرزوی موفقیت ایشان در عرصه‌های بین‌المللی را دارم. (دکتر حسن شیرمحمدی، نویسنده و مدرس کوچینگ)

  • کتاب یک، دو، سه، کوچینگ اثر قدرتمندی است که جناب آقای محمدرضا عبداللهی به نگارش درآورده‌اند. هر کسی که تمایل دارد در زمینه‌ی کوچینگ اطلاعات جامعی را دریافت کند و این علم را در سطحی پیشرفته بشناسد، باید این اثر را ورق زده و از مطالعه‌ی آن بهره‌مند شود. مطالعه‌ی اثر حاضر را به شما نیز توصیه می‌کنم. (حسین اقبالی نسب، مؤسس برند روان‌شناسی سبز)

کتاب یک، دو، سه، کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم قصد دارید به‌عنوان کوچ و مربی کوچینگ وارد این حرفه‌ی پول‌ساز شوید یا تمایل دارید از مهارت‌ها و تکنیک‌های آن برای بهبود زندگی شخصی خود بهره ببرید، پیشنهاد ما به شما، مطالعه‌ی کتاب یک، دو، سه، کوچینگ خواهد بود.

در بخشی از کتاب یک، دو، سه، کوچینگ می‌خوانیم

ریشه کلمه کوچینگ از وسیله‌ای به اسم کوُچه گرفته‌شده که در زمان قدیم در مجارستان مورد استفاده بوده است، کوُچه کالسکه‌ای بزرگ بود که توسط اسب‌ها کشیده می‌شد. اوایل استفاده از کوُچه ویژه خانواده سلطنتی و افراد صاحب ‌نام بود؛ اما به ‌مرور زمان این موقعیت برای مردم عادی نیز فراهم گشت تا از کوُچه استفاده کنند. این توفیق نصیب مردم عادی شد که با پرداخت مبلغی مشخص، سوار این کالسکه تشریفاتی شوند و از مبدأ تا مقصد سوار بر کالسکه لذت ببرند. درواقع ریشه کلمه کوچ به همان کالسکه برمی‌گردد.

در کوچینگ نیز مراجع با رجوع به کوچ قصد دارد تا از نقطه a که وضعیت فعلی است، به نقطه b که وضعیت مطلوب و ایده‌آل خود است برسد.

هنگامی که کوچی یا مراجع به کوچ یا مربی خود رجوع می‌کند، با یک مسئله یا موضوع خاص وارد جلسه می‌شود و کوچ موظف است تا در محیطی به ‌دور از قضاوت و حاشیه کمک کند تا کوچی به حالت ایده‌آل خود برسد؛ نام این فرآیند یا جلسات کوچینگ است.

درواقع کوچینگ همکاری و مشارکت بین کوچ و کوچی است که در آن کوچی توانایی این را پیدا می‌کند تا با استفاده از خلاقیت خود و تفکر عمیق، توانایی شخصی و شغلی خود را افزایش داده و تا چندین برابر دستاورد را کسب کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مفاهیم اولیه کوچینگ
کُوچینگ چیست؟
کوچ چه‌کاری انجام می‌دهد؟
تاریخچه و عمر کوچینگ
چرا کوچینگ؟
حس خوب کمک کردن
شناخت بهانه‌های افراد و مدل فکری آن‌ها
حرفه‌ای نشان دادن شما
ادراک جدید و متفاوت
قابل کپی شدن نیست
گرایش‌ها برای این حرفه زیاد شده است
ارزش ذهنی بالایی دارد و افراد پول خوبی پرداخت می‌کنند
اغلب آدم‌ها تنبل هستند و به دنبال راهکارهای سریع هستند
حاشیه سود کوچینگ صددرصد است
زمان در دستان شماست
پیش آمادگی چندانی نمی‌خواهد
قدرت انتخاب مشتریان تاپ و نپذیرفتن مشتریان کم کیفیت
دیگران را کوچ کنید تا خودتان کوچ شوید!
کوچینگ در چه زمینه‌هایی است؟
کوچ کیست؟
چگونه در جلسات کوچینگ بهترین نتیجه را بگیریم؟
فصل دوم: کوچینگ چه‌ هست و چه نیست!
چند تعریف از کوچینگ
تفاوت کوچینگ، منتورینگ، مشاور و معلم
تفاوت کوچینگ با منتورینگ
تفاوت کوچ با مشاور
تفاوت کوچ با معلم
آیا همه به کوچ نیاز دارند؟
مواردی یک یک کوچ باید رعایت کند
در کوچینگ چگونه به راه‌حل می‌رسیم؟
یک کوچ ماهر چقدر در موفقیت شما تأثیر دارد؟
کوچینگ برای چه کسانی الزامی است؟
آیا من هم باید از کوچینگ استفاده کنم؟
چه مواقعی می‌توان از کوچ کمک گرفت؟
آیا کوچ فردی متخصص است؟
چگونه یک کوچ حرفه‌ای را تشخیص دهیم؟
یک کوچ باید چه تحصیلاتی داشته باشد؟
چگونه یک کوچ خوب پیدا کنیم؟
مزیت گذاشتن جلسه رایگان
یک کوچ حرفه‌ای چه مشخصاتی دارد؟
توانایی تسلط بر خود
فصل سوم: کلیاتی از جلسات کوچینگ
نحوه برگزاری جلسات کوچینگ چیست؟
مدت ‌زمان جلسات کوچینگ چقدر است؟
آیا کوچینگ فرآیندی زودبازده است؟
چه اتفاقاتی در جلسه کوچینگ رخ می‌دهد؟
کوچینگ و توسعه دیدگاه‌ها
داستان پیرمرد و ره‌گذران
چند مورد که باعث وسعت دیدگاه یا تضعیف دیدگاه می‌شوند
هزینه‌ی جلسات کوچینگ
کوچینگ چقدر اثربخش است؟
کمک کوچینگ در چالش‌های کسب‌وکار
کوچینگ و مسائل خانوادگی
آیا من هم می‌توانم کوچینگ را فرابگیرم؟
چرا می‌خواهید کوچ شوید؟
من از کجا شروع کردم؟
در دوره‌ای که با هم آموزش می‌بینیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک، دو، سه، کوچینگ
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-622-7926-32-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک، دو، سه، کوچینگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یک، دو، سه، کوچینگ

برای دریافت کتاب یک، دو، سه، کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.