معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ: انواع تکنیک‌های همدلی در کوچینگ

عکس جلد کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ: انواع تکنیک‌های همدلی در کوچینگ
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ: انواع تکنیک‌های همدلی در کوچینگ

کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ تألیف محمدرضا عبداللهی می‌کوشد این مهارت را تعریف کند و اصول و تکنیک‌های آن را توضیح دهد. عبداللهی که از کوچ‌های سرشناس و باسابقه‌ی ایران محسوب می‌شود، در این کتاب از مزایا و معایب همدلی می‌گوید و به کوچ‌ها می‌آموزد که در چه زمان‌هایی از این مهارت استفاده کنند و در چه موقعیت‌هایی از نشان دادن رفتارهای همدلانه فاصله بگیرند.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ

زندگی انسان سرتاسر اضطراب و تلاطم است و حفظ سلامت و آرامش در این شرایط کاری بسیار دشوار خواهد بود. محققان و روانشناسان دریافته‌اند که اتکا به توانایی‌های ذاتی تنها تا حدی می‌تواند به ما کمک کند. ما برای این‌که بتوانیم سلامت روانمان را حفظ و استرس‌ها را کنترل کنیم، باید یک‌سری مهارت‌های ضروری را بیاموزیم. این مهارت‌ها عموماً اکتسابی و بیرونی هستند و نیاز به آموزش و تمرین و تربیت دارند. مهارت‌هایی همچون تصمیم‌گیری، حل مسأله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی و همدلی. از میان همه‌ی این موارد، می‌توان گفت همدلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با کمک همدلی‌ست که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنیم، به هم کمک می‌کنیم و زندگی را برای خود و دیگری قابل‌تحمل و بهتر می‌سازیم. این مهم نه‌فقط در زندگی روزمره که در بعضی مشاغل هم بسیار کاربردی و الزامی است. کوچینگ و مشاوره از همین مشاغل محسوب می‌شود؛ اساس رابطه‌ی کوچ و مراجع بر همدلی است و اگر همدلی میان آن دو شکل نگیرد، اساساً مشاوره بی‌معنا و بی‌فایده خواهد بود. کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ تألیف محمدرضا عبداللهی، کوشیده است این مهارت را تعریف کند و اصول و مبانی آن را توضیح دهد. این کتاب با تمرکز بر کوچینگ، به مشاور می‌آموزد که چطور در جلساتش از این مهارت بهره ببرد تا ارتباط بهتری با مراجع برقرار سازد و نتیجه‌ی قابل‌قبول‌تری بگیرد.

همدلی توانایی درک دیگران و توجه نشان دادن به آن‌هاست. روانشناسان معتقدند این مهارت دو بخش دارد: توانایی شناختی و توانایی عاطفی. یعنی ما در ابتدا باید بتوانیم حالات و رفتار دیگران را تشخیص دهیم و بعد به‌درستی به آن‌ها پاسخ گوییم. انسان از کودکی احساس همدلی را تا حدی در خود دارد، اما رشد کردن آن کاملاً به تربیت و آموزش کودک وابسته است. اگر اصول آن به‌خوبی آموخته نشود، این مهارت خیلی زود فراموش می‌شود و از ما فردی بی‌توجه خواهد ساخت که نمی‌تواند دیگران را درک کند. نکته‌ی قابل‌توجه تمایز بین همدلی (Emapthy) و همدردی (Sympathy) است. همدردی بیشتر احساس تأسفی بیرونی است؛ وقتی‌که از دور برای رنج دیگران ناراحت می‌شویم و هم‌زمان خوشحالیم که جای او نیستیم. درحالی‌که همدلی زمانی به دست می‌آید که ما خود را جای دیگری بگذاریم و رنج او را درد خود بدانیم. در همدلی تلاش می‌کنیم احساسات دیگری را بفهمیم و هرگز از اینکه جای او نیستیم، احساس آرامش و خرسندی نمی‌کنیم. در کار مشاوره و کوچینگ هم مراجع باید حس کند که کوچ او را کاملاً درک می‌کند و می‌فهمد. این‌چنین احساس می‌کند تنها نیست و می‌تواند راحت‌تر صحبت کند.

محمدرضا عبداللهی در کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ، پس از مرور نکات مثبت و معایب همدلی، می‌کوشد تعدادی از تکنیک‌ها و روش‌های حرفه‌ای همدلی را مرور کند و به کوچ‌ها بیاموزد. عبداللهی در این راهنما به مشاوران یاد می‌دهد که در چه مواقعی همدلی نکنند و سعی نمایند از احساسات فاصله بگیرند. او همین‌طور از نشانه‌های همدلی می‌گوید و به آن‌ها می‌آموزد که چطور این نشانه‌ها را ابراز کنند. گفتنی‌ست کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ را نشر مانیان به چاپ رسانده است.

درباره‌ی سری کتاب‌های کوچینگ

کتاب‌های کوچینگ، مجموعه‌ای چهارجلدی از محمدرضا عبداللهی است که مبانی و کلیات کوچینگ حرفه‌ای را مرور می‌کند و تکنیک‌ها و مهارت‌های مهم و اصلی آن را می‌آموزد. «تکنیک‌های عالی در کوچینگ حرفه‌ای»، «مهارت‌های همدلی در کوچینگ»، «هدف‌گذاری قدرتمند در کوچینگ» و «یک، دو، سه کوچینگ» عناوین کتاب‌های این سری هستند که نشر مانیان آن‌ها را به چاپ رسانده است. این مجموعه از اولین منابع آموزشی کوچینگ در ایران محسوب می‌شود.

کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کوچ‌ها و مربیان توصیه می‌شود. همین‌طور اگر می‌خواهید همدلی در زندگی روزمره را بیاموزید، می‌توانید این راهنما را مطالعه نمایید.

در بخشی از کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ: انواع تکنیک‌های همدلی در کوچینگ می‌خوانیم

آشنا شدن و شنیدن احساسات دیگران به معنی تصدیق آن‌ها نیست. شما به‌عنوان یک کوچ حرفه‌ای باید بدانید که همه انسان‌ها احتیاج به همدلی دارند و شما باید کاملاً آماده باشید و در زندگی شخصی خود نیز تمرین کنید تا احساسات دیگران را بشنوید، تشخیص دهید، درک کنید و به آن‌ها بازخورد دهید. اینکه شما با کسی همدلی کنید، هیچ‌گاه به معنی تصدیق رفتار آن شخص نیست. ممکن است کسی مرتکب یک جرم بزرگ شده باشد و از نظر قانونی مجازات سنگینی در انتظارش باشد. من و شما نه در جایگاه قضاوت هستیم و نه مجری قانون. ما یک کوچ حرفه‌ای هستیم که باید به انسانیت آن شخص احترام بگذاریم و با او همدلی کنیم. هیچ‌گاه از زبان بدن مراجع غافل نشوید.

همدلی به معنی تصدیق رفتار درست یا نادرست شخص نیست.

تعیین علت هیجان و پس‌زمینه پشت آن:

یک کوچ ماهر باید قدرت تشخیص هیجانات مراجع را داشته باشد. زمانی که مراجع شما از دستاوردهای خود تعریف می‌کند و با شور و اشتیاق داستان اتفاقات شادی‌بخشی که برایش افتاده را بازگو می‌کند، شما باید تشخیص دهید که او در چه موقعیت احساسی است و چه چیزی برای او در آن موقعیت اهمیت زیادی داشته؟

زمانی که مراجع شما در جلسه عمیق می‌شود و مسائلی را می‌گوید که شاید هیچ کجای دیگر آن را نگفته، ممکن است زبان بدن او تغییرات زیادی داشته باشد؛ به‌طور مثال: وقتی که مراجع ناراحت می‌شود، ممکن است که گریه کند؛ شما باید به واکنش‌های مراجع خود دقت زیادی داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: همدلی چیست؟
ویژگی افرادی که در زندگی‌شان همدلی جریان دارد
همدلی چه کمکی به مراجع می‌کند؟
تعاریف همدلی
تفاوت همدردی با همدلی
نقش کلمه (هم) در زندگی
راهکاری برای همدلی ‌کردن
فصل دوم: نشانه‌های همدلی
برخی از زیان‌های عدم‌ همدلی
تصورات اشتباه از همدلی
فواید همدلی
ملاحظات کوچ
نکاتی در مورد همدلی و همدردی
فصل سوم: اصول همدلی
اصول همدلی
در صورت بروز تغییرات روحی مراجع چه کنیم؟
ادراک موقعیت و احساس
انواع شنیدن
گوش دادن همدلانه
مزایای گوش دادن همدلانه
فصل چهارم: موانع همدلی
چگونه می‌توانیم درجه همدلی‌مان را بالا ببریم؟
راهکارهای حفظ همدلی‌ در کوچینگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ: انواع تکنیک‌های همدلی در کوچینگ
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-7926-63-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ

Nasta milani
۱۴۰۲/۱۱/۹
کلی گویی درباره همدلی بود ولی خوب بود
رها
۱۴۰۲/۹/۸
چرا منبع نداره؟ کتابش خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ

برای دریافت کتاب مهارت‌های همدلی در کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.