معرفی و دانلود کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

عکس جلد کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

تاب‌آوری چیست؟ آیا تاب‌آوری همان تحمل کردن است؟ افراد تاب‌آور چه ویژگی‌هایی در شخصیت خود دارند؟ مؤلفه‌های تاب‌آوری چیست؟ کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد دربرگیرنده‌ی شش مقاله از مجله‌ی هاروارد بیزینس ریویو است که فرخ بافنده آن‌ها را گردآوری و ترجمه کرده است و از خلال آن‌ها برای این پرسش‌ها پاسخ‌هایی دقیق و رهگشا ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی تاب آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

نویسندگان نشریه‌ی هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) در مجموعه‌ی مقالاتی که در کتاب تاب‌آوری (Resilience) گردآوری شده‌اند، ویژگی‌های کلیدی کسانی را برمی‌شمرند که از چالش‌ها و سختی‌ها قوی‌تر از پیش بیرون می‌آیند. این کتاب به شما کمک می‌کند خود را برای مقاومت در برابر نه فقط دشواری‌های بزرگ و اساسی، بلکه استرس‌های زندگی روزمره نیز آماده کنید.

همه‌ی ما در زندگی موقعیت‌های بغرنج را تجربه کرده‌ایم؛ چه در ساحت اجتماعی و چه در محدوده‌ی فردی و شخصی. گاه در حال سپری کردن یک ترومای جمعی بزرگ هستیم که نه‌فقط خود ما، بلکه تمامی افراد پیرامونمان را نیز به‌نوعی درگیر خود کرده است و گاهی با مصائب شخصی دست به گریبان می‌شویم. زندگی برای دشوار شدن از ما رخصت و فرصت نمی‌خواهد. سوگ، از دست دادن عزیزان، نابه‌سامانی‌های عاطفی، شکست‌های کاری و... واقعیت صریح جهان این است که همه‌ی ما بلااستثنا این موقعیت‌های دشوار را تجربه کرده‌ایم یا خواهیم کرد. اما چیزی که متفاوت است رویکرد هریک از ما در مواجهه با این موقعیت‌هاست. عده‌ای همچون شاخه‌ای نازک با سبک‌ترین بادها خم برمی‌دارند اما بعضی از افراد چنان ریشه‌های استواری دارند که در مقابل سهمناک‌ترین طوفان‌ها هم خم به شاخ و برگ خود نمی‌آورند. این ریشه‌ها را می‌توان استعاره‌ای از مفهوم «تاب‌آوری» دانست. ریشه‌هایی که پای ما را روی زمین بند می‌کنند و کمک می‌کنند در کشاکش دشواری‌های روزگار زنده بمانیم. شش مقاله‌ی این کتاب که از نشریه‌ی هاروارد بیزینس ریویو برگرفته و به کوشش فرخ بافنده گردآوری و ترجمه شده است، به شما کمک می‌کند توانایی تاب‌آوری را در خود بپرورانید و همچون درختی سرفراز و استوار ریشه بدوانید.

مجموعه کتاب‌های مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

مجموعه کتاب‌های مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد به جنبه‌های انسانی افراد در زندگی کاری می‌پردازند و حاصل پژوهش‌های اثبات شده‌ای هستند که نشان می‌دهند چطور احساس‌های شما بر زندگی کاری‌تان تأثیر می‌گذارند. افزون بر این، توصیه‌های عملی در مورد چگونگی رویارویی با آدم‌های بدقلق و موقعیت‌های دشوار می‌دهند و در مقاله‌های الهام‌بخشی به شما می‌گویند که توجه کردن به سلامت احساسی‌تان در محیط کار به چه معناست.

کتاب صوتی تاب آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد مناسب چه کسانی است؟

مدیران سازمان‌ها و همچنین همه‌ی افرادی که نیاز به تقویت مهارت تاب‌آوری را در خود احساس می‌کنند، مخاطبان اصلی این کتاب صوتی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی تاب آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد می‌شنویم

شکی نیست که بازخورد امری حیاتی است: عملکرد را بهتر می‌کند، استعداد را پرورش می‌دهد، ‌انتظارات را همسو می‌کند، ‌ مشکلات را حل می‌کند، میزان دستمزد و امکان ارتقای مقام را تعیین می‌کند، و بر کم و زیاد شدن سود و زیان شرکت تأثیر می‌گذارد.

ولی شکی هم نیست که در بسیاری از شرکت‌ها ‌بازخورد، درست جواب نمی‌دهد! نگاهی اجمالی به آمارها حکایت از همین امر دارند: فقط 36 درصد از مدیران، ارزیابی‌ عملکردها را کامل و سروقت انجام می‌دهند. در پژوهشی که اخیراً انجام شد، 55 درصد از کارکنان معتقد بودند جدیدترین ارزیابی عملکردی که درباره‌ی آن‌ها انجام شده، منصفانه یا دقیق نبوده است، و از هر چهار نفر، یک نفر اذعان داشت که از چنین ارزیابی‌هایی بیشتر از هر چیز دیگری در زندگی کاری‌اش وحشت دارد! وقتی از مدیران ارشدِ بخش منابع انسانی درباره‌ی بزرگترین چالش مدیریت عملکرد‌ سؤال شد، 63 درصدِ این مدیران از عدم‌توانایی یا عدم‌تمایل خود به پرداختن به موضوع دشوارِ ارزیابی کردن عملکرد کارکنان و ارائه‌ی بازخورد به آن‌ها سخن گفته بودند. معمولاً تعلیم دادن و راهنمایی کردن در بهترین حالت، در نظر دیگران نامنصفانه می‌آید!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
24 دقیقه
یک: ماهیتِ تاب‌آوری و مکانیسم آن / بخش اول
27 دقیقه
یک: ماهیتِ تاب‌آوری و مکانیسم آن / بخش دوم
10 دقیقه
دو: تاب‌آوری به زبان ساده
11 دقیقه
سه: چطور میزان تاب‌آوری خود را ارزیابی، مدیریت، و تقویت کنید
30 دقیقه
چهار : در هر نقدی درسی برای شما هست / بخش اول
22 دقیقه
چهار : در هر نقدی درسی برای شما هست / بخش دوم
16 دقیقه
پنج: جنگیدن / بخش اول
24 دقیقه
پنج: جنگیدن / بخش دوم
23 دقیقه
پنج: جنگیدن / بخش سوم
18 دقیقه
شش: تاب‌آوری یعنی تجدید قوا کردن، نه تحمل کردن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
راویفریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

ژاله غریبی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
سلام به کتابراه، دوست مهربان🌻
مطالعه این کتاب گامی در جهت کمک به اتقاء تاب آوری و منجر به رشد افراد در به دست آوردن تفکر و مهارت‌های خود مدیریتی بهتر و دانش بیشتر در کنترل شرایط بحرانی کار، زندگی و... افزایش قدرت تحمل و سازگاری شده به گونه‌ای که با ناملایمات زندگی و شغل خود روبرو شوند، بدون اینکه
آسیب ببینند و حتی از این موقعیت‌ها برای شکوفایی و رشد شخصیت خود استفاده کنند و مهم تر از آن با ارتقاء قدرت تاب آوری، انعطاف و سازگاری، حفظ سلامت روانی و فردی افراد حفظ گردد.
علی کربلایی
۱۴۰۱/۹/۱۷
ترجمه مزخرف. صدای حواس پرت کن
کاربر Gh
۱۴۰۳/۱/۱۲
عالی بودلذت بردم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد

برای دریافت کتاب صوتی تاب‌ آوری: مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.