معرفی و دانلود کتاب هدهد در قصر ملکه

عکس جلد کتاب هدهد در قصر ملکه
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هدهد در قصر ملکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هدهد در قصر ملکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هدهد در قصر ملکه

لاله جعفری در کتاب‌ هدهد در قصر ملکه ما را با هدهد نامه‌بر همراه می‌سازد که قرار است پیام سلیمان نبی را به بلقیس، ملکه‌ی سرزمین سبا برساند. نویسنده در این اثر تلاش کرده تا با زبانی ساده به روایت زندگی پیامبران بپردازد. گفتنی است کتاب هدهد در قصر ملکه در فهرست آثار منتخب آموزش و پرورش قرار دارد و ذیل مجموعه‌ای به نام «قصه‌های پیامبران» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب‌ هدهد در قصر ملکه

کتابی که اکنون پیش روی شما قرار دارد، یازدهمین مجلد از مجموعه‌ای تحت عنوان قصه‌های پیامبران است که لاله جعفری، از نویسندگان به‌نام ادبیات کودک و نوجوان، آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. این اثر که هدهد در قصر ملکه نام دارد، به نوعی ادامه‌ی مجلد پیشین (با نام خبر هدهد) است و به داستان زندگی سلیمان نبی می‌پردازد. زبان کتاب هدهد در قصر ملکه ساده است و روان، و کودکان را مجذوب خود می‌سازد.

ماجرای کتاب‌ هدهد در قصر ملکه از آنجا آغاز می‌شود که هدهد، پرنده‌ی نامه‌رسان سلیمان نبی، به سرزمین سبا سفر می‌کند تا نامه‌ی او را به بلقیس، ملکه‌ی این سرزمین برساند. بلقیس پس از خواندن محتوای نامه -که دعوت به پرستش خدای یکتا به‌جای خورشید است- از درباریان و همراهانش می‌خواهد تا نظر خود را دراین‌باره به او برسانند و برای این نامه‌ی تازه‌ ازراه‌رسیده چاره‌ای بیندیشند.

مطالعه‌ی کتاب‌ هدهد در قصر ملکه از این نظر واجد اهمیت است که علاوه بر آشنا کردن کودکان با قصه‌های قرآنی و زندگی پیامبران، به آن‌ها برای افزایش مهارت خواندن کمک می‌کند. کتاب حاضر نخستین بار در سال 1389 منتشر شد. تصویرگری کتاب هدهد در قصر ملکه را سحر حقگو بر عهده داشته و تصویرسازی‌های زیبای او دو چندان بر غنای اثر افزوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران

لاله جعفری در مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران با زبانی ساده و شیوا به بازنویسی داستان زندگی پیامبرها پرداخته است. او تمام تلاش خود را به کار بسته تا از طریق روایت داستانی، کودکان را به مطالعه در باب زندگی پیامبران علاقه‌مند سازد. این مجموعه دوازده مجلد را در بر می‌گیرد که عبارتند از «1: پسری که با رود آمد»، «2: موسی و دو دختر»، «3: موسی پیامبر می‌شود»، «4: موسی و عصایش»، «5: موسی پیروز می‌شود»، «6: داستان غدیر»، «7: زمزم می‌جوشد»، «8: ابراهیم در بتخانه»، «9: ابراهیم در آتش»، «10: خبر هدهد»، «11: هدهد در قصر ملکه» و «12: یونس در شکم نهنگ».

گفتنی است این مجموعه توانسته است به فهرست توصیفی آثار منتخب آموزش و پرورش راه پیدا کند. تصاویر این کتاب‌ها که توسط تصویرگران به‌نام کشورمان، از جمله فاطمه رادپور، ماهنی تذهیبی، سحر حقگو و علی خدایی خلق شده، دوچندان بر جذابیت آن‌ها افزوده است. همچنین مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران ذیل مجموعه‌ی دیگری به نام «کتاب‌های فندوق» منتشر شده‌اند. انتشارات افق این آثار را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب هدهد در قصر ملکه مناسب چه کسانی است؟

کتاب هدهد در قصر ملکه برای کودکانی در رده‌ی سنی 7 تا 9 سال که از مطالعه‌ی داستان‌های مذهبی لذت می‌برند تألیف و منتشر شده است.

با لاله جعفری بیشتر آشنا شویم

لاله جعفری به سال 1345 در اصفهان متولد شد. او شهرت امروز خود را مدیون‌ داستان‌هایی است که برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده. بااین‌حال این نویسنده‌ی توانا در ترجمه و کارگردانی فیلم‌ها و سریال‌های کودکانه نیز دستی بر آتش دارد. گفتنی است او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی هنرهای دراماتیک از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

می‌توان لاله جعفری را در زمره‌ی نویسندگان پرکار ایرانی به شمار آورد. از او تاکنون نزدیک به صد جلد کتاب به چاپ رسیده است. همچنین حدود بیست کتاب نیز در انتظار چاپ دارد. از او چندین مجموعه، از جمله مجموعه کتاب‌های «قصه‌های پیامبران»، «داستان‌های خبیث»، «قصه‌های گوگولی برای بچه‌های گوگولی»، «فه‌فه زرافه» و «کلاس اولی، کتاب اولی» منتشر شده است. از دیگر آثار این نویسنده‌ی محبوب، می‌توان به کتاب‌های «مامان آناناس، بابا آناناس»، «الف چی بود، ب کی بود»، «نی نای رفت و رفت»، «دختری که از تاریکی می‌ترسید» و «جناب خر و سه فسقلش» اشاره کرد.

لاله جعفری به‌واسطه‌ی نگارش آثارش، افتخارات متعددی را به دست آورده؛ بسیاری از کتاب‌هایش نیز در کتاب‌های درسی معرفی شده‌اند. آنچه در ادامه آمده، مروری است فهرست‌وار بر برخی از این افتخارات و جایزه‌ها.

جوایز و افتخارات لاله جعفری

  • کاندیدای کتاب فصل؛
  • داوری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛
  • کتاب سال سلام بچه‌ها در سال 1385؛
  • پیام برگزیده‌ی یکصدمین سالگرد هانس کریستین آندرسن؛
  • ده جایزه‌‌ی جهانی برای کتاب نگهبان خورشید؛
  • مجموعه قصه‌ی برگزیده در یازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات؛
  • کاندید کتاب سال ارشاد در سال 1385؛
  • ترجمه‌ی آثار به زبان‌های متعدد، از جمله مالایایی، اسپانیایی، فرانسه، چینی، روسی و کره‌ای.

در بخشی از کتاب هدهد در قصر ملکه می‌خوانیم

هدهد نفس‌زنان لب پنجره‌ی قصر بلقیس نشست. بلقیس نامه‌ی حضرت سلیمان را که هدهد با خود آورده بود از او گرفت و خواند. بعد وزیرانش را خواست و به آن‌ها گفت که سلیمان پیامبر از ما خواسته است تا دیگر خورشید را نپرستیم و به خدای یکتا ایمان بیاوریم. وزیران گفتند: باید با او بجنگیم زیرا ما جنگجوهای زیادی داریم و قدرتمان زیاد است.

بلقیس گفت ولی از نامه‌اش معلوم است که او هم قدرتمند است. بهتر است هدیه‌ای برایش بفرستیم دوستی ما را بپذیرد و کاری با ما نداشته باشد. حضرت سلیمان در قصر خود نشسته بود که فرستادگان بلقیس گروه گروه با هدیه‌های رنگ و وارنگ از راه رسیدند و وارد قصر شدند.

حضرت سلیمان گفت: خدا همه چیز به من داده است. من نیازی به این هدیه‌ها ندارم! و همه‌ی هدیه‌ها را به خودشان برگرداند و گفت: من از شما می‌خواهم که خدای یکتا را بپرستید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هدهد در قصر ملکه
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات17
زبانفارسی
شابک978-964-369-599-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هدهد در قصر ملکه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هدهد در قصر ملکه

برای دریافت کتاب هدهد در قصر ملکه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.