معرفی و دانلود کتاب هر شب داستانی برای میکلا

عکس جلد کتاب هر شب داستانی برای میکلا
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هر شب داستانی برای میکلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هر شب داستانی برای میکلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هر شب داستانی برای میکلا

کتاب هر شب داستانی برای میکلا نوشته‌ی جورجیو گاریتو والادا که شباهت زیادی به کتابِ هزارویک شب دارد، متشکل از سیزده داستان کوتاه، اما مجذوب‌کننده است که عمویی هرشب برای برادرزاده‌ی بازیگوش خود به نام میکلا روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب هر شب داستانی برای میکلا

میکلا دارد صاحب یک برادر جدید می‌شود و از این رو مجبور است در زمان حضور والدینش در بیمارستان، مدتی در جای دیگری بماند. میکلا شیطان و یاغی است و عاشق شنیدن داستان‌هاست؛ سخت می‌شود با او کنار آمد، اما عمویش می‌پذیرد که در این مدت مراقب او باشد.

عموی میکلا داستان‌های زیادی بلد است. داستان‌هایی که هر کودکی دوست دارد بشنود و کتابخانه‌ی بزرگی در خانه‌اش است که پر از کتاب‌های داستانی فاخر مانند هزارویک شب و سلین ولگرد است. او گمان می‌کند سروکلّه زدن با میکلا خیلی هم سخت نیست، آن‌قدری داستان بلد است که تا زمان رفتن میکلا او را تأمین کند، اما سخت در اشتباه است!

معرفی و دانلود کتاب هر شب داستانی برای میکلا

میکلا تمام داستان‌هایی که عمویش از بر است را قبلاً شنیده و علاقه‌ای به داستان‌های سفیدبرفی، خاکسترنشین و شیروانی قرمز کوچک ندارد. عمویش ناچار می‌شود به سراغ داستان‌های جدید برود. داستان‌هایی از زندگی خودش در حین کار و داستان‌هایی که به تازگی به چاپ رسیده‌اند. مجموعه‌‌ی تمام این داستان‌های شبانه در کتاب هر شب داستانی برای میکلا (UNA NOVELLA AL GIORNO PER MICHELA) گردآوری شده و با قلم گرم و شیرین جورجیو گاریتو والادا (Giorgio Garizzo Vallada) روایت شده‌اند.

این کتاب متشکل از سیزده داستان کوتاه جذاب کودکانه است. از عناوین این داستان‌ها می‌توان به «کلاهی با هفت دوره زندگی»، «هفت روز در کویر»، «هفت خواهر کوچ موطلایی»، «هفت شمع کوچک روشن»، «هفت مروارید مرجانی قرمز» و... اشاره کرد.

از نکات مثبت این کتاب متن روان و دلنشین آن است؛ به گونه‌ای کودک را مجذوب کرده و او را با خود همراه می‌کند. داستان‌های فانتزی این کتاب همه افسانه‌هایی جالب و جذاب هستند که هم کودکان را با داستان‌های قدیمی آشنا می‌کنند، هم می‌توانند او را علاقه‌مند به مطالعه‌ی آثار مشابه و ارزشمندی نظیر هزارویک شب کنند.

این کتاب به همت از منوچهر کبیری رهنی از زبان ایتالیایی به فارسی ترجمه شده و توسط نشر روزآموز به چاپ رسیده است.

کتاب هر شب داستانی برای میکلا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی و افسانه‌های قدیمی مناسب، جذاب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

در بخشی از کتاب هر شب داستانی برای میکلا می‌خوانیم

روز در حال گرم شدن بود. کاروان بزرگ در بیابانی خشک و بایر سپید از اشعه نمکزار‌ها در کنار تپه‌ای کوچک توقف کرده بود. در کویر هنگامی‌که خورشید در افق غروب می‌کند آسمان به رنگ قرمز در آمده و تمام بیابان رنگ زرد طلائی بخود می‌گیرد. سپس همه‌ جا خاکستری شده و ستارگان بیشتر و بیشتر با تعدادی بی‌شمار در آسمان نمایان می‌شوند و شروع به نورافشانی می‌کنند. در کویر بین تاریکی و روشنائی هوا زمان طولانی وجود ندارد بلافاصله پس از تاریک شدن حرارت غیر قابل تحمل روز بیابان رسیده و خنکی شب فوراً آغاز می‌شود. این بهترین فرصتی است که کاروان‌ها دوباره راه بی‌پایان خود را شروع نموده و تا صبح روز بعد که مجددا آفتاب طلوع می‌کند به راه خود ادامه بدهند.

دسته‌ای از حیوانات و انسان‌ها در یک رشته منظم تحت فرماندهی قاطع روسای کاروان‌ها به حرکت درمی‌آیند و جز در محل اردوی موقتی که چادری زنند و اطراق می‌کنند هیچ‌گونه توقف دیگری ندارند. دو شتر که روی آن‌ها تیرها و وسائل چادرها بسته شده به دنبال کاروان در حرکتند و کاروان را همیشه همراهی می‌کنند. در کنار چادر مردی با همسر جوانش به چشم می‌خورد آن‌ها دارای سه بچه کوچک دوتا پسر به نام‌های علی و عوله و یک دختر بچه بنام علا بودند. از سرزمین میان رودان می‌آیند و عازم کشور خود در کنار دریا می‌باشند. آن‌ها طول جاده‌ای طولانی را همراه با کاروانی که قصه دارد به طرف کشور کروکدیل‌ها طی کرده و در حال حاضر به سمت جنوب می‌رفت سفر می‌کردند. در اینجا باید منتظر می‌ماندند تا کاروان دیگری از سمت جنوب بیاید و به سمت دریا حرکت کند تا آن‌ها نیز به‌همراه آن حرکت کنند. پدر علی و عوله و علا صنعتگر ماهری بود که بافتن پارچه‌های کتانی بسیار ظریف و رنگ کردن آن‌ها را به‌خوبی وارد و در عین حال بسیار انسان خوب و موجهی بود و تخصصی نادر و مورد استفاده داشت. مادر بچه‌ها هم یک قلابدوز تمام عیار بود. آن‌ها مدت دو سال برای یکی از پادشاهان داخل منطقه کار کرده بودند. شاهزاده خانم جوانی که می‌خواست شوهر کند آن‌ها را برای دوختن لباس عروسیش استخدام کرده بود و حالا درحالی‌که پول خوبی بدست آورده بودند به سمت کشور خودشان بازمی‌گشتند.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
کلاهی با هفت دوره زندگی
هفت روز در کویر
گنج بی. بی
هفت دوست بر سر یک میز
دانه‌های سحرآمیز
هفت خواهر کوچک مو طلائی
هفت گل معطر
هفت شمع کوچک روشن
هفت مروارید مرجانی قرمز
هفت بار بدبخت
جافّا در دربار خلیفه
هفت روش پخت جوجه کباب
برادران دو قلو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هر شب داستانی برای میکلا
نویسنده
مترجممنوچهر کبیری رهنی
ناشر چاپیانتشارات روزآموز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-600-6341-70-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هر شب داستانی برای میکلا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هر شب داستانی برای میکلا

برای دریافت کتاب هر شب داستانی برای میکلا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.