معرفی و دانلود کتاب هرج و مرج محض

عکس جلد کتاب هرج و مرج محض
قیمت:
۶۵,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هرج و مرج محض و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هرج و مرج محض و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هرج و مرج محض

کتاب هرج و مرج محض نوشته‌ی وودی آلن از آثار پرفروش بین‌المللی بوده که در ژانر طنز نگارش شده است. کتاب حاضر مجموعه‌داستان‌های کوتاهی از این نویسنده و کارگردان برجسته‌ی آمریکایی را شامل می‌شود که با لحنی سرگرم‌کننده و خلاقانه موضوعات جالبی را سوژه‌ی نوشتن می‌کند و در عین حال خواننده را به دنیای هیجان‌انگیز دیگری می‌برد.

درباره‌ی کتاب هرج و مرج محض

کتاب هرج و مرج محض (Mere Anarchy) اثر وودی آلن (Woody Allen) کارگردان، بازیگر، فیلمنامه‌نویس و نویسنده‌ی آمریکایی است که برای نخستین بار در سال 2007 به چاپ رسید. کتاب حاضر مجموعه‌ای از هفده روایت است که 10 مورد آن پیش‌تر در مجله‌ی نیویورکر به چاپ رسیده بود. در واقع کتاب هرج‌ومرج محض نخستین مجموعه از نوشته‌های وودی آلن به شمار می‌آید. فرقی نمی‌کند وودی آلن در مورد هنر بنویسد، یا روابط جنسی، غذا و یا حتی جنایات؛ در هر حال نوشته‌های او به‌شدت خنده‌دار و سرگرم‌کننده است. در کتاب هرج‌ومرج محض با شخصیت‌هایی آشنا می‌شویم که خلق آن‌ها فقط از شخصی نظیر وودی آلن برمی‌آید. این کتاب از وودی آلن در بسیاری از کشورهای جهان ترجمه شده و در صدر پرفروش‌ترین آثار قرار گرفته است.

اثر حاضر با سبک خلاقانه‌ی خاص وودی آلن نگارش شده است و مخاطب با مطالعه آن از روزمرگی‌های زندگی فاصله می‌گیرد و پا به جهان عجیب و غریبی می‌گذارد که این نویسنده در نوشته‌هایش روایت می‌کند. وودی آلن در کتاب هرج‌ومرج محض، جهانی خیالی و فانتزی را خلق کرده است که هر خواننده‌ای به راحتی می‌تواند در داستان‌های آن غرق شود و اوقات خوشی را سپری کند. نویسنده در این اثر سرگرم‌کننده ضمن استفاده از زبان و لحن طنزآلود، بسیاری از مسائل و مشکلات موجود در جامعه را نیز در بوته‌‌ی نقد قرار می‌دهد. اگر به سبک و سیاق ادبی و هنری وودی آلن آشنایی داشته باشید، از مطالعه داستان‌های هیجان‌انگیز کتاب هرج‌ومرج محض نیز لذت خواهید برد.

نکوداشت‌های کتاب هرج و مرج محض

  • اثر ادبی وودی آلن نوعی کمدی توأم با عصبانیت است. (یو. اس. ای. تودی)
  • اثری درخشان در باب پریشانی روان که به‌شدت سرگرم‌کننده است... کتاب هرج‌ومرج محض اثری وسوسه‌برانگیز و بی‌نهایت خنده‌دار است. (لس‌آنجلس تایمز)
  • اثری هیجان انگیز؛ در هر یک از داستان‌های کتاب هرج‌ومرج محض جزئیات و زبان عامیانه در هم می‌آمیزند و بارانی از پوچ‌گرایی چندوجهی را به نمایش می‌گذارند. (وال استریت ژورنال)
  • این کتاب به لحاظ نوستالژی بسیار لذت‌بخش است. داستان‌های کتاب هرج‌ومرج محض همان شعف‌ها و ضعف‌هایی را ارائه می‌دهند که از ابتدا با نویسنده‌ی آن همراه بوده است. (جانت ماسلین، نیویورک تایمز)

کتاب هرج و مرج محض برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر مناسب علاقه‌مندان به مجموعه‌داستان‌های کوتاه و سرگرم‌کننده است که اثری در ژانر طنز و کمدی به شمار می‌رود. کتاب هرج‌ومرج محض به ویژه برای افرادی مناسب است که با سبک عجیب‌وغریب وودی آلن آشنا هستند. اگر شما هم دوست دارید اوقات خوشی را سپری کنید، این اثر را بخوانید.

با وودی آلن بیشتر آشنا شویم

وودی آلن نویسنده، کارگردان و بازیگر آمریکایی است که در سال 1935 در نیویورک به دنیا آمد. او بیش از 60 سال است که در حرفه‌ی نویسندگی، بازیگری و کارگردانی فعالیت می‌کند و چندین فیلم در کارنامه‌ی خود دارد که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده است. جالب است بدانید وودی آلن فعالیت حرفه‌ای خود را با نوشتن آغاز کرد و ابتدا برای آثار تلویزیونی نویسندگی می‌کرد. نخستین فیلمنامه‌ی او «تازه چه خبر پوسی‌کت؟» نام دارد. او سپس وارد حرفه‌ی بازیگری شد؛ شخصیت کمدی و خلاق او در مقام بازیگر توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

او همچنین سه آلبوم کمدی منتشر کرده است که یکی از آن‌ها نامزد دریافت جایزه گرمی شده است. این چهره برجسته برنده‌ی جوایز فراوانی شده است که از جمله آن می‌توان به دو اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه برای فیلم «آنی هال»، اسکار بهترین فیلمنامه‌ی غیراقتباسی برای فیلم «نیمه شب در پاریس» و جایزه‌ی «گلدن گلوب سیسیل بی دمیل» اشاره کرد.

او به طور مرتب برای نشریه نیویورکر مطلب می‌نویسد. از آثار منتشر شده‌ی او که به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند می‌توان کتاب‌های «هرج‌ومرج محض»، «این آب آشامیدنی نیست»، «بن‌بست نویسنده»، «به خاطر هیچ»، «بی‌بال و پر»، «پرسش»، «حالا بی‌حساب شدیم»، «جاده ریورساید»، «دفاع از دیوانگی»، «راهنمای مختصر و البته مفید نافرمانی مدنی»، «رز ارغوانی قاهره»، «عوارض جانبی»، «مرگ در می‌زند»، «نیمه شب در پاریس» و «جاذبه سفر» را نام برد.

در بخشی از کتاب هرج و مرج محض می‌خوانیم

«چه خباثتی در قلب‌های انسان‌ها در کمین است؟ فقط سایه می‌داند.» و به دنبالش صدای قهقهه‌ای شیطانی بلند می‌شود، قهقهه‌ای که وقتی در جوانی هر یکشنبه با حالتی افسون شده زیر نور گرگ و میش زمستانی در دخمۀ دلگیر اجدادی‌مان رادیوی قدیمی را در بغل می‌گرفتم، لرزه بر ستون فقراتم می‌انداخت. راستش هرگز به ذهنم هم خطور نمی‌کرد که چه پلیدی سیاهی حتی در جفت بطن‌های قلب خودم پاتوق داشت تا همین چند وقت پیش که زنم به دفترم زنگ زد. صدای زن بیچاره که همیشه تُن آرامی داشت، مثل ذرات کوانتوم می‌لرزید و از صدایش فهمیدم که سیگار کشیدنش را دوباره شروع کرده است.

گفت: «هاروی، باید باهات حرف بزنم.» و صدایش از خبری بد حکایت داشت. سریع گفتم: «بچه‌ها خوبن؟» و هر لحظه منتظر بودم یک یادداشت آدم‌ربایی برایم بخواند.

«آره، آره، اما پرستار بچه‌ها، پرستار بچه‌ها، همان یهودای همیشه خندان و همیشه مؤدب، خانم ولویتا بِلکنَپ.»

«خب چی شده؟ تو رو خدا نگو که زنیکۀ خنگ یک ماگ توبی دیگه رو هم شکونده.»

«داره یک کتاب دربارۀ ما می‌نویسه.» صدا از آن سوی خط گویی از درون قبر بیرون می‌آمد.

«دربارۀ ما؟»

«دربارۀ تجربیاتش از پرستاری برای ما درطول یک سال گذشته.»

با صدای خش داری گفتم: «چطوری فهمیدی؟» و ناگهان یادم آمد که چطور به توصیۀ مشاور حقوقی که گفته بود قرارداد محرمانگی امضا کنیم اَه و پیف کرده بودم و انگار آب جوش روی سرم ریختند.

فهرست مطالب کتاب

انسان جایزالخطاست
خونبهای تَندوری
سَم شلوار را زیادی خوشبو کردی
قلم اجاره می‌دهیم
آمادگی جسمانی، پیچک سمی، برش نهایی
پرستار عزیزمان
عشقم، چه پرزهای چشایی خطرناکی داری!
سپاس خداوند بلندمرتبه، فروخته شد!
رد صلاحیت
آواز بخوانید ای تورته زاخه ها
در یک روز بد، همه جا را می توانی ببینی
قابل توجه نوابغ عزیز: فقط پول نقد پذیرفته می شود
در فضا
فراتر از قانون، فروتر از تشک فنری
چنین خورد زرتشت
شگفتی در محاکمۀ دیزنی
قانون پینچاک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هرج و مرج محض
نویسنده
مترجمنگار شاطریان
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-600-7806-59-3
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هرج و مرج محض

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هرج و مرج محض

برای دریافت کتاب هرج و مرج محض و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.